اطلاعات عمومي وب

ليست 200 عامل رتبه بندي گوگل ( قسمت دوم )

اين كافي نيست؟

SEOmoz يك نظرسنجي منظم براي جمع آوري عوامل انجام مي دهد. اعضاي انجمن WebmasterWorld يك ليست در سال گذشته ايجاد كردند. تركيب ديگري از سيگنال هاي بالقوه در اينجا آمده است. گوگل از طريق سايت خود به شما توصيه هايي مي كند. اين مسئله با صدايي كه جهان در اوايل سال جاري به آن اشاره كرد، هيچ مشكلي نداشت، زيرا سرعت سايت به عنوان عامل جديدي در نظر گرفته شد.

ارائه يك ليست از تمام مواد تشكيل دهنده ممكن است عجيب به نظربرسد، به ويژه اگر به بهتر نشان دادن پيچيدگي سئو و مشكل به كارگيري آن به نحوي كه به نفع چيزخاصي باشد ، كمك كند .

به هر حال، جستجو Blekko نه تنها ليست برخي از عوامل رتبه بندي خود را، بلكه نمرات يك صفحه خاص بر اساس هر يك از آنها را نيز به دست مي آورد. Blekko: موتور جستجو جديد به شما اجازه "چرخش" مي دهد .سايت بيشتر در مورد اين توضيح مي دهد.

بيايد فرض كنيم كه Blekko به اندازه Google محبوب شود ، نشان دادن بيش از حد در مورد سيستم رتبه بندي خود به رقبا و صاحبان سايت ها ممكن است راه را براي كساني كه  سعي در غلبه بر ليست داشته باشند باز كند . اما اين حس ديگري است كه چگونه عوامل ذكر شده به طور حداقل مي توانند ذكر شوند.

اما فيس بوك بايد باز شود؟

پاسخ "مخفي كسب و كار" به ويژه در مقايسه با يكي ديگر از آيتم هاي بزرگ كه از آن جلسه خارج شد، گوگل از فيس بوك مي خواهد اطلاعات اجتماعي خود را نشان دهد. Schmidt در مورد اين موضوع گفت (و شما مي توانيد ويديو را در زير ببينيد):

ما مي خواهيم محصولات اصلي ما به خاطر اطلاعات اجتماعي بهتر شود. بهترين چيزي كه مي تواند اتفاق بيفتد اين است كه فيس بوك شبكه خود را باز كند و ما فقط از اين اطلاعات براي تبليغ تبليغات و جستجو استفاده كنيم. با اين كار، راه هاي ديگري وجود دارد كه مي توانيم آن اطلاعات را به دست آوريم،و دقيقاً همان چيزي است كه ما در حال كار بر روي آن هستيم.

در برخي موارد، داده هاي اتصال اجتماعي فيس بوك را مي توان به عنوان سس خاص خود شناخت. اين شركت ديگر نميخواهد با Schmidt رقابت داشته باشد. پس چرا استاندارد دوبرابر؟

پس دوباره، مردم بايد بتوانند داده هاي خود را - اجتماعي يا غيره - هر كجا كه بخواهند بگيرند. گروه داده براي جلوگيري از اتفاق بيشتراين مسئله داده هاي گوگل را جابجا مي كند، و شركت سزاوار ستايش براي اين تلاش است. به طور مشابه، اگر مردم مي خواهند اطلاعات تماس فيس بوك خود را در جاهاي ديگر و يا حتي "دوستداران" خودشان بگيرند، بايد بتوانند اين كار را انجام دهند.

Schmidt: شرايط سرويس فيس بوك را مطالعه كنيد

اين چيزي است كه Schmidt واقعا در مورد فيس بوك در اين هفته بدست آورده است. بعد از اعلاميه خود در فيس بوك بالا، من از او پرسيدم چرا او قبلا نمي توانست بسياري از اين اطلاعات را كه فيس بوك از طريق مواردي مانند API Open Graph باز كرده بود، استفاده كند. پاسخ او (كه در پايان كليپ ويديويي دوم در زير آمده است):

 

شرايط خدمات را بخوانيد ... به من اعتماد كنيد، شرايط خدمات را بخوانيد.

احتمالا، او مي گويد كه شرايط فيس بوك به نحوي جلوگيري از ارتباط گوگل با آن را بيشتر مي كند.

 

من از طريق اين شرايط مي توانم اين بخش را ببينم:

 

شما مستقيما يا غيرمستقيم هيچگونه داده اي را از طريق ما دريافت نمي كنيد (يا از چنين اطلاعاتي در ارتباط با ما) كه شما را به هر شبكه تبليغاتي، تبادل آگهي، كارگزار داده يا ساير ابزارهاي مرتبط با تبليغات، انتقال دهد، حتي اگر كاربر با آن انتقال يا استفاده موافقت كند.

بديهي است كه به نظر مي رسد كه گوگل از ورود به داده ها جلوگيري كند تا تبليغات خود را بهبود بخشد، كه يكي از دو چيز است كه Schmidt براي داده هاي اجتماعي مورد نظر خود ذكر كرده است. همانطور كه براي جستجو، كه قبلا نيز ذكر كرده بود، كه  مشكل از دست او در رفته بوده است . اميدوارم كه فقط آن را توضيح دهد.

در نهايت، ارتباطات اجتماعي فيس بوك بيشتر از سس مخصوص خود از عوامل سئو نيست. هر دو مواد تشكيل دهنده هستند، نه يك دستور العمل دقيق براي موفقيت. فقط دانستن تمام دوستان من يا آنچه كه من دوست دارم، به معناي دادن يك الگوريتم خوب نيست كه به تصميم گيري در مورد من در خوراك خبري اجتماعي من كمك كند. فقط دانستن 200 عامل رتبه بندي به اين معنا نيست كه شما هم اكنون مي توانيد به درون وب و بهترين گوگل را بخزيد.

بنابراين يك ليست از عوامل رتبه بندي منتشر مي شود؟ من در رابطه با اين موضوع، به ويژه در هنگام صحبت كردن در مورد باز بودن بيشتر، از مزاياي PR بيشتر براي گوگل ديدن مي كنم، نه از گفتن "بهانه" براي "راز كسب و كار".

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/20/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۵۸:۱۳ توسط:گرگ سفيد موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :