اطلاعات عمومي وب اطلاعات عمومي وب .

اطلاعات عمومي وب

استفاده از جاوا اسكريپت براي انتشار محتوا

آزمايش صفحات وبسايت

بهتر است همواره از ابزارهاي اختصاصي گوگل و منابع شخص ثالث براي آزمايش صفحه وب سايت خود استفاده كنيد تا بتوانيد html ارائه شده را مشاهده كنيد و از اين طريق بتوانيد مطمئن شويد تمامي محتواي مورد نظرتان در صفحه وب سايت منتشر شده است و از سئو ي مناسب برخوردار است .

گوگل

گوگل، راهي بسيار طولاني براي ارائه جاوا اسكريپت پيموده است و به دليل چارچوب هاي متنوع جاوا اسكريپت كه هرروزه بيشتر و بيشتر براي انتشار محتوا مورد استفاده قرار مي‌گيرند، بسيار مهم است تا اطمينان حاصل كنيد كه گوگل مي‌تواند تمامي محتواي مورد نظر سئو را به دقت بر روي صفحه وب سايت منتشر كند. اگر به دلايلي گوگل نتواند با دقت تمام صفحات شما را ارائه دهد، بنابراين ممكن است برخي از محتواي مورد نظرتان منتشر نشود و در بدترين حالت، ممكن است بخشي از محتواي اصلي كه در واقع مهم ترين بخش مطالب مورد نظر شماست، انتشار داده نشود.

در ابتدا، اگر با نحوه ارائه جاوا اسكريپت در گوگل آشنا نيستيد، اين ويديو مي‌تواند خلاصه بسيار مفيدي را به شما ارائه دهد. نحوه كار به اين صورت است كه گوگل، صفحه را كرال يا خزش (خزنده ها ( Robots- Spider-Crawler) در اصل نرم افزارهاي تحت وبي هستند كه با الگوريتم هاي هوشمند و پيچيده اي كه موتورهاي جستجو براي آنها تهيه كرده اند وارد صفحات وب مي شوند . اين كرولر ها با ديدن لينك هايي كه در اين صفحات مشاهده مي كنند بيكار ننشسته و به آن لينك ها ميخزند . و ممكن است باز مجددا در آن صفحات , لينك هاي ديگري باشد كه به همين صورت اين خزيدن ادامه پيدا مي كند .) مي كند و آن را به بخش پردازنده براي ارائه محتواي سئو ارسال مي‌كند.

زمان نشان دادن صفحات استاتيك

Html پايدار يا استاتيك هنگامي نشان داده مي شود كه لينك ها يا پيوند هاي موجود به بخش كاوشگر (Crawler) منتقل مي شوند. پردازنده، صفحه مورد نظر را به كروم منتقل مي كند و محتواي مورد نظر سئورا ارائه مي‌دهد. اين محتوا شامل محتواي منتشر شده از طريق جاوا اسكريپت است. سپس صفحه نهايي يا نتيجه پردازش ساير لينك ها يا پيوند هاي اضافي، مجددا به بخش كاوشگر منتقل مي‌شوند.

مراحل انتشار محتوا

بنابراين، در واقع دو فاز يا مرحله براي انتشار محتوايي كه بر اساس جاوا اسكريپت تهيه شده است وجود دارد:
هنگامي كه اختلافاتي را در انتشار محتواي مورد نظر مشاهده مي‌كنيد، ممكن است متوجه شويد كه برخي از دستورالعمل ها يا كدهاي مهم گم شده اند يا اين كه به مكان جديدي منتقل شده اند. در مطالعه اي كه اخيراً انجام شده است، موردي مشاهده شده است كه در آن تگ ربات هاي متاي سئو (قطعاتي از كد هستند كه دستورالعمل هاي خزنده براي چگونگي خزيدن يا فهرست محتواي وب را ارائه مي دهند.)

در حالي كه دستورالعمل فايل robots.txt به پيشنهادات رباتها براي چگونگي بررسي سئو ي صفحات وبسايت است، دستورالعمل هاي متا پيشنهادهاي بيشتري را در مورد نحوه خزيدن و فهرست محتواي يك صفحه ارائه مي دهند.) و تقريباً هزار خط پايين تر از كد اصلي و خارج از تيتر و در بخش بدنه ي محتواي مورد نظر منتقل شده است. اين اتفاق براي كسي كه اهميت زيادي به انتشار محتواي خود مي دهد ممكن است بسيار ترسناك باشد.

اهميت بررسي صفحات

به همين علت، آزمايش و تست نهايي صفحات وب سايت براي افرادي كه صاحب سايت هستند و براي بخش سئو بسيار مهم است تا مطمئن شويد كه تمامي بخش هاي مهم محتوا به صورت مناسب و منظم ارائه شده است. متاسفانه، در حالي كه به بسياري از شركت ها طي سال هاي گذشته كمك كرده ام (از زبان نويسنده)، متاسفانه متوجه شدم كه تعدادي از آن ها بهترين روش و راه براي مشاهده html ارائه شده را نمي‌دانند؛ بلكه ترجيح مي دهند كه به سادگي صفحات خود را داخل نسخه فعلي كروم مشاهده كنند و محتوا را بدون ارائه جاوا اسكريپت منتشر كنند و با انجام اين كار تصور مي‌كردند كه بهترين كار را انجام داده‌اند. متاسفانه، اين كار باعث ارتكاب خطا و اشتباهات زيادي مي شود. در بدترين حالت، سايت مورد نظر ممكن است با عدم ارائه و انتشار مقدار زيادي از محتواي مورد نظر مواجه شود.

بنابراين تست صفحات واقعا مهم است.

به همين دليل تصميم گرفتيم پستي در اين رابطه منتشر كنيم. در ادامه 6 روش براي مشاهده html ارائه شده در صفحات خود را مشاهده مي كنيد. تمركز اصلي اين پست بر روي ابزارهاي اختصاصي گوگل خواهد بود، اما در كنار اين ابزارها برخي از ابزار هاي شخص ثالث را نيز مورد بحث قرار مي دهيم.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/46/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۵۶:۲۷ توسط:گرگ سفيد موضوع:

واكنش كاربران به هشدار غير امن

آژانس John Cabot پس از بررسي 1,324 نفر در انگلستان دريافت كه كاربران وب پس از مشاهده ي پيام "غير ايمن" در وب سايت ها، به نوعي اشتياق خود براي مشاهده ي وب سايت را از دست مي دهند و در موارد بسيار زيادي از جستجو در سايت مورد نظر منصرف مي شوند. اما بحث امروز در رابطه با واكنش سريع و بدون فكر به اين پيغام نيست، بلكه نتايج بررسي ها و تحقيقات انجام شده نشان داد كه مشاهده ي پيغام ذكر شده بر روي رفتار كاربران و احساس آن ها نسبت به وب سايت و برند مورد نظر نيز تاثير بسزايي دارد و چه بسا سئو ي آن را به خطر ميندازد .

 

ترس و بي ميلي

از سال 2014، HTTPS تبديل به سيگنال اصلي سئو در گوگل شده است، و از جولاي سال 2018 (تير ماه 1397) به بعد، شركت گوگل تصميم گرفت تا تمامي وب سايت هاي HTTP را در مرورگر "كروم" خود با نام "غير ايمن" علامت گذاري كند. با اين وجود، نتايج اين بررسي نشان مي دهد كه نزديك به 47 درصد افراد تا حدودي معناي اخطاري كه آن را مشاهده مي كردند، مي دانستند. نزديك به 46 درصد نيز اعلام كردند كه مايل نيستند اطلاعات شخصي يا مالي خود را با اين گونه وب سايت ها به اشتراك بگذارند و 64 درصد از گروه ذكر شده گفتند كه در صورت مشاهده با چنين اخطاري، سايت را بلافاصله ترك خواهند كرد.

ساير نگراني هاي كاربران عبارتند از:

  • دستگاه آن ها در معرض ويروس قرار داشت – 14 درصد
  • وارد صفحه اي تقلبي از وب سايت مورد نظر خود شده بودند – 12 درصد
  • محتواي مورد نظر آن ها قابل اعتماد و بر اساس حقايق و دانسته هاي معتبر نبود – 9 درصد
  • استفاده از اطلاعات بخش ثبت نام كاربران براي Spam Mail – 8.4 درصد

نتايج اين بررسي همچنين نشان مي دهد بسياري از افراد نگران اين هستند كه اطلاعات بخش Search History يا تاريخچه ي جستجوي آن ها به فروش برسد.

تاثير بر روي احساس و نظرات افراد نسبت به برند مورد نظر

با توجه به انتظارات متفاوت افراد از برند مورد نظر، پيغام "غير ايمن" تاثير بسزايي بر روي نظرات و انتظارات افراد از برند مورد نظرشان داشته است كه به طور مستقيم روي سئو تاثير مي گذارد . اما جان لوئيس، خرده فروش آمريكايي، تا حدي با اين ايده مخالف بود و اعلام كرد در اكثر موارد، وفاداري، اعتبار و مشتري مداري برند مورد نظر مي تواند بر پيغام "غير ايمن" در وب سايت غلبه كند.

به هرحال، با توجه به ايده ها، بررسي ها و تحقيقات ذكر شده به نظر مي رسد هشدار "غير ايمن" مبحثي بسيار مهم است و امروزه نرخ تبديل سئو يا ماندن كاربران در سايت (Conversion Rate) به شدت تحت تاثير اين پيغام اخطار قرار دارد.

چرا بايد به اين پيغام اهميت دهيم

نتايج بالا نشان مي دهد نيمي از جمعيت آماري اين بررسي نگراني زيادي از بابت اين پيغام نداشتند. بنابراين هنگام مواجهه با اين اخطار، نيمي از اين افراد واكنش خاصي نشان نمي دهند، اما تركيب HTTPS به عنوان عاملي براي سئو و واكنش هاي ناخواسته ي بازديد كنندگان در هنگام مشاهده ي پيغام "غير ايمن"، در واقع ضرورتي براي به كار گيري رمزگذاري (Encryption) HTTPS است. به عبارتي ديگر، هيچ بهانه اي براي عدم به كارگيري HTTPS وجود ندارد.
John Cabot دريافت كه علاوه بر اين بررسي، همچنان ميليون ها وب سايت با اخطار "غير ايمن" وجود دارند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/43/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۲:۳۵ توسط:گرگ سفيد موضوع:

استفاده از قانون يك سوم براي صفحه آرايي با استفاده از گريد (Grid)

طراحان، همواره در رابطه با ساختارهاي گريد يا شبكه مانند صحبت مي كنند. محبوبيت اين ساختارها به دور از تعجب نيست؛ زيرا گريد ها مانند پايه و استخوان بندي تمامي پروژه هايي است كه مربوط بهطراحي سايت مي باشند.

 

اما استفاده از قانون يك سوم - يك گريد مبتني بر رياضي - براي طراحي سايت هايي كه قدمت آن ها به هزاران سال مي رسد چگونه است؟ آيا طراحان تا به حال به اين مورد فكر كرده اند؟

پاسخ اين سوال بايد مثبت باشد.

قانون يك سوم مسئله اي سيار مهم در بخش گريد مي‌باشد؛ كه مي‌تواند چگونگي نگاه مردم به تصاوير، وب‌ سايت‌ها و ساير اطلاعات بصري را توصيف كند و توضيح دهد. انجام اين كار، چه به صورت غريزي و چه از روي قصد، حتمي است و تقريباً تمامي افرادي كه به يك تصوير نگاه مي‌كنند، تصوير مورد نظر را با استفاده از تئوري كه پشت اين گريد وجود دارد تحليل مي‌كنند.

قانون يك سوم چيست

قانون يك سوم داراي سه فريم يا چهارچوب در قسمت عرض و سه فريم يا چهار چوب در قسمت طول مي باشد كه مي تواند بر روي يك تصوير قرار بگيرد و به طراحان، اطلاعات زيادي در رابطه با چگونگي جهت‌گيري چشم ها هنگام نگاه كردن به يك تصوير يا طراحي سايت خاص منتقل كند. گريد به طراحان و علي‌الخصوص عكاسان كمك مي‌كند تا بتوانند چگونگي و جهت نگاه شخص به يك تصوير را درك كنند.

تمامي بلوك ها در قانون يك سوم داراي يك اندازه مي باشند (9 بلوك در كل)؛ اما اين بلوك ها مي توانند بسته به پروژه موردنظر، داراي اندازه و شكل هاي متفاوت باشند. تمامي بلوك ها يا كل گريد، تمامي پروژه يا شبكه كامل را مورد پوشش قرار مي دهند يا مي توانند بر روي يك تصوير كامل يا اسكرين شات قرار بگيرند.

فوايد گريد

اين گريد، در چندين نكته مهم كمك بزرگي به طراحان مي كند كه اين نكته ممكن است كمي باعث تعجب شما باشد.

سوي نگاه، هنگام نگاه كردن به طرحي خاص معمولا از سمت بالا به پايين و سپس از چپ به راست مي باشد.

بهترين طراحي سايت ، به معناي طراحي سايت متقارن نيست. بيشترين مكان بازديد شده در نگاه به يك طراحي سايت ، با توجه به قانون يك سوم، قسمت داخلي گوشه پايين بلوك بالايي مي باشد.

حتي اگر درهنگام طراحي سايت ، قانون يك سوم را در ذهن خود در نظر نمي گيريد، اين قانون همچنان قابل اجرا است.

تمركز

به اين فكر كنيد كه چگونه اين اصول مي‌تواند در طراحي سايت شما مورد استفاده قرار بگيرد. هر كاربر بر روي قسمت هاي داخلي گريد قانون يك سوم تمركز مي كند. بخش كانوني شماره يك، تقاطع يا قسمت داخلي بخش بالاي گريد و سمت چپ آن مي باشد - 41% چشم ها در اين قسمت توقف مي كنند و به اين قسمت از تصوير يا صفحه نگاه مي كنند. اين امر باعث مي‌شود اين بخش يا مكان از تصوير، بهترين قسمت براي قرار گيري لوگو يا ساير اطلاعات كليدي و مهم باشد.

پس از قرارگيري نگاه ها به اين سمت، چشم ها به تقاطع يا بخش داخلي زيرين اين قسمت منتقل مي‌شوند - سپس كاربران، تقاطع قسمت داخلي بالا و سمت راست اين بخش را نگاه مي كنند و در آخر به تقاطع يا قسمت داخلي پايين و سمت راست آن خيره مي‌شوند. بهتر است به اين نكته نيز اشاره كنيم كه كمتر از 15 درصد افراد بر روي قسمت يك سوم پاييني صفحه تمركز مي كنند؛ طراحان بايد به اين نكته توجه كنند و به مكان قرارگيري اطلاعات نيز حساسيت خاصي نشان دهند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/44/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۲:۱۰ توسط:گرگ سفيد موضوع:

25 نكته براي بهينه سازي وبلاگ براي خوانندگان و موتورهاي جستجو ( قسمت پنجم )

21) پينگ ساير سايت ها

هنگامي كه شما يك ورودي وبلاگ جديد باري سئو را اضافه مي كنيد، ممكن است بخواهيد به سايت پينگ مانند Technorati و FeedBurner بپردازيد تا آنها بدانند شما يك ورود وبلاگ جديد را در سايت خود داريد. شما هم اكنون مي توانيد جستجوي وبلاگ را در گوگل نيز براي نشان دادن سريعتر در موتور جستجوي وبلاگ خود در blogsearch.google.com پينگ كنيد. پينگ خودكار يك گزينه در پانل كنترل اكثر سيستم عامل هاي وبلاگ مانند WordPress و MovableType است. و Ping-o-Matic يك سرويس ارائه مي دهد كه به شما امكان مي دهد تا سريعا انتخاب كنيد و آنچه را كه براي پينگ انتخاب مي كنيد مناسب باشد.

22) خريد نام دامنه خود

هميشه فكر نكنيد كه شركت ميزباني وبلاگ شما براي هميشه رايگان خواهد بود . اگر شما يك خواننده وفادار را ايجاد مي كنيد چه اتفاقي مي افتد و بعد يك روز شما كشف كنيد كه yourblogname.examplebloghost.com ديگر كار نمي كند زيرا examplebloghost.com از كار بيرون آمده است؟

شما مي خواهيد اطمينان حاصل كنيد كه موتورهاي جستجو داراي يك URL هستند كه هميشه وبلاگ شما را پيدا مي كنند و وبلاگ شما به درستي سئو شده است ، تا اينكه در مورد اين كه آيا در مورد دوباره قرار گرفتن با رتيبه بندي خوب در فهرست بندي دامنه باشيد كه اين اتفاق زماني مي افتد كه شما به اندازه كافي خوش شانس باشيد كه پست هاي وبلاگ خود را از شركت ميزباني رايگان خود دريافت كنيد. هر دو Blogger و WordPress گوگل به شما اين امكان را مي دهند كه از سرويس وبلاگ ميزباني آنها در هنگام نمايش آن در دامنه خود به جاي نام تجاري خود استفاده كنيد.

نكته: همچنين به داستان مربوطه ما مراجعه كنيد.

23) Spam و نظرات و پيگيري بازگشت خود را مديريت كنيد

شما نمي خواهيد Google يا ياهو توده اي از لينك هاي هرزنامه در سايت شما به تمام انواع سايت هاي كم كيفيت تر كه به وسيله يك اسپم وبلاگ به وبلاگ شما ارسال مي شود پيدا كنند. براي مديريت سئووبلاگ خود از هر يك از ابزارهاي زيادي كه در بازار وجود دارد استفاده كنيد تا هركدام از نظرها و هرزنامه هاي پيگيري را مديريت كنيد.

24) از ساختار URL خوب استفاده كنيد

از "permalinks" مانند www.yourblogsite.com/؟p=123 استفاده نكنيد. در عوض، از www.yourblogsite.com/2007/01/01/blog_entry_title_here استفاده كنيد. اكثر سيستم عامل هاي وبلاگ نويسي شما را قادر مي سازد تا permalink هاي استاندارد شده را به اين سبك از موتورهاي جستجوي دوستانه تغيير دهيد. و فقط در صورتي كه پلت فرم وبلاگ شما از URL هاي پوياي دلخواه براي هر ورودي استفاده مي كند، اطمينان حاصل كنيد كه ربات ها مي توانند به راحتي آنها را خزيدن يا از يك بازنويسي مجدد براي ايجاد ساختار خوب مانند مثال براي سئو استفاده كنند.

25) از دسته هاي بزرگ استفاده كنيد

هنگامي كه يك پست مي نويسيد، آن را در 1 تا 3 دسته مختلف مرتبط با پست سئو قرار دهيد. به عنوان مثال، مقاله اي در تلويزيون آناتومي خاكستري را نشان مي دهد و مي تواند تحت "آناتومي خاكستري" و "ABC" برويد. از وسوسه شدن در مورد تقسيم آن به ده دسته مختلف ، از جمله شامل "درام"، "بيمارستان"، "كارآموزان" و "سياتل" به دليل آن است كه فقط بيش از حد است اجتناب كنيد . اما اگر شما چيزي درباره Anatomy Grey نوشتيد، خواننده خود را براي يافتن همه پستهاي خود در بخش Anatomy Gray آسان كنيد، زيرا آنها فقط بايد بر روي لينك رده در بالا يا پايين صفحه كليك كنند.

صبر براي گوگل

در حالي كه برخي از وبلاگ نويسان اصرار مي كنند كه سئو موتورهاي جستجو به طور طبيعي به كساني كه صبر مي كنند توجه مي كند ، واقعا چه كسي مي خواهد منتظر گوگل باشد؟ يك وبلاگ نويس مي تواند به چندين چالش منحصر به فرد در هنگام بهينه سازي موتورهاي جستجو برخورد كند و اين موضوع اكنون براي آن است كه روي آن پرش انجام دهيد تا اينكه فقط اميدوار باشيد كه آن را بنويسيد، و رباتها به آن برسند . اكنون بسيار ساده تر است تا اطمينان حاصل كنيد كه در حال حاضر وبلاگ خوبي سئو شده است تا مسئله اي كه 6 ماه پس از رفتن صفحه فهرست وبلاگ شما در گوگل باشد براي شما بوجود مي آيد!

سوال

آيا هر كس ديگري راهنمايي هايي در اختيار دارد كه مي توانند در ليست 25 مورد از بهترين نكات بهينه سازي وبلاگ خود قرار دهند؟ من چند تاي ديگر داشتم اما براي اين ليست مناسب نبود ، اما علاقه دارم در مورد نكات شما در اين مورد بشنوم !

نظراتي كه در اين مقاله بيان شده است از نويسنده مهمان و نه لزوما موتور جستجو است . نويسندگان در اينجا ليست شده اند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/41/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۰۵:۱۵ توسط:گرگ سفيد موضوع:

طراحي صفحه نخست (Homepage)

متخصصان طراحي سايت مانند Jacob Nielsen و Kyle Soucy اغلب به طراحي صفحه نخست براي موفقيت وب سايت تاكيد كرده اند و اظهار كرده اند كه صفحه نخست مهم ترين صفحه يك وب سايت است. هرچند طراحان در سال 2000 دريافتند كه مقدار زيادي از ترافيك وب سايت توسط كاربران از طريق رد كردن صفحه نخست و مستقيما هدايت شدن به محتوي داخلي سايت به وسيله ي موتور هاي جست و جو، خبرنامه هاي ايميلي و RSS feed ها بود. كه اين موضوع باعث شد بسياري از طراحان به اين استدلال برسند كه صفحات نخست برخلاف تصور اكثر افراد اهميت كمتري دارند. ‌Jared Spool در سال 2007 نشان داد كه صفحه نخست يك وب سايت در واقع كم اهميت ترين صفحه در وب سايت است.

 

در سال 2012 و 2013، carousel ها (كه به انها اسلايدرها و بنرهاي متحرك نيز گفته مي شد) به يك عنصر طراحي سايت بسيار محبوب در صفحه نخست تبديل شدند كه اغلب براي نمايش دادن محتواي جديد و اصلي در يك فضاي محدود استفاده مي شدند. بسياري از طراحان معتقد بودند كه carousel ها يك عنصر طراحي سايت بي فايده هستند و به بهينه سازي موتور جست و جو و قابليت استفاده از وب سايت اسيب مي زنند.

حرفه ها

دو شغل اصلي براي ساختن يك وب سايت وجود دارد: طراح وب و توسعه دهنده ي وب كه هر دو پا به پاي يكديگر در وب سايت كار مي كنند. طراحان وب مسئول جنبه ي ظاهري وب كه شامل طرح، رنگ بندي و تايپوگرافي وب مي شود، هستند. همچنين طراحان وب بايستي اطلاعاتي در مورد زبان هاي كدها مانند HTML و CSS داشته باشند، هرچند ميزان اطلاعات يك طراح با ديگري متفاوت مي باشد. به ويژه در سازمان هاي كوچك ممكن است يك فرد تمام مهارت هاي لازم براي طراحي سايت و برنامه نويسي كل صفحات وب را به عهده داشته باشد در حالي كه در سازمان هاي بزرگ تر ممكن است يك طراح وب فقط مسئول طراحي جنبه ي ظاهري باشد.

شغل هاي بيشتري كه ممكن است در ساختن وب سايت كارامد باشند شامل:

  • طراحان گرافيك براي ايجاد جنبه هاي بصري مانند لوگو ها، طرح صفحات و دكمه ها
  • متخصصان بازاريابي اينترنتي براي كمك به برقراري حضور مؤثر وب از طريق راه حل هاي استراتژيك به منظور هدف گيري كردن بازديد كننده هاي سايت و با استفاده از تكنيك هاي بازاريابي و تبليغاتي در اينترنت
  • نويسندگان سئو براي تحقيق و پيشنهاد كردن بهترين و صحيح ترين كلمات براي استفاده در انواع مختلف وب سايت و براي بالا بردن دسترسي پذيري وب سايت و اسودگي دسترسي در تعداد زيادي از موتور هاي جست و جو
  • كپي رايتر هاي اينترنت براي ايجاد محتواي نوشته شده ي صفحات به منظور جذب بازديد كننده هاي هدف سايت

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/42/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۰۴:۵۹ توسط:گرگ سفيد موضوع:

25 نكته براي بهينه سازي وبلاگ براي خوانندگان و موتورهاي جستجو ( قسمت چهارم )

15) به صفحات سبك Cascading خود نگاه كنيد.

اكثر وبلاگ ها مقدار زيادي از CSS را براي ايجاد اين نگاه سفارشي استفاده مي كنند. و در حالي كه اكثر طرح هاي "خارج از جعبه" كه استاندارد با قالب و سئو نصب مي شوند شامل تمام CSS ها در يك فايل خارجي هستند، قطعا برخي از طراحان وبلاگ وجود دارند كه CSS خود را بر روي صفحات قالب هاي شخصي قرار مي دهند تا همه آنها را در فايل CSS خارجي. و هنگامي كه شما CSS را در يك فايل خارجي قرار ندهيد، مي تواند صفحات شما را درهم بشكند و در مهمترين بخش صفحه قرار بگيرد - متن ورود – پايين تر از كد HTML قرار ميگيرد در حالي كه بايد بعد از توده ها از خطوط كدگذاري CSSقرار گيرد .

16) اغلب پست بذاريد

هر چقدر بيشتر پست بذاريد، بيشتر احتمال دارد Googlebot و ديگر رباتها به طور منظم روي سايت شما متوقف شود. اگر شما فقط يك بار در يك ماه پست بذاريد، انتظار اين را داشته باشيد كه ممكن است مدت بسيار زيادي طول بكشد تا دوباره Google روي سايت شما توقف كند و ببينيد كه شما دوباره به روز شده ايد يا خير يا روي سئو ي خود كار كرده ايد. گوگل سايت هاي جديد به روز شده را دوست دارد، بنابراين براي درست انجام شدن كار ، كاري كه bot در نظر دارد را بايد انجام داد .

17) پيوند عشق را گسترش دهيد

اگر درباره يك داستان وبلاگ نويسي داريد، داستان اصلي و همچنين تفسيرهاي ديگر در مورد يك موضوع را قرار دهيد . هنگامي كه شما اين كار را انجام مي دهيد، وبلاگ نويسان ديگر در زمينه وبلاگ شما از وجود وبلاگ شما آگاه مي شوند (اگر قبلا آنها را نديده ايد)، هنگامي كه افراد از وبلاگ شما پيغام مي گيرند، آگاه مي شوند. و همچنين اين احتمال را افزايش مي دهد كه آنها شما را در مورد آن داستان يا چيزي كه در آينده در مورد داستان شما مي گذارند، پيوند مي دهند و روي سئو ي خارجي شما تاثير دارد .

18) از لنگر متن خود آگاه باشيد

هنگامي كه شما به ورود وبلاگ شخصي يا حتي يك پست قبلي در سايت خودتان پيوند مي دهيد، مطمئن شويد كه پيوند را درست انجام داديد . اين بدين معني است كه به جاي پيوند دادن به ورود وبلاگ شخصي با متن لنگر «اينجا كليك كنيد»، اشتباها شما با استفاده از متن لنگر مربوط به ورود به وبلاگ، مانند «شوت جيسون در بازي Widget جديد ايكس باكس 360» پيوند مي دهيد و باعث سئو ي يك سايت غير مرتبط شده ايد .

19) ايجاد داستان هاي منحصر به فرد

وبلاگنويسان دوست دارند به ساير وبلاگ نويسان پيوند داشته باشند تا سئو ي خارجي آن ها تقويت شود . وقتي نوشته هاي اصلي وبلاگ را، به جاي آن كه چيزي را كه شخص ديگري گفته است، استفاده كنيد ، اين احتمال را افزايش مي دهد كه براي كسي به اندازه كافي جالب به نظر برسد كه بتواند به آن پيوند داشته باشد و در مورد آن صحبت كند. و خواننده وبلاگِ وبلاگ نويس ممكن است اين مطلب را بخواند و تصميم بگيرد چيزي درباره چيزي كه شما گفتيد نيز بنويسيد، به اين معنا كه لينك ديگري نيز هست. و اگر خوش شانس باشيد، اين ويروسي خواهد بود، به اين معني است كه ناگهان به نظر مي رسد كه هر وبلاگ نويس در فضاي بازار شما درباره آنچه كه نوشتيد صحبت مي كند. براي حداكثر قرار گرفتن در معرض ديد و پيوند ، اين كار را تكرار كنيد.

20) از پلاگين پست هاي مرتبط استفاده كنيد

نه تنها اين باعث مي شود كه خوانندگان را براي مقالات ديگر در سايت خود كه مربوط به پست فعلي شما هستند، حفظ كنند، بلكه همچنين به شما اجازه مي دهد تا از يك صفحه جاري در وبلاگ خود به نوشته هاي قديمي تر بپردازيد و سئو ي داخلي را نيز در نظر بگيريد . اغلب مطالب قديمي تر چند صفحه عميق در يك صفحه بايگاني را دفن مي كنند و اين به شما اين امكان را مي دهد تا نوشته ها ي چند ماه يا چند سال قبل را به نمايش بگذاريد و اين “قديمي ولي طلايي" را در موتورهاي جستجو كمي بيشتر استفاده كنيد. چند پلاگين مربوط به پست در دسترس است كه بسته به وبلاگي كه شما استفاده مي كنيد وجود دارد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/39/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۵۶:۱۵ توسط:گرگ سفيد موضوع:

انواع وبسايت

طراحي سايت استاتيكي

يكي از برتري هاي طراحي سايت استاتيكي اين است كه با هاست متناسب تر هستند زيرا هاست انها فقط اطلاعات ثابتي را براي وب سايت هاي استاتيك از سرور دريافت و ميزباني مي كند. كه اين ويژگي كار سرور و خطر به وجود امدن حفره هاي امنيتي را كم تر مي كند. همچنين انها صفحات را سريع تر و با سخت افزار هاي سرور ارزان پشتيباني مي كنند. اهميت اين برتري ها به دليل اينكه هاست كردن ارزان وب ويژگي هاي ديناميك داشتند و سرور هاي مجازي كارايي بالا براي وقفه هاي كوتاه با هزينه ي اندك ارئه مي دادند، كم تر شد.

تقريبا تمام طراحي سايت ها اندكي محتوي ثابت دارند براي مثال پشتيباني از داده هايي مانند عكس ها و شيوه نامه ها معمولا به صورت ثابت مي باشد حتي در وب سايتي كه داراي صفحات ديناميك مي باشد.

طراحي سايت ديناميكي

طراحي سايت ديناميكي در طي زمان وجود وب سايت تغيير مي كنند و توليد مي شوند و از تكنولوژي سمت سرور براي توليد صفحه هاي وب استفاده مي كنند. انها به طور معمول محتواي خود را از يك يا تعداد بيشتري ديتابيس هاي back-end استخراج مي كنند. برخي كوئري هاي ديتابيس در ميان ديتابيس هاي وابسته هستند كه فهرست ها را بررسي و يا اطلاعات عددي را خلاصه مي كنند. بقيه ممكن است از ديتابيس هاي سايت ها مانند MongoDB يا NoSQL براي ذخيره كردن محتواي بيشتر(براي مثال پست هاي بلاگ يا مقاله هاي wiki) استفاده كنند.

پروسه

در پروسه ي طراحي سايت ، صفحه هاي ديناميكي اغلب به وسيله ي استفاده از فايل پيش نمايش يا شماي كلي يك وب سايت استاتيكي طراحي مي شوند. مهارت هاي لازم براي طراحي سايت هاي ديناميكي بسيار گسترده تر از مهارت هاي مورد نياز براي طراحي سايت هاي استانيكي مي باشد. اين مهارت ها شامل مهارت هاي سمت سرور، كد نويسي ديتابيس و همچنين مهارت طراحي تعاملي سمت مشتري مي شود. حتي پروژه هاي ديناميكي با سايز متوسط هم تقريبا هميشه به تلاش تيمي نياز دارند.

تاريخچه

زماني كه طراحي سايت هاي ديناميكي براي اولين بار توسعه يافتند، معمولا مستقيما به زبان هايي مانند Perl، PHP يا ASP كد نويسي مي شدند. برخي از اين زبان ها به ويژه PHP و ASP از شيوه اي با يك الگو استفاده مي كردند كه از طريق ان يك صفحه ي سمت سرور همانند ساختار يك صفحه ي كامل سمت مشتري بود و اطلاعات در مكان هايي كه با تگ ها مشخص مي شدند وارد مي شدند. اين يك راه سريع تر براي توسعه نسبت به كد نويسي صرفا بر اساس آيين كدنويسي زباني مانند Perl بود.

اما امروزه چه مي گذرد ؟

امروزه در بسياري از طراحي سايت ها ابزار و اسباب هاي متمركز بر اپليكيشن و سطح بالاتري مانند سيستم هاي مديريت محتوي جاي هر دوي اين روش ها را گرفته است. اين سيستم ها هدف اصلي پلتفرم هاي كدنويسي را نهايي كرده و وانمود مي كنند كه يك وب سايت وجود دارد تا محتوي را بر اساس يكي از چندين مدل به خوبي شناخته شده (مانند بلاگ براساس زمان مرتب شده، يك مجله ي موضوعي، يك سايت خبري و يا يك سايت عمومي براي تبادل نظر) ارائه دهند. اين ابزار ها اجراي اين طراحي سايت ها را اسان كرده و انها را بدون نياز به كدنويسي كاملا سازمان دهي‌ شده و بر اساس زيبايي سايت طراحي مي كنند.

اديت كردن محتوي به خودي خود(همانند صفحه الگو) ميتواند هم به وسيله ي ابزارهاي خود وب سايت و هم نرم افزار third-party انجام شود. امكان اديت كردن تمام صفحات فقط براي كاربران خاصي مانند مديران و افراد قراردادي مقدور مي باشد. در برخي موارد خاص افراد ناشناس توانايي اديت كردن محتوي مشخصي را دارند كه اين امكان كم تر متداول است. براي مثال مي توان به اضافه كردن نظرها و پيام ها در صفحات تبادل نظر و يا سايت ويكي پديا اشاره كرد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/40/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۵۵:۵۹ توسط:گرگ سفيد موضوع:

حالت طراحي در سال 2012: شش حالت طراحي سربرگ ( قسمت دوم )

نامه هاي بزرگ توجه جلب مي كنند. طراحان از آن براي طراحي سايت استفاده مي كنند تا اهداف يك وب سايت را به زودي و به صورت مشخص در اختيار شما قرار دهند. عنوان Zurb زير يك پيام عميق را به مشتريان در چهار كلمه ارائه مي دهد:

 

هدر عظيم كوين تامپسون به شما اين امكان را مي دهد تا متوجه شويد كه اين يك وب سايت شخصي است و تجاري نيست. متن برجسته تر و همراه يك خوش آمد گويي دوستانه در گوشه سمت چپ صفحه قرار گرفته مي شود.

فراخواني براي اقدام

معمولا از طراحي سايت هاي برنامه استفاده مي شود، سربرگ تماس به عمل متشكل از دو قسمت اصلي است: شعار يا زمين، و دكمه ثبت نام. مطالعات نشان مي دهد كه قرار دادن تماس به عمل در بخش برجسته اي از يك صفحه وب - در اين مورد، هدر - نرخ تبديل را بهبود مي بخشد.

Shoplocket يك فرم كلي ثبت نام در سربرگ را ادغام مي كند. فقط نام كاربري و رمز عبور خود را وارد كنيد و آماده شروع به فروش مي باشيد. كاربران براي بارگذاري يك فرم ديگر نيازي به بارگذاري صفحه ديگري ندارند و اين يك امتياز خوب است. هنگام مرور از طريق وب سايت ها در يك دستگاه تلفن همراه، هر چه صفحات كمتري بارگذاري كنيد، پهناي باند بيشتري ذخيره مي كنيد.

گلوك دو دكمه تماس به عمل بر روي سربرگ خود ارائه مي دهد. دكمه اصلي ("ثبت نام براي پخش") بزرگتر و با رنگ برجسته تر است. دكمه ثانويه، از سوي ديگر، بسيار كوچكتر و سبكتر است. اين توجه كاربر را نسبت به اقدام فوري بيشتري رقيب مي كند.

دكمه هاي تماس به بسياري از شكل ها در بسياري از فرم ها آمده است. آنها مي توانند مشتريان را به خريد يك محصول ترقيب كنند يا يك صفحه باز كنند تا بتوانند در مورد آن بيشتر بدانند. صفحه فرود براي پرندگان خشمگين: فضا داراي چهار دكمه تماس به همان اندازه برجسته است كه به مشتريان چهار گزينه براي خريد بازي مي دهد:

تصوير برداري و هنر بردار

نقاشيها يك برند انسان محور را در اختيار شما قرار مي دهند و به طراحي كلي يك سبك دوستانه و غير رسمي كمك مي كنند. طراحان وب از اين به عنوان يك فرصت براي بيان خلاقيت خود استفاده مي كنند. علاوه بر اين، بسياري از وب سايت ها از تصاوير براي نشان دادن دستورالعمل ها و يا ارائه واضح تر استفاده مي كنند.

تصاوير در طراحي سايت در موضوعات مختلف قرار مي گيرند. مثلا محله با استفاده از يك تصوير محيط زيست براي عنوان آن.
Headerساخته شده توسط سنجاب در خدمت هدف ديگري است. يكي از حباب هاي چت در آثار هنري يك عكس از آخرين كار Chipmunk را نشان مي دهد.

هدر پانوراما Iutopi شما را غرق در زير سطح مي كند .
لحن سورئاليستي اين تصاوير به خوبي (با اين حال سورئال) با بسياري از دستگاه هاي تلفن همراه لمسي ه خوبي تعامل ميكند .

ستون هاي باري چپ

بسياري از وبسايتها هدر را از بالاي صفحه و با فشار دادن آن به نوار كناري همراه با بقيه ناوبري مي گيرند. اين به جلوگيري از پيمايش عمودي براي رسيدن به محتوا در يك صفحه كوچك تلفن همراه كمك مي كند؛ همچنين از اشكال و مستغلات اضافي در مانيتورهاي روميزي عريض استفاده مي كند. طرح هاي جديد براي Smashing Magazine و وب سايت Notepad ++ (در ميان بسياري ديگر) اين را نشان مي دهند.

طبق گفته jakob nielsen، اقتدار مشهور در قابليت استفاده از وب، "كاربران وب 69 درصد از وقت خود را در حال مشاهده نيمه سمت چپ صفحه و 30 درصد از نيمه سمت راست را مشاهده مي كنند. بدين ترتيب يك طرح متداول احتمالا سايت را سودآور تر مي كند. »اين بدان معني است كه هنگام جستجو جهت، بيشتر كاربران به سمت چپ صفحه اول نگاه مي كنند. براي كمك به بازديدكنندگان، تا ساختار و هويت يك وب سايت را سريعتر درك كنند، ايده ي خوبي است كه منو و سرصفحه نام تجاري در سمت چپ قرار بگيرد. آمازون و ديگر وب سايت هاي بازار، منو محصول خود را در سمت چپ صفحه قرار مي دهند.‌

نتيجه

آيا اين روند طراحي سايت به تعويق افتاده است؟ يا آيا آنها در طراحي سايت ديگر «چيزهاي بعدي بزرگ» جايگزين خواهند شد؟ همانطور كه مردم بيشتر و بيشتر از دستگاه هاي تلفن همراه استفاده مي كنند تا اطلاعات را به اينترنت برسانند، اسكومورفيسم مناسب، مينيماليسم و تايپوگرافي هوشمند براي حفظ آن است. ديگران؟ خواهيم ديد. فقط زمان مي تواند آن را نشان دهد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/37/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۰۱:۴۹ توسط:گرگ سفيد موضوع:

25 نكته براي بهينه سازي وبلاگ براي خوانندگان و موتورهاي جستجو ( قسمت سوم )

8) توجه به چگونگي نوشتن

يكي از وبلاگ نويسان مورد علاقه من ، عادت ناخوشايندي دارد كه نوشته هاي طولاني با جزئيات را بدون نوشتن حتي يك پاراگراف ساده و با اندازه قلم كوچكتر از حد معمول، مي نويسد . اگر براي يك لحظه نگاه كنم، سخت است كه جاي خود را در نوشته هاي 1000 كلمه اي آن پيدا كنم. به عنوان يك نتيجه، من آن را اغلب نميخوانم ، به دليل آن كه خواندن اين چنين ، تجربه ي دردناكي است و روي سئو تاثير منفي دارد .

9) شمارش املا

املا نيز داراي ارزش قابل ذكر است. قبل از اينكه بخواهيد مطلبي را نشر دهيد ، يكي از چندين مرورگر املايي را روي مطلب خود اجرا كنيد . هر واژه اي لازم نيست كه كامل باشد و من خودم را مجبور به گمراه كردن در موارد ناخواسته مي دانم. اما خود من هم وقتي مطلبي ميخوانم و پشت سر هم با غلط املايي مواجه ميشوم ، اذيت ميشوم. و بله، اگر به اندازه كافي اين اتفاق بيفتد، من از سرخوردگي ديگر مطالب را دنبال نميكنم و آن مطلب سئو ي خود را از دست مي دهد .

10) فونتوگرافي شمارش

فونت را طوري تنظيم كنيد كه به راحتي خوانده شود . برخي از وبلاگ نويسان فكر مي كنند باحال است كه دست خط خود را به يك فونت سفارشي تبديل كنند يا از يك فونت مرسوم و مدرن استفاده كنند كه به عنوان يك طرح فتوشاپ مناسب تر است !اما هر كسي فونت هاي عجيب و غريب را نصب نكرده است، يعني اين افراد فونت ها را به صورت استاندارد مانند Times New Roman مي بينند، و اين واقعا مي تواند ظاهر وبلاگ شما را از بين ببرد. بنابراين به جاي اينكه متن نوشته هاي وبلاگ خود را طراحي كنيد از يك فونت استاندارد در ابعاد استاندارد براي جذب مخاطب سئو استفاده كنيد.

11) ناوباري را فراموش نكنيد

آيا اين وبلاگ بخشي از يك سايت بزرگتر است، مانند وبلاگ شركتي در سايت يك شركت بزرگ؟ فقط به صفحه اصلي وبلاگ مراجعه نكنيد. سنديت هاي اخير خود را در نوار كناري سايت اصلي براي تشويق بازديد كنندگان براي بررسي وبلاگ نيز پيوند دهيد. لينك هاي داخلي به شدت به سئو كمك مي كنند .

12) ميزبان شما چقدر سريع است؟

يكي ديگر از وبلاگ هاي مورد علاقه من به قدري كند است كه زمان زيادي از كليك در Rss من تا ورود كامل به سايت صرف مي كند . خوانندگان را اينگونه از دست ندهيد، زيرا شركت ميزبان شما فكر مي كند 30 ثانيه يك زمان كاملا منطقي براي بارگذاري يك صفحه است.

13) اجتناب از افزونگي ويجت!

بله، قطعا برخي از ويدجت هاي جالب وجود دارند كه شما مي توانيد به وبلاگ خود اضافه كنيد، مانند MyBlogLog يا يك جعبه عكس فليكر كه با گالري عكس شما مرتبط است. اما آگاه باشيد كه داشتن تعداد زيادي جاوا اسكريپت مي تواند سايت شما را كند كند. بنابراين براي بارگيري ويجت هاي زيبا و اما نه ضروري، زمان بارگيري را قرباني نكنيد.

14) داراي عنوان هاي توصيفي

بعضي از نرم افزارهاي وبلاگ باعث مي شوند عناوين ورودي شما در صفحات نتيجه موتور جستجو بسيار تكراري باشند و ممكن است باعث كاهش كليك شما شوند زيرا ممكن است عناوين بسيار بهينه اي داشته باشيد. اگر عنوان شما چيزي شبيه به " وبلاگ صنعت تكنولوژي جديد جيسون Xbox 360 عنوان شده براي انتشار آوريل " اعلام شده آن را به "عنوان جديد Xbox 360 عنوان شده براي انتشار آوريل" تغيير دهيد .

به دليل اينكه شما به عنوان يك وبلاگ معتبر در آن بازار شناخته شده ايد ، استفاده از نام وبلاگ در اول عنوان به سادگي فضاي حياتي را از بين مي برد و باعث مي شود كه بقيه عنوان سئو به چشم نيايد و در نتيجه جستجو كاهش يابد. و اطمينان حاصل كنيد كه عناوين شما واقعا ورودي را افزايش مي دهند و باعث تعجب خواننده شود نشود كه بر روي وبلاگ چه مي تواند باشد. اطمينان از داشتن عناوين عالي براي خوانندگان و موتورهاي جستجو براي ارسال خوانندگان به شما يكي از اولين گام هايي است كه شما بايد براي بهينه سازي وبلاگ خود داشته باشيد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/38/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۰۱:۲۹ توسط:گرگ سفيد موضوع:

حالت طراحي در سال 2012: شش حالت طراحي سربرگ

بيشتر اوقات اغلب ما به يك روند طراحي سايت به عنوان چيزي بيش از آن نگاه مي كنيم . اما مهم اين است كه پشت اين روند را نگاه كنيد تا تاثيرات بازار و جنبش هاي روان شناختي را كه بر آنها تاثير مي گذارند و آن را هدايت مي كنند را ببينيد.

 

امروزه يكي از مهمترين تأثيرات بازار در طراحي سايت ، گسترش سريع دستگاههاي موبايل است كه براي مرور وب استفاده مي شوند.تنها اين رشد ادامه خواهد يافت. در ژانويه سال جاري، 8.5 درصد از وب سايت هاي وب جهاني از دستگاه هاي تلفن همراه دستي گرفته شده است و تعداد كاربران تلفن همراه در معرض 1.2 ميليارد عدد قرار دارد .

همانطور كه كاربران بيشتر تبلت را به لپ تاپ و دسكتاپ ترجيح ميي دهند، تقاضا براي طراحي سايت پاسخگو افزايش مي يابد. طراحي براي دستگاه هاي تلفن همراه يك بازي كاملا جديد است، به ويژه كه روانشناسي و اهداف كاربر متفاوت است، گستره هاي توجه كمتري دارند و پهناي باند گران تر است.

بسياري از گرايش هاي طراحي سايت كه ما در حال حاضر شاهد آن هستيم، از اين تحول به سمت محتواي وب همراه متناسب گرايش يافته است. بياييد به برخي از گرايش هاي طراحي سربرگ نگاه كنيم كه مي توان انتظار داشت كه به عنوان فناوري تلفن همراه رشد كند.

Skeuomorphism

با توجه به بعضي ها(كه غالبا كم اهميت اند) كه بيش از حد استفاده مي شوند، skeuomorphism به معناي حفظ ويژگي هايي از طرح هاي قديمي - اغلب فيزيكي - كه در آن اين ويژگي ها داراي يك هدف خاص و يا دليل است ، مي باشد . اين اغلب در برنامه هاي سينت سايزر اپل نشان داده شده است كه با «دستگيره» هايي كه مي توانيد تبديل كنيد، «لغزنده ها» را كه مي توانيد حركت دهيد، يا «كابل ها» كه مي توانيد آن را وصل كنيد، نشان مي دهد.

در وب سايتي كه زير نشان داده شده است، به طرحي كه طراح هوشمندانه از نمايشگر لپ تاپ به عنوان يك ظرف براي آخرين اخبار استفاده مي كند توجه كنيد . عناصر ديگر در طراحي سايت ساخته مي شوند تا شبيه اشياء واقعي باشند. به طور كلي، يك اتاق در يك خانه شبيه سازي مي كند. Skeuomorphism، در اين مورد، صرفا تزئيني است.
در مقياس ظريف تر، اين تكنيك به روش هاي مختلفي ارائه مي شود، مانند:

  • پس زمينه بافت يا دانه (textured or grainy)
  • مرز هاي تعيين شده
  • ظاهر متن
  • روبان
  • دكمه هاي 3D

سايه ها

با وجود آنتاگونيسم برخي از طراحان نخبه، طراحي سايت اسكومومورفيك مزاياي بسياري از لحاظ قابليت استفاده دارد. براي مثال ، اين رابط را راحت، دوستانه و آشنا مي سازد. اين محيطي ايجاد مي كند كه كاربران به راحتي مي توانند بدون نياز به كليك بر روي دكمه «راهنما»، برنامه را اجرا كنند. اين كاربران را تشويق مي كند تا "براي خودشان فكر كنند" با جذب كردن آنها براي كشف كردن. هنگامي كه به درستي استفاده مي شود، طراحان اجازه مي دهند تا به طور موثر با هدف يك برنامه يا وبسايت ارتباط برقرار كرده و به كاربران كمك كنند آنچه را كه سريعتر نياز دارند پيدا كنند. بعد از همه، سرعت در مرور تلفن همراه بسيار مهم است.

Skeuomorphism به خوبي مورد استفاده قرار مي گيرد و نيازهاي كاربر را بيشتر از آنچه طراح آن را دوست دارد برطرف مي كند. با دليل خوب، طراحان بسياري همچنان از آن استفاده مي كنند - حداقل تا زماني كه يك روند ديگر هم همراه باشد.

سربرگ مركزي

دستگاه هاي موبايل صفحه كوچكتر و رزولوشن پايينتري نسبت به اكثر مانيتورهاي كامپيوتر دارند . عناصر صفحه مركزي باعث جذابيت بصري و دادن تعادل به يك صفحه نمايش در قطعنامه هاي كوچكتر مي شود. در قطعنامه هاي بالاتر، آن را به هويت وب سايت اضافه مي كند، و مناسب براي مارك هاي در حال ظهور است.

تايپوگرافي بزرگ

تعدادي از وب سايت هاي جاري فونت ها را در ابعاد Bold نشان مي دهد. اين باعث مي شود كه كاربران براي مشاهده متن روي رايانه لوحي يا گوشي هوشمند راحت تر باشند. همچنين داراي مزاياي اضافه شده است: تاثير بيشتر با تصاوير كمتر. با كاهش بر روي عناصر گرافيكي و استفاده از تايپوگرافي موثر و فونت هاي با دقت انتخاب شده، كاربران مجبور نيستند پهناي باند زيادي صرف كنند تا پيام اصلي را در يك صفحه وب ببينند. وب سايت هاي طراحي شده در اين راه ، براي كاربران تلفن همراه جذاب هستند. همانطور كه بازار تلفن همراه همچنان رشد مي كند، مي توان انتظار داشت كه اين روند طراحي سايت به مدت طولاني ادامه يابد.
ادامه دارد...

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/35/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۰۱:۳۰ توسط:گرگ سفيد موضوع: