اطلاعات عمومي وب

سئوها توسط اطلاعيه شماره گذاري شده گوگل باطل شد

ظاهرا،مردم دوست ندارند چيزي از آنها مخفي بماند.

 

اين هفته، سئو ها آگاه شدند كه گوگل حمايت كردن از افزايش قيمت rel=next/prev (كه نشان مي دهد يك صفحه وب بخشي از يك مجموعه بزرگتر از صفحات است) در مدت اينكه روند به فهرست درآوردن براي سالهاي پيش است متوقف كرده است .

rel=next/prev (ويژگي هاي پيوند براي نشان دادن روابط بين يك توالي از صفحات به موتورهاي جستجو استفاده مي شود.)

داشتن فاكتور rel=prev/next در طراحي سايت آنها و خريدن زمان در نگهداري قواعدها،صاحب هاي سايت،طراحان سايت،و سئو ها بعضي از احساسات قوي(بي پروا)را درباره خبر پوچ دارند.

اينجا چگونه خبر دادن گوگل است:

خانه تكاني بهاره!

همانجوري كه ما راهنماي فهرست خود را ارزيابي كرديم،ما تصميم گرفتيم تا rel=prev/next را ديگر ادامه ندهيم.

تحقيقات نشان ميدهد كه كاربران محتواي تك صفحه اي،هدف داشتن براي آنكه وقتي ممكن است را دوست دارند اما چندبخش همچنين براي جستجوي گوگل خوب است.بدانيند و چيزي را كه براي كابرانتان خوب است را انجام دهيد.

كمي قبل از آن، John Mueller از گوگل جزئياتي را به ما ارائه داد:

ما خبر داده بوديم كه ما از rel-next/pre در فهرست درست كردنمان چند سال استفاده نميكنيم،پس ما فكر كرديم ما ممكنه به خوبي مدارك را برداريم.

چرا ناراحتي،ولي؟ سئو هاي برجسته مثل Alan Bleiweiss و Jenny Halasz به تعويق افتادند.

هميشه داريم،هميشه ميخواهيم.هيچ كسي اونجا نميدونه سيستم ENTIRE چه كار ميكنه،يا چگونه انجام ميدهد.بخش هاي در حال حركت زيادي وجود دارد.پس آنها نياز به علامت هاي تقويتي دارند.فهميدن كمبودها در سيستم آنها كار سختي نيست.

هنگامي كه Bleiweiss پافشاري ميكرد كه گوگل به علامت هاي تقويتي مثل برچسب هاي لينك هاي رابط فهرست كردن به طور موثر نياز دارد، Halaszاشاره كرد كه موتورهاي جستجوي ديگري خارج از اينجا وجود دارد و(شايد با اهميت بيشتر)كه اين برچسب ها ممكنه پشتيباني را براي كاربران فراهم كند كساني كه به تكنولوژي هايي نظير screen reader براي نشان دادن تكيه ميكنند.

گوگل گفته:"لطفا استاندارد WCAG عوض نكنيد"ديگر موتورهاي جستجوي ديگري وجود دارد و دليل هاي ديگري(مثل دسترسي)شما بايد چيزهايي را در وب سايت هاي خود انجام بدهيد كه كاري با گوگل نداشته باشيد.

من براي گوگل براي اشاره نكردن استاندارد دسترسي ناراحتم .

برخي اين رياكاري را برجسته ميكنند.

اگر كاربران محتواي تك صفحه اي را دوست دارند،چرا گوگل نتايج جستجو را بر روي يك صفحه نميگذارد؟

مردم فقط درباره اينكه گوگل از حمايت كردن اين برچسب ها در سئو دست برداشته ناراحت نيستند،آنها فكر ميكنند در حقشان نامردي شده بخاطر اينكه آنها مدارك را براي ساختن اين يك بخش از واسط كاربربا ايمان كه آن يك عمل خوبي است سرمايه گذاري كردند.

خوب ديگر چه پروسه هاي گرانبهاي ديگري مهندسين شماها دستور دادند كه از آن براي سالها استفاده كنيم كه شما براي سالها ناديده گرفته ايد؟

و البته الگوهاي رفتاري وجود دارد.

ترجمه:شوخي اينجا به معني نسبت hreflang است(كه ميگه گوگل از صفحه كدام زبان استفاده ميكند) براي گرفتن تبر بعدي است(فقط شوخيه).

چرا بايد مراقب باشيد؟

همانگونه كه سيستم هاي جستجو تكامل يافتند،همچنين راهها كه ما استفاده ميكنيم يا تكيه ميكنيم بر بالا رفتن تغييرات آن.اين آخرين افزايش يا كاهش نخواهد بود.گوگل براي ارتباطي پوچ عذرخواهي كرده بود و توضيح داده بود كه مايل است
با بالا رفتن تغييرات وقتي كه آنها پيش رفتند ارتباط برقرار كند.

عكس العمل هاي برجسته كه فقط بخاطر قطع حمايت گوگل براي چيزي است به معني اين نيست كه اين ممكنه هنوز براي تجربيات كاربران با ارزش نباشه يا توسط ديگر بنيادها سازماندهي شده باشد.گوگل عذرخواهي كرده بود و حمايت كرد كه وب مسترها بايد از آن براي دليل هايي نسبت به فهرست دراوردن ها استفاده كنند.فقط مطمئن باشيد كه فشار گسترده تري را از بالا رفتن كه ممكنه خواه يا ناخواه از قبل براي استفاده كردن آنها تصميم گرفته شده باشد نظر بگيريد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/77/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۹:۵۵ توسط:گرگ سفيد موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :