اطلاعات عمومي وب اطلاعات عمومي وب .

اطلاعات عمومي وب

چه زماني طراحي سايت اهميت پيدا مي كند ؟ ( قسمت هفتم )

ادامه فصل اول . طراحي سايت در حال تغيير است

خلاصه

طراحي سايت قدمت زيادي ندارد اما به سرعت در حال پيشرفت است .

مرحله شماره 1

اين مرحله مربوط به ظاهر گرافيك در طراحي سايت است .

گرافيك وب را جذاب تر و جالب تر مي كند .

طراحي و گرافيك باعث مي شود سر تا سر وب جلوي آن زانو بزند .

استفاده از گرافيك به طراحي سايت اجازه مي دهد كه تبديل به يك راه مستقل براي ترويج اطلاعات شود .

مرحله شماره 2

مرحله دوم مربوط به ظاهر بلاگ ها ، گريد ها و پشتيباني از دستگاه هاي موبايل است .

استفاده از بوت استرپ و محبوب شدن قالب ها باعث شد طراحي سايت حوصله سر بر باشد .

مرحله شماره 3

مهم ترين مرحله در طراحي سايت همين است .

باعث ورود به طراحي سايت 3.0 مي شود .

باعث مي شود ناشران آنلاين شوند و مردم به سمت دستگاه هاي موبايل بروند .

طراحان از طراحي چاپي ايده مي گيرند و آن را وارد طراحي سايت مي كنند .

آن ها در خلاقيت آزادي مي خواهند .

مي خواهند در قرار دادن عناصر و از بين بردن محدوديت table ها آزادي داشته باشند .

فصل دوم . سايت ساز ها پشت پرده محوبيت هستند

فصل دوم در مورد سايت ساز هاي محبوب ، رشد آن ها و چيز هايي است كه آن ها براي هم سو شدن با طراحي سايت 3.0 نياز دارند .

آيا سايت ساز هايي كه بر پايه بوت استرپ هستند پشت پرده ي طراحي سايت هاي محبوب هستند ؟

متاسفانه بله ، اين درست است .

هر روز اين پس رفت آشكار تر و قابل مشاهده تر مي شود .

اجازه دهيد با بررسي جزئيات متوجه شويم كه چرا اين اتفاق در حال رخ دادن است .

سير تكاملي سايت ساز ها

مشابه طراحي سايت ، اجازه دهيد به تاريخچه ابزار هاي طراحي سايت نگاهي بيندازيم .

در طراحي سايت ما سه مرحله داشتيم .

در اين بخش هم سه مرحله داريم .

در عكس زير شما مي توانيد برخي از ابزار هاي محبوب براي طراحي سايت را مشاهده كنيد :

در بخش بعدي جزئيات اين مراحل را به صورت دقيق بيان خواهيم كرد .

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/214/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۵۲:۴۱ توسط:گرگ سفيد موضوع:

اهداف آپديت الگوريتم جون 2019 ( قسمت سوم )

طبق قسمت قبل مقاله ، آپديت الگوريتم سئو با نمايش دامنه هاي متفاوت فرق مي كند

اين تغييرات هنوز كامل نيست

بله ، شايد شما هنوز هم مثال هايي در مورد دامنه ها پيدا كنيد .

دامنه هايي كه در نتايج جست و جوي سئو بيش از دو نتيجه را دارند .

گوگل گفت :

اين مورد به طور كامل انجام نخواهد شد .

مثل تمامي تغييرات ما ، روي اين موضوع كار خواهيم كرد تا آن را ارتقا بخشيم .

اين حرف را موقعي بيان كرد كه در نتايج سئو چندين مورد از موارد از سايت yelp.com نمايان شد .

گوگل در اين باره گفت :

بله هنوز كامل انجام نمي شود .

مثل تمامي تغييرات ما در سئو ما سعي مي كنيم كه آن را ارتقا بخشيم .

شايد شما اين را مانند كسي كه در Tustin است امتحان كنيد .

مثلا عبارت " سالن هاي ناخن " يا " سالن هاي ناخن نزديك من "  يا " سالن هاي ناخن Tustin " را امتحان كنيد .

اگر در Tustin هستيد ، مي دانيد كه در كانادا هستيد .

اطلاعيه

گوگل دو اطلاعيه در مورد تغييرات سئو دارد كه با هم مطالعه مي كنيم :

اطلاعيه شماره يك

تغييرات نمايش دامنه هاي گسترده به اين معني است كه شما اكثر اوقات از يك دامنه بيش از دو نتيجه در ليست سئو نخواهيد ديد .

اما هنوز ممكن است در برخي از عبارت هاي جست و جو شده ، بيش از دو مورد از يك دامنه را در نتايج سئو ببينيد .

دليل آن هم مشخص است ؛ هر جا سيستم ما تشخيص دهد نياز است بيش از دو مورد نشان داده شود ، اين كار انجام خواهد شد .

اطلاعيه شماره دو

و در نهايت ، تغييرات در نمايش دامنه هاي متفاوت با آپديت اصلي سئو در جون 2019 كه هفته گذشته شروع شد تفاوت دارد .

اين دو كاملا متفاوت هستند و هيچ ارتباطي با يكديگر ندارند .

تاريخ

گوگل اين كه چگونه نام دامنه ها در ليست نتايج سئو تغيير كند را بار ها در يك سال تغيير مي دهد .

در سال 2010 ، گوگل گفت :

تغييراتي در الگوريتم رتبه بندي سئو ي خود ايجاد كرديم .

اين تغيير باعث ميشد كه كاربران نتايج مختلفي را از يك سايت پيدا كنند .

در سال 2012 ورق برگشت و ما شاهد دامنه هاي متفاوتي در نتايج سئو بوديم .

دوباره در سال 2013 گوگل گفت كه نتايج كم تري از يك دامنه را نشان مي دهد .

گوگل احتمالا تغييرات زيادي را در نمايش دامنه هاي متفاوت بار ها و بار ها انجام داده است .

فقط تا كنون گوگل اطلاعي در مورد اين تغييرات سئو به ما نداده است .

چرا بايد براي ما مهم باشد ؟

اين مورد مي تواند به كساني كه هدفشان قرار گرفتن در ليست دامنه هاي سئو است ، ضربه بزند .

اكثر اوقات در مورد موارد مشهور اين اتفاق رخ داده است .

اما مي تواند براي ساير افراد نيز اتفاق بيفتد .

اگر شما سايتي داريد كه چند لينك از آن براي يك عبارت در گوگل سئو شده است ، قطعا منتظريد كه ببينيد چه اتفاقي براي آن ها مي افتد .

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/211/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۵۰:۴۴ توسط:گرگ سفيد موضوع:

چه زماني طراحي سايت اهميت پيدا مي كند ؟ ( قسمت ششم )

ادامه فصل اول : طراحي سايت در حال تغيير است

سايت ساز ها براي افراد خلاق ساخته نشده اند

در بخش قبلي در اين مورد توضيحاتي داديم .

حال زمان آن رسيده كه دلايل آن را بررسي كنيم :

دليل اول

طراحان ابزار مناسب براي ساخت HTML يا صفحات وردپرس را در طراحي سايت 3.0 ندارند .

سايت ساز هاي فعلي اين امكان را ندارند كه شما هر جايي مي خواهيد عناصر را قرار دهيد .

طراحان هنوز مجبورند از ابزار هاي گرافيكي مثل ادوبي فتوشاپ ، Adobe XD يا Sketch App براي پياده سازي ايده ها استفاده كنند .

براي اشتراك ايده ها با دنيا ، ايده هاي خود را در سايت هايي مثل pinterest ، behance و dribbble آپلود مي كنند .

آن ها اين امكان را ندارند كه اين موارد را به طراحي سايت هاي زنده تبديل كنند .

اگر بخواهند به اين مدل طراحي ساي انجام دهند ، بايد HTML و CSS را به صورت دستي تايپ كنند .

اما اين روند هم طولاني است و هم هزينه زيادي به دنبال خواهد داشت .

دليل دوم

هيچ منبع خارجي وجود ندارد ، كه شما بتوانيد طراحي سايت هاي فعلي محبوب را مشاهده كنيد .

بله پينترست ، behance و Dribbble هستند اما نمي تواند محبوبيت را از آن ها تشخيص داد .

شما بايد هر روز تغييرات را بررسي كنيد .

در تمامي صنعت ها ، منابع خارجي زيادي وجود دارد كه مي توانيد تشخيص دهيد امروز چه روندي محبوب تر است .

مثلا مي توان به موزيك ها و ويدئو ها در يوتيوب اشاره كرد .

محبوبيت همه چيز را نشان مي دهد اما در مورد طراحي سايت صدق نمي كند .

در طراحي سايت حدس و گمان هاي زيادي در مورد محبوبيت وجود دارد .

متخصصان زيادي وجود دارند كه در مورد طراحي سايت هاي محبوب نظر مي دهند .

اما ما به يك منبع خارجي با اطلاعات در مورد طراحي سايت نياز داريم .

آن موقع است كه ما مي توانيم محبوبيت امروزي را با يك كليك درك كنيم .

دليل سوم

با توجه به عدم وجود اطلاعات واقعي و نظريات معتبر ، طراحان همچنان طراحي سايت خود را به صورت قديمي انجام مي دهند .

يك تناسب نا همگن بين طراحي ها و ابزار ها وجود دارد .

سايت ساز ها نمي توانند طراحي سايت هاي مدرن را پياده سازي كنند .

اين به طرز قابل توجهي رشد طراحي سايت 3.0 را تحت تاثير قرار مي دهد .

ما به شدت مخالف اين عقيده هستيم كه طراحان در آزادي خلاقيت محدود هستند .

طراحان بايد اين گزينه را داشته باشند كه چه استايلي را مي خواهند در طراحي سايت خود به كار ببرند .

طراحي سايت هاي مدرن بايد از ويترين پينترست و ساير سايت ها پايين بيايند و به شكل يك سايت واقعي شروع به فعاليت كنند .

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/212/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۵۰:۰۶ توسط:گرگ سفيد موضوع:

اهداف آپديت الگوريتم جون 2019 ( قسمت دوم )

طبق مقاله قبل اهداف اين الگوريتم سئو ، نمايش نتايج از دامنه هاي مختلف است

فقط نتايج اصلي

اين آپديت سئو فقط روي نتايج اصلي تاثير مي گذارد و هيچ ارتباطي با ساير بخش ها مثل :

استوري هاي محبوب ، ويدئو ها ، عكس ها و ساير موارد در سراسر بخش هاي جست و جو ندارد .

Danny Sullivan يكي از كارمندان شركت گوگل ، در توييتي اضافه كرد :

اين تغيير سئو فقط به ليست اصلي مربوط است و هيچ تاثيري روي موارد متفرقه ندارد .

او ادامه داد :

بله ، اين فقط مربوط به ليست اصلي سئو در گوگل است .

شامل ويژگي هاي ديگر مثل نقشه ها و غيره نمي شود .

به آپديت اصلي ارتباطي ندارد

گوگل توضيح داد كه اين آپديت سئو در جست و جو به آپديت اصلي جون 2019 كه هفته قبل شروع به فعاليت كرد ، ندارد .

گوگل گفت :

در نهايت ، شروع نمايش دامنه هاي متفاوت از آپديت اصلي سئو در جون 2019 كه هفته قبل شروع شد ، كاملا متفاوت است .

اين دو كاملا با يكديگر متفاوت هستند و هيچ ارتباطي به هم ندارند .

طبق گفته Sullivan اين موضوع از دو روز پيش شروع شد و امروز كاملا در حال اجرا شدن است .

او گفت :

از حدود دو روز پيش شروع شد و امروز در حال فعاليت مداوم است .

پس از لحاظ فني سئو ، تحليل و تجزيه ي و اطلاعات كنسول جست و جوي شما تحت تاثير هر دوي آن ها قرار مي گيرد .

هر دوي آن ها منظور آپديت اصلي سئو در جون 2019 و تغييرات گوگل براي نمايش دامنه هاي متفاوت است .

شما از كجا مي دانيد كه تحت تاثير كدام يك قرار مي گيريد ؟

با اين حال ، Danny Sullivan فكر مي كند كه آن ها انقدر تفاوت دارند كه ما متوجه تاثير هر كدام روي سئو شويم :

ما هر روز چيز هاي جديدي را شروع مي كنيم .

گاهي اوقات در يك روز ممكن است چند چيز اتفاق افتد .

به اندازه كافي اين آپديت اصلي واضح است كه با هر تغيير شما متوجه آن شويد .

يك آپديت نيست

گوگل مي گويد كه اين واقعا يك آپديت سئو نيست و به آن اندازه روي سايت شما تاثير نخواهد گذاشت .

Danny Sullivan از شركت گوگل در اين باره اضافه كرد :

به شخصه ، با اين حال من فكر نمي كنم كه اين يك آپديت براي سئو باشد .

هيچ كار خاصي در مورد رتبه بندي سئو انجام نمي شود .

چيز هايي كه قبلا رتبه ي سئو گرفته اند هنوز هم آن را بايد داشته باشند .

ما فقط صفحات ديگر آن ها را نمايش نمي دهيم .

هر چيزي كه مي خواهيد اسمش را بگذاريد .

اين تغييرات سئو فقط سايت هايي كه نمايش داده مي شدند را تغيير داد .

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/209/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۹:۲۴ توسط:گرگ سفيد موضوع:

چه زماني طراحي سايت اهميت پيدا مي كند ؟ ( قسمت پنجم )

ادامه فصل اول . طراحي سايت در حال تغيير است

چيدمان جديد گريد

ما استفاده از گريد هاي پيچيده را در طراحي سايت ديده ايم .

و گريد هاي CSS محبوب تر شدند .

طراحي سايت هاي محبوب 3.0

طراحي سايت هاي محبوب كه روند يك نواخت طراحي را كنار زدند روز به روز محبوب تر مي شوند .

در نمودار زير ، مشاهده مي كنيد كه هر سال به تعداد طراحاني كه وارد دنياي طراحي سايت 3.0 مي شوند ، اضافه مي شود .

اين نمودار نتايج موضوع طراحي سايت را در سايت هاي Pinterest ، Behance و Dribble نمايش مي دهد .

گروه گرگ سفيد پيش بيني مي كند كه اين روند در آينده ادامه خواهد داشت .

تحقيقات انجام شده پيرامون طراحي سايت

ما هر روز تحقيقات زيادي انجام مي دهيم و ايده هاي جديد طراحي سايت را آزمايش مي كنيم .

ما طراحي هاي خود را در پينترست آپلود مي كنيم .

فعاليت كاربران را كه چگونه طراحي ها را براي خود ذخيره مي كنند مشاهده مي كنيم .

با نتايجي كه هر روز به دست مي اوريم كاملا تحت تاثير قرار مي گيريم .

طراحي سايت هاي 3.0 ، ده برابر بيشتر از طراحي سايت هاي 2.0 نتيجه مي دهند .

اطلاعات واقعي ، اين حرف ما را تاييد مي كند .

در چندين ماه ، ما حدود هشت صد هزار بازديدكننده متفاوت در هر ماه داشتيم .

اين چيز هاي زيادي در مورد افزايش محبوبيت طراحي سايت هاي 3.0 نشان مي دهد .

اگر مي خواهيد كه ايده هاي طراحي سايت شما در سايت هاي پينترست يا بيهنس ديده شود ، چاره اي نداريد !

شما بايد طراحي سايت هاي خود را بر اساس طراحي هاي 3.0 انجام دهيد .

اگر هنوز شروع نكرده ايد ، بايد عجله كنيد .

ما به شما كمك خواهيم كرد كه متوجه شويد دقيقا چه كاري بايد انجام دهيد .

هدف ما

هدف ما اين است كه جديد ترين طراحي سايت هاي محبوب را به طراحان معرفي كنيم .

مي مي خواهيم تفاوت را بيان كنيم و بگوييم كه چگونه طراحي سايت 3.0 انجام دهيد .

ما سعي كرديم كه ايده هاي خود را گسترش دهيم .

ما به اشتراك گذاشتن تجربيات خود در مورد چگونگي بهترين شدن در طراحي سايت را دوست داريم .

مي خواهيم جرقه شروع طراحي سايت 3.0 در تاريخ باشيم !

ما هميشه به دنبال كساني هستيم كه متفاوت فكر مي كنند .

با يكديگر مي توانيم صنعت طراحي سايت را تغيير دهيم .

سايت ساز ها براي افراد خلاق ساخته نشده اند

شايد شما سوال كنيد ، طراحي سايت هاي 3.0 كجا هستند ؟

چرا ما فقط تعداد محدودي از آن ها را در سطح وب مشاهده مي كنيم ؟

دليل هاي زيادي وجود دارد كه در مقاله بعدي به آن ها اشاره خواهيم كرد .

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/210/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۸:۴۰ توسط:گرگ سفيد موضوع:

اهداف آپديت الگوريتم جون 2019

اهداف اين الگوريتم سئو ، نمايش نتايج از دامنه هاي مختلف است

آپديت ديگري از گوگل را در اين هفته شاهد بوديم .

اين آپديت هدف اصلي خود را روي نمايش نتايج سئو از دامنه هاي متفاوت قرار داده است .

گوگل در يكي از اكانت هاي توييتر خود اطلاع داد كه :

نتايج جست و جوي سئو ي خود را براي نمايش دامنه هاي متفاوت آپديت كرده است .

اين به آن معنا است كه گوگل ديگر بيش از 2 مورد از يك دامنه را نشان نخواهد داد .

نتايج گسترده تر گوگل

جست و جو كنندگان از جمله سئو كاران طي چندين سال اخير توضيح داده اند كه :

گاهي اوقات گوگل در نتايج سئو ي خود بيش از حد از يك دامنه نتيجه نشان مي دهد .

پس اگر شما براي يك عبارت به خصوص جست و جو كنيد ، متوجه مي شويد كه چهار يا پنج نتيجه از يك دامنه هستند .

از اين به بعد با اين آپديت سئو ، گوگل بيش از دو مورد از يك دامنه را نشان نخواهد داد .

گوگل بيان كرد :

تغييري كه در حال حاضر در حال اتفاق افتادن است ، اين است كه دامنه هاي وسيع تري را در نتايج سئو شاهد باشيم .

همچنين گوگل اضافه كرد :

اين گستردگي به اين معنا خواهد بود كه ديگر شما بيش از دو نتيجه از يك سايت را نخواهيد ديد .

اين موضوع هميشگي نيست

گوگل گفت كه اين آپديت سئو حق اين را دارد كه در صورت نياز بيش از دو نتيجه از يك دامنه را نشان دهد .

گوگل نوشت :

با اين حال ، ما هنوز هم شايد بيش از دو نتيجه از يك دامنه را نشان دهيم .

اين زماني رخ مي دهد كه الگوريتم سئو ي ما اين موضوع را تعيين كند .

اما چيزي كه ما به آن شك داريم اين است كه :

شايد اين استثناء به دليل ورودي هايي باشد كه نام برند را شامل مي شود .

يعني مثلا وقتي شما براي سايت آمازون جست و جو مي كنيد قطعا بيش از دو نتيجهي سئو از اين سايت را خواهيد ديد .

ساب دامنه ها

گوگل به طور كلي با ساب دامنه ها مانند بخشي از دامنه اصلي برخورد مي كند .

پس اگر شما ساب دامنه اي مثل blog.domain.com داريد ، به عنوان بخشي از دامنه اصلي حساب مي شود .

همچنين اگر در نتايج قرار باشد نشان داده شود به عنوان يكي از 2 نتيجه ي سئو نمايان مي شود .

گوگل در اين باره گفت :

اين آپديت جديد كه تنوع دامنه ها را مورد بررسي قرار مي دهد ، ساب دامنه را به عنوان بخشي از دامنه اصلي حساب مي كند .

پس لينك هاي ساب دامنه يا دامنه اصلي انگار كه دارند از يك سايت پيروي مي كنند .

البته كه گوگل اين حق را براي ساب دامنه ها قائل شده است كه آن ها را جدا شمارد .

گوگل در اين باره نوشت :

اگر نياز باشد ساب دامنه اي به صورت جدا بررسي شود ، اين كار انجام مي شود .

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/207/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ تير ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۱۳:۱۷ توسط:گرگ سفيد موضوع:

چه زماني طراحي سايت اهميت پيدا مي كند ؟ ( قسمت چهارم )

ادامه فصل اول . طراحي سايت در حال تغيير است

طراحي چاپي

طراحي سايت قدمت زيادي ندارد .

فقط دو دهه است كه شاهد اين صنعت هستيم .

طراحي چاپي خيلي قبل تر از طراحي سايت آمده است .

قدمت اين صنعت به صد ها سال در طول تاريخ مي رسد .

ابزار طراحي چاپي به آدم هاي خلاق اجازه مي داد كه آيتم ها را هر جا كه دوست داشتند قرار دهند .

طراحان در خلاقيت هيچ محدوديتي نداشتند .

منتشركنندگان هم در ايده هايشان هميشه آزاد بودند .

آن ها نياز نداشتند كه در مورد HTML ، CSS و دستگاه هاي موبايل فكر كنند .

فرمول طراحي چاپي :

مكان دلخواه + خلاقيت = طراحي چاپي مدرن

امروزه ، بسياري از منتشركنندگان به طرز قابل توجهي چاپ را رها كرده اند و آنلاين كار هاي خود را انجام مي دهند .

صفحه هاي چاپ شده تبديل به صفحات طراحي سايت شدند .

اما آن صفحات خلاقيت و آزادي چاپ را نداشتند .

طراحان نمي خواستند ايده هاي چاپ كه طي چندين سال به دست آورده بودند را از دست بدهند .

آن ها شروع طراحي چاپي به صورت آنلاين كردند .

ظهور نسل طراحي سايت 3.0

با شروع سال 2016 ، كم كم متوجه ورود ايده هاي طراحي چاپي به طراحي سايت ها شديم .

از جمله آن ها مي توان به Pinterest ، Behance ، Dribbble اشاره كرد .

آن طراحي سايت هاي جديد در موارد زير تفاوت داشتند :

  • مكان دلخواه
  • تداخل عناصر
  • از بين بردن محدوديت هاي BootStrap مثل گريد

و اين به معناي ظهور طراحي سايت 3.0 بود .

طراحي سايت 3.0 به معناي آزادي عمل طراحان است .

در تابستان سال 2016 سايت 83oranges.com مقاله اي با عنوان طراحي سايت هاي محبوب منتشر كرد .

نويسنده اين مقاله متوجه سبك هاي در حال ظهور شد :

  • متن روي عكس
  • تداخل عكس ها
  • متن عمودي و چيدمان تميز
  • گالري هاي بي نظير Grid
  • تصاوير با تيتر هاي بزرگ
  • عناصر مختص برند

در فصل سوم ما به استايل ها توجه بيشتري مي كنيم و به شما مي آموزيم كه چگونه با طراحي سايت 3.0 طراحي كنيد .

از بين رفتن محدوديت table ها

از بين رفتن محدوديت table ها به چه معني است ؟

اجازه دهيد مثالي بياوريم .

عكس زير ، چند عكس معمولي را نشان مي دهد كه در كنار هم مثل گريد قرار گرفته اند .

اگر در پينترست يا گوگل براي عبارت عكس ديواري جست و جو كنيد ، نود درصد نتايج مانند عكس زير خواهد بود .

شما متوجه تغيير دراماتيك طراحي سايت خواهيد شد .

طراحي در هر جايي هميشه با سرعت زيادي در حال پيشرفت است .

موافقيد كه اين مثال ها مثل طراحي چاپي مدرن و طراحي سايت 3.0 هستند ؟

چرا دارد اين اتفاق مي افتد ؟

هيچ كس دوست ندارد طراحي گريد قديمي را روي ديوار خانه اش ببيند .

مردم دوست دارند دوستانشان را با ايده هاي منحصر به فرد سورپرايز كنند .

همه مي خواهند احساساتشان را با طراحي بروز دهند .

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/208/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ تير ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۱۲:۳۹ توسط:گرگ سفيد موضوع:

افت رتبه شديد Daily Mail بعد از آپديت جون 2019

سئو كاران ديلي ميل مي گويند پس از آپديت ، افت رتبه پيدا كرده اند

به نظر مي رسد سئو و رتبه ي اين سايت پس از آپديت الگوريتم گوگل در جون 2019 ضربه شديدي خورده است .

آن ها از جامعه سئو درخواست كمك كرده اند .

سايت Daily Mail يك سايت خبري بزرگ در انگلستان است .

از 3 جون 2019 تا كنون نصف ترافيك خود را كه از طريق نتايج سئو به دست مي آورد ، از دست داده است .

اين موضوع را گرگ سفيد از آن جايي متوجه شد كه :

پستي در انجمن هاي كنسول جست و جوي گوگل ديد كه توسط سئو كار اين سايت ، Jesus Mendez ، گذاشته شده بود .

ضربه به خاطر آپديت اصلي گوگل

به نظر مي رسد كه ديلي ميل به طور جدي در سئو آسيب ديده است .

دليل آن هم آپديت اصلي الگوريتم گوگل بود كه از 3 جون شروع به فعاليت كرد .

Mendez گفت كه dailymail.co.uk پنجاه درصد ترافيك سئو ي خود را از دست داده است .

علاوه بر آن نود درصد نيز در گوگل افت پيدا كرده است .

گرگ سفيد تصميم گرفت براي تاييد اين موضوع با Mendez مصاحبه اي انجام دهد :

روز بعد از آپديت اصلي الگوريتم سئو در 3 جون ، ما متوجه شديم كه 50 درصد از ترافيك گوگل خود را از دست داده ايم .

اين افت فقط در بيست و چهار ساعت اتفاق افتاد .

اين در حالي است كه ما هيچ تغييري در سايت نداديم .

پس از آن ديديم كه ترافيك ما به طور كلي نود درصد از بين رفته است و هيچ مورد مثبتي مشاهده نكرديم .

اين در مورد تمامي موارد يعني دستگاه هاي مختلف كه شامل amp باشند يا نباشند نيز صادق است .

او در اين باره سوال كرد :

روز قبل در 2 جون 2019 وقتي كه ترافيك سئو ي گوگل بوت ما نا پديد شد ، كم و بيش متوجه شديم .

آيا ممكن است اين موضوع ارتباطي با موضوع قبلي داشته باشد ؟

آخرين اطلاعات در مورد آپديت اصلي جون 2019 نشان مي دهد كه :

خيلي سايت ها ترافيك سئو ي خود را از دست دادند .

خيلي ها نيز سود بردند .

در حقيقت ، سايت هاي ديگري مثل Mirror ، Sun نيز با توجه به اطلاعات Sistrix سود بردند .

اما وقتي سايتي برنده مي شود ممكن است سايت ديگري چيزي از دست بدهد .

Sistrix مي گويد كه ديلي ميل براي نمايش در نتايج سئو ، چهل و سه درصد افت داشته است .

حدس و قضيه

حدس هاي زيادي پيرامون موضوع از دست رفتن ترافيك سئو ي سايت ديلي ميل وجود دارد .

برخي حدس مي زنند كه اين كار ها به خاطر تبليغات ، سرعت سايت ، محتوا ، مسائل سياسي و ... است .

برخي ها مي گويند فردي با سوء استفاده از نام سئو كار ديلي ميل مي خواهند چهره او را بد جلوه دهند .

البته Mail Online تاييد كرده است كه خود Mendez اين پست را گذاشته است .

انجمن هاي گوگل سئو كار هايي دارد كه به شما پيشنهاد مي دهند و چيز هاي زيادي در آن وجود دارد .

چرا بايد براي ما مهم باشد ؟

اكثر افرادي كه در جامعه ي سئو فعاليت مي كنند در مورد مشكلات و چالش هايي كه به وجود مي آيد با يكديگر شفاف هستند .

خيلي ها در مورد سوال پرسيدن و بيان مشكلات هيچ ترسي ندارند .

اما معدود مواردي وجود دارد كه يك سايت خبري بيايد و اين گونه در مورد مشكل به وجود امده صحبت كند .

خيلي زود است كه گسترده تر در مورد آپديت سئو در جون 2019 صحبت كنيم .

سعي كنيد در اين مدت كنسول جست و جوي خود را مدام بررسي كنيد و از چيزي غافل نشويد .

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/205/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ تير ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۰۲:۰۴ توسط:گرگ سفيد موضوع:

چه زماني طراحي سايت اهميت پيدا مي كند ؟ ( قسمت سوم )

ادامه فصل اول . طراحي سايت در حال تغيير است

آيا طراحي سايت مرده است ؟

شايد به نظر مي رسيد كه همه بايد خوشحال باشند :

طراحان سايت ، توسعه دهندگان وب و كاربران

با اين حال يك مشكل جديد وجود داشت .

طراحان سايت شروع به طرح يك پرسش كردند :

آيا طراحي سايت مرده است ؟

شما مي توانيد مقالات زيادي را در دستگاه هاي مختلف پيدا كنيد كه اين سوال را مي پرسند .

نمونه هايي از آن Medium ، Mashable ، SmashingMagazine ، Quora و Reddit هستند .

از سال 2015 طراحان سايت در حال پرسيدن همين سوال هستند .

در عكس زير شما مي توانيد نتايج گوگل را در مورد اين عبارت مشاهده كنيد :

چرا دارد اين اتفاق مي افتد ؟

Bootstrap قله محبوبيت را در سال 2015-2016 فتح كرده بود !

در جدول زير مي توانيد اين موضوع را مشاهده كنيد :

دليل اصلي اين مشكل پيش آمده در طراحي سايت ، Bootstrap و موارد مشابه آن بود .

طراحي سايت هاي انجام شده با Bootstrap شبيه هم بودند به طوري كه انگار از يك تم ساخته شده بود .

خيلي از سايت ساز ها اين موقعيت را با قرار دادن bootstrap به عنوان هسته خود بد تر كردند .

طراحي سايت ها با يك عكس بزرگ شروع مي شد .

ساير بخش ها نيز به دو ، سه يا چهار قسمت تقسيم مي شد .

خيلي از تم ها و قالب ها در Bootstrap اين مشكل را پيچيده تر كردند .

در عكس زير مشاهده مي كنيد :

در سال 2015 ، كتابي با عنوان " طراحي سايت مرده است " منتشر كرد .

ايده اصلي اين كتاب اين است كه محبوبت تم ها و قالب هاي پنجاه دلاري ، درخواست براي كار طراحي سايت را كاهش داده است .

يك طراحي سايت دلخواه ، ارزش بيشتري دارد و بايد هزينه بيشتري نيز پرداخت شود .

دليل آن هم مشخص است :

اين كار به وقت ، دانش و مهارت نياز دارد .

در كنار طراحي سايت ، شما بايد HTML و CSS را نيز پياده سازي كنيد .

آيا امروزه هم اين يك مشكل است ؟

بله هست .

بعد از چهار سال ، اين مشكل هنوز حل نشده است .

در عكس زير موضوعات پيشنهادي گوگل را مشاهده مي كنيد و اين نشان مي دهد كه مردم هنوز دارند اين سوال را مي پرسند :

طراحان سايت شروع به پيدا كردن راه حل كردند .

آن ها نمي توانستند منتظر بمانند و مشاهده كنند طراحي سايت ، عشق اصلي آن ها ، به مرور نابود شود .

آن ها طراح هايي هستند كه هميشه مي خواهند وب مكان بهتري باشد .

استيو جابز يك بار گفت :

متفاوت فكر كنيد .

در مورد تمامي مردم اين كار را انجام دهيد .

آن ها هميشه به دنبال ايده هاي جديد هستند .

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/206/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ تير ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۰۰:۲۷ توسط:گرگ سفيد موضوع:

برندگان و بازندگان آپديت الگوريتم گوگل در جون 2019

اين آپديت سئو ي گوگل كه از دوشنبه شروع به انتشار كرد به نظر مي رسد كه بسيار بزرگ و ترسناك باشد و هنوز تمام نشده است .

اطلاعيه قبلي گوگل در مورد آپديت اصلي الگوريتم سئو در جون 2019 كه از دو شنبه شروع به فعاليت كرد ، گويا تازه دارد توسط سئو كاران ، منتشر كنندگان ، صاحبان سايت و وبمستران حس مي شود .

اجازه دهيد شفاف صحبت كنيم ، اكنون خيلي زود است كه بخواهيم در مورد اثرات اين آپديت سئو صحبت كنيم .

همان طور كه گفته شد ، ما مي خواهيم جديد ترين اطلاعات و تعاملات صنعت را در مورد اين الگوريتم سئو با شما به اشتراك بگذاريم .

ارائه دهندگان اطلاعات

تا حالا ما مقداري اطلاعات جديد از ابزار هاي ارائه دهنده اطلاعات سئو مثل Sistrix ، RankRanger ، SearchMetrix و Moz در اختيار داريم .

اين سايت ها اطلاعات سئو ي فراواني در مورد رتبه بندي گوگل به شما مي دهند بنابراين آن ها گاهي مي توانند الگو هاي سئو را بررسي كنند .

در نظر داشته باشيد ، سيستم ايندكسينگ سئو ي گوگل عظيم است و اين ابزار ها ي ارائه دهنده اطلاعات در هنگام بررسي اين تغييرات فقط قسمت سبكي از اين اطلاعات سئو را به شما ارائه مي دهند .

Sistrix

Sistrix پستي در مورد تغييرات ديروز منتشر كرد .

آن ها گفتند كه :

اطلاعات امروز به طور شفاف تاثيرات آپديت اصلي سئو در جون 2019 را نشان مي دهد .

در نمودار اين سايت مي توانيد تغييرات را از 05.06 تا 06.06 مشاهده كنيد .

اين اطلاعات از سيستم ايندكسينگ سئو ي گوگل انگلستان جمع آوري شده است .

ليست برندگاني كه اين سايت منتشر كرده است به شرح زير مي باشد :

و ليست بازندگان را نيز مشاهده مي كنيد :

Johannes Beus از سايت Sistrix نوشت :

گوگل بار اولش نيست كه از قبل اين آپديت هاي سئو را اطلاع مي دهد .

به نظر مي رسد سايت هايي كه تحت تاثير اين آپديت قرار مي گيرند بيشتر از آپديت هاي قبلي سئو باشد .

همچنين Steve Paine نيز گفت :

خيلي از سايت هاي YMYL را مشاهده مي كنيم اما سايت هاي جديد كلاسيك ، خرده فروشي و ... نيز هنوز وجود دارند .

به نظر مي رسد كه اين آپديت گوگل فرا تر از آپديت سئو ي قبلي آن باشد .

به طرز مهمي ، تغييرات مهمي بعد از 24 ساعت وجود دارد كه انتظار مي رود تا آخر هفته ادامه داشته باشد .

من مي توانم اطلاعات سئو ي جديدي به شما بدهم اگر زماني نياز داشتيد .

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/203/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۵۲:۳۸ توسط:گرگ سفيد موضوع: