اطلاعات عمومي وب اطلاعات عمومي وب .

اطلاعات عمومي وب

چه زماني طراحي سايت اهميت پيدا مي كند ؟ ( قسمت يازدهم )

ادامه فصل دوم . سايت ساز ها پشت پرده محوبيت هستند

ادامه ورود به مرحله طراحي سايت 3.0

پيشرفت در حال انجام است

گريد هاي CSS

گريد هاي CSS جديد ترين استاندارد براي قرار دادن عناصر در طراحي سايت هستند .

ايعاد جديد در طراحي سايت

مكان عناصر نيز سير تكاملي خود را دارد .

طراحي سايت 1.0 يك بعدي است .

عناصر طراحي يكي پس از ديگري به ترتيب كنار هم قرار گرفته اند .

طراحي سايت 2.0 دو بعدي است .

گريد هاي چند بخشي وجود دارد كه شما مي توانيد عناصر در هر كدام از بخش ها قرار دهيد .

اين مورد آزادي بيشتري به شما مي دهد .

طراحي سايت 3.0 ابعاد جديدي است .

شما عناصر را هر جا كه بخواهيد قرار مي دهيد .

عناصر روي يكديگر نيز قرار مي گيرند .

همين طور قرار گيري عناصر طوري است كه انگار در حال كار با يك ابزار طراحي هستيد .

اين ابعاد ، جنبه هاي زيادي را براي طراحي سايت ايجاد مي كند .

و اين شروع نسل جديد در طراحي سايت است .

اين ابعاد جديد مثل تقابل قطعات لگو و موزاييك هستند .

از بين رفتن محدوديت Table

همان طور كه گفته شد ، طراحي سايت 3.0 به موقعيت گيري آزاد عناصر و از بين رفتن محدوديت table نياز دارد .

قرار گيري منحصر به فرد عناصر خود طراحي سايت را خاص مي كند .

بر خلاف طراحي سايت هاي دو ، سه يا چهار ستونه كه همگي شبيه هم هستند .

در عكس زير شما قرار گيري دلخواه عناصر در طراحي سايت 3.0 را مشاهده مي كنيد .

آزادي در قرارگيري دلخواه دلخواه عناصر تفاوت بزرگي براي طراحان ايجاد مي كند .

در طراحي سايت 3.0 :

  • شما مي توانيد مكان عناصر را به دلخواه جا به جا كنيد . اگر نياز باشد مي توانيد فضاي خالي داشته باشيد .
  • مي توانيد سايز عناصر را به دلخواه تغيير دهيد .
  • عناصر و زير بخش هاي گريد را مي توانيد جايگزين كنيد .
  • البته كه بايد طراحي سايت شما با موبايل تناسب داشته باشد .

اين قابليت ها براي ابزار طراحي گرافيك استاندارد هستند .

در فصل سوم ، ما در مورد به كار گيري اين قابليت ها در تمرين براي ساخت طراحي سايت 3.0 بحث خواهيم كرد .

قرار دادن دلخواه عناصر و عناصر روي عناصر در هر نوع طراحي قطعا محبوبيت را به ارمغان مي آورد .

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/224/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۷:۲۷ توسط:گرگ سفيد موضوع:

منوي جديد گوگل

بعد از ماه ها آزمايش ، گوگل در نهايت ظاهر منوي جست و جوي سئو ي خود را منتشر كرده است .

پس از ماه ها آزمايش ،هم اكنون به نظر مي رسد گوگل منوي بالايي خود را تغيير داده است .

از اين به بعد در اين منو شاهد آيكون هستيم .

به جاي اين كه هر دسته بندي فقط با متن نمايش داده شوند :

از اين به بعد گوگل از آيكون ها براي توضيح هر چه بهتر دسته بندي ها استفاده مي كند .

از جمله ي اين آيكون ها مي توان به اخبار ، ويدئو ها ، عكس ها ، نقشه ها ، فروشگاه و غيره اشاره كرد .

اسكرين شات

در زير ، ما يك اسكرين شات از گوگل توسط ويندوز تهيه كرديم .

عبارت " سئو گرگ سفيد " را در گوگل جست و جو كرديم .

ما اين كار را با دستگاه هاي مختلف در حالت وارد شده به گوگل و وارد نشده به گوگل انجام داديم .

ما مي توانستيم اين كار را در هر مرحله با اسكرين شات به شما نشان دهيم .

ترجيح داديم فقط يك عكس را بيان كليت مطلب در اين مورد از سئو مطرح كنيم .

 

اگر به ظاهر قبلي گوگل نگاه كنيد متوجه مي شويد كه هيچ كدام از اين آيكون ها براي باكس سئو وجود نداشت .

انتشار

گوگل به گرگ سفيد تاييديه داده است كه كه اين امكان از امروز قابل دسترس تمامي كاربران است .

امروز ما گزارش هايي از كاربران سئو كار دريافت كرديم كه نشان مي دهد آن ها نيز دارند اين منو را مشاهده مي كنند .

هم اكنون ما اين منوي سئو را در تمامي مرورگر ها مي توانيم ببينيم .

بازگشت به عقب

گوگل در سال 2010 اين آيكون ها را در كنار فيلتر هاي جست و جوي سئو داشت .

البته در سال 2011 نيز اين آيكون ها در موبايل نشان داده مي شد .

در سال 2011 گوگل اين آيكون ها را از ورژن دسكتاپ خود حذف كرد .

گوگل در طي سال هاي اخير نوار بالايي خود را بسيار تغيير داده است .

چرا براي ما مهم است ؟

هر تغييري در گوگل كه يكي از مهم ترين سايت هاي جهان است براي ما مهم است .

آيا اين تغيير سئو كار ها و ماركتر ها را تحت تاثير قرار مي دهد ؟

همان طور كه در قبل ما گفتيم اين تغيير زياد روي ما تاثير ندارد .

اما اين موضوع ظاهر جديدي به بخش جست و جوي سئو ي گوگل داده است .

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/221/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۵۱:۰۱ توسط:گرگ سفيد موضوع:

چه زماني طراحي سايت اهميت پيدا مي كند ؟ ( قسمت دهم )

ادامه فصل دوم . سايت ساز ها پشت پرده محوبيت هستند

ادامه ورود به مرحله طراحي سايت 3.0

سايت ساز ها بدون پيشرفت

چرا انقدر سخت است كه ابزاري بسازيم كه صنعت طراحي سايت نياز دارد ؟

سختي

سايت ساز ها سيستم هاي كاملا پيچيده اي هستند .

اين سيستم ها ، سرمايه گذاري و وقت زيادي را براي توسعه نياز دارند .

امتياز انحصاري

اين براي ابزار جديد خيلي سخت است كه به بازار سايت ساز هاو طراحي سايت وارد شوند .

ابزار هاي كنوني طي چندين سال اخير كاربران زيادي را به دست آورده اند .

خيلي سخت است كه بخواهيد كاربران زيادي به دست آوريد .

بنابراين ، ما به كمك و پشتيباني شما نياز داريم اطلاعات را در مورد طراحي سايت منتشر كنيم .

انفعال

نوسعه دهندگان و كاربران سايت ساز هاي فعلي انفعالات زيادي دارند .

تغييرات هميشه با ريسك كردن و تلاش بيش از حد ارتباط دارند .

مردم ترجيح مي دهند چيزي را تغيير ندهند .

زيرا آن ها فكر مي كنند هميشه همه چيز ثابت است .

لطفا تابع آن ها نباشيد .

پيشرفت در حال انجام است

ما تا همين الان ديده ايم ، پيشرفت هرگز متوقف نمي شود و به رشد خود ادامه مي دهد .

هيچ كس نمي تواند آن را متوقف كند .

در همين هنگام ، چيز هاي جديد هميشه در مسير خود با سختي هايي مواجه مي شوند .

هدف مشترك ما اين است كه نو آوران طراحي سايت 3.0 را براي تغيير وب پشتيباني كنيم .

براي مثال ، اتومبيل هاي برقي در حال تسخير بازار هستند .

در حالي كه اتومبيل هاي نفتي و بنزيني هنوز در مقابل آن ها مقاومت مي كنند .

به طور مشابه ، شايد به نظر برسد طراحي سايت 2.0 و سايت ساز هاي فعلي تنها گزينه هاي فعلي هستند .

اما اين طور نيست .

وظيفه ي ما اين است كه به چيز هاي جديد شانس دهيم .

ما با يكديگر مي توانيم جهان طراحي سايت 3.0 و ابزار هاي نسل جديد را تسخير كنيم .

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/222/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۵۰:۲۱ توسط:گرگ سفيد موضوع:

جلوگيري گوگل از نمايش محتويات در بخش هاي مشخص ( قسمت دوم )

ادامه - محتوياتي كه گوگل از نمايش آن ها در بخش هاي مشخص بالاي صفحه خودداري مي كند

سخنگوي گوگل در اين مورد به گرگ سفيد گفت :

Featured snippets قابليتي است كه در قسمت جست و جوي سئو قرار دارد .

اين بخش منابع وب را كه پاسخ شما در آن ها قرار دارد را به صورت برجسته به شما نشان مي دهد .

با توجه به فرمتي كه آن ها دريافت مي كنند ، ما سياست هايي داريم كه :

نمي توانيم مواردي همچون علوم مدني ، توصيه هاي پزشكي را نشان دهيم .

زيرا در اين موضوعات هنوز توافق جمعي واضحي صورت نگرفته است .

او در اين زمينه اضافه كرد :

سيستم هاي ما طوري طراحي شده اند كه موضوعات سئو يي كه ممكن است سياست هاي ما را به هم ريزند ، نشان ندهد .

اگر در بخش هايي اين مورد را مشاهده كنيم سريعا براي رفع آن اقدام مي كنيم .

اين سياست ها و كار ها هيچ تاثيري روي اين موضوع ندارد كه سايت شما در سئو چه رتبه اي مي گيرد .

گوگل چگونه محتويات نا مناسب را از featured snippets دور نگه مي دارد ؟

در درجه اول گوگل الگوريتم هاي سئو را طوري برنامه ريزي كرده كه اين موضوعات را شناسايي كنند .

پس از موضوعاتي كه با سياست هاي گوگل مغايرت داشته باشد را از اين بخش پاك مي كنند .

روزانه در گوگل تعداد زيادي عبارت جست و جو مي شود .

در هر جست و جو ممكن است سايت هاي متنوعي در اين بخش نمايش داده شود .

گوگل با كمك كاربران مي تواند محتويات نا مناسب سئو را به صورت دستي حذف كند .

پس گوگل مي گويد :

سيستم ما به صورت اتوماتيك تلاش مي كند موضوعاتي كه مغاير با سياست هاي ما است را نشان ندهد .

با اين حال ، حجم جست و جو بسيار بالا است و هيچ سيستمي نمي تواند عملكرد كاملي داشته باشد .

اين دليلي است كه ما به كاربران اجازه داديم كه به صورت عمومي مطالب نامناسب سئو را به ما اطلاع دهند .

گوگل مي تواند ليست ها را به صورت اتوماتيك توليد كند .

اين ليست شامل سايت هايي است كه شامل مطالب مفيد براي اين بخش سئو هستند .

گوگل متوجه اين سايت ها خواهد شد .

پس نظر و حس مردم در مورد اين مطالب سئو كاملا در نظر گوگل موثر است .

برخي از اين سايت ها نيز ممكن است سياست هاي گوگل را زير پا بگذارند .

گوگل مي گويد اكثريت قريب به اتفاق سايت ها در اين ليست سئو ، سياسي نيستند .

در ادامه ، گوگل به ما گفت كه سياست هاي خود را در اين مورد از سئو رمز گذاري نمي كند .

محصولات گوگل از جمله جست و جوي گوگل را برتري نخواهد داد .

وقتي ليست الگوريتم سئو و سيستم هاي تشخيص شكست مي خورند ، گوگل به صورت دستي وارد عمل مي شود .

شما مي توانيد با كليك بر روي feedback در زير اين بخش سئو براي اطلاع دادن به گوگل اقدام كنيد :

پنالتي نشدن در جست و جوي اصلي سئو

فقط به خاطر اين كه يك سايت در اين بخش قابل ديدن نيست دليل نمي شود كه :

اين سايت در ليست سئو ي گوگل رتبه نمي گيرد .

گوگل به ما گفت كه سايت ها همچنان طبق چيزي كه در نتايج سئو رتبه مي گرفتند به فعاليت خود ادامه مي دهند .

هيچ تاثيري روي رتبه گيري سئو يا پنالتي شدن اين سايت ها را شاهد نخواهيم بود .

چرا بايد براي ما مهم باشد ؟

اين روش مي تواند ترافيك سئو ي زيادي را از گوگل به سمت سايت شما منتقل كند .

اين بخش مي تواند تنها منبع ترافيكي باشد كه شما از دستيار گوگل و سيستم سخنگوي گوگل در موبايل ها دريافت مي كنيد .

معمولا منتشركنندگان و وبمستران مي خواهند محتواي سئو در اين باكس نمايش داده شود .

اگر مطلب جزو يكي از دسته بندي هاي ذكر شده باشد ، شانس شما براي نشان داده شدن در اين باكس بسيار كم خواهد بود .

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/219/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ تير ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۱۶:۵۶ توسط:گرگ سفيد موضوع:

چه زماني طراحي سايت اهميت پيدا مي كند ؟ ( قسمت دهم )

ادامه فصل دوم . سايت ساز ها پشت پرده محوبيت هستند

ادامه ورود به مرحله طراحي سايت 3.0

گوتنبرگ

چرا اين اتفاق افتاد ؟

اديتور گوتنبرگ به نظر مي رسد پيچيده تر از اديتور متن است .

در همين هنگام قابليت هاي ضعيفي براي سايت ساز بودن دارد .

در ادامه ، طراحي سايت هايي كه با گوتنبرگ انجام مي شود حتي در حد طراحي سايت 2.0 هم نيست .

به نظر براي نسل طراحي سايت 1.5 در سال 2010 هستند .

آن ها مي توانند با ساخت يك API ساده كار توسعه دهندگان را ساده تر كنند تا آن ها سايت ساز هاي خود را در وردپرس پياده سازي كنند .

در عوض آن ها يك سايت ساز ديگر منتشر كردند .

همچنين آن هيچ طرح پيشنهادي ارائه ندادند .

شايد به مرور زمان ، بعضي توسعه دهندگان اين را قبول كنند .

هيچ جايگزيني براي وردپرس نيست .

اما اين هيچ كمكي به ما براي رسيدن به هدف اصلي نمي كند .

ما به ساده ترين اديتور براي طراحي سايت 3.0 نياز داريم .

WIX

WIX سعي كرد تبديل به ابزاري شود كه طراحي سايت 3.0 با آن انجام شود .

مشكل WIX اين است كه HTML موجود در آن استاندارد هاي لازم براي توسعه دهندگان را ندارد .

موقعيت عناصر به صورت مطلق است .

به عنوان يك نتيجه ، HTML قابل ويرايش نيست و متناسب كردن آن با دستگاه هاي موبايل بسيار سخت است .

WIX فقط دستكتاپ و موبايل را پشتيباني مي كند .

وقتي در حال بررسي هستيد ، پنج نوع دستگاه وجود دارد كه بايستي پشتيباني شوند .

WIX اندازه گيري دوباره موقعيت را با جاوا اسكريپت انجام مي دهد .

اين كار با HTML5 و CSS3 انجام نمي شود .

همچنين پنل تنظيمات خاصي مانند ساير ابزار هاي طراحي گرافيك وجود ندارد كه توسط طراحان به كار گرفته شود .

به نظر مي رسد WIX اكثرا براي خو كاربران END ساخته شده است .

و كارايي خاصي براي طراحان و توسعه دهندگان ندارد .

Wix تلاش كرد كه روند طراحي سايت را ساده كند و Wix ADI را درست كرد .

آن ها قابليت تغيير طراحي سايت را به طور كامل از بين بردند .

شما فقط مي توانيد عكس ها و متن ها را ويرايش كنيد .

پس با اين ابزار جديد آن ها از طراحي سايت 3.0 فاصله بيشتري گرفتند .

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/220/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ تير ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۱۵:۴۶ توسط:گرگ سفيد موضوع:

جلوگيري گوگل از نمايش محتويات در بخش هاي مشخص

محتوياتي كه گوگل از نمايش آن ها در بخش هاي مشخص بالاي صفحه خودداري مي كند

اگر مي خواهيد محتواي سئو ي شما در بخش هاي مشخص بالاي ليست جست و جو نمايش داده شود بايد :

مطمئن باشيد كه سياست هاي مطلب گذاري را رعايت كرده باشيد .

اخيرا ، گوگل سايت ها و مطالب مختلفي را كه مي توانند در بخش featured snippets قرار گيرند ، امتحان مي كند .

اين كار نگراني ها را در مورد عدم نمايش سايت ها افزايش داده است .

همچنين نگراني ها را درباره ليست سياه قوت بخشيده است .

ما از گوگل درخواست كرديم كه سياست هاي محتوا گذاري سئو را شفاف كند .

همچنين خواستيم كه به ما بگويد چه نوع مطالبي در اين بخش قرار مي گيرند .

درخواست داديم كه مشخص كند مطالب را چگونه پيدا مي كند و چگونه تشخيص مي دهد آن مطلب براي اين مكان مناسب نيست .

بخش featured snippets چيست ؟

featured snippets به طور كلي بخش هايي از محتويات سئو ي سايت منبع هستند كه از صفحات سراسر وب به دست آمده اند .

گوگل ده مورد از سايت هاي سئو شده را در يك صفحه نشان مي دهد .

اين بخش بالاي اين موارد قرار مي گيرد .

اين بخش ها مي توانند به صورت پاراگرافي باشند يا عكس ، ليست ، جدول و ... داشته باشند .

هدف آن ها ارائه يك پاسخ مختصر به عبارت جست و جو شده است .

اين مورد مي تواند توسط كاربر خوانده شود يا توسط دستيار گوگل بلند خوانده شود .

حدود يك سال پيش ، گوگل يك راهنماي جامع در مورد اين موضوع منتشر كرد .

چه مطالبي را گوگل در اين بخش نشان نمي دهد ؟

گوگل موارد ليست زير را در اين بخش سئو نشان نخواهد داد :

  • موضوعات غير اخلاقي
  • موارد نا پسند
  • مطالب خشونت آميز
  • موضوعات آسيب زننده و مضر
  • موارد عمومي كه مورد بحث قرار مي گيرند مثل مطالب اجتماعي

در محتويات سئو ي مورد آخر ، گوگل سيستم ها را به طور خاصي طراحي كرده است كه :

به طور كلي از محتويات Op-Ed در اين بخش استفاده نشود .

اين به آن معني است كه سايت ها و صفحاتي كه حاوي مطالب با كيفيت هستند ، اما شامل بحث هاي عمومي هستند در اين بخش جايي ندارند .

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/217/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ تير ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۰۰:۳۴ توسط:گرگ سفيد موضوع:

چه زماني طراحي سايت اهميت پيدا مي كند ؟ ( قسمت نهم )

ادامه فصل دوم . سايت ساز ها پشت پرده محوبيت هستند

ورود به مرحله طراحي سايت 3.0

مرحله كنوني كه در آن قرار داريم ، ورود به طراحي سايت 3.0 است .

اين مرحله هم اكنون دارد اتفاق مي افتد .

متاسفانه بسياري از سايت ساز ها آماده طراحي سايت هاي مدرن نيستند .

ما باور داريم اقدام فوري بايد انجام شود كه پيشرفت روند طراحي سايت را از متوقف شدن دور كند .

اين تغييرات بايد در مسير درستي انجام شود .

انواع مختلفي روش وجود دارد كه چگونه سايت ساز ها را ساده كنيم و خلاقيت بيشتري به طراحي سايت اضافه كنيم .

اما همه اين روش ها به اندازه كافي خوب نيستند .

ما موارد زير را دنبال خواهيم كرد :

كمبود خلاقيت ، سايت ساز Wix و سايت ساز Gutenberg

كمبود خلاقيت

غير ممكن است كه اين را باور كنيم .

اما گاهي اوقات توسعه دهندگان مسير مخالفي را طي مي كنند .

بعضي ابزار هاي تازه مد شده مثل Wix ADI ، سايت ساز GoDaddy و Mobirise قالب هاي آماده ي زيادي دارند .

كاربران فقط مي توانند عكس ها و متن ها را تغيير دهند و مكان عناصر را نمي توانند تغيير دهند .

آيا توسعه دهندگان مي خواهند كه تمامي طراحي سايت ها يكسان باشند ؟

اين چه نوع خلاقيت و پيشرفت در طراحي سايت است ؟

اين درست است كه اين ابزار ها را به راحتي مي توان استفاده كرد .

اما به همان اندازه شما نمي توانيد طراحي سايت را تغيير دهيد .

شايد برخي كاربران موافق سادگي بدون امكان تغيير طراحي سايت باشند .

اما هدف ما اين است كه ساده ترين سازنده را داشته باشيم و هم زمان ماكسيمم خلاقيت را در طراحي سايت داشته باشيم .

ما يك انقلاب براي نتيجه گيري در اين ابزار ها داريم .

گوتنبرگ

در اين جا يك مثال ديگر داريم .

همان طور كه مي دانيد ، وردپرس يك اديتور متن جديد به نام گوتنبرگ ارائه كرده است .

دليل ظاهر اين اديتور چيست ؟

به نظر مي رسد كه توسعه دهندگان وردپرس مي خواستند كه يك اديتور مقاله مثل سايت Medium.com ايجاد كنند .

همچنين آن ها مي خواستند كه ويژگي هاي ابزار هايي مثل Visual Composer را نيز داشته باشند .

آن ها به هر دو خواسته خود رسيدند :

يك اديتور مقاله و يك سايت ساز ساده

به نظر مي رسد كه همه بايد دوباره خوشحال باشند .

اما در حقيقت ، ما مخالف اين موضوع را مي بينيم .

كاربران اين تغيير وردپرس را دوست نداشتند .

مي توانيد اين مورد را در امتياز افزونه ها در سايت وردپرس مشاهده كنيد .

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/218/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۵۹:۵۱ توسط:گرگ سفيد موضوع:

پايان انتشار آپديت جون 2019 براي سئو

آپديت اصلي گوگل در جون 2019 براي سئو 8 جون به طور كامل انجام شد

آپديت اصلي جون 2019 براي تكميل از گوگل پنج روز زمان گرفت .

همچنين آپديت نمايش دامنه هاي متفاوت در ليست سئو نيز سه روز براي كامل شدن زمان نياز داشت .

Danny Sullivan از شركت گوگل تاييد كرد كه آپديت اصلي سئو از 3 جون 2019 شروع شده بود و تا 8 جون ادامه داشت .

تكميل پنج روزه

اين آپديت سئو پنج روز از گوگل زمان گرفت تا به طور كامل منتشر شود .

اين پنج روز از 3 جون شروع و تا پايان 8 جون ادامه داشت .

اين آپديت هاي سئو كمي زمان بر هستند .

دليل آن هم مشخص است :

گوگل سرور ها و ديتا سنتر هاي زيادي در سراسر جهان دارد .

پس قطعا براي آپديت تمامي آن ها به زمان نياز دارد .

5 روز آن هم براي آپديت سئو يي مانند اين ، به نظر زياد نمي آيد .

آپديت هاي قبلي سئو هفته ها يا بيشتر زمان مي بردند .

اطلاعيه

ما جواب Danny Sullivan را در مورد سوال خود كه از وي پرسيده بوديم براي شما آورده ايم :

آپديت اصلي سئو هم اكنون تكميل شده است .

اين آپديت چقدر بزرگ بوده است ؟

ما آخرين اطلاعات را در مورد اين آپديت سئو براي شما منتشر كرديم .

البته آن زمان هنوز اين آپديت در حال انتشار بود .

Heck ، حتي سايت هاي خبري بزرگ مثل DailyMail و اكنون CCN در ميان ميليارد ها سايت دارند مي گويند كه :

اين آپديت سئو چه تاثير بدي روي آن ها داشته است .

ما داريم تلاش مي كنيم اطلاعات بيشتري را در مورد اين آپديت به دست آوريم .

اطلاعات جديد را به زودي در روز هاي آينده منتشر مي كنيم .

فقط در ذهين داشته باشيد ، خيلي از اين اطلاعات و عكس هايي كه به شما مي دهيم اطلاعات ناقصي به شما مي دهند .

اطلاعات كامل از تاثير اين آپديت سئو هرگز با استفاده از اين عكس ها به دست نمي آيد .

در مورد آپديت هاي پاندا و پنگوئن براي سئو قطعا به شما اطلاع داده خواهد شد .

دليل آن هم اين است كه اين دو مورد قابل اطلاع رساني هستند .

آپديت روي آپديت

بلافاصله بعد از انتشار آپديت اصلي جون 2019 ، آپديتي تحت عنوان " نمايش دامنه هاي متفاوت " در سئو اتفاق افتاد .

آپديت اصلي از 3 جون تا 8 جون ادامه داشت در حالي كه آپديت نمايش دامنه هاي متفاوت از 4 تا 6 جون منتشر شد .

چرا بايد براي ما مهم باشد ؟

وقتي گوگل آپديت هاي بزرگ تري را منتشر مي كند ، دانستن شروع و پايان اين آپديت هاي سئو مفيد است .

مفيد بودن آن هم به خاطر اين است كه مي توانيد افزايش و افت ترافيك سئو ي سايت خود را مشخص كنيد .

اين بازه زماني به ما كمك مي كند كه متوجه شويم يك سايت توسط يك الگوريتم سئو آسيب ديده است يا نه !

به ما كمك مي كند تا ايرادات تكنيكي يا ابرادات ديگر را پيدا كنيم .

وقتي كه آپديت ها شروع مي شوند ، خيلي سخت تر است كه متوجه شويم و آن را بررسي كنيم .

اما سئو كاران ماهر بايد سريع متوجه آن ها شوند و دريافت كنند كه در يك زمان چه تاثيري روي چه سايتي مي گذارند .

 

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/215/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۶:۱۰ توسط:گرگ سفيد موضوع:

چه زماني طراحي سايت اهميت پيدا مي كند ؟ ( قسمت هشتم )

فصل دوم . سايت ساز ها پشت پرده محوبيت هستند

ورود به مرحله اديتور هاي ويژوال

وب مستران محتويات صفحات طراحي سايت را در اديتور هاي متني ويرايش مي كردند .

آن اديتور ها اجازه مي دادند كه از كد هاي HTML استفاده كنند .

در اكثر اوقات ، آن ها كد رنگ هاي مناسب ، پر كردن اتوماتيك فرمت كد ها و هايلايت كردن ارور ها در كد هاي HTML انجام مي دادند .

مرحله اول خارج شدن از اين اديتور هاي متن و ورود به اديتور هاي ويژوال براي طراحي سايت بود .

ورود به بوت استرپ

مرحله دو ، شروع فعاليت سيستم هاي وبلاگي مثل وردپرس ، جوملا و ابزار هاي طراحي سايت بود .

از جمله ي آن ها مي توان به Artisteer اشاره كرد .

مردم قالب هاي زيادي را با Artisteer طراحي كردند .

اما در طي چند سال ، طراحي سايت هايي كه با Artisteer انجام شده بودند از رده خارج شدند .

سايت ساز هاي محبوب و افزونه هاي وردپرسي منتشر شدند .

از جمله آن ها مي توان به Webflow ، Visual Composer ، Elementor ، Divi و ... اشاره كرد .

اكثر آن ها بر پايه بوت استرپ براي طراحي سايت ساخته شده اند .

اين ابزار براس طراحي سايت 2.0 مناسب هستند .

چه چيزي را براي طراحي سايت 3.0 كم دارند ؟

اين افزونه هاي وردپرسي و سايت ساز قابليت جايگذاري دلخواه عناصر و مرتب كردن دلخواه آن ها را ندارند .

همچنين آن ها سادگي و راحتي ابزار هاي طراحي گرافيكي را ندارند .

جيزي كه طراحان براي طراحي سايت نياز دارند .

اخيرا بوت استرپ طراحي سايت صفحه اصلي خود را تغيير داده است .

همان طور كه مشاهده مي كنيد گويا نوعي طبقه بندي خاص دارد .

احتمالا بوت استرپ دارد روي قرار گيري عناصر در مكان دلخواه كار مي كند .

در اين جا مثال هاي ديگري نيز در طراحي سايت هست .

اگر طراحان بخواهند فضاي خالي اضافه كنند بايد عناصر خالي و رديف هاي خالي اضافه كنند .

براي اين كه در طراحي سايت عناصر روي يكديگر قرار گيرند ، بايد margin هاي منفي به عناصر اختصاص دهند .

اين كار ها طراحي سايت را از كار كه بايد سرگرمي باشد به يك كار حوصله سر بر تبديل مي كند .

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/216/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۵:۳۰ توسط:گرگ سفيد موضوع:

تغيير كارايي خلاصه آمار در كنسول جست و جوي گوگل

كارايي خلاصه گزارش گوگل هم اكنون 90 روزه شده است

در حال حاضر در بخش خلاصه گزارش گوگل از سئو اطلاعات بيشتري را در يك نگاه متوجه خواهيد شد .

گوگل خلاصه گزارش سئو ي خود را در كنسول جست و جوي خود آپديت كرده است .

اين آمار به جاي بيست و هشت روز ، نود روز را نشان مي دهد .

گوگل به صورت خيلي آرام اين مورد را در توييتر اطلاع داد :

ما داريم بازه زماني پيش فرض را در مورد اطلاعات سئو و اكتشافات آن در كنسول جست و جو به نود روز مي رسانيم .

چگونه به نظر مي رسد ؟

اگر به كنسول جست و جوي سئو ي گوگل دسترسي داريد مي توانيد تغييرات را مشاهده كنيد .

بازه هايي كه براي گزارش هاي سئو ذكر شده است ، از بيست و هشت روز به نود روز افزايش پيدا كرده اند .

تمامي اين اطلاعات در نمودار ها مشخص است .

خوب ما در بالا اسكرين شاتي از آمار خود براي شما آورده ايم .

چرا بايد براي ما مهم باشد ؟

اين يك آپديت كوچك براي خلاصه گزارش گوگل در كنسول جست و جوي سئو است .

اما در عبين حال بسيار كارآمد است .

شما با يك نگاه متوجه مي شويد كه عملكرد سايت شما در جست و جوي سئو چگونه است .

البته متوجه ارتباط مناسب كنسول با سايت مي شويد و اين خودش يك نكته ي مفيد است .

اين آماري است كه ما به شخصه هر روز بررسي مي كنيم .

قطعا نظر ما هم اين است كه بررسي نود روزه سايت از بررسي بيست و هشت روزه ي آن مفيد تر است .

وقتي كه بخش گزارش سئو ي گوگل بالا و پايين زيادي دارد ، ليست جست و جوي سئو بايد در مورد سايت هاي غير خبري تقريبا ثابت باشد .

پس اين گزارش سئو مي تواند باعث شود شما سريع تغييرات سئو ي سايت خود را در گوگل در ذهن خود تجسم كنيد .

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/213/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۵۳:۳۶ توسط:گرگ سفيد موضوع: