فروش اعتباری اسنوا
اطلاعات عمومي وب اطلاعات عمومي وب .

اطلاعات عمومي وب

آينده وبلاگ هايي كه به سبك مجلات ساخته شده اند: روش ها و ايده هاي طراحي ( قسمت سوم )

با اين حال، اين روند توسط تعداد زيادي از طراحي سايت ها پذيرفته شده است. از اين ويژگي مي توان در قسمت زيرين هدر به عنوان يك شعار استفاده كرد.

 

نگاهي به وبلاگ هاي محبوب خود بيندازيد و به اين دقت كنيد كه چند مورد از آن ها از تگ لاين ها در طراحي سايت استفاده مي كنند. به احتمال زياد متوجه خواهيد شد كه بسياري از وب سايت ها از اين مورد در طراحي سايت خود بهره مي گيرند.

همچنين به اين دقت كنيد كه اغلب هدلاين ها در طراحي سايت نوشته اي تيره تر از تگ لاين مورد نظر دارند. اين تضاد، توجه كاربران را در ابتدا به هدلاين، سپس به تگ لاين و مقاله مورد نظر جلب مي كند.

لينك هاي مرتبط با محتوا

مجلات بزرگ ترجيح مي دهند تا از هزاران پست با محتواي جديد روزانه در طراحي سايت استفاده كنند.

با اين حجم زياد، بهترين ايده براي مديريت طراحي سايت اين است كه محتواي مرتبط و داخلي وب سايت را توسط لينك هاي مربوط به آن ها نمايش داد. همواره مي توانيد از ويجت پست هاي مرتبط در قسمت انتهاي هر پست در طراحي سايت استفاده كنيد، اما همچنين مي توانيد لينك هاي مورد نظر را به طور مستقيم به محتواي مرتبط پيوند دهيد.

تصوير بالا از طراحي سايت TechCrunch است كه از ويجتي كوچك در قسمت انتهاي پست خود استفاده مي كند. اين ويجت با عنوان "مقالات مرتبط" نام گذاري شده است و شامل لينك هايي به چندين مورد از مقالات مشابه در موضوع مورد نظر در طراحي سايت است.

اين روش، راهي بسيار عالي براي حفظ خوانندگان درون طراحي سايت و تشويق آن ها به خواندن پست هاي مشابه است. براي بار ديگر تأكيد مي‌كنيم كه اين روش نيز براي تمامي طراحي سايت ها كارآمد نيست، اما امري است كه به شدت در حال رشد است.

همچنين مي توانيد از اين ويژگي براي قسمت هايي از پست‌هاي خود استفاده كنيد كه بخشي از پست هاي وسيع تر است.

براي مثال، طراحي سايت ZDnet پست هاي خود را به گونه اي طراحي كرده است كه هر پست داراي ليستي طولاني از لينك هاي مربوط به مقالات و پست هاي مرتبط با آن است.

اين لينك ها مربوط به موضوعات مرتبط هستند، اما مي توانيد از اين تكنيك براي هر گونه رخداد، يا محصولات مشابه در طراحي سايت استفاده كنيد.

لينك هاي خارجي

اگر درون طراحي سايت خود مقالات و پست هاي مرتبط با پست مورد نظر خود نداريد، مي توانيد از لينك هاي مقالات مرتبط به پست خود از خارج طراحي سايت خود استفاده كنيد.

براي اين كار مي توانيد از حروف درشت و برجسته براي لينك هاي خود استفاده كنيد كه اين روش، نقشي بسيار اساسي در جلب توجه كاربران دارد.

اين روش يكي از محبوب ترين تكنيك ها در طراحي سايت ها يا مجلات بزرگ است و تاثير بسيار زيادي در افزايش ميزان بازديدكنندگان وب سايت دارد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/119/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۱۵:۴۰ توسط:گرگ سفيد موضوع:

جستجو براي اطلاعات، جهت ها، تجارت هاي محلي در دستيارهاي صوتي

جستجو براي اطلاعات، جهت ها، تجارت هاي محلي بيشترين موارد استفاده از دستيارهاي صوتي سئو هستند

 

نتايج جستجوي سال گذشته سئو توسط شركت مايكروسافت، نشان مي دهد كه استفاده كنندگان از دستياران صوتي از 23 درصد به 45 درصد افزايش داشته‌اند.

طبق گزارش هاي جديد مايكروسافت، حدود سه چهارم، يعني 72 درصد صاحبان گوشي‌هاي هوشمند از دستيارهاي ديجيتالي استفاده مي كنند. اين يافته ها بر اساس دو نظرسنجي كه يكي از آن ها در سال 2018 انجام شد و ديگري در سال 2019 پيگيري شد اعلام شده است. اين مطالعه همچنين نشان داد كه 35 درصد از جمعيت شركت كننده در اين نظرسنجي از سخنران هوشمند جستجوي صوتي سئو استفاده كرده‌اند.

كدام شركت ها بيشترين ميزان استفاده را داشته اند ؟

شركت گوگل و اپل بيشترين ميزان استفاده از اين دستياران صوتي سئو را داشته‌اند. گزارشات انجام شده نشان داد كه سيري و دستيار صوتي گوگل حدود 36 درصد، دستيار صوتي الكسا 25% و كورتانا 19 درصد اين آمار را به خود اختصاص داده‌اند. اكثريت قريب به اتفاق از دستيار صوتي سئو ي كورتانا بر روي دسكتاپ خود استفاده مي‌كنند. دستيار صوتي گوگل هم اكنون در بيش از يك ميليارد دستگاه قابل دسترس است و شركت آمازون در فروش اين دستگاه ها بسيار موفق عمل كرده است.

درست مانند بسياري از گزارش هاي سئو كه دستياران صوتي را مورد بررسي قرار مي دهند، اين گزارش نيز گاهي اوقات نمي تواند راهنمايي هاي دقيق و واضحي براي كاربران خود ارائه دهد و تفاوت دقيق بين بلندگو هاي هوشمند و استفاده از تلفن هاي همراه هوشمند را مشخص كند. اما اين گزارش سئو زمان قابل توجهي را بر روي بحث در رابطه با استفاده از اين دستياران هوشمند صرف كرده است.

موارد جست و جو شده

در ادامه، شركت مايكروسافت ميزان استفاده از دستياران صوتي سئو و مواردي كه اكثريت كاربران در اين دستگاه ها جستجو مي كنند را به صورت گزارشي منتشر كرده است كه آن را با يكديگر مشاهده مي كنيم:

  • جستجو براي Facts يا واقعيت ها 68%
  • درخواست مكان يابي 65%
  • جستجو براي كسب و كار 47%
  • تحقيق در مورد محصولات يا خدمات 31%
  • اضافه كردن موارد به سبد خريد 26%
  • خريد 25%
  • تماس با سرويس يا خدمات پشتيباني از مشتري 21%
  • ارائه بازخورد براي يك محصول يا خدمات 19%

از پاسخ هاي منتشر شده در اين ليست سئو ، مقايسه محصولات و خدمات نشان مي‌دهد كه پاسخ دهندگان به طور گسترده‌اي در مورد استفاده از اين دستيار صوتي سئو نظر داده‌اند. در عوض، عدم وجود پاسخ هايي مانند چك كردن آب و هوا يا پخش كردن موسيقي در اين ليست سئو كمي عجيب به نظر مي رسد.

نتايج به دست آمده

مطالعه انجام گرفته در سئو نشان داده است كه 80 درصد افراد از استفاده از اين دستياران به طور كامل راضي هستند و تجربه هاي خوبي از آن ها به دست آورده اند، در حالي كه 14 درصد اين افراد نظر خاصي نسبت به استفاده از اين محصولات سئو ارائه ندادند و 6 درصد اين افراد عدم رضايت خود را نسبت به اين محصولات نشان داده‌اند.

در خصوص مالكيت اين دستگاه ها، در نتيجه جستجويي كه در سال 2018 در مورد سئو انجام گرفت نشان داد كه 23 درصد پاسخ دهندگان صاحب اين دستگاه ها بودند. اين عدد در سال 2019 به 45 درصد افزايش يافته است. بر اساس ميزان محبوبيت اين دستگاه ها در ايالات متحده آمريكا، اين آمار و ارقام نشان دهنده اين است كه امروزه 112 ميليون از افراد آمريكايي حداقل از يكي از انواع بلندگو هاي هوشمندسئو استفاده مي‌كنند، در حالي كه 26 درصد آمريكايي ها نيز اعلام كردند كه قصد دارند امسال يكي از اين محصولات را خريداري كنند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/120/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۱۵:۱۳ توسط:گرگ سفيد موضوع:

شركت گوگل در حال بررسي مشكلي جديد در ايندكسينگ است

Google News به كاربران كمك مي‌كند درباره اخباري كه براي آن‌ها و دنيا از جمله سئو اهميت دارد به‌روز بمانند و به آن‌ها امكان مي‌دهد بيشتر در معرض رويدادهاي جاري قرار بگيرند و همچنين محتواهاي گوناگوني را از محدوده گسترده‌اي از ناشران كاوش كنند.

 

دريافت اخبار

كاربران مي‌توانند در ارائه‌دهنده‌ها و موضوع‌هاي خبري ويژه از جمله سئو مشترك شوند، محتوا را به‌صورت آنلاين يا آفلاين بخوانند و مقاله‌ها را نشانك‌گذاري و هم‌رساني كنند. Google News با شخصي‌سازي آنچه خواننده‌ها در برگه «براي شما» مي‌بينند، پيدا كردن محتواي مرتبط و جذاب را براي آن‌ها آسان مي‌كند. برنامه به‌مرور زمان از يادگيري ماشيني براي بهبود توصيه محتواي شخصي‌سازي‌شده مطابق با عادت‌ها و روال معمول كاربران استفاده مي‌كند. درباره نحوه عملكرد شخصي‌سازي بيشتر بداني)
اين روزها با اخبار زيادي در رابطه با مشكلات رخ داده در ايندكس سئو ي گوگل مواجه هستيم، اما اين مشكل محدود به چندين ناشر از اخبار گوگل است.

شركت گوگل اظهار داشت كه در حال بررسي يكي ديگر از مشكلات نمايه سازي در سئو است، كه اين دفعه اين مشكل در محتواي گوگل نيوز يا اخبار گوگل رخ داده است.

اين مشكل ارتباطي با مشكل ايندكسينگ هفته گذشته ندارد

شركت گوگل اعلام كرد كه اين مشكل جديد سئو هيچ گونه ارتباطي با مشكل نمايه سازي هفته گذشته سئو ندارد و آن مشكل به طور كامل حل شده است. بر اساس گفته هاي شركت گوگل، مشكل جديد تاثير خود را تنها بر روي چندين مورد از منتشر كنندگان سئو ي بخش اخبار گوگل نشان داده است.

منتشر كنندگان سئو ممكن است مشكل سال گذشته گوگل نيوز را نيز به خاطر داشته باشند كه در آن محتواي ايجاد شده توسط منتشر كنندگان به صورت صحيح براي سئو ايندكس نمي شد. در حال حاضر، مشخص نيست كه آيا مشكل جديد پيش آمده سئو با مشكل سال پيش در ارتباط است يا خير.

شركت گوگل اعلام كرد كه مشكل جديد تنها بر روي تعداد محدودي از منتشركنندگان اخبار و محتواي سئو تأثير گذاشته است.
اين مشكل هم اكنون در حال بررسي است

شركت گوگل همچنين اضافه كرد كه آن ها همچنان در حال بررسي مشكل پيش آمده براي سئو هستند و به زودي گزارش هايي در رابطه با اطلاعات و يافته هاي خود در اختيار كاربران قرار مي دهند و آن ها را از بروز رساني هاي انجام گرفته مطلع خواهند كرد. "ما به طور فعال در حال تشخيص مشكل پيش آمده در مورد سئو هستيم".

توليدكنندگان محتوا

اگر شما جزو منتشر كنندگان محتواي سئو هستيد و به تازگي محتوايي در بخش اخبار گوگل منتشر كرده ايد ممكن است تحت تاثير اين مشكل ايندكسينگ سئو قرار گرفته باشيد و بايد چندين مرحله براي قابل دسترس بودن محتواي سئو ي خود انجام دهيد و كاري كنيد تا مطالب تان در مكاني غير از اخبار گوگل نمايش داده شود.

شركت گوگل هم اكنون در حال حل كردن مشكل سئو است، اما تا آن زمان سعي مي كنيم شما را در جريان اخبار به روز شده قرار دهيم.

به روز رساني: شركت گوگل در روز 17 آوريل اين مشكل را به طور كامل حل كرده است.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/117/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۴۵:۲۴ توسط:گرگ سفيد موضوع:

آينده وبلاگ هايي كه به سبك مجلات ساخته شده اند: روش ها و ايده هاي طراحي ( قسمت دوم )

توضيحات ابزار ايجاد شده

ابزار ايجاد شده در طراحي سايت تمام قسمت هاي صفحه را تحت پوشش خود قرار مي‌دهد و از انواع مختلف تصاوير استفاده مي كند. همان طور كه در اين طراحي سايت نيز مشاهده مي‌شود، از استوري بسيار بزرگ براي بيشترين جلب توجه استفاده شده است.

سپس هنگامي كه از سمت چپ به راست حركت مي‌كنيد، به ترتيب ويجت هاي كوچك و كوچك تري را در طراحي سايت پيدا خواهيد كرد. اين روند نيز مي‌توانند نتايج مثبتي براي طراحي سايت شما به همراه داشته باشد، زيرا استفاده از اين نوع طراحي سايت براي كاربران تلفن همراه نيز امكان پذير است و مي‌توانيد به پست هاي مختلف دسترسي داشته باشيد. استفاده از اين نوع طراحي سايت ، كمك بزرگي به نمايش استوري ها و داستان هاي محبوب مي كند و توجه كاربران را به سمت مهم ترين پست ها جلب مي كند.

برخي از ويجت هاي مربوط به استوري ازCarousel يا چرخ و فلك براي حركت و انتقال بين استوري هاي متفاوت در طراحي سايت استفاده مي كنند. اين ايده، يكي از استراتژي هاي مناسب و معقول است، اما از همه نظر عالي به نظر نمي رسد.

استفاده از استراتژي چرخ و فلك در طراحي سايت به دليل مفيد بودن خود شناخته نيست و در جلب توجه كاربران با مشكلات خاص خود مواجه است.

در طراحي سايت Computer World، مي توانيد چندين پست را مشاهده كنيد كه به طور خودكار مي چرخند.

اگر مي خواهيد از اين روش در طراحي سايت استفاده كنيد، بايد بدانيد كه استفاده از آن نتايج منفي ندارد، اما به دليل فني بودن و نتايج آن، بسياري از افراد استفاده از آن را در طراحي سايت به طراحان وب توصيه نمي كنند.

به هرحال، استفاده از ويجت استوري در طراحي سايت يكي از موارد ضروري براي تمام وب سايت هايي است كه از سبك مجله مانند استفاده مي‌كند. چگونگي طراحي اين ويجت بستگي به صاحب طراحي سايت دارد، اما استفاده از اين ويجت ها، يكي از روش هاي اثبات شده براي تغيير سطح وبلاگ و حرفه اي كردن آن و طراحي سايت است.

سرتيترها با تگ لاين

استفاده از اين روش را در روزنامه‌ها و مجلات چاپي زيادي مشاهده كرده ايد، اما استفاده از آن در دنياي اينترنت و طراحي سايت امري جديد است. منتشران زيادي هم اكنون از سرتيترهايي استفاده مي‌كنند كه در آن ها از تگ لاين ها نيز بهره برده اند كه اين تگ لاين ها اطلاعات بيشتري در رابطه با استوري مورد نظر در طراحي سايت ارائه مي دهند.

استفاده از اين روش را اغلب در طراحي سايت هاي مربوط به اخبار مانند Huffington مشاهده مي كنيد.

تگ لاين ها در طراحي سايت بسيار خوب هستند، زيرا جزئيات بيشتري در رابطه با استوري ارائه مي دهند. اين تگ لاين ها اغلب مانند ابزاري براي تشويق مردم به خواندن مقاله مورد نظر عمل مي‌كنند.

اما اگر نگاهي گذرا به طراحي سايت Huffington بياندازيد، متوجه خواهيد شد كه تنها چندين مقاله كوچك داراي تگ لاين است، زيرا استفاده از تگ لاين ها در تمامي پست ها ضروري نيست و اين ويژگي، اقدامي اجباري براي تمامي مجلات نيست.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/118/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۴۴:۴۰ توسط:گرگ سفيد موضوع:

آيا شركت گوگل بابت مشكل پيش آمده بايد از كاربران خود عذر خواهي كند؟ ( قسمت دوم )

گوگل قصد ندارد تا بخشي از شاخص‌هاي سئو ي خود را از بين ببرد، آن ها براي راه‌حل آن بسيار تلاش كردند و اعلام كردند كه اشكالات فني برخي اوقات اتفاق مي افتد و هيچ كدام از اين رخدادها به صورت عمدي رخ نداده است. شركت گوگل همچنين اعلام كرد كه اخبار مربوط به سئو را به صورت عمدي پنهان نكرده است؛ بلكه عدم انتشار اين اخبار اشتباهي است كه از سوي آن ها رخ داده است. اشتباهات در هر دو مبحث ارتباطات و اشكالات فني رخ مي دهد. بنابراين شركت گوگل رسما اعلام كرد كه بابت اتفاقات اخير پيش آمده در سئو متاسف هستند.

 

اما آيا معذرت خواهي كافي است؟

آيا توليدكنندگان محتواي سئو ، جستجوگرها، مديران وبلاگ توسعه دهندگان و ... لايق رفتاري بيش از عذرخواهي هستند؟ پاسخ اين سوال مثبت است. اغلب افراد متوجه هستند كه شركت گوگل يك سرويس رايگان است و در حال حاضر به افراد اجازه مي دهد كه از ترافيك سئو ي آن استفاده كنند تا وب سايت هاي خود را در فهرست جستجوي سئو ي گوگل قرار دهند. اما زماني كه شركت گوگل ارسال رايگان ترافيكسئو ي خود به افراد را متوقف كند و اين كار را به صورت اشتباه يا به طور هدفمند انجام دهد، چه انتظاراتي از شركت گوگل داريم؟

شفافيت

حداقل كاري كه شركت گوگل مي تواند انجام دهد اين است كه شفافيت بيشتري در مورد مسائل پيش آمده در سئو داشته باشد. به عنوان مثال، با اشكال نمايه سازي يا ايندكسينگ سئو ي پيش‌آمده، شركت گوگل عذرخواهي كرد و افراد را در جريان وضعيت مشكل پيش آمده قرارداد، اما به صورت دقيق اعلام نكرد كه اين مشكل چه تاثيري در آمار و ارقام جستجوهاي انجام گرفته در سئو داشته است يا تأثير آن در سايت هاي به خصوص و شخصي به چه صورت بوده است. در واقع، ابزار گزارش دهي كنسول جستجوي سئو ي گوگل در حال حاضر گزارشات خود را مبني بر وب سايت هاي به خصوص و شخصي منتشر كرده است.

جان مولر از شركت گوگل در ويديويي اعلام كرده است كه شركت گوگل هم چنان بايد محبوبيت خود را بين كاربران حفظ كند و اين كار را با انجام دادن مراحل زير طي كند:

  • چه اشتباهي در سئو رخ داد؟
  • مراحل رسيدگي به اشتباهات سئو
  • از چه زماني اين اشتباهات سئو افزايش پيدا كرد؟
  • تصوير كلي مشكلات پيش آمده چه بود؟

او همچنين اعلام كرد:

از نظر من، در ابتدا نياز است تا صبر كنيم و ببينيم كه اين مشكلات چه تاثيراتي در سئو به همراه داشته اند و سپس موضوع مد نظر اين است كه آيا مي توانيم در رابطه با آمار و ارقام مشكلات پيش آمده صحبت كنيم يا قادر نيستيم تا آمار و ارقام مشخصي را به كاربران خود براي سئو ارائه دهيم. چه نوع از آمار و ارقامي براي مشكلات پيش آمده منطقي به نظر مي رسد. اين سوالات در مورد مشكلات سئو همچنان در ذهن كاربران و كاركنان شركت وجود دارد.

شركت گوگل همچنين اعلام كرد كه بسياري از افراد در شركت گوگل از مشكلات پيش آمده ي سئو آگاه هستند و همواره در رابطه با آن بحث و گفت و گو مي كنند، اما چه اتفاقي رخ خواهد داد. آن ها چگونه مي توانند اين مشكل سئو را درست كنند و باعث خشنودي توليد كنندگان محتواي سئو شوند؟ زيرا اين افراد بخشي حياتي در اكوسيستم گوگل هستند. اين سوالات بايد به وضوح پاسخ داده شوند تا بتوانند تا حدي باعث رفع ناراحتي كاربران درباره ي سئو شوند.

هنگامي كه از جان مولر پرسيده شد كه آيا شركت گوگل بابت مشكلات پيش آمده عذرخواهي خواهد كرد، او پاسخ داد:
"من هيچ ايده اي ندارم. مي دانم كه افراد زيادي درگير اين مشكل سئو شده‌اند" اما او همچنين اضافه كرد كه: مشكلات فني گاهي اوقات رخ مي دهد و سئو ي هيچ وب سايتي از اين قاعده مستثنا نيست. او همچنين اعلام كرد كه اين مشكل تنها يك طرفه نيست و شركت گوگل را نيز تحت تاثير قرار داده است.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/115/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۳:۲۰ توسط:گرگ سفيد موضوع:

آينده وبلاگ هايي كه به سبك مجلات ساخته شده اند: روش ها و ايده ها

امروزه تمامي مجلات كاغذي و و اغلب حرفه ها و تخصص هاي آنلاين، وب سايتي را براي كاربران خود ايجاد كرده اند. بسياري از آن ها نيز همچنان نسخه‌هاي چاپي را به نسخه هاي آنلاين ترجيح مي دهند، اما اينترنت و طراحي سايت فضايي بسيار ارزان تر براي انتشار مطالب است. به نظر مي رسد آينده وبلاگ نويسي آنلاين به سمتي حركت مي‌كند كه در آن وبلاگ ها طراحي سايت مجله مانند خود را حفظ مي‌كنند. اما اين عبارت به چه معنا است؟ چگونه مي توان بيين وبلاگ و مجلات آنلاين، تفاوت‌هاي مورد نياز را ايجاد كرد؟
در اين پست، با يكديگر برخي از اصول طراحي سايت اوليه كه در دنياي وبلاگ نويسي مورد نياز هستند را پوشش مي دهيم و تغييرات دنياي طراحي سايت در وبلاگ نويسي و چگونگي تغييرات آن را با يكديگر بررسي خواهيم كرد.

 

به طور كلي دو تفاوت عمده در طراحي سايت بين وبلاگ و مجلات انلاين وجود ندارد. بزرگ ترين عوامل موثر در تفاوت اين دو عبارتند از افكار عمومي و كليات طراحي سايت .

ابزارهاي مخصوص به داستان ها يا استوري ها

تمام صفحات خانگي و هوم پيج هاي مجلات در طراحي سايت بايد داراي برخي ابزارهاي مخصوص باشند. اين روش، در واقع بهترين راه براي متمايز كردن وبلاگ خود از ديگران و اثربخشي حرفه اي بر آن درطراحي سايت است.

هر گونه از اين ابزار ها يا ويجت ها بايد داراي تصاوير كوچك براي پست هاي سازمان يافته در بخش گريد (GRID) طراحي سايت باشد. بخش مخصوص به پست‌ها، مي تواند شبيه به چرخ و فلك بزرگ يا شبكه اي ثابت با اندازه هاي متفاوت براي تصاوير كوچك طراحي سايت باشد.
در مبحث طراحي سايت ، مسئله اي به نام انتخاب اشتباه وجود ندارد؛ بلكه با توجه به خلاقيت و طراحي منحصر به فرد خود، طراحي سايت خود را از ديگران متمايز مي كنيد.

به عنوان مثال، طراحي سايت SpyStyle از عكس هاي متفاوت براي مقالات و پست‌هاي مختلف استفاده كرده است. مهم ترين مسئله در مقالات اين است كه توجه كاربران خود را بيش از پيش در طراحي سايتجلب كنيد.

مقالات برتر منتشر شده در اين طراحي سايت داراي تصاوير بزرگ هستند كه سرتاسر اين صفحه را در بر مي گيرند، سپس سه مقاله يا پست كوچك تر در قسمت زيرين تصوير بزرگ قرار مي گيرند.

هر كدام از مقالات و پست هاي اين طراحي سايت ، روندي متفاوت را دنبال مي كنند و خود را از ساير مقالات يا صفحه اصلي متمايز مي كنند. اين وب سايت، يكي از بهترين مثال ها براي درك و چگونگي سازماندهي داستان‌ها يا استوري ها است.

هنگامي كه به دنبال فضايي مناسب براي طراحي سايت هستيد، بهتر است نگاهي به وب سايت Hongkiat بيندازيد كه خود را به عنوان برندي مطرح در دنياي وبلاگ نويسي معرفي كرده است، اما اين وب سايت از ابزاري براي ايجاد فضايي مجله مانند بر روي هوم پيج خود استفاده مي كند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/116/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۲:۳۹ توسط:گرگ سفيد موضوع:

10 روش براي طراحي با استفاده از نوشته روي عكس ( قسمت سوم )

7. استفاده از تصاوير و نوشته ها بزرگ

هنگامي كه مطمئن نيستيد چه كاري براي طراحي سايت شما بيشتر از همه عمل مي‌كند، بهتر است از تصاوير يا نوشته هاي بزرگ استفاده كنيد. اين كار را مي توانيد براي هر دوي اين عناصر انجام دهيد. شاخص اندازه، توجه كاربران را به خوبي جلب خواهد كرد و با استفاده از اين عنصر براي نوشته يا تصوير، مي‌توانيد هم خواني و هارموني مناسبي با عناصر ديگر ايجاد كنيد. استفاده از تصاوير بزرگ، به شما كمك مي كند تا تفاوت هاي سايه پردازي و كنتراست را به خوبي نشان دهيد و آن ها را به صورت برجسته در طراحي سايت نمايش دهيد. استفاده از نوشته بزرگ مي تواند وزن و حجم مناسب را به عكس و نوشته شما اضافه كند تا بتواند خوانايي آن را در مقايسه با ساير عناصر استفاده شده در طراحي سايت افزايش دهد.

8. افزودن رنگ

افزودن مقداري رنگ مي تواند جنبه بصري و ديداري طراحي سايت شما را به صورت قابل توجهي افزايش دهد. طراحي سايت بالا، از دو رويكرد متفاوت براي اين امر استفاده مي‌كند - يكي از آن ها استفاده از رنگ متضاد براي برجسته نشان دادن كلمات مهم است، در حالي كه رويكرد ديگر استفاده از توني خاص براي نشان دادن تصوير استفاده شده است. هردوي اين تكنيك ها مي تواند به صورت موثر در طراحي سايت واقع شود.

9 . استفاده از كالر كست (Color Cast)

(كالر كست يا كالر شيفت مقداري از يك رنگ است كه به كل يا قسمتي از عكس به شكل يكسان تاثير مي گذارد. معمولا تغيراتي كه در اثر استفاده از فيلتر هاي كاهش نور (ND) به وجود مي آيد، تراز سفيدي عكس را به سمت گرم يا سرد تغير مي دهد. اين تغيرات رنگي به طور كلي ناخواسته هستند و تاثير منفي آن تا حدي با سيستم هاي تصحيح رنگ بر طرف مي شوند.)

يكي از مواردي كه محبوبيت آن روز به روز در حال افزايش است، استفاده از كالر كستينگ بر روي تصاوير، براي برجسته نشان دادن بخشي از نوشته ها در طراحي سايت است. در حالي كه استفاده از اين روش مي تواند كمي پيچيده به نظر برسد، اما در عين حال مي تواند طراحي سايت خيره كننده اي براي شما به ارمغان بياورد. رنگي را انتخاب كنيد كه منابع بصري آن زياد باشد. نكته مورد نظر اين است كه بايد تعادل بين رنگ هاي استفاده شده را به خوبي برقرار كنيد، اما در عين حال رنگ هاي مورد نظر را در طراحي سايت به نحوي استفاده كنيد كه خوانايي نوشته هاي استفاده شده كاهش پيدا نكند. براي استفاده از اين نوع طراحي، ممكن است نياز باشد تا رنگ هاي مختلفي را امتحان كنيد و پس از استفاده از رنگ هاي مختلف، گزينه هاي نهايي خود را انتخاب كنيد و آن ها را به كار بگيريد. اگر مطمئن نيستيد كه از چه رنگ هايي براي طراحي سايت استفاده كنيد، بهتر است رنگ هايي را انتخاب كنيد كه با برند يا محصولات مورد نظرتان هم خواني دارد.

10. استفاده از تصاوير نوشته هاي ساده

شعار معروف "سادگي را حفظ كن"، در رابطه با نوشته و تصاوير نيز در طراحي سايت به خوبي صدق مي كند. هدف شما اين است كه افراد و بازديدكنندگان وب سايت، تصوير و نوشته هاي شما را به صورت همزمان و به خوبي مشاهده كنند و هدف و مقصود طراحي سايت شما را درك كنند. استفاده از روش هاي زياد براي برجسته نشان دادن تصاوير و نوشته ها مي تواند نتايج عكس به همراه داشته باشد. هنگام كار با تصاوير، از تايپوگرافي ساده و تصاوير مستقيم استفاده كنيد تا بتوانيد بهترين نتايج را در طراحي سايت به دست آوريد. به ياد داشته باشيد كه بخش هاي مهم تصاوير خود را به صورت ساده نگه داريد تا بتوانيد هدف خود را به كاربران برسانيد و به ياد داشته باشيد كه نوشته هاي خود را به صورت خوانا بر روي تصوير قرار دهيد تا بتوانيد هر دوي اين عناصر را به خوبي حفظ كنيد و نتايج دلخواه را براي طراحي سايتبه دست آوريد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/113/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۸:۱۱ توسط:گرگ سفيد موضوع:

آيا شركت گوگل بابت مشكل پيش آمده بايد از كاربران خود عذر خواهي كند ؟

آيا شركت گوگل بايد اين مشكل را بيش از پيش شفاف‌سازي كند؟ آيا اين شركت بايد از كاربران خود عذرخواهي كند؟

 

مردم به دنبال چه هستند ؟

اكوسيستم خاصي در دنياي اينترنت وجود دارد. در اين دنيا افرادي هستند كه محتواي سئو را توليد مي‌كنند، افرادي وجود دارند كه آن ها را تبليغ مي‌كنند و برخي افراد به دنبال جستجوي اين محتوا ي سئوهستند. در دنياي اينترنت، شركت گوگل ابتدايي ترين مقصد افراد براي جستجوي محتوا است. شركت گوگل مي تواند اين خدمات را براي اين افراد مهيا كند، زيرا درآمد آن ها از طريق نمايش تبليغات در نتايج جستجو است.

در اين حين، بدون وجود توليد كنندگان محتواي سئو كه مطالب مورد نظر را براي شركت گوگل توليد مي كنند تا اين شركت محتوا را ايندكس كند و در نتايج جستجوي سئو ي خود دسته بندي كند، شركت گوگل نمي توانست هيچ گونه جايگاه تبليغاتي و منبع درآمد داشته باشد. بنابراين هنگامي كه شركت گوگل اقدامي انجام مي دهد كه باعث ناراحتي توليدكنندگان محتواي سئو مي شود، اين اقدامات بر روي تمامي اكوسيستم اينترنت تاثير مي‌گذارد.

مشكل ايندكسينگ

مشكل اخير ايندكسينگ شركت گوگل در سئو كه بيش از شش روز طول كشيد و شايد همچنان نيز ادامه داشته باشد، هم اكنون تاثيرات خود را بر روي برخي از گزارشات مبني بر كنسول جستجوي سئو نشان مي دهد و اين مشكل وارد برخي از ابزارهاي سئو ي گوگل نيز شده است كه باعث آسيب رسيدن به توليد كنندگان محتوا و اكوسيستم كلي شده است.

بر اساس برخي تخمين ها، حدود چهار درصد از ايندكس سئو يا شاخص هاي گوگل حذف شده اند و باعث شده است تا بسياري از توليد كنندگان محتواي سئو ، ترافيك وب سايت نرخ تبديل و منبع درآمد خود را از دست بدهند.

همچنين، شركت گوگل در اقدام اخير خود فراموش كرده است كه كاربران خود را مطلع كند كه اين شركت ديگر از rel=prev/next حمايت نمي كند و اين امر باعث ناراحتي و عصبانيت توليدكنندگان محتوا در زمينهسئو شده است. اين توليد كنندگان منابع و زمان بسيار زيادي را صرف افزودن اين مارك آپ به وب سايت خود كرده اند تا بتوانند متوجه شوند كه شركت گوگل ديگر به دستور العمل هايي كه خود شركت آن ها را تعبيه كرده است احترام نمي‌گذارد. همچنين توليد كنندگان محتواي سئو از مشكل پيش آمده در رابطه با ارتباطات نيز خوشنود نيستند.

بهتر است فراموش نكنيم كه برخي افراد ذكر كردند كه شركت گوگل در حال سرقت ترافيك سئو از منتشر كنندگان در تمامي جايگاه‌ها است.

ايندكسينگ سئو همچنان ادامه دارد...

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/114/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۷:۴۲ توسط:گرگ سفيد موضوع:

طرح هاي ايمني وردپرس براي سئو كاران و طراحان وب سايت

نحوه محافظت از سايت وردپرس از حمله و نگه داشتن آن به صورت ايمن و مطمئن

اين روزها وردپرس به طور شگفت انگيز يك سوم از تمام وبسايت ها را در اختيار گرفته. اين پلت فرم CMS در اواسط دهه 80 ميلادي براي جامعه ما جا افتاد، يعني درست از زماني كه بسياري از ويژگي هاي سئووردپرس اجرا و عملي شد. به همين دليل است كه به طور ناگهاني مورد حمله قرار مي گيرد ، كه عمدتا به دليل سئو اسپم است ، اين حملات مي توانند به طرز وحشتناكي گسترش يابد.

ما در اينجا نگاهي به برخي از اصول وردپرس و راه هايي براي اطمينان از اينكه سايت وردپرس شما بي خطر است ، مي اندازيم.

وردپرس امن است؟

آخرين نسخه وردپرس بسيار ايمن طراحي شده. اما اگر از به روز رساني و آپديت آن غفلت كنيد ، مي تواند ناامني را به سرعت فراهم كند. به همين دليل است كه بسياري از متخصصان امنيتي و توسعه دهندگان سئو جزو طرفداران وردپرس نيستند. وردپرس نيز به كد PHP spaghetti شباهت دارد كه به طور ذاتي ناامن است ، در صورتي كه خود وردپرس هشدار مي دهد كه ريشه آسيب پذيري ها بيشتر متكي به قسمت هاي قابل گسترش پلتفرم ، به ويژه پلاگين ها و تم ها است.

به روز رساني وردپرس

وردپرس يك سيستم 100 درصد مطمئن نيست. وردپرس نياز به به روز رساني امنيتي دارد كه به طور ايمن عمل كند ، نگران نباشيد اين به روز رساني ها وقت زيادي از شما نمي گيرد. به راحتي مي توانيد به روز رساني هاي امنيتي خودكار را روشن كنيد . پس پلاگين ها و تم ها را به محض اين كه نسخه هاي جديد در دسترس قرار گرقتند، به روز رساني كنيد.

متن بازبودن وردپرس

وردپرس پلت فرمي متن باز است كه شامل خطرات و همچنين منافع به خصوص خود در زمينه سئو است. اين منافع براي جامعه توسعه دهندگان كد را براي هسته فراهم مي كند، اين روز ها افراد زيادي به دنبال كشف پلت فرم هاي متن باز و open source هستند.

ابتدا از خود محافظت كنيد

مواردي وجود دارد كه مي توانيد براي محافظت از خود و سئو ي سايت استفاده كنيد حتي زماني كه نقش مدير را نداريد. اطمينان حاصل كنيد كه در يك شبكه امن با يك ايستگاه كاري اسكن شده كار مي كنيد. از بلوك كردن تبليغات براي جلوگيري از حملات پيچيده كه به عنوان تصاوير پنهان مي شوند ، استفاده كنيد. از اين نام مجاز نمي باشد براي رمزگذاري و همچنين براي جلوگيري از هك شدن و حملات MITM. استفاده كنيد.

رمزهاي عبور امن

بدون توجه به نقشي كه داريد داشتن يك رمز قوي و ايمن نكته بسيار مهمي است. اطمينان حاصل كنيد كه رمز عبور شما منحصر به فرد و به اندازه كافي بلند است. رمزي كه تركيبي از اعداد و حروف است به اندازه كافي امن نيست، اگر كلمه عبورتان به اندازه كافي بلند نيست ، مي توانيد در رمز عبورتان از نشانه هاي نگارشي نيز استفاده كنيد . شما نياز به كلمه عبور طولاني داريد اگر رمزتان نياز به حفظ كردن دارد ، مي توانيد از عبارت هاي چهار يا پنج كلمه اي در كنار استفاده كنيد ، اما بهتر است كه از يك برنامه مديريت رمز عبور استفاده كنيد كه يك كلمه عبور ايمن و مطمئن براي شما ايجاد كند.

طول رمز عبور

چرا طول رمز عبور اينقدر مهم است؟ به اين ترتيب، يك گذرواژه هشت كاراكتري را مي توان در كمتر از 2.5 ساعت با استفاده از ابزار آزاد و متن باز به نام HashCat كشف كنيد! مهم نيست كه رمز عبور شما غير قابل شناسايي است، مسئله مهم اين است كه فقط چند ساعت طول مي كشد تا رمزهاي عبور كوتاه به راحتي شناسايي مي شوند. شروع به ايجاد رمز هاي بيشتر از 13 كاراكتر كنيد.

مديران

اگر نقش شما به عنوان يك كاربر مدير است، يك حساب كاربري جديد براي خودتان ايجاد كنيد كه فقط محدود به يك نقش ويرايشگر باشد. شروع به استفاده از نمايه جديد به جاي admin كنيد به اين ترتيب، حملات خالص شبكه وسيع در حمله به مجوزهاي نقش ويرايشگر شما متمركز خواهد شد و اگر حساب كاربري شما ربوده شود، شما توانايي مديريت براي تغيير رمزهاي عبور و كنترل از بين رفته را داريد. شايد هم از طريق استفاده از يك افزونه قادر باشيد يك سياست رمز عبور قوي را دنبال كنيد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/111/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۳:۳۴ توسط:گرگ سفيد موضوع:

رابط كاربري مترو (Metro User Interface) - قسمت پنجم

ثبت اختراع اين رابط كاربري براي شركت مايكروسافت بسيار مهم و خوشايند است. در واقع، در آينده ي نزديك رابط كاربري محصولات اصلي اين شركت بر اساس اين مفهوم و رابط كاربري خواهند بود. ويندوز فون، ايكس باكس و ويندوز 8 نمونه اي از اين موارد هستند. به علاوه، اين رابط كاربري در طراحي سايت سطحي متفاوت از حفاظت و امنيت را در برابر رقباي خود ايجاد كرده است.

 

براي مثال، شركت گوگل هم‌چنان شاخص هاي متفاوتي از رابط كاربري مترو را از شركت مايكروسافت تقليد مي كند.

مثال هايي از رابط كاربري مترو در طراحي سايت

چندين طراحي سايت را جمع آوري كرده ايم كه در آن ها از سبك مترو استفاده شده است. در اغلب آن ها، ويژگي هاي اين رابط كاربري در قسمت عنوان ديده مي‌شود، اما بهتر است به جنبه هاي ديگر طراحي سايت ، مانند نوشته ها، تصاوير و آيكون و اينفوگرافي نيز نگاهي بيندازيم.

Windows UI Concept

Metro Dashboard

Windows 8 Day Mode

Windows 8 Night Mode

Zepppelin

Metro Dribbble

Metro web

Metro Style Form

Experiment with Metro UI

Portfolio

Metrofy

Metro – Personal Portfolio HTML5/CSS3 vCard

MetroStyle

Pressboard – Responsive Social Magazine Theme

Matrix – Responsive WordPress Theme

Windows Phone UK

WinRumors

The Verge

نتيجه گيري

بسياري از افراد معتقدند كه شركت مايكروسافت طراحي قابل توجه و جالبي را انجام داده است. مي توان در رابطه با بسياري از مزايا و معايب اين رابط كاربري طراحي سايت صحبت كرد، اما بايد با اين نكته موافقت كنيم كه محيط اين رابط كاربري بسيار جالب است و از همه مهم‌تر، سيستم اجرايي مايكروسافت داراي شاخصه ها و ويژگي هاي مخصوص به خود است كه اين ويژگي، آن را از ساير رقبا متمايز مي سازد. همچنين بايد اين نكته را در ذهن داشته باشيم كه اين سيستم، بسيار جوان و تازه كار است و به صورت فعال در حال رشد است. بنابراين، بهتر است در رابطه با جزئيات كوچك بحث نكنيم و به دليل اين كه قطعاً در آينده اي نزديك شاهد تغييرات و بهبودهاي زيادي در اين رابطه كاربري خواهيم بود.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/112/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۲:۱۹ توسط:گرگ سفيد موضوع: