اطلاعات عمومي وب

محتوا و عوامل موفقيت آن در موتور هاي جستجو

محتوا پادشاه است. وقتي صحبت از سئو و بهينه سازي موتورهاي جست و جو مي شود، اين جمله زياد به گوش مي خورد. در واقع، به همين دليل است كه جدول عوامل موفقيت جستجوگرها، با اولين عنصر در مورد كيفيت محتوا آغاز مي شود. محتواي خود را درست كنيد تا پايه اي جامع براي حمايت از تمام تلاش هاي ديگر خود در رابطه با سئو داشته باشيد.

 

كيفيت محتوا

مهم تر از هر چيز ديگر اين است كه، آيا شما محتواي با كيفيتي توليد مي كنيد؟ براي مثال، اگر چيزي را به فروش مي رسانيد و صاحب يك وب سايت فروشگاهي هستيد، اطلاعات شما بايد فراتر از يك بروشور ساده يا همان اطلاعاتي باشد كه در صدها سايت ديگر يافت مي شود.
آيا دليلي براي اينكه مردم وقت خود را براي گذراندن در صفحات وب سايت شما صرف كنند داريد؟
مطالب شما بايد ارزشمند باشند، آيا مطالبي كه به بازديدكنندگان ارائه مي دهيد منحصر به فرد، متفاوت و مفيد هستند، و در جاي ديگري پيدا نخواهند شد؟
اين ها فقط برخي از سوالاتي هستند كه در ارزيابي اينكه آيا شما محتواي با كيفيتي ارائه مي دهيد، از خودتان بپرسيد. در حقيقت محتواي با كيفيت زير ساختي است كه تقريبا همه عوامل و فاكتور هاي ديگر به آن وابسته هستند.

تحقيق در رابطه با ميزان جست و جوي كلمات كليدي

شايد مهمترين عامل جستجوگري پس از ايجاد محتواي با كيفيت، پژوهش در رابطه با كلمات كليدي خوب و مرتبط است. در اصل شما مي خواهيد محتوا را با استفاده از كلمات كليدي ايجاد كنيد، از اصطلاحاتي استفاده كنيد كه افراد از آنها بيشتر استفاده مي كنند و بيشتر مورد جستجو قرار مي گيرد، بنابراين شما بايد محتوا را طوري موثر سازيد كه سريعا به كاربران و جستجوگران پاسخ دهيد.
به عنوان مثال، يك صفحه در مورد "اجتناب از ملانوما" ممكن است از اصطلاحات فني براي توصيف راه هاي پيشگيري از سرطان پوست استفاده كند. اما يك موتور جستجو ممكن است اين صفحه را ناديده بگيرد و رتبه نسبتا خوبي به اين صفحه ندهد، زيرا اكثرا مردم به جاي عبارت "اجتناب از ملانوما" از عبارت روان و خواناي "راهنمايي هاي پيشگيري از سرطان پوست" را جستجو مي كنند. محتواي شما بايد در زبان مناسب نوشته شود منظور از زبان مناسب، زبان عامينه جست و جوگران و كاربران است.

استفاده از كلمات كليدي در متن

با انجام تحقيقات كليدي در رابطه با كليد واژه ها مطمئن شويد كه آيا واقعا از اين كلمات در محتواي خود استفاده كرده ايد؟ يا اگر قبل از انجام اين تحقيقات محتويات با كيفيت خود را منتشر كرده ايد، شايد وقت آن رسيده كه مطالب خود را بازبيني و ويرايش كنيد.
اگر مي خواهيد صفحات شما با كلمات كليدي خاصي پديدار شود، استفاده از كلمات كليدي مي تواند ايده خوبي باشد. ولي مسئله اين است كه چه مقدار از كلمات كليدي در محتوياتمان استفاده كنيم؟ هر كلمه اي را كه مي خواهيد با آن جزو نتايج گوگل باشيد، حداقل پنج بار در متن تكرار كنيد و يا نسبت به ميزان محتوايي كه داريد چگالي كلمات كليدي 2.45 درصد باشد.
دقت داشته باشيد كه فقط تراكم كلمات كليدي مهم نيست. اگر كلمات كليدي را در محتواي خود به صورت بي ربط به كار ببريد، تضميني براي رتبه ي خوب صفحات شما نمي باشد.

در مورد كلماتي كه مي خواهيد در يك صفحه پديدار شود، فكر كنيد، حتي كلماتي كه احساس مي كنيد با كلمات كليدي شما مرتبط هستند. سپس از آنها به طور طبيعي در صفحه استفاده كنيد. اگر معمولا از ضماير استفاده مي كنيد، بهتر است به فكر تغيير باشيد، از اسامي واقعي در متن تان استفاده كنيد، نه يك ضماير.

بروزرساني محتوا

موتورهاي جستجو محتواي جديد را دوست دارند. كه ما معمولا به آن بروزرساني مي گوييم.
شايد شما نمي توانيد روزانه صفحات خود را به روز كنيد. ولي خب مي توانيد صفحات جديدي را به صورت دائمي اضافه كنيد، اين كار وب سايت شما را به روز نگه مي دارد و باعث رتبه بندي آن مي شود.
اگر شما محتوايي مناسب، در مورد موضوعي مناسب منتشر كنيد، ممكن است به مدت چند هفته يا چند ماهي كه جزو نتايج مطلوب هستيد لذت ببريد. فقط بايد بدانيد كه پس از آن دوره ممكن است صفحات شما درنتايج جستجو تغيير يابد. اين به معني اين نيست كه شما اشتباهي انجام داده باشيد. مسئله اين است كه سايت شما ديگر بروز نيست!
سايت هاي رغيب مي توانند از طريق افزايش محتوا و توليد محتواي مربوطه كه با پالس زمان واقعي صنعتشان مطابقت دارند، استفاده كنند. از مزاياي اين خلاقيت بهره مند شوند و جي شما را در نتايج جستوجو بگيرند.

Vertical

عوامل ديگري نيز وجود دارند كه موفقيت را براي محتواي صفحه وب در موتورهاي جستجو پوشش مي دهد. نتايج صفحات وب اغلب "عمودي" هستند. منظور از نتايج "عمودي" موتورهاي جستجو نمايش تمامي اطلاعات مرتبط مانند تصاوير، اخبار، اخبار محلي و ويدئو است. اگر محتواي شما اين موارد را شامل شود، ممكن است بيشتر در بخش هاي خاص صفحه نتايج جستجو ظاهر شود.
حال مي خواهيم "جستجوي عمودي" و "جستوجوي افقي" را مقايسه كنيم. براي مثال وقتي مطلبي را در گوگل جستوجو مي كنيد، موتور جستجوي منظم آن، مطالب را از سراسر وب جمع آوري مي كنند، تا بسياري از پرس و جوهاي عمومي را در طيف وسيعي از موضوعات مطابقت دهند. اين يك جستجوي افقي است زيرا تمركز در طيف وسيعي از موضوعات است.

گوگل همچنين موتورهاي جستجوي تخصصي را روي تصاوير يا اخبار يا محتواي محلي متمركز مي كند. اينها موتورهاي جستجوي عمودي ناميده مي شوند، به جاي آنكه طيف وسيعي از منابع را پوشش دهند، بر يك بخش خاص تمركز مي كنند.

هنگامي كه شما در گوگل جستجو ميكنيد، وب سايت هاي زيادي خواهيد يافت. همچنين بخش هاي خاصي را در نتايج دريافت خواهيد كرد كه ممكن است نتايج عمودي را مورد توجه قرار دهد.

داشتن محتوايي كه در جستجو عمودي به خوبي ظاهر شود، هنگامي كه محتواي صفحه وب شما در جستوجوي افقي نمي تواند موفقيت آميز باشد، به شما كمك مي كند. بنابراين، اطمينان حاصل كنيد كه محتواي شما داراي مطالب مرتبط در محدوده هاي عمودي كليدي مربوط به شما توليد مي شود. برخي از دسته هاي مرتبط به جستوجوي عمودي به شرح زير است:

  • نقشه ها
  • تصاوير
  • اخبار
  • خريد
  • يوتيوب و ويدئو

پاسخ مستقيم به جستوجوگران

موتورهاي جستجو در حال تلاش براي نشان دادن پاسخ مستقيم در نتايج جستجو خود هستند. سوالاتي مانند "چرا آسمان آبي است" يا " رئيس جمهور چند سال دارد" ممكن است پاسخ شما را بدون نياز به كليك روي يك صفحه وب ديگر به شما بدهد.
موتورهاي جستجو از كجا اين پاسخ ها را دريافت مي كنند؟ آن ها منوها، متن ها و ... وب سايت ما را در دست دارند، و به همين صورت يك لينك را به صورت معتبر ارائه مي دهند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/6/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۰۱:۲۵ توسط:گرگ سفيد موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :