اطلاعات عمومي وب اطلاعات عمومي وب .

اطلاعات عمومي وب

روش هايي براي استفاده از پس زمينه سفيد در طراحي سايت

به نظر مي‌رسد تمامي افراد، امروزه اشتياق زيادي به استفاده از تصاوير پس زمينه سفيد دارند.

 

اين روزها ديگر طراحي سايت هاي تيره و الگوهايي كه قسمت بزرگي از الگوهاي طراحي سايت محسوب مي‌شدند، طرفدار ندارند.

در حالي كه استفاده از تصوير پس زمينه سفيد ممكن است راحت ترين و امن ترين راه براي طراحي سايت ساده به نظر برسد، اما همواره اين گونه نيست.

تصاوير پس زمينه سفيد نياز به تغييرات و اعمال زيادي بر روي تصاوير و متن انتخابي دارند. پس زمينه هاي سفيد بايد قابليت اين را داشته باشند تا در تعادل با طرح كلي عمل كنند و پيش پا افتاده به نظر نرسند.

پس زمينه هاي سفيد بايد هدف خاصي داشته باشند و زيبايي آن ها در طراحي سايت برجسته باشد.

بنابراين، وظيفه طراح سايت براي برجسته نشان دادن و كارايي پس زمينه هاي سفيد چيست؟ بهتر است اين پرسش را با يكديگر بررسي كنيم.

چرا بايد از پس زمينه سفيد استفاده كرد؟

در حالي كه استفاده از تصاوير پس زمينه سفيد در طراحي سايت همواره يكي از بهترين انتخاب ها براي افراد بوده است - به دليل راحتي كار با آن ها در بخش اچ تي ام ال و سي اس اس - اما در ماه هاي اخير اين رنگ مجدد مورد توجه قرار گرفته است.

رنگ سفيد، به عنوان جز اصلي براي طراحي سايت هاي تجارتي و وبلاگ ها در نظر گرفته مي شود، اما آنچه كه باعث بيشتر ديده شدن اين رنگ مي شود، اين است كه طراحان مختلف از زمينه هاي سفيد براي انواع پروژه هاي مختلف و خلاقانه خود استفاده مي‌كنند.

در حالي كه علت اين اتفاق همچنان به صورت كامل مشخص نيست، اما مسئله اي كه حائز اهميت است اين است كه تعداد بازديدكنندگان وب سايت هايي كه از اين رنگ استفاده مي كنند بيشتر است. چندين سال پيش، بيشتر طراحي سايت ها از رنگ سياه يا تصاوير پس زمينه تيره استفاده مي كردند.

اخيرا، متوجه رابطه اي بين زمينه هاي سفيد و دو روند رايج در طراحي سايت شده ام (نويسنده).

طراحي پاسخگو يا ريسپانسيو (Responsive)

اين نوع طراحي سايت به سيستم هاي زيادي كمك كرده است كه با استفاده از پس زمينه ساده و سفيد محبوبيت زيادي به دست آوردند؛ زيرا استفاده از اين نوع پس زمينه آسان است و هميشه قابل توجه است. در برخي از اين نوع طرح ها، وب سايت ها، مقدار مشخصي از پيكسل‌ها را مشخص مي‌كنند و تمامي مواردي كه خارج از اين پيكسل ها قرار مي‌گيرند را به عنوان پس زمينه يا بك گراند مشخص مي‌كنند. اگر پس زمينه كلي سفيد است، تمامي موارد حاشيه اي بدون استفاده از هيچگونه طرحي خاص، از ديد خارج مي شود.

طراحي يكنواخت و صاف

سادگي، همچنان به عنوان يكي از مهمترين روش ها يا روندهاي طراحي سايت از سال 2013 شناخته مي شود، و پس زمينه سفيد يكي از مهم ترين مظاهر سادگي است. رنگ سفيد باعث مي شود تمامي موارد وب سايت به راحتي با يكديگر جفت شوند و و از رنگ هاي روشن و برجسته كه به صورت نمادين درون وبسايت قرار دارند، به بهترين نحو ممكن استفاده شود.

رنگ سفيد چه چيزي را عنوان مي كند؟

رنگ سفيد يكي از نمادهاي سادگي است، در حالي كه درون اين رنگ معاني زيادي نهفته است و مي تواند تاثير زيادي بر محيط اطراف خود داشته باشد.

رنگ سفيد، به طور طبيعي، به عنوان نمادخلوص، ايمان، نور، پاكيزگي، امكان و لطيف بودن است و به طور كلي به عنوان يكي از عناصر مثبت ياد مي شود.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/76/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۶:۵۰ توسط:گرگ سفيد موضوع:

گرايش هاي طراحي مگامنو در وب سايت هاي مدرن ( قسمت دوم )

منوهاي ابشاري تمام عرض

اين روند در تمام طراحي سايت ها استفاده نشده است، اما من امروزه ان را در بيشتر سايت ها ميبينم. مگامنوهاي بزرگ مي توانند صفحه را افقي و تمام عرض اشغال كنند تا فضاي بيشتري براي كاربران دسكتاپ و لپتاپ ايجاد كنند. اما براي كاربران گوشي هاي همراه معمولا منوهاي مخفي وجود دارد بنابراين انها هيچوقت افكت منوي تمام عرض را مشاهده نمي كنند.

منوي طراحي سايت Pluralsight يك مثال عالي براي اين مورد مي باشد. اين وب سايت شامل يك مگامنوي تمام صفحه مي باشد. محتواي اين سايت هم اندازه ي خود صفحه ي سايت در يك عرض ثابت باقي مي ماند، اما منوي ان تمام صفحه را اشغال مي كند. اين افكت خيلي خوبي است زيرا فضاي خالي بيشتري در منوي سايت به وجود مي اورد يا حداقل اين طور به نظر مي رساند كه فضاي بيشتري وجود دارد. اگر هدف شما يك منوي عظيم براي مانيتور هاي بزرگتر مي باشد، مي توانيد از اين روند استفاده كنيد.

طراحي سايت Digital Spy منوي بسيار مشابهي دارد و ان شامل دسته بندي هاي جدا از هم نيز مي باشد.

در اين منو تفاوت كوچكي ميان لينك هاي منوهاي ابشاري معمولي و لينك هاي كوچكي كه كاربر را مستقيما به مقالات راهنمايي مي كنند وجود دارد. با اين وجود مانند مثال قبلي محتواي سايت هم اندازه ي صفحه در يك عرض ثابت باقي مي ماند با اين تفاوت كه منو تمام صفحه را پوشش مي دهد. اين ويژگي يك افكت فوق العاده براي به كار بردن در طراحي سايت مي باشد.

شما حتي مي توانيد ساختار ستوني را با افكت تمام صفحه در يك طراحي سايت تركيب كنيد. شما مي توانيد اين كار را OARS website مشاهده كنيد كه مثال خوبي از يك طراحي عالي بعلاوه ي UX عالي مي باشد.

تركيب كردن عكس ها و متن

من اضافه كردن عكس هاي بيشتر (در صورت امكان) را براي همه ي طراحي سايت ها پيشنهاد مي كنم زيرا عناصر بصري كمك مي كنند تا براي متن هايي كه مشاهده مي كنيم يك زمينه ي مناسب ايجاد كنيم. مگامنوها در صفحه هاي نمايش بزرگتر به بهترين حالت كار مي كنند؛ بنابراين براي عكس ها نيز فضاي خالي بيشتري وجود دارد. Sears website منوي خود را به دسته بندي هاي چند سطحي همراه با عكس ها و لينك ها در كنار هم تقسيم كرده است.

برخي از دسته بندي هاي بالايي و اصلي اين طراحي سايت شامل عكس هايي براي لوازم خانگي، تشك ها و وسايل خانه مي باشد. اما دسته بندي هاي زير مجموعه شامل لينك هايي مي باشند كه كاربر را مستقيما به بخش هايي مانند كارد و چنگال و يا ظروف ميز غذا مي برند. در نظر داشته باشيد كه شما مي توانيد يك مگامنوي كاملا بلند اما در عين حال كارامد و مفيد داشته باشيد. بنابراين در تقريبا تمام منوها فضاي خالي براي يك رديف عكس ها و يك رديف لينك ها وجود دارد. با اين وجود شما مي توانيد به دنبال منوهاي كوچك تر مانند منوهاي ابشاري PlayStation برويد.

منوهاي اين طراحي سايت شامل تركيب خوبي از عكس با متن نيز مي باشد كه بسياري از ان ها تگ هايي براي صفحات مختلف مي باشند. اگر شما وقت لازم براي طراحي ايكون هاي شخصي شده را داريد، مي توانيد اين روش را براي سايت خود انجام دهيد. به اين صورت كه بايد در كنار تمام لينك هاي اصلي يك ايكون مرتبط قرار دهيد تا براي راهيابي اسان تر عناصر بصري بعلاوه ي متن داشته باشيد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/71/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۱۴:۳۴ توسط:گرگ سفيد موضوع:

با مقالات دقيق و كامل در گوگل چه خبر؟

هفته پيش گزارشات زيادي در مورد سئو وجود داشت كه گوگل با پررنگ كردن مقالات دقيق و كامل در نتايج جستجو آن را انجام داد.ما از گوگل درباره اين سوال كرده بوديم.

 

گوگل چي گفته ؟

سخنگوي گوگل بهمون گفته "وقتي مناسب باشد(مطرح شود)،ما انجام ميدهيم و براي بالا آوردن بهترين كيفيت محتوايي بادوام به عنوان بخشي از نتايج جستجوي كلي سئو ادامه خواهيم داد."

گوگل گفته كه برنامه نويسي كه در همكاري با نوعي از محتوي تغيير يافته استفاده ميشود،و اينكه شبيه به دليلي براي اين است كه چرا ابزارهاي رديابي سقوط(ضرري) را در مقالات دقيق و كامل سئو نشان ميدهد.

مقالات دقيق و كامل چي هستند؟

مقالات دقيق و كامل در سال 2013 به عنوان راهي براي پررنگ كردن فرم طولاني تر محتوي سئو از اينكه چه چيزي براي سازماندهي كردن و منابع كيفيت بالا ظاهر ميشود شروع شد.موقع شروع كردن،گوگل اين محتوي را در اين بخش برچسب شده"مقالات دقيق و كامل"در نتايج جستجو نشان داده.در 2015،گوگل برچسب را برداشت و تضاوير كوچك را توسط رابط ضميمه كردند.

ابزارهاي رديابي چه چيزي را نشان ميدهند:مردم در Moz گزارش كردند كه مقالات دقيق و كامل از نشان دادن نتايج جستجوي سئو به طور كامل خودداري كردند.

بنابراين،بعد از همه ي نامنظمي آخر هفته،ما 0% از مقالات دقيق و كامل در اين صبح را ميبينيم.هيچ اثري از 3 پك هايي كه شمارش صفحات 1 تا 12 را بالا بردند نيست.يا تست هستند يا اكنون كاملا يكي هستند.

Fiveblocks،شركت ديگري كه اين مسيرها را رديابي ميكند،همچنين تائيد كردند كه دور شدند:

به واسطه تيم جستجوي ما و شانسمون 500 داده طي روزهاي گذشته جمع آوري شده.اسكرين شات از شركت هاي خاص بعدا ميايد.

Ari Roth از FiveBlocks به من داده اي را از ابزار IMPACT نشان داد كه شروع كاهش ها را در 6 مارس نشان ميداد.
اين اولين بار نيست كه گوگل مشكلاتي را در نشان دادن مقالات كامل و دقيق داشته.چند سال پيش آنها براي 17 روز گمشده بودند.

آيا انها دور شدند؟

ما با دقت مقالات دقيق و كامل سئو را رديابي نميكنيم اما وقتي من براي موضوعاتي مثل (عطارد) جتسجو كردم من بعضي مثال ها از جزئيات،فرم طولاني،بادوام بودن محتوي ديدم.بعضي از آنها حتي اسكرين شات مثالهاي ما را در سال 2015 نشان ميدهد.

اما Roth اسكرين شاتي از جستجو براي آمازون در هفته پيش فرستاد.نتايج اصلي در مقاله هاي دقيق و كامل بود كه نتايج حستحوي گوگل را به صورت طولاني نشان نمي دانند.

اينجا اسكرين شات از نتايج اصلي كه مقالات سئو را بواسطه Verge, Wired and Gizmodo وجو دارد نشان ميدهد.

نتايج فعلي به جاي پيوندها بر حسب صفحات اجتماعي آمازون و سايت هاي خودمان.

چرا بايد مراقب باشيد؟

براي ناشران،اين البته ميتونه معني سقوط در تجارت(خريد و فروش)به واسطه گوگل اگر اين به اندازه طولاني محتوي با دوام يا دقيق و كامل را نشان ندهد باشد كه بارها و بارها يا به همان انداره يك بار براي اصمينان پيدا كردن از پرس و جوها صورت گرفته باشد.

براي بقيه،مثل شركت هاي بزرگ مثل آمازون كه پوشش مطبوعات را جذب ميكند،اين ميتونه به معني تجارت بيشتر براي دارايي خودشان و فعاليت اجتماعي شان باشد.

و بر اساس پوشش خبري رتبه بندي شده سئو ،اين ميتونه در بخش شهرت برندها مقداري كمك كند.

عنوان هاي آمازون را كه رتبه بندي شده بودند قبول كنيد،براي مثال:"رفتار زشت در 5 بيليون در بازار آمازون." "چرا اينقدر

سخت كه از آمازون رهايي پيدا كنيد" و "من سعي كردم آمازون را از زندگيم مسدود كنم،اما اين غيرممكن بود."
اما مقاله Rolling Stoneكه براي عنوان رنبه بندي شده(بانكي در آمريكا):شكست خوردن درست نيست.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/74/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۱۴:۰۷ توسط:گرگ سفيد موضوع:

گرايش هاي طراحي مگامنو در وب سايت هاي مدرن

همه ي ما مگامنوها و منوهاي ابشاري تمام صفحه را در اينترنت ديده ايم. انها در شبكه ي وب بسيار متداول و كارامد (به خصوص در سايت هايي با هزاران لينك) مي باشند. اما طراحي يك مگامنوي قابل استفاده و مفيد در طراحي سايت مي تواند كار مشكلي باشد زيرا هيچ دستورالعمل دقيقي براي طراحي اين گونه منوها وجود ندارد. بنابراين شما بايد طراحي سايت هاي ديگر را مد نظر خود قرار داده و سعي كنيد منويي را كه مناسب پروژه ي شما مي باشد، طراحي كنيد.

 

بياييد باهم نگاهي به برخي از مگامنوهاي باب روز بياندازيم و ببينيم چگونه طراحان منوهاي ابشاري مرسوم را به يك مرحله جلوتر پيش مي برند.

دسته بندي هاي تو در تو

ساختارهاي ستوني مناسب ترين استايل در طراحي سايت براي مگامنوها مي باشند. اين ساختارها به شما اجازه مي دهند تا براي لينك هاي مختلف دسته بندي تعيين كنيد و لينك هاي پيچيده تري بدون استفاده از چندين منوي flyout ايجاد كنيد. يك مگامنوي ابشاري تمام صفحه را اشغال ميكند بنابراين معمولا مي توان حداقل 3 الي 4 ستون در يك منوي ابشاري جاي داد.

سايت Wayfair

نگاهي به طراحي سايت Wayfair كه از يك منوي ابشاري بسيار خاص استفاده مي كند، بياندازيد. در اين وب سايت يك لينك براي بخش مختلف وجود دارد كه به وسيله ي ان شما مي توانيد بر اساس دسته بندي هاي مختلف و حتي دسته بندي هاي زير مجموعه (براي مثال اتاق خواب ها > ميزهاي كنار تخت) جست و جو كنيد. در كنار اين لينك يك منوي ابشاري ديگر به نام ايده هاي اتاق وجود دارد كه به شما اجازه مي دهد بر اساس اتاق هاي مختلف جست و جو كنيد.در اين طراحي سايت ، اين منو شامل عكس هايي در كنار لينك هايش مي باشد كه زمان جست و جو را بسيار كم تر كرده است. طولي نمي كشد تا متوجه شويد انها جست و جو و راهيابي كردن را به وسيله ي دسته بندي هايي كه از يك روند پيروي مي كنند، ساده تر كرده اند. همان طور كه مشاهده مي كنيد منوي اصلي Wayfair تنها شامل 2 لينك اصلي براي استفاده مي باشد.

سايت puma

فروشگاه الكترونيكي Puma نيز از لحاظ طراحي سايت ، ساختار ستوني مشابهي دارد. با اين تفاوت كه اين وب سايت دسته بندي ها را بر اساس ايتم ها و طبقه بندي مردم از نظر سن و جنسيت تقسيم كرده است. سپس درون هر مگامنو ستون هايي براي انواع ايتم ها (براي مثال محصولات، لباس ها، ورزشي و غيره) وجود دارد. توجه كنيد كه هر ستون عنوان مخصوص به خود را دارد كه انها از بقيه ي لينك ها جدا مي كند. تمام اينها يك ساختار ستوني واقعي را مي سازد زيرا شما مي توانيد ابتدا نگاه مختصري به عناوين ستون ها بياندازيد و سپس لينك هاي زير مجموعه را جست و جو كنيد.

سايت lucky brand

شما مي توانيد ساختار مشابهي را در وب سايت Lucky Brand با تغيير اندكي در طراحي سايت مشاهده كنيد. براي نوشته هاي تمام ستون هاي اين وب سايت از يك رنگ يكسان اما با تايپوگرافي متفاوت استفاده شده است. اين طراحي جست و جوي سريع را كمي مشكل تر مي كند، اما با اين وجود هنوز كارامد مي باشد. افكت هاي انيميشن اين وب سايت به خوبي طراحي شده اند بنابراين به انها نيز توجه كنيد.

اگر شما در مورد طبقه بندي مگامنوها گيج شده ايد، به شما پيشنهاد مي كنم ابتدا لينك هاي خود را به صورت دسته بندي هاي پيچيده تري مرتب كنيد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/71/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۱:۰۳ توسط:گرگ سفيد موضوع:

آپديت الگوليتم فلوريدا 2 گوگل هيچ ارتباطي با آپديت اصلي فلوريدا ندارد

اينجا دليلي وجود داره كه چرا بعضي از مردم اين را آپديت فلوريدا 2 صدا ميزنند اما اجازه نديد كه اسم شما را گيج كند.

 

زمان طولاني از پخش آپديت الگوريتم اصلي گسترده گوگل در 12 مارس نگذشته بود،بعضي در صنعت شروع به صدا زدن آپديت فلوريدا 2 كرده بودند.اما كاربري مقداري اغتشاش ميان سئو ها ساخته بود كسي كه نگران بود آيا پخش هفته ارتباطي با آپديت فلوريدا در 20003 نوامبر دارد.ندارد.اينجا چيزي كه شما براي دانستن نياز داريد دارد.

چه كسي فلوريدا 2 را نامگذاري كرد؟

اين اسم از Brett Tabke آمده،صاحب دادگاهWebmasterWorld و همايش PubCo.آن زمينه گفتگوي WebmasterWorld را آپديت كرد و آن را فلويدا 2 ناميد.در روزهاي اوليه سئو Tabke و WebmasterWorld توسز بعضي از آپديت هاي گوگل نامگذاري ميشد،بنابراين ما خوشحاليم كه دوباره ريشه ي آن اسم را ميبينيم.

چرا فلوريدا 2 نامگذاري كردند؟

آپديت اصلي فلويدا 2 در نوامبر 2003 آپديت فلوريدا ناميده شد بخاطرBrett كه همايشPubCon در فلوريدا را راه اندازه كرده بود.بنابراين آنها آپديت را آپديت فلوريدا نامگذاري كرده بودند.دوازدهم اين مارس آپديت در يك هفته اي بعد از كنفرانس ديگر PubCon در فلوريدا اتفاق افتاد.بنابراين Brett اسم اين آپديت سئو را به عنوان توافقي بر آپديت اصلي فلوريدا طي دهه هاي قبل آپديت فلوريدا 2 نامگذاري كرد و همچنان مورد تاكيد قرار دادن PubCon.

اين مهم است:فلوريدا 1 و 2 باهمديگر فرق دارند.

چگونگي آپديت كردن گوگل الگوريتم رتبه بندي جستجوي سئو در ماههاي متفاوت قابل توجهي از 2003 براي چگونه انجام دادن آنها براي آپديت هاي امروزه هست.آنها به طور كلي در كيفيت خاصي متفاوت هستند،به طور كلي در الگوريتم ها و عمل كردن به صورت متفاوت متفاوت هستند.هردوي آپديت فلوريدا 2003 و و آپديت اصلي 12 مارس دسته بندي بزرگي خواهند شد،اما واقعا از نظر مشخصاتي نبايد مقايسه شود از اينكه چه اتفاقي در نوامبر 2003 افتاده بود تا چه اتفاقي در مارس 2019 افتاده بود.

آپديت 3/12 چه بود؟

اون سوال خوبيه__ما ميدونيم اين يك آپديت بزرگ بود.گوگل اغلب آپديت هاي اصلي بزرگي را هر سال انجام ميدهد و گوگل تائيد كرد اين يكي از آپديت هاي اصلي عمدتا بزرگ بود.

ما مايليم براي اين آپديت هايي كه در 1 آگوست ديده بوديم و ديگر آپديت هاي الگوريتم جستجوي اصلي كه گوگل تائيد كرده بود بيشتر بگيم.در همين لحظه،همه ما نياز داريم داده بيشتري براي فهميدن اينكه چه چيزي تغيير كرده ببينيم.من دسته بندي هاي نظريه ها درباره اين آپديت از YMYLو EAT بيشتر از Penguin گفته شده دارم ميبينم. در همين لحظه،اين خيلي زوده كه بگيم اين آپديت درباره چيه،اما ما پيگيري را ادامه ميديم و همه شماها را وقتي كه بيشتر خبر داشتتيم از آپديت باخبر ميكنيم.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/72/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۰:۲۳ توسط:گرگ سفيد موضوع:

بايد قوانين طراحي سايت را دنبال كنيد! ( قسمت سوم )

هر چقدر ويژگي هاي رابط كاربري طراحي سايت متداول و رايج تر باشد احتمال درك مستقيم كاربران بيشتر است. كه ويژگي براي ظاهر بلاگ ها هم صدق مي كند. هدف شما بايد راهبري قوي در بالاي صفحه به همراه طبقه بندي مطالب سايت، عنوان هاي قابل رويت و سپس متن اصلي مقاله باشد. از مدل هاي كارامد پيروي كنيد و براي الهام گرفتن به سايت هاي ديگر مراجعه كنيد.

 

براي طراحي سايت و بلاگ ها شما مي توانيد به بلاگ هاي ساده ي ديگر و حتي مجله هاي انلاين مراجعه كنيد تا ببنيد انها از چه عناصري استفاده مي كنند. اگر شما چيز جالبي در بين هزاران وب سايت مشاهده كرديد، ان مي تواند يك سر نخ براي استفاده كردن در وب سايت شما باشد. اما شما بايد قرارداد هاي استاندارد را نيز براي طراحي سايت خود در نظر بگيريد. براي مثال، صفحه ي جست و جوي گوگل طي چندين دهه اساسا يكسان باقي مانده است. با وجود اينكه مقدار كمي از ان تغيير كرده است اما بخش بزرگي از ان هيچ تغييري نكرده است.

قرارداد هاي خود را ثابت نگه داريد و ناگهان طراحي سايت خود را به طور كلي و بدون هيچ راه برگشتي تغيير ندهيد. وقتي كه طراحي سايت شما براي مدت طولاني انلاين و وجود داشته باشد، مي توانيد مطمئن باشيد كه بسياري از مردم با قرارداد ها و استاندار هاي شما اشنا شده اند. سعي كنيد انها را زياد تغيير ندهيد.

در نظر گرفتن اين راه حل ها و روش ها تنها مقدمه اي براي سهولت يادگيري مي باشد. بنابراين، عملي كردن انها ضروري مي باشد. اگر به دنبال مطالب بيشتري براي مطالعه هستيد، به مقاله هاي ديگر سايت ما مراجعه كنيد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/69/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۵۱:۲۶ توسط:گرگ سفيد موضوع:

گوگل الگوريتم جستجوي اصلي بزرگ خود را در 12 مارس منتشر كرد

يك تائيد كمياب گوگل با آپديت الگوريتم سئو ي جستجوي اصلي گسترده در اين هفته ارتباط داشته.گوگل راهنمايي قبلي را كه هيچ جاي تعميري اگر سايت شما تحت فشار به طور منفي بوده باشد تصريح كرد.

 

گوگل در چهارشنبه اين را تائيد كرد كه آنها الگوريتم سئو ي رده بندي جستجوي اصلي اصلي گسترده خود را اين هفته منتشر ميكنند.
كمپاني گفته:"راهنمايي ما درباره يادآوري هاي چنين آپديت هايي همانطوري است كه قبلا آن را پوشش داده بوديم."

اين هفته،ما يك آپديت الگوريتم اصلي بزرگ را منتشر كرديم،همانطوري كه بعضي اوقات هر سال انجام ميدهيم. راهنمايي ما درباره يادآوري هاي چنين آپديت هايي در سئو همانطوري است كه قبلا آن را پوشش داده بوديم.لطفا اين توئيت را براي اطلاعات بيشتر درباره آن ببينيد.

چرا اين مهم است

گوگل هر سال بعضي از آپديت هاي رده بندي اصلي اصلي را انجام ميدهد و در طول سال آپديت هاي خيلي زيادي را تائيد ميكند.مخصوصا آپديت هاي اصلي گسترده سئو ،گوگل گفته بود زمان هاي زيادي كه شما نتوانسته ايد هيچ چيز خاصي را براي درست كردن رده بندي ها انجام دهيد.خبر قبلي گوگل،"هيچ تعميري براي صفحاتي كه ممكن است كمتر از بقيه اجرا كنند براي باقي ماندن در تمركز كردن براي ساختن محتوي خوب وجود ندارد."هست.با گذشت زمان،اين ممكنه كه محتوي ارتباطي شمارا را با ديگر صفحات افزايش دهد.

اگر رده بندي شماها اخيرا تغيير كرده،اين ممكنه كه با اين آپديت رده بندي اصلي بزرگ ارتباط داشته باشد و الزاما با تغييرات فني كه شما براي سايت خود ساخته ايد ارتباطي ندارد.

چه چيزي تغيير كرده:در حال حاظر اين خيلي زوده و اين خيلي سخته كه حدس زده بشه چه چيزي تغيير كرده.بر اساس پچ پچ هاي سئو در اطراف اين آپديت،قبل از تائيد گوگل براي آپديت،بعضي ها ميگن اين دوباره فضاي سلامتي/پزشكي را مورد هدف قرار گرفته بود.اما،گوگل گفته بود هدف خاصي در سايت هاي پزشكي و سلامتي با آن آپديت 1 آگوست نيست.

اين خيلي سخته كه بدونيم چه نوع از سايت هايي تحت فشار زيادي در حال حاظر هستند.ما به آگاهي دادن شرايط ادامه خواهيم داد و شما را در هر ديدگاهايي كه ارتباطش را با اين آپديت ديده ايم به روز ميكنيم.

خبر قبلي گوگل:گوگل قبلا اين خبر را اطراف آپديت هاي الگوريتم اصلي گسترده به اشتراك گذاشته بود:

"هر روز،گوگل معمولا يك يا بيشتر تغييرات طراحي شده را براي پيشرفت نتايج سئو ي ما منتشر ميكند.بعضي ها بر روي پيشرفت هاي خاصي تمركز كرده بودند.بعضي ها تغييرات بزرگي هستند.هفته پيش،آپديت الگوريتم اصلي گسترده اي را منتشر كرده بوديم.ما اينها را چندين بار در سال به طور عادي انجام ميدهيم.

همينطور با هر آپديتي،بعضي سايت ها سودها و ضررها را يادداشت ميكنند.هيچ مشكلي با صفحاتي كه ممكن است الان كمتر فعاليت كنند وجود ندارد.در عوض،صفحات سودمند همان تغييراتي براي سيستم هاي ما هستند كه زير نظر پاداش بودند.
هيچ تعميري براي صفحاتي كه ممكن است كمتر از بقيه اجرا كنند براي باقي ماندن در تمركز كردن براي ساختن محتوي خوب وجود ندارد. با گذشت زمان،اين ممكنه كه محتوي ارتباطي شمارا را با ديگر صفحاتسئو افزايش دهد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/70/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۵۰:۴۴ توسط:گرگ سفيد موضوع:

رابط كاربري مترو (Metro User Interface)

(مترو يك نام كد داخلي براي زبان طراحي مبتني بر نقاشي خط است كه توسط مايكروسافت ابتدا براي استفاده در ويندوز فون 7 ايجاد شده بود. اولين استفاده از چهارچوب مترو مانند نقاشي خط به مايكروسافت انكارتا 95 و اِم اِس اِن 2 برمي گردد كه سپس در محصولاتي مانند ويندوز مديا سنتر و زون نيز استفاده شد. سپس چهارچوب مترو در سيستم عامل موبايل مايكروسافت (ويندوز فون)، داشبورد بروزرساني ايكس باكس 360 و ويندوز 8 تكامل يافت.

 

يك نسخه از خانواده فونت Segoe با نام Segoe WP كه به طور اختصاصي توليد شده، به عنوان فونت اصلي همه عناصر تايپوگرافي طراحي سايت استفاده مي‌شود. مايكروسافت در نمايشگاه كامپيوتكس تاييد كرد كه ويندوز 8 از رابط كاربري مترو الهام خواهد گرفت. مايكروسافت همچنين اصول طراحي مترو را به محصولات و سرويس‌هايي نظير ايكس باكس 360 و ويندوز لايو براي يكپارچه سازي و متمايز كردن رابط كاربري محصولات و سرويس‌هايش اضافه كرد.)

سبك جديد رابط كاربري مترو، يكي از كليدي ترين و مهم ترين ويژگي هاي ويندوز فون 7 است. در حال حاضر، اغلب افراد مي دانند كه اين رابط كاربري، توسط مايكروسافت در تمامي محصولات مورد استفاده قرار مي گيرد، كه فلگشيپ (Flagship) ويندوز 8 نيز از اين قاعده مستثنا نيست. بنابراين، رابط كاربري مترو در طراحي سايت براي مدت زمان طولاني وجود خواهد داشت و بهتر است كه دقيق تر به آن بپردازيم و بيش از قبل آن توجه كنيم.

ويژگي هاي اين رابط كاربري

اصول كار، ساختار، دستورالعمل ها و مشخصه هاي پايه.

مترو، موارد استفاده و ...

مترو را مي توان به عنوان زبان طراحي مايكروسافت تعريف كرد. اين رابط كاربري، مفهوم و طرحي جديد است كه به جهت تغيير ساختار و سيستم اجرايي صورت گرفته است و همچنين به عنوان طرحي براي تعامل بين كاربران و دستگاه الكترونيكي تعريف مي شود.

اصول پايه ساختاري و ظاهري آن از سيستم هاي اطلاعاتي گره هاي (Node) حمل و نقل قرض (تعامل چندين عضو مختلف براي بهبود و انجام كامل مراحل انتقال) گرفته شده است. عناصر گرافيكي و نوشته هاي اين سيستم به شرايط خاصي نياز دارند: قابليت خوانايي بسيار بالا و قابليت بصري اطلاعات دريافتي، عدم وجود مزاحمت ها و حواس پرتي هاي غيرضروري، مشاهده ي واضح و روشن تمامي عناصر خارجي.

در حالت ايده‌آل ، فردي كه طراحي سايت مي كند بايد توانايي اين را داشته باشد كه به سرعت و به وضوح تمامي اطلاعاتي كه در آن ارائه شده است را به درستي درك كند و تمامي اطلاعات و علائم را بپذيرد و اقدامات لازم را انجام دهد. ظاهر آن بايد لذت‌بخش، واضح و به نفع كاربر باشد. براي بيش از ي كسال، نمايندگان شركت مايكروسافت دائماً درباره ي مفهوم و ويژگي هاي رابط كاربري جديد مشورت كرده اند.

با توجه به اين كه سخنراني هاي متخصصين در اين زمينه بسيار شبيه به يكديگر هستند، اطلاعات دريافتي با دقت تمام تهيه شده و توسط شركت‌هاي دولتي به تأييد رسيده است و از طرفي ديگر، در دنياي مدرن، اين امر كاملا طبيعي و رايج است. با وجود اين رابط كاربري، شنوندگان ارتباط خود را با طراحان و نويسندگان از دست مي دهند؛ بلكه آنها تنها يك كپي را مشاهده مي كنند. مردم همواره سعي مي كنند تا اين امر را با برگزاري سخنراني هاي زنده با نويسندگان برقرار نگه دارند. بنابراين، شركت مايكروسافت ترجيح مي دهد رابط كاربري جديد خود را با شعار " زبان جديد طراحي" معرفي كند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/67/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۱:۴۷ توسط:گرگ سفيد موضوع:

داده اوليه در آپديت اصلي گوگل مارس 2019 الگوي جالبي را نشان ميده

هنگامي كه گوگل نمي خواست درباره اينكه اگر آپديت اصلي سئو در مارس 2019 به 1 آگوست برگرده بود صحبت كند،داده تصويري كاملا متقاعد كننده بيان كرد.

 

داده اين هفته از ارائه دهندگان اطلاعاتي جمع آوري كرده كه تغييرات نتايج جستجويي سئو ي گوگل را دنبال ميكنند به نظر مي آيد حدس زده شود بيشتر كساني كه دستاوردهاي آپديت اصلي 1 آگوست 2018 را ديده اند جنبه هاي منفي آپديت اصلي مارس 2019 را هم ديده اند.

به طور واضح،هركسي نبود__اما تعدادي از برنده ها و بازنده ها كه به طور خيلي كامل از دست دادن دست آوردهاي آن يا ضرر و زيان هاي آپديت سئو در 1 آگوست را ديده بودند وجود داشت.در همين حال،كساني كه جنبه هاي منفي 1 آگوست را ديده بودند،آپديت اصلي 2018،دستاوردهاي آپديت هفته پيش را ديده اند.

نتايج نظرسنجي

شماره هاي اوليه از نظرسنجي آپديت اصلي مارس 2019،در حال حاظر نشان ميدهد كه تقريبا 60% از +315 نفر اين نظرسنجي را پر كرده بودند ادعا كرده اند كه آنها بهبود پيدا كردن آپديت اصلي قبلي سئو را ديده بودند.
اينجا نمودار دايره اي وجود دارد.

جستجوي متريك هاي(دسته اي از اعداد كه اطلاعات درباره ي روند پيشرفت يا فعاليتي را به شما ميدهد)بازنده ها/برنده ها،جستجوي متريكي براي ما نمودارهاي بازنده ها و برنده ها فراهم كرده.اينجا 15 نمونه برتر از هر دسته است.

برنده ها

  • kansas.comيك افزايش 28.49% نشان داد.
  • updateland.comيك افزايش 118.22% نشان داد.
  • buzzfeed.comيك افزايش 35.98% نشان داد.
  • xnxx2.proيك افزايش 52.11% نشان داد.
  • techcrunch.comيك افزايش 19.21% نشان داد.
  • poki.com يك افزايش 19.87% نشان داد.
  • visitwichita.com يك افزايش 52.75% نشان داد.
  • allmenus.com يك افزايش 41.80% نشان داد.
  • hoursguide.com يك افزايش 113.95% نشان داد.
  • justinbiebermusic.com يك افزايش 95.56% نشان داد.
  • gossipcop.com يك افزايش 133.63% نشان داد.
  • everydaypowerblog.com يك افزايش 18.14% نشان داد.
  • kake.com يك افزايش 32.26% نشان داد.
  • wichitaonthecheap.com يك افزايش 48.78% نشان داد.
  • kwch.com يك افزايش 20.54% نشان داد.

بازنده ها

  • theatlantic.comيك كاهش 47.69% نشان داد.
  • vanityfair.comيك كاهش 43.69% نشان داد.
  • newyorker.comيك كاهش 44.44% نشان داد.
  • rollingstone.comيك كاهش 20.47% نشان داد.
  • wired.com يك كاهش 24.13% نشان داد.
  • time.comيك كاهش 16.92% نشان داد.
  • harpersbazaar.com يك كاهش 27.94% نشان داد.
  • smithsonianmag.comيك كاهش 16.27% نشان داد.
  • hbr.orgيك كاهش 41.66% نشان داد.
  • nymag.comيك كاهش 15.88% نشان داد.
  • gq.comيك كاهش 28.21% نشان داد.
  • thedailybeast.comيك كاهش 18.66% نشان داد.
  • inc.com يك كاهش 17.68% نشان داد.
  • esquire.com يك كاهش 20.57% نشان داد.
  • fb.comيك كاهش 22.10% نشان داد.

جستجوي متريكي همچنين به ما درباره "دامنه ها كه اكنون قابل مشاهده نيستند،عمدتا برنده هايي در آپديت اصلي سئو در 1 آگوست بوده اند"گفته است .

اينجا نموداري وجود دارد كه به ما سايت هايي را كه به راحتي در آگوست برده اند نشان ميدهد و الان كاهش 40%-15% را مشاهده ميكنيد(جدول راست را ببينيد).

اينجا نموداري وجود دارد كه به ما سايت هايي را كه به راحتي در آگوست باخته اند نشان ميدهد و الان افزايش 50%-70% را مشاهدا ميكنيد(جدول سمت چپ را ببينيد).

Marcus Tober،موسس و افسر اطلاعات جسجوي متريكي گفته:"به نظر مي آيد آپديت سئو ي گوگل اساسا الگوريتمي براي آگاهي از كليد واژه ها و بيشتر صفحات رسانه اي است.بيشتر صفحاتي كه در 1 آگوست 2018 برد اند اكنون گم شده اند.به طور واضح گوگل بعضي از تغييرات را برگردانده يا تنوع دامنه هايي را كه اكنون رده بندي براي كليد واژه ها ميشوند جايي كه صفحات اجتماعي گم شده اند را افزايش داده."

Sistrix برنده ها/بازنده ها:شبيه به جستجوي متريك ها، Sistrixمنتشر كرده داده از اندازه گيري نتايج جستجوي گوگل در انگلستان،نه در آمريكا شبيه به جستجوي متريك ها كه براي ما فراهم كرده بود است.
Sistrix(شماره مرجع براي دامنه ها در نتيجه صفحات جستجويي گوگل است

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/68/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۱:۱۵ توسط:گرگ سفيد موضوع:

نرخ تبديل لندينگ پيج

هرگز چيزي را كه خواهان آن نيستيد دريافت نمي‌كنيد

درخواست براي CTA امري ضروري و مهم است. اگر به طور صحيح خواهان آن نباشيد، نتيجه بسيار مهمي را در طراحي سايت از دست مي دهيد. براي دريافت بهترين نتيجه جهت بالا بردن نرخ تبديل و ساير معيارها، سي تي اي بايد در مكان درست و با درخواست صحيح مورد نمايش قرار گيرد.

بسيار تعجب برانگيز است كه لندينگ پيج وب سايت Humaan سي تي اي هاي متعددي ندارد و تنها دو سي تي اي در تمامي قسمت هاي وب پيج قرار دارد. وب سايت آن ها تنها داراي هفت بخش است، كه دو بخش آن شامل دو دكمه ي بزرگ CTA و بخش سوم آن كه مربوط به طراحي سايت است، لينك كوچكي براي دمو دارد كه به وضوح قابل مشاهده نيست. اين وب سايت فرصت هاي زيادي را در ساير بخش‌ها از قلم انداخته است. بخش هايي كه منافع استفاده از كتاب خانه ي آن ها را توضيح مي دهد، مي تواند از سي تي اي هاي زيادي بهره بگيرد.

در وب سايت Details، چهار چوب Sketch روشي بسيار عالي براي استفاده از سي تي اي هاي متنوع (Diverse) است. در اين طراحي سايت ، شاهد دو سي تي اي براي شروع كار و پيش نمايش كامل هستيم. به سمت پايين وب سايت كه مي رويم، داراي سي تي اي براي افرادي است كه علاقه زيادي به استفاده از فضاي ابري Sketch دارند. در انتها، در قسمت فوتر (Footer)، بخش خريد و سي تي اي ثانويه براي افرادي قرار دارد كه علاقه خود را به اين وب سايت نشان دادند. ممكن است برخي افراد پس از استفاده از اين چارچوب، به خريد نسخه پيشرفته تر آن علاقه مند شوند.

استفاده از CTA متنوع يا Diverse

پشتيباني رويايي، برنامه خدمات مشتري، سي تي اي "تماس با ما" در قسمت نويگيشن طراحي سايت ، بخشي ثابت است. اين مورد معمولاً در اغلب وب سايت ها مشاهده مي شود.

اين وب سايت، داراي CTA هاي ديگري در ميانه راه است كه بازديد كننده را جذب مي‌كند. در انتهاي صفحه فرود يا لندينگ پيج، CTA نهايي "بهتر است شروع كنيم" قرار دارد. اين سي تي اي منطقي به نظر مي‌رسد، زيرا هنگامي كه شخصي به اين قسمت از وب سايت مي رسد، تمامي بخش هاي آن را مورد بازديد قرار داده است و ممكن است علاقه زيادي به اين وب سايت نشان دهد.

سي تي اي ها در طراحي سايت امري ضروري هستند و مهم نيست كه در چه به فرمت يا شكلي ظاهر شوند - تا زماني كه اين سي تي اي ها قابل مشاهده باشند، مي توانند بازديدكنندگان را به اقدام‌هاي مختلفي تشويق كنند. بدون وجود سي تي اي هاي مفيد و فكر شده، درخواست براي خريد يا ساير عمليات و تمامي اقدام هاي انجام گرفته در اين جهت بيهوده است.

پاكسازي مسير براي خريد

وبسايت Unbouce، لندينگ پيج را به عنوان وب پيجي مستقل تعريف مي كند كه براي اهداف بازاريابي يا تبليغاتي خاص طراحي شده است. اين عبارت به آن معني است كه هدفي خاص نظير فروش يك محصول، وبينار يا خدمات ديگر در رأس اهداف اين طراحي سايت است و اين بدان معني است كه مسير اين وب سايت براي رسيدن به نرخ تبديل بالاتر، نمي تواند توسط موارد ديگر مانند تبليغات اضافي ميسر شود.

بهتر است نگاهي به هوم پيج طراحي سايت Yellow Card داشته باشيم. اين وبسايت يكي از مثال هاي مرتبط است، زيرا هدف آن ها فروش محصولي خاص است. با اين وجود آن ها دو داراي دو سي تي اي كاملا متفاوت هستند. يك سي تي اي براي اشتراك يا Subscribing و سي تي اي ديگر براي پيدا كردن فروشگاه هاي نزديك به شما. در انتهاي صفحه، سه سيتي مختلف وجود دارند - يكي براي پيدا كردن نزديك ترين فروشگاه، ديگري براي فرم تماس و گزينه اشتراك.

بهتر است نگاهي به لندينگ پيج هايي بياندازيم كه اين كار را به درستي انجام مي دهند. Lunar Theory تقويم هاي قمري را به فروش مي رساند. هيچ لينك يا پيوندي به جز سي تي اي هاي فروشگاه وجود ندارد. لندينگ پيج طراحي سايت آن كوتاه است. تصاوير آن تقويم ها را نشان مي دهد و هدف اين صفحه تنها و تنها تشويق مردم به خريد ايت. هدف آن ها از ايجاد اين وب سايت، ارسال خبرنامه هاي ايميل يا چك كردن وبلاگ هاي متفاوت نيست.

صفحه فرود يا لندينگ پيج چيست

اين امر در مورد لندينگ پيج يا صفحه فرود Blinkist نيز صادق است. هدف آن ها در ابتدا شروع آزمايش رايگان يا Free Trial است. يكي از نكات برجسته اين طراحي سايت ، پاپ آپ آن است كه مردم را به كمپين تبليغاتي دعوت مي كند. اين پاپ آپ از بازديد كنندگان مي خواهد تا ايميل خود را براي ايجاد حساب كاربري وارد كنند و هنگامي كه ايميل ذكر شده وارد شد، آزمايش رايگان آن ها شروع به كار مي كند. تمركز هدف آنها واضح است. (در تبديل بازديدكنندگان به مشتري)
روش ها و استراتژي هاي متفاوتي براي افزايش نرخ تبديل يا بهبود صفحه فرود يا لندينگ پيج وجود دارد. پيشنهاد رايگان يا Free Offers يكي از ابتدايي ترين و مهم ترين قدم ها در اين راه است. اين كار به شما كمك مي كند تا موارد اضافي را كه مي تواند بر سر راه شما قرار بگيرد حذف كنيد و ترافيك وب سايت خود را به طرز چشم گيري افزايش دهيد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/65/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۱:۰۱ توسط:گرگ سفيد موضوع: