اطلاعات عمومي وب اطلاعات عمومي وب .

اطلاعات عمومي وب

چه زماني طراحي سايت اهميت پيدا مي كند ؟ ( قسمت دوم )

ادامه فصل اول . طراحي سايت در حال تغيير است

ورود به مرحله طراحي سايت 1.0

بعد از طراحي سايت هاي اوليه ، وارد مرحله اي به نام طراحي سايت 1.0 مي شويد .

بعضي عناصر گرافيكي در طراحي سايت به كار گرفته شدند كه باعث جذاب تر شدن آن مي شد .

صفحات وب شامل table ها شدند .

پس از آن table ها به طرح بندي و گريد تبديل شدند .

table ها انعطاف پذيري بيشتري در اختيار شما مي گذاشتند اما با دستگاه هاي موبايل سازگار نبودند .

البته اين مورد در آن زمان زياد موضوع مهمي در طراحي سايت نبود .

بسياري از مردم سيستم مديريت محتواي شخصي خودشان را درست كردند .

پس وبمستران ديگر نبايد فايل هاي HTML را اديت مي كردند و روي سرور آپلود مي كردند .

اما امكان اين وجود داشت كه محتويات را در همان موقع به صورت آنلاين تغيير دهند .

سير تكاملي و گسترش بازار تلفن هاي همراه ، باعث ايجاد نغييرات زيادي شد .

ورود به مرحله طراحي سايت 2.0

مرحله بعدي ورود به مرحله طراحي سايت 2.0 بود .

صفحات وب حالت گريد به خود گرفتند و طراحان مي توانستند عناصر را با ترتيب كنار يكديگر قرار دهند .

Bootstrap روند توسعه وب را سريع تر كرد .

Bootstrap اين مرحله را ساده كرد و باعث راحتي آن شد .

اين قابليت از همان ابتدا با گريد سازي ، دستگاه هاي موبايل را پشتيباني مي كرد .

گريد هاي Bootstrap به طور خودكار با عريض شدن صفحه ، كشيده مي شدند .

اين موضوع به طرز قابل توجهي وقت طراحان را براي كد نويسي متناسب با دسكتاپ ، لپ تاپ ، تبلت و موبايل ذخيره كرد .

وردپرس ، جوملا و دروپال محبوب ترين سيستم هاي مديريت محتوا شدند .

آن ها جايگزين سيستم هاي خود ساخته شدند .

سيستم هايي كه ناقص بودند و نوشتن و پشتيباني آن ها هزينه بر بود .

همچنين عملكرد اين سيستم ها نيز محدود بود .

به لطف جوملا و وردپرس هر كسي مي تواند يك سايت يا بلاگ ايجاد كند .

امروزه بيش از 20% طراحي سايت ها با استفاده از آن سيستم هاي مديريت محتوا ساخته شده است .

وردپرس و جوملا هميشه قالب ها و تم ها را پشتيباني مي كنند كه امكان تغييرات طراحي را بدون دست بردن در محتوا فراهم مي سازد .

طراحي سايت به صورت دستي در وردپرس و جوملا امكان پذير بود يا مي توانستيد از قالب هاي آماده استفاده كنيد .

همچنين ، وب مستران مي توانستند از سايت ساز ها نيز استفاده كنند .

تعداد زيادي قالب و تم آماده وجود دارد كه شما مي توانيد از آن ها استفاده كنيد .

در سال 2008 ، Artisteer وارد صحنه شد .

اين ابزار محبوب ترين سيستم طراحي سايت در آن زمان شد .

با آن هر كسي مي توانست در چند دقيقه هر طراحي سايت زيبايي انجام دهد .

ميليون ها طراحي سايت از تم هايي كه توسط اين سيستم توليد شده اند ، استفاده مي كنند .

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/204/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۵۲:۰۱ توسط:گرگ سفيد موضوع:

تحقير سايت The North Face توسط كاربران ( قسمت دوم )

خوب ديشب در مورد تكنيك اين سايت صحبت كرديم كه مي توانيد آن را در مقاله سئو ي زير مشاهده كنيد :

https://whitewolfteam.com/blog/seo/the-north-face-gets-a-thumbs-down-from-seo-community-after-manipulating-google-image-search-results/

حال به مطالعه ادامه مقاله مي پردازيم .

Shure در مورد تكنيك هاي سئو مي گويد :

تكنيك هاي زيادي وجود دارد كه شما مي توانيد با استفاده از آن ها جزو يكي از سايت هاي مورد اعتماد گوگل شويد ولي اين تكنيك ها را بايد فقط زماني انجام دهيد كه از اخلاقي بودن آن در زمينه سئو مطمئن شويد .

براي مثال شما مي توانيد به سوال هاي سايت Quora كه در گوگل رتبه سئو ي خوبي دارد پاسخ دهيد .

و تا زماني كه پاسخ شما ارزشمند باشد و حاوي اسپم نباشد به نظر من مي تواند يكي از راه هاي مفيد براي بهبود رتبه سئو در گوگل باشد .

او باور دارد كه تكنيك استفاده شده در اين سايت خود ساخته بوده است و شركت The North Face نتايج بلند مدت اين تكنيك سئو را بررسي نكرده بوده است .

آيا اين يك لكه سياه روي صنعت سئو است ؟

به احتمال زياد ، اين كمپين سئو كه توسط سايت The North راه اندازي شد به طور كلي روي صنعت سئو تاثير نمي گذارد اما قطعا روي نگاه جامعه سئو كه از بيرون دارند به عملكرد آن مي نگرند تاثير مي گذارد .

Shure در اين باره گفت :

من فكر مي كنم بعضي از مردم به سئو باور دارند و بعضي از آن ها اعتقادي به آن ندارند .

يك تكنيك سئو مثل اين كاري كه سايت The North انجام داده است قطعا ديدگاه كساني كه فكر مي كنند سئو حالت اسپم دارد و هيچ كارايي ندارد را قوي تر مي كند و باعث مي شود هيچ ديدگاه مثبتي در مورد آن باقي نماند .

به عنوان يك مشاور سئو ، Shure با تمامي افراد اعم از مدير عاملان ، نويسندگان ، كارشناسان PPC كار كرده است .

او مي گويد كه هنوز تعداد زيادي از مردم به دستاورد هاي سئو اعتقاد دارند .

جمله دقيق او به اين شكل است :

مردم زيادي وجود دارند كه خودشان سئو كار نيستند ، اما با وجود مار ها و تكنيك هاي كثيفي كه در سئو وجود دارد همچنان به جنبه هاي مثبت آن اعتقاد دارند .

نتايج اخلاقي استفاده از تكنيك هاي كثيف سئو

كمپين سايت The North Face شايد نتايج خوبي از اين تكنيك هاي سئو بگيرد اما بايد گفت به چه قيمتي ؟

در پستي كه خودشان به اين كمپين اشاره كردند ، سايت ويكي پديا بيان كرد كه تلاش هاي سايت The North Face ارتباط مستقيمي با نقض حقوق سايرين دارد .

توييتر سايت ويكي پديا نيز انتقاد زيادي از طرف مردم به اين سايت را منتشر كرد كه اين استراتژي سئو را مناسب ندانستند .

DiTomaso كسي كه در مورد اين كمپين مطالعه كرده است بيان كرد كه او مطمئن است كه بالاخره يك جايي جايزه اي خواهد برد زيرا بسياري از دستاورد هاي تبليغاتي به جاي نتايج روي خلاقيت تمركز دارند .

او بيان كرد :

سايت The North Face گفت كه آن ها با ويكي پديا همكاري مي كردند ، حرفي كه همه ي ما مطمئن هستيم دروغي بيش نيست . آن ها گفتند كه هيچ مبلغي نيز براي اين كار پرداخت نكرده اند كه باز هم دروغ است .

هر كسي براي انجام اين كار قطعا مبلغي دريافت مي كند ، حتي اگر آن ها به ويكي پديا پولي نداده باشند .

اين كار يك جنبه منفي براي اين سايت در جامعه سئو همراه خواهد داشت .

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/201/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۵۲:۵۲ توسط:گرگ سفيد موضوع:

چه زماني طراحي سايت اهميت پيدا مي كند ؟

مقدمه

ما عاشق طراحي سايت هستيم و اين همه چيز ما را شامل مي شود .

طراحي سايت بخشي از زندگي ما است .

از سال 2000 ما ديديم كه هر روز چه اتفاقي در دنياي طراحي سايت در حال رخ دادن است .

ما تمامي مراحل طراحي سايت را دنبال مي كنيم و طراحي سايت هاي زيادي را انجام داده ايم .

حالا ما مي خواهيم بعضي از ايده هاي جالب خود را با شما در ميان بگذاريم .

براي اولين بار ، اين مقاله از راز هايي پرده بر مي دارد كه چگونه بايد يك طراحي سايت محبوب بسازيد .

شما قوانين پايه طراحي سايت مدرن را خواهيد آموخت تا سايت ها ، بلاگ ها و تم هايي در كلاس جهاني طراحي كنيد .

متوجه خواهيد شد كه چگونه خاص شويد .

طرز رقابت در طراحي سايت را خواهيد آموخت و متوجه مي شويد كه چگونه نظر مشتري خود را جلب كنيد .

اين مقاله شامل چندين فصل متفاوت است :

فصل اول

در فصل اول مي آموزيد كه چگونه طراحي سايت تغيير مي كند .

همچنين شما در مورد نسل جديد طراحان نيز مطالعه خواهيد كرد .

آن ها كساني هستند كه آخرين متد ها را به كار مي برند .

فصل دوم

ما در مورد سايت ساز ها صحبت خواهيم كرد كه چقدر از طراحي سايت هاي امروزي فاصله گرفته و عقب مانده اند .

آن ها سير تكاملي طراحي سايت را نيز كاهش داده اند .

فصل سوم

در اين فصل شما مطالعه مي كنيد كه چگونه طراحي سايت هاي مدرن بسازيد و از چه روش هايي استفاده كنيد .

فصل اول . طراحي سايت در حال تغيير است

اولين چيزي كه ما در مورد آن صحبت خواهيم كرد ، طراحي سايت است .

طراحي سايت به سرعت در حال تغيير است .

براي اين كه اين موضوع را متوجه شويد بايد سير تكاملي طراحي سايت را دوباره بررسي كنيد :

از طراحي سايت هاي قديمي گرفته تا طراحي سايت هاي جديد

ما حدس خواهيم زد كه در سال هاي آينده چه نوع طراحي سايت هايي محبوب خواهند بود .

دز سير تكاملي طراحي سايت ما سه مرحله داريم .

در عكس زير ما هر مرحله را با رنگ خاصي مشخص كرده ايم و سال مربوطه و نمونه اي از سايت ها را ذكر كرده ايم :

اولين طراحي سايت ها

نخستين طراحي سايت ها اغلب از متن تشكيل مي شد و خيلي سخت است كه اگر بخواهيم بگوييم طراحي سايت بوده اند .

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/202/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۵۲:۰۵ توسط:گرگ سفيد موضوع:

طراحي سايت هاي محبوب در سال 2019 ( قسمت سوم )

4 . پاراگراف هاي بزرگ ، كامل و آرايش شده

در طراحي سايت ديگر پاراگراف ها فقط به يك ستون ساده يا كنار هم قرار دادن اشكال خلاصه نمي شوند .

پاراگراف هاي امروزي و آينده  بزرگ تر ، پر از هاور ، ايموجي ، عكس ها ، استايل هاي متفاوت ، فعل و انفعالات كوچك ، توزيعات خارق العاده خواهند بود .

جايي كه عبارات و اصطلاحات شاه كليد مي باشند .

سايز و اندازه به طور قابل توجهي در طراحي سايت بزرگ شده اند .

وقتي كه اين مورد و فونت هاي متفاوت و استايل ها در كنار يكديگر قرار مي گيرند نبايد ترسي داشته باشيم .

پاراگراف هاي بزرگ يك كليد در زمينه طراحي سايت محبوب هستند .

5 . انيميشن : عناصر فرعي و حركات عناصر

انيميشن براي عناصر فرعي در طراحي سايت يك راه عالي است كه مي تواند به ظاهر يك سايت قدرت ببخشد .

اين كار بدون استفاده از منابع خارجي اتفاق مي افتد .

از مزيت هاي اين كار باعث افزايش سرعت لود طراحي سايت مي شود .

اين انيميشن ها اكثر اوقات فعل و انفعالات كوچي را در طراحي سايت تشكيل مي دهند و باعث ايجاد تجربه كاربري fluid مي شود .

با ابزار هايي مثل Lottie و Bodymovin ، انيميشن هاي fluid ، ارگانيك و پيچيده تر وارد بخش طراحي سايت مي شود .

البته كه CSS و JavaScript دستورات زيادي براي ايجاد انيميشين هاي ممكن براي عناصر ظاهري دارند .

آن ها به شما كنترل زيادي بر روي خواص اين انيميشن ها در طراحي سايت مي دهند .

شما از اين كنترل ها براي خواص مختلفي مي توانيد استفاده كنيد كه شما براي استفاده از آن ها در طراحي سايت بايد مهارت هاي لازم را داشته باشيد .

ما اكثر اوقات عناصري را مي بينيم كه با حالات خاص انيميشن مي شوند .

انواع مختلف انيميشن fade ، Skew ، long و ... هستند كه شما مي توانيد از كد هاي آماده آن در سراسر وب استفاده كنيد .

شما مي توانيد براي پاراگراف ها نيز از اين انيميشن ها استفاده كنيد .

گاهي اوقات ممكن است پاراگراف از سمت چپ ، راست ، بالا و پايين صفحه وارد شود كه حس خوبي را به كاربر درباره طراحي سايت منتقل مي كند .

 

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/199/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۴:۴۴ توسط:گرگ سفيد موضوع:

تحقير سايت The North Face توسط كاربران

سايت The North Face به دليل دستكاري در نتايج عكس هاي گوگل توسط جامعه سئو تحقير شد .

Leo Burnett Tailor Made ، يكي از كارمندان اين سايت ، به صورت مخفيانه بعضي از عكس هاي ويكي پديا را عوض كرد تا اين برند به عنوان يكي از برترين نتايج سئو نمايش داده شود .

هفته گذشته ، برند The North Face كه لباس بيرون توليد مي كند و كارمند آن ، تحت خشم بسياري از افراد جامعه سئو قرار گرفتند .

دليل آن هم تعويض عكس هاي ويكي پديا در صفحه مقصد هاي مسافرتي است .

تمامي اين تلاش ها جزئي از كمپيني بود كه هدف آن قرار دادن اين سايت در نتايج سئو يي بود كه مردم براي موضوع مقصد مسافرت جست و جو مي كردند .

اين برند در ابتدا بيان كرد كه با ويكي پديا در زمينه كمپين هاي سئو همكاري داشته است .

اما پس از مدتي به خاطر اين كمپين عذر خواهي كرد ؛ زيرا ويكي پديا پاسخي به اين موضوع داد كه اين برند به صورت غير اخلاقي ويكي پديا را دستكاري كرده است و از اعتماد آن سوء استفاده كرده است .

همچنين بيان كرد كه اين برند تمام اين كار ها را به دليل جذب مشتري براي يك بازه كوتاه مدت انجام داده است .

Dan Shure كه يك مشاور سئو است در اين باره گفت :

وقتي كه اين كمپين راه افتاد من واقعا شوك شده بودم .

من نمي دانم كه اين موضوع چقدر براي بقيه نا خوشايند است .

تبليغات در بد ترين حالت

Shure در اين مورد تنها نيست .

Dana DiTomaso مدير بخش سئو و ديجيتال ماركتينگ Kick Point ، كار اين برند را " تبليغات در بد ترين حالت " بيان كرد .

او بيان كرد :

اگر آن ها نمي دانستند كه دارند چه كاري انجام مي دهند يا مي خواستند كه مردم را گمراه كنند يا اگر هر دو مورد درست باشد ، اين كاملا واضح است كه آن ها مي دانستند روزي بقيه متوجه آن خواهند شد و مي خواهند بگويند ببخشيد ما اشتباه كرديم .

Shure گفت كه قبول دارد اين كمپين هوشمندانه بوده است ولي يكي از بزرگ ترين اشتباه هاي اين كمپاني در زمينه سئو بود .

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/200/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۴:۰۵ توسط:گرگ سفيد موضوع:

اضافه شدن انتخاب كننده googlebot desktop و mobile

گوگل انتخاب كننده googlebot desktop و mobile را براي نتايج سئو ي خوب اضافه مي كند .

هم اكنون گوگل ابزار سئو يي در اختيار شما گذاشته است كه مي توانيد مشكلات سايت خود را با ايندكسينگ اوليه در موبايل بررسي كنيد .

گوگل اطلاع داد كه ابزار بررسي نتايج سئو ي قدرتمند را آپگريد كرده است تا به توسعه دهندگان و سئو كار ها اجازه دهد تفاوت بررسي سايتشان در گوگل بوت دسكتاپ و موبايل را مشاهده كنند .

چرا به شما اجازه انتخاب مي دهد ؟

يكي از دلايلي كه يك سايت ممكن است به بخش ايندكسينگ اوليه در موبايل اضافه نشود اين است كه ساختار داده ها و نتايج سئو ي با ارزش آن از نظر گوگل بوت دسكتاپ و موبايل متفاوت به نظر برسد .

اين امكان كه جديدا به اين ابزار سئو اضافه شده است به شما اجازه مي دهد كه به طور شفاف متوجه شويد كه گوگل ساختار و تگ هاي سايت شما را چگونه از طريق دسكتاپ و موبايل بررسي مي كند .

گوگل نوشت :

اين عملكرد جديد به شما كمك خواهد كرد پياده سازي ساختار داده ها را با استفاده از گوگل بوت در هر دو دستگاه دسكتاپ و موبايل دوباره بررسي كنيد تا مشكلي با ورود به ايندكسينگ اوليه در موبايل نداشته باشند .

اين ابزار سئو چگونه به نظر مي رسد ؟

ما در اين جا توييتي از گوگل براي شما آورده ايم :

ما خوشحال هستيم كه هم اكنون اعلام كنيم ابزار سئو ي جديد براي انتخاب نوع ايندكسينگ در دسكتاپ و موبايل ايجاد كرديم .

عملكرد اين ابزار جديد به شما اجازه مي دهد تفاوت ساختاري سايت خود را در دسكتاپ و موبايل بررسي كنيد .

چرا بايد براي ما مهم باشد ؟

با توجه به ورود سايت هاي جديد به بخش ايندكسينگ اوليه در موبايل براي سئو از 1 جولاي و ايندكس شدن بيش از 50 درصد از سايت ها و ورود آن ها به اين مرحله ، گوگل تصميم گرفته است كه ابزار و پيشنهاد هاي جديدي را در مورد مشكلات ساختار يك سايت بين نسخه دسكتاپ و موبايل آن ها ارائه دهد .

اين موضوع فقط به سايت هايي كه وارد اين مرحله از ايندكسينگ سئو شده اند كمك نمي كند بلكه باعث كمك رساني به سايت هايي مي شود كه هنوز وارد اين مرحله نشده اند و مي توانند مشكلات سايت خود را براي تغييرات آينده بر طرف كنند .

 

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/197/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۶:۳۷ توسط:گرگ سفيد موضوع:

طراحي سايت هاي محبوب در سال 2019 ( قسمت دوم )

2 . چيدمان بر اساس تايپوگرافي

تايپوگرافي هميشه يكي از اساسي ترين تعريف ها در طراحي سايت بوده است .

تكنولوژي هيچ گاه به اين اندازه به اين مفهوم اجازه شكوفايي نداده است .

اما ما هم اكنون آزادي زيادي در طراحي سايت ، توضيحات و آزمايش ها داريم .

تايپوگرافي در حال به دست آوردن جايگاه اصلي خود در طراحي سايت است .

در حال حاضر فونت هاي محبوب زيادي كه حتي شخصي هم هستند براي طراحي سايت وجود دارد .

اما اين فقط به انتخاب فونت و تركيب كردن آن ها خلاصه نمي شود .

اكثر اين بخش مربوط به انتخاب كلمات به عنوان عنصر اصلي زيبايي است .

هم اكنون كلمات جايگاه ويژه اي در طراحي سايت دارند .

يك عنصر وسيع كه بقيه قسمت ها در كنار آن معنا پيدا مي كنند .

يكي از كاربرد ها و اثرات تايپوگرافي براي برجسته نشان دادن ، قرار گرفتن هر حرف از آن ها به عنوان يك عنصر گرافيكي در طراحي سايت است .

براي اين كار شما مي توانيد فرم ها ، افكت ها و انيميشن هاي متفاوتي را از طريق استايل هايي مثل Bold به فونت خود اختصاص دهيد .

3 . فونت هاي متفاوت

فونت هاي متفاوت زيادي براي طراحي سايت وجود ندارند كه توسط مرورگر ها پشتيباني شوند .

اما بايد در ليست ما براي تقويت مهارت ها باشند .

فونت هاي متفاوت سير تكاملي فونت هاي به خصوص opentype هستند .

يك فايل فونت مي تواند شامل چندين ظاهر متفاوت از فونت باشد .

با استفاده از CSS در طراحي سايت اين امكان وجود دارد كه به اين ظاهر هاي متفاوت دسترسي پيدا كنيد و از آن ها استفاده كنيد .

به عنوان يك مثال ما مي توانيم فونت B Yekan را مثال بزنيم كه در يك فايل ممكن است هم استايل نرمال آن وجود داشته باشد و هم استايل Bold آن .

با استفاده از CSS شما مي توانيد استايل هاي متفاوتي در طراحي سايت مثل فشرده كردن يا باز كردن به فونت ببخشيد .

اما بقيه خصوصيت هاي آن كه مربوط به مرفولوژي ( ريخت شناسي ) مي شود با انتخاب طراح فونت تغيير مي كند .

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/198/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۶:۰۴ توسط:گرگ سفيد موضوع:

طراحي سايت هاي محبوب در سال 2019

سلام به تمامي كاربران گرگ سفيد

ما خيلي خشنوديم كه مقاله اي در مورد طراحي سايت هاي محبوب در سال 2019 براي شما به اشتراك مي گذاريم .

در اين مقاله ما در درجه اول روي زمينه هايي در مورد ظاهر و تعامل تمركز مي كنيم .

زمينه هايي كه براي كاربران در انجام پروژه هاي روزمره الهام بخش باشد .

مفهوم محبوب در طراحي سايت اكثر اوقات كم تر از چيزي كه بايد جدي گرفته مي شود .

هر چند ، دانستن و آزمايش كردن راهنمايي هاي داده شده براي آموختن تكنيك هاي جديد نياز است .

علاوه بر تكنيك هاي طراحي سايت شما مي توانيد مهارت هاي جديد را بياموزيد و از استايل هاي مختلف در موقعيت هاي متفاوت استفاده كنيد تا ظاهر زيبايي به طراحي سايت شما بخشند .

ما عاشق تصور كردن يك دنياي خارق العاده و شاد در آينده هستيم .

به عنوان تماشاگران ما اين طراحي سايت هاي تخيلي با شگفتي فراوان تصور كرديم .

خيلي خوش شانسيم در نسلي زندگي مي كنيم كه پيشرفت تكنولوژي زبان را از سخن كوتاه مي كند .

زمان آن رسيده كه كار خود را شروع كنيم .

ما ليست طراحي سايت هاي محبوب و پايه را براي شما آماده كرديم .

1 . هدف خود را با تصاوير به كاربر بفهمانيد

عكس در طراحي سايت به عنوان يك عنصر متفاوت عمل مي كند .

زيرا ما را به ياد فرهنگ هنر مي اندازد .

در مدت اخير كه عكس در صنعت تكنولوژي شكوفا شده است ما مثال هايي در سايت هاي Slack ، Airbnb و ... داريم كه طراحان و هنرمندان كار هاي خود را در آن جا قرار مي دهند .

امروزه استفاده از عكس هاي شناخته شده در طراحي سايت اتفاقي مشترك است .

عكس ها معمولا در سيستم هاي طراحي به عنوان يك راه قوي براي ارتباط استفاده مي شوند .

همان طور كه اين مورد را در سايت هاي Slack و Glitch مي بينيم .

ما در قسمت بعد در مورد تايپوگرافي و استفاده از فونت ها روي لايه بندي هاي طراحي سايت صحبت خواهيم كرد .

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/195/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۴۱:۲۳ توسط:گرگ سفيد موضوع:

اطلاعيه گوگل در مورد آپديت اصلي جون 2019

روز دو شنبه ، سوم جون ، گوگل تاييد كرده است كه يك آپديت اصلي براي الگوريتم سئو خواهد داشت .

پس حواستان را جمع كنيد .

گوگل اطلاع داده است كه روز دو شنبه 3 جون الگوريتم سئو ي خود را به صورت گسترده آپديت خواهد كرد .

اين آپديت ليست جست و جوي سئو را هدف قرار مي دهد و به طور كامل اين ليست تغيير خواهد كرد .

اطلاعيه

روز يك شنبه ، گوگل نوشت :

ما الگوريتم اصلي سئو ي خود را فردا آپديت مي كنيم . مثل كاري كه هر سال چند بار انجام مي دهيم .

نام آن را آپديت اصلي جون 2019 گذاشتيم .

راهنمايي هاي ما در مورد چنين آپديت هايي طبق روال قبل باقي مي ماند .

آپديت هاي قبلي

گوگل آپديت هاي قبلي را نيز انجام داده است .

در حقيقت ، هر دو ماه يك بار يا بيشتر اين كار را انجام مي دهد .

آخرين آپديت اصلي سئو در مارچ 2019 منتشر شد .

مي توانيد توضيحات گرگ سفيد را در بررسي الگوريتم به روز رساني شده اصلي گوگل را در مارس 2019 مطالعه كنيد .

چرا اين مورد را از قبل اطلاع داده است ؟

گوگل بيان كرد كه متخصصان سئو درخواست كرده اند كه در مورد اين گونه آپديت ها اطلاعات بيشتري نشر دهند .

Danny Sullivan ، سخنگوي بخش جست و جوي سئو ي گوگل ، گفت كه چيز خيلي زيادي در اين الگوريتم سئو نسبت به آپديت هاي قبلي تغيير نكرده است .

گوگل فعاليت خود را در زمينه اطلاع دادن به صاحبان سايت در مورد آپديت هاي سئو افزايش داده است .

پس مردم پس از اثر گذاري اين آپديت هاي سئو ، دچار سردرگمي نمي شوند .

توييت وي را مي خوانيم :

چيز خاصي اضافه نشده است . اين يك آپديت معمولي سئو است كه ما معمولا انجام مي دهيم .

به دليل اين كه مردم پس از انتشار اين آپديت هاي سئو گيج مي شوند ما تصميم گرفتيم كه در مورد آن ها توضيحاتي ارائه دهيم و به آن ها اطلاع دهيم .

چه زماني منتشر مي شود ؟

دو شنبه سوم جون گوگل اين آپديت سئو را منتشر مي كند .

زمان دقيق آن هنوز مشخص نيست .

اما زماني كه منتشر شود گوگل توييتي ارسال خواهد كرد .

توييت Danny Sullivan را مي خوانيم :

اين آپديت سئو همان طور كه در توييت قبلي گفته شد ، از فردا شروع مي شود .

هر زماني كه اين آپديت منتشر شود ما توييت قبلي را راپلاي و اعلام مي كنيم .

البته طبيعتا اين آپديت سئو چند لحظه قبل تر از اين توييت انجام مي شود .

پيشنهاد هاي قبلي گوگل

گوگل قبلا هم پيشنهاد هايي در مورد آپديت هاي اصلي سئو بيان كرده بود :

هر روز ، گوگل يك يا چند تغيير براي بهبود نتايج سئو انجام مي دهد .

بعضي از آن ها روي بهبود هاي خاصي كار مي كنند .

بعضي ها الگوريتم سئو را به طور كامل تحت تاثير قرار مي دهد .

خوب ما در هفته گذشته طبق كاري كه در يك سال انجام مي دهيم يك آپديت اصلي داشتيم .

همان طور كه الگوريتم هاي سئو آپديت مي شوند ، بعضي سايت ها نيز جريمه مي شوند .

هيچ مشكلي در اين صفحاتي كه رتبه آن ها از دست مي رود وجود ندارد .

در عوض الگوريتم ما طوري عمل مي كند كه سايت هايي كه رتبه سئو ي خوبي نداشتند ولي با كيفيت تر هستند را بهبود مي بخشد .

هيچ راه حلي براي اين صفحاتي كه رتبه ي سئو را از دست داده اند در مقابل سايت هايي كه محتويات با كيفيت دارند وجود ندارد .

 

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/196/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۴۰:۳۷ توسط:گرگ سفيد موضوع:

اضافه شدن قابليت ايندكس كردن مطالب دايناميك

از اين به بعد مطالب دايناميك و آجاكس شما بيشتر براي سئو ايندكس خواهند شد .

گوگل هم اكنون پست هايي كه با جاوا اسكريپت توليد مي شوند و حالت آجاكس دارند را در سئو ايندكس مي كند .

اين خبر خوبي براي كساني است كه از جاوا اسكريپت مدرن براي استفاده از API ها و توليد محتواي سئو در صفحات استفاده مي كنند .

دليل آن هم كاملا مشخص است ! چه چيزي بهتر از اين كه در كنار مطالب ثابت سئو ، محتواي متغير هم ايندكس شود .

اين يك توسعه سئو است كه به كمك Evergreen Chromium انجام مي شود .

با اين حال قبلا نيز لينك هاي آجاكس پشتيباني مي شد .

گوگل بيان قبلي خود را نقض كرد كه گفته بود :

مرورگر مي تواند جاوا اسكريپت را اجرا كند و محتواي ابري توليد كند ولي ربات هاي سئو ي ما كه كرالينگ انجام مي دهند اين كار را نمي كنند .

پشت صحنه درخواست هاي HTTP

استاندارد HTTP در واقع مجموعه اي از درخواست ها است كه اكثر آن را GET تشكيل مي دهد .

براي مثال مرورگر ها با استفاده از GET ، آدرسي كه شما وارد مي كنيد را دريافت مي كنند .

حتي وقتي روي لينكي كليك مي كنيد يا بوكماركي را انتخاب مي كنيد نيز به همين شكل است .

نوع درخواست POST با GET كاملا متفاوت است .

دستور GET در سمت سرور استفاده مي شود .

فرم هاي HTML از POST به منظور دريافت فيلد هاي پر شده توسط كاربر و ارسال آن ها به سرور استفاده مي شود .

مشكلات دستور POST

پس از آخرين آزمايشات گرگ سفيد ، متوجه شديم كه موتور هاي جست و جوي سئو از قرار دادن input براي ساختن يك دستور POST براي خودشان استفاده نمي كنند .

اگر يك سايت با يك ديتابيس ارزشمند ساخته شده باشد كه موتور هاي جست و جو نتوانند به نتايج سئو ي آن دسترسي داشته باشند ، ما نمي توانيم انتظار داشته باشيم كه ايندكس شوند .

مخصوصا با گوگل بوتي كه امروزه شاهد آن هستيم .

اين مشكلات مرسوم در سئو ي صفحاتي را كه سمت كاربر هستند و از دستور XHR POST استفاده مي كنند نيز تاثير مي گذارد .

با تكامل سريع جاوا اسكريپت ، دستورات POST در سمت كاربر مرورگر ها نيز از طريق ( XHR ( XMLHTTPRequest قبل از روز هاي ظهور JQuery قابل دست يافتن بود .

 

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/191/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۵:۰۹ توسط:گرگ سفيد موضوع: