اطلاعات عمومي وب اطلاعات عمومي وب .

اطلاعات عمومي وب

مشكل De-Indexing گوگل هنوز به طور كامل حل نشده است

با توجه به مشكل پيش آمده، شركت گوگل همچنان در حال كار بر روي اين مشكل است و به نتايج بهتري دست يافته است. در روز جمعه، شركت گوگل اعلام كرد كه مشكل De-inexing را به طور كامل حل كرده است، اما هم اكنون اين شركت اعلام كرده است كه اين مشكل هنوز به طور كامل رفع نشده است و همچنان در حال كار بر روي پردازش بسياري از URLهاي سئو يي است كه از اين مشكل تاثير گرفته اند. شركت گوگل پيش بيني مي كنه كه اين مشكل هرچه سريع تر حل خواهد شد و هنگام رفع كامل اين مشكل، به روزرساني ديگري را منتشر و مهيا خواهد كرد.

چه اتفاقي رخ داد؟

در روز پنج شنبه، شركت گوگل شروع به حذف كردن مقدار زيادي ازURL هاي ايندكس جستجوي خود كرد. بسياري از افراد پس از مشاهده مشكلاتي در بخش سئو ، گزارش مشكل پيش آمده را به شركت گوگل ارائه دادند. سئو ها و صاحبان وب سايت، وب مستر ها و توسعه دهندگان متوجه شدند كه بخش زيادي از وب سايت آن ها در بخش جست كنسول جستجوي گوگل نمايش داده نمي شد. صفحات آن ها به طور كلي حذف شده بود و دليل آن نيز نامشخص بود.

به دليل عدم نمايش صفحات سئو در بخش جستجوي گوگل، ترافيك سايت ها به شدت تحت تاثير قرار گرفت و عوامل مرتبط با آن نيز از اين مشكل تاثير گرفتند. دليل رخ دادن اين مشكل همچنان نامشخص است و به طور دقيق مشخص نيست كه چه مقدار از ترافيك سايت‌ها تحت تاثير اين باگ از دست رفته است و هم چنين ميزان و درصد تاثير پذيري ايندكس گوگل از اين مشكل نيز نامشخص است.

آخرين وضعيت اين مشكل به چه صورت است؟

برخلاف اينكه شركت گوگل در روز پنج شنبه اعلام كرده بود كه اين مشكل به طور كامل حل شده است، اما اين چنين نيست.
پس از اين كه بسياري از وب مستر ها در صفحات سئو ي خود بهبود خاصي را مشاهده نكردند، جان مولر از شركت گوگل بار ديگر اعلام كرد كه به روز رساني جديدي به زودي منتشر خواهد شد و به نظر مي‌رسد كه هم چنان برخي صفحات با مشكل مواجه هستند و اعلام مي‌كنيم كه اين صفحات به طور مجدد پردازش خواهند شد. سيستم هاي ما پيشرفت خوبي حاصل كرده اند، اما زمان بهبود كامل اين مشكل بيشتر از زمان پيش بيني ما به طول مي انجامد.

جان همچنين اعلام كرد كه هم اكنون مي توانيد از ابزار بازرسي url سئو براي ثبت صفحات خود در كنسول جستجوي گوگل استفاده كنيد و از اين ابزار بهره ببريد. او همچنين اضافه كرد كه حتي اگر اين مشكل به طور كامل حل شود، ممكن است همچنان صفحات خود را در ايندكس گوگل مشاهده نكنيد؛ زيرا شركت گوگل هميشه صفحات كامل يك سايت را در بخش ايندكس خود نمايش نمي دهد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/86/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۲:۱۵ توسط:گرگ سفيد موضوع:

مشكل De-indexing گوگل هم اكنون برطرف شده است

صاحبان وب سايتي كه مقادير بسيار بالايي از صفحاتي را كه در كنسول جستجوي سئو ي گوگل نشان داده نمي‌شود مشاهده كرده‌اند، ديگر نگراني از اين بابت نداشته باشند.

 

گزارشات

بسياري از سئو ها و صاحبان سايت گزارش مشاهده صفحاتي كه از شاخصه جستجوي گوگل خارج شده اند اعلام كرده‌اند، كه اين اتفاق طي چندين روز آينده به مراتب رخ داده است. اين مشكلات در كنسول جستجوي گوگل، هنگام استفاده از فرمان سايت در مرورگرها قابل مشاهده بوده است.

گزارشاتي كه مبني بر مشكلات فني كنسول جستجوي سئو ي گوگل بوده است هم اكنون برطرف شده است. به نظر مي رسد اين مشكل در نتيجه ايراد فني در گوگل رخ داده است.

جان مولر، يكي از كاركنان شركت گوگل در اين رابطه توضيح مي دهد:

"براي مدت زمان كوتاهي دچار ايراد فني در ايندكسينگ شده ايم."

او هم چنين اعلام كرد كه مشكل ايجاد شده برطرف شده است او و url هاي سئو يي كه تحت تاثير اين مشكل قرار گرفته‌اند به طور مجدد پردازش شده اند.

او در توييت خود توضيح مي‌دهد كه "بابت مشكل پيش آمده متاسفم و سعي مي‌كنيم كه در كوتاه ترين زمان ممكن ايراد پيش آمده را حل كنيم و url هاي تحت تاثير به طور مجدد پردازش خواهند شد. همچنين بسيار خوب است كه مي‌بينيم ابزار بازرسي url سئو در چنين مواقعي بسيار خوب عمل مي كند!"

علت اصلي

"علت اصلي مشكل پيش آمده همچنان نامشخص است. توضيحات بيشتر از سمت شركت گوگل بعيد به نظر مي رسد. كساني كه چنين مشكلي را در صفحات سئو ي خود مشاهده كرده‌اند، هم اكنون بايد قادر باشند تا صفحات خود را مجدداً مشاهده كند، گرچه همچنان برخي گزارش ها از اين مشكلات به دست ما مي رسد."

به نظر مي رسد ابزار بازرسي url در چنين مواقعي بسيار خوب عمل مي‌كند.

اين ابزار بازرسي هم اكنون در كنسول جستجوي جديد گوگل قابل دسترسي است و به شما اجازه مي دهد تا URL هاي خاص را بر روي وب سايت تان چك كنيد تا ببينيد كه وضعيت آن در فهرست جستجويسئو ي گوگل به چه صورت است. اين ابزار، شاخص و اطلاعات مربوط به صفحه را به طور مستقيم از فهرست گوگل فراهم مي كند. شما قادر خواهيد بود تا تاريخ آخرين خزش (Crawling)، هر گونه كرالينگ يا خطاي مربوط به ايندكسينگ و URL كانوني صفحه خود را مشاهده كنيد. اين ابزار همچنين قادر خواهد بود خطاهاي مربوط به AMP، خطاهاي داده‌هاي سازمان يافته و مسائل مربوط به نمايه سازي يا ايندكسينگ را به طور كامل نشان دهد.

نتيجه

وجود اين مشكلات، بار ديگر به صاحبان وبسايت يادآوري كرد كه آن ها در معرض باگ هاي مهندسي، مشكلات و ساير مسائل فني هستند؛ البته شركت گوگل براي رفع اين مشكلات به طور منظم كنسول هاي جستجوي سئو ي خود را بررسي و مشكلات پيش آمده را رفع مي كند. به نظر مي رسد اين موضوع در تاريخ 4 و 5 آورل به برخي سايت ها آسيب رسانده است و در نتيجه مشكل يابي شركت گوگل، هم اكنون با مشكل اينكسينگ در وب‌سايت‌ها مواجه نيستيم.

شركت گوگل اضافه كرده است كه اين مسئله هنوز به طور كامل حل نشده است و تيم فني اين شركت همچنان به دنبال علت ايجاد مشكل و رفع آن هستند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/83/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۴:۰۴ توسط:گرگ سفيد موضوع:

قوانين جديد پيمايش (Scrolling) در طراحي وب

مسئله‌اي كه روزي به عنوان تابو در طراحي سايت شناخته مي شد، مجدداً به عنوان يكي از محبوب‌ترين تكنيك هاي سالهاي اخير شناخته شده است؛ زيرا كاربران علاقه ي خود را به وب سايت هايي كه اسكرولينگ را امري ضروري مي دانند، نشان داده اند. عمليات اسكرولينگ، در حال بازسازي خود به عنوان يكي از عناصر اصلي تعامل در طراحي سايت است - كه اين عبارت به آن معناست كه طراحان بايد قوانين جديد اسكرولينگ را بياموزند.

 

در اين قسمت، تغييرات و تولد جديد اسكرولينگ را با يكديگر بررسي خواهيم كرد، مزايا و معايب آن را مورد بحث قرار خواهيم داد و برخي روش هاي سريع و خلاصه شده اين تكنيك را معرفي خواهيم كرد.

چرا اسكرولينگ مجدداً متولد شده است؟

پاسخ آن ساده است، دستگاه‌هاي موبايل!

از زماني كه استفاده از دستگاه هاي موبايل از كامپيوتر هاي قديمي پيشي گرفته است، طراحان همواره به دنبال راهي براي تطبيق طراحي سايت ها بر روي دستگاه هاي تلفن همراه هستند. از آن جايي كه هر روز تعداد كاربران اين دستگاه ها بيشتر مي‌شود، اسكرولينگ به امري ضروري تر تبديل شده است: هرچقدر صفحه نمايش كوچك تر باشد، اسكرول يا پيمايش، طولاني تر مي شود.

اما عوامل ديگري نيز در اين امر دخيل است. امروزه دسترسي به اينترنت با سرعت بالا، تقريباً در تمامي اماكن امكان پذير است و اين امر باعث مي شود عمليات اسكرولينگ راهي سريع تر براي دسترسي به اطلاعات باشد و مزاياي بيشتري نسبت به كليك كردن بر روي صفحه ها داشته باشد. رشد بي وقفه شبكه هاي اجتماعي نيز از جمله عوامل تاثير گذار بر پيدايش مجدد اسكرولينگ در طراحي سايت است: زيرا عمليات اسكرولينگ باعث دسترسي سريع تر و بهتر به محتوايي مي‌شود كه توسط كاربران توليد شده است. (User Generated Content)

ارتباط با عوامل ديگر

همان طور كه در راهنمايي طراحي سايت در سال 2015 و 2016 توضيح داده شد، اسكرول طولاني (Long Scrolling) در كنار طراحي سايت تكامل يافت و هنگامي كه اين دو با يكديگر تركيب مي‌شوند، تكنيك‌هاي ايجاد شده به شما امكان مي دهد تا براي كاربران، تعداد بي شمار محتوا توليد كنيد؛ كه اين نوع محتوا براي وب، به خصوص دستگاه‌هاي تلفن همراه عالي است.

به علاوه، دكترين (دكترين (به لاتين: Doctrina) مجموعه اي از باورها، رهنمودها و آموزه هاي توصيفي است به شرط آنكه براي مقصودي عملياتي سازمان يابند و نقش راهنما و چهارچوب را بازي كنند. دكترين، فراتر از راهبرد و بنابراين فراتر از سياست و خط مشي است.دكترين ها به ناچار دير يا زود از ايدئولوژي ها زاده مي شوند) فوق العاده‌اي كه پيش از اين اسكرولينگ را اجرا مي‌كرد، در حال حاضر به عنوان يك اسطوره در طراحي سايت شناخته شده است.

نتايج به دست آمده

در حقيقت، طبق مطالعات انجام گرفته، كاربران توجه زيادي به اسكرولينگ نشان نمي‌دهند. در واقع كاربران ترجيح مي‌دهند به جاي رويارويي با وب سايتي كه تمامي اطلاعات و قسمت هاي آن در رديف بالاي وب سايت قرار گرفته است، با وب سايتي مواجه شوند كه اطلاعات و بخش‌هاي مختلف آن در قسمت هاي صحيح خود قرار گرفته است و كار كردن با آن طراحي سايت بسيار راحت است. البته، يكي از دلايلي كه باعث محبوبيت اسكرولينگ پيشين شد، اين بود كه اسكرولينگ در واقع تنها روش و الگوي طراحي سايت پس از پيشرفت هاي انجام گرفته در جاوا اسكريپت و سي اس اس بود؛ زيرا قبل از آن، استفاده از عمليات اسكرولينگ به آساني امروز نبود. همان طور كه مي‌توانيد تصور كنيد، وب سايتي كه با اطلاعات و نوشته هاي زيادي كه توسط تصاوير تصادفي پر شده است، رابط كاربري بسيار جذابي ندارد و گيرا نيست!

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/84/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۳:۴۳ توسط:گرگ سفيد موضوع:

اضافه شدن بخش "پاسخ هاي غني" به دستيار گوگل

كمپاني گوگل به تازگي گرافيك ها ، ابزارها و محتواي بصري پيشرفته‌تري را به بخش جستجوي سئو ي خود در دستگاه‌هاي آندرويد اضافه كرده است. با استفاده از اين تصاوير و انواع جديدي از محتوا كه با عنوان پاسخ غني شناخته مي‌شود بيرگون به نظر مي‌رسد كمپاني گوگل قصد دارد تا نتايج جستجوي خود را در دستيار خود با جستجوهاي انجام گرفته در دستگاه هاي موبايل مطابقت دهد.

 

اسنيپت ها، OneBox، پنل Knowlege، پاسخ هاي مستقيم. تصاوير قرار گرفته در سمت چپ نشان دهنده نتايج قبل از استفاده از ويژگي جديد دستيار سئو ي گوگل و تصاوير قرار گرفته در سمت راست نشان دهنده نتايج پس از استفاده از ويژگي جديد پاسخ‌هاي غني در دستيار سئو ي گوگل است. تصاوير قرار گرفته در سمت چپ هم اكنون به امكاناتي مانند دكمه ذخيره، نشان گر سهام و نمودار گرافيكي و محتواي پيشرفته مجهز شده است.

تعدادي از اسنيپت ها و ساير انواع محتوا در اين نتايج سئو وجود دارند كه برخي از آن ها شامل محتواي علامت گذاري شده هستند و برخي از آن ها از اين ويژگي برخوردار نيستند. مثال ها و دسته‌بندي‌هاي محتواي ديگري نيز در اين ويژگي جديد گوگل قرار دارد.

چرا بايد به اين ويژگي جديد اهميت دهيم؟

از آن جايي كه دستيار جديد سئو ي گوگل هم اكنون بر روي بيش از ميليون ها دستگاه قابل دسترسي است، اهميت آن دو چندان مي شود. از آن جايي كه گوگل منبع و جريان اصلي دريافت اطلاعات براي كاربران است، اين نتايج براي بازديدكنندگان، بازاريابان و شركت گوگل اهميت زيادي دارد و نتايج سئو ي به دست آمده در آن باعث جلب توجه افراد زيادي مي شود.

از آن جايي كه درصد زيادي از حجم جستجوي سئو ي گوگل در طي ساليان آينده به دستيار گوگل منتقل مي شود، شركت ها به طور صعودي بر روي اين ويژگي سئو تمركز مي كنند و شركت گوگل رفته‌رفته شروع به كسب درآمد از آن مي كند.

شركت گوگل اخيراً تستي از ليست خدمات خود را در نتايج دستيار خود گنجانده است. اين فضا به طور قابل توجهي با ارزش است، زيرا توجه توجه كاربران به آن جلب شده است و موارد زايد بسيار كمي در اين تست سئو مشاهده مي شود.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/81/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۴۶:۲۷ توسط:گرگ سفيد موضوع:

6 مزيت استفاده از رويكرد كپي براي طراحان ( قسمت دوم )

3. دو برابر اهداف را بررسي كنيد

همانطور كه پروژه طراحي سايت در حال حركت است، شما همچنين بايد محتوا را در برابر اهداف خود چك كنيد. من در مورد اهداف كاربر و اهداف كسب و كار صحبت مي كنم. در مقياس ماكرو، شما مي توانيد چك كنيد كه آيا محتواي كلي با اهداف كاربر و اهداف در نظر گرفته شده هماهنگ شده است يا نه . و اينكه آيا هر صفحه شخصي به اهداف خود رسيده است ؟ در سطح ميكرو، آيا هر بخش فردي است؟ حتي هر جمله؟

اگر كپي و محتواي برنامه ريزي شده از اين اهداف به شدت متفاوت باشد، زمان مناسب براي بازنويسي آن در طراحي سايت است. حتي اگر محتوا فقط كمي تغيير كند، اين به شما يك فرصت عالي براي شروع بهينه سازي آن مي دهد. اصلاح كپي و تنظيم دارايي هاي محتوا به صورت مستقيم تر، راهي عالي براي استراتژي براي نرخ هاي بالاتر و نرخ بازده پايين است.

4. خلاصه كردن ، خلاصه كردن ، خلاصه كردن

يك نقل قول مشهور از كتاب "كتابچه تجربه كاربر مشهور" استيو كروگ " به نام "فكر نمي كنم" وجود دارد: "نيمي از كلمات را در هر صفحه طراحي سايت خلاص كنيد، سپس از نيمي از آنچه كه باقي مانده است خلاص شويد."

همه ما مي دانيم كه تعداد زيادي از متن براي تجربه كاربر، قابليت استفاده، قابليت خواندن يا معيارهاي طراحي سايت مناسب نيست. با اين حال، اغلب اوقات، بسيار بيشتر از يك كپي در يك صفحه به پايان مي رسد و بايد وجود داشته باشد.

برش نسخه و محتوا توسط 75 درصد، يك حركت استراتژيك است. صفحه فرود در طراحي سايت Bitcharge يك مثال فوق العاده از نسخه كوتاه است كه به نقطه است. همه آنها فقط سه حرف دارد.
در وب سايت ها، كمتر بيشتر است
همانطور كه شما طراحي سايت خود را خلاصه مي كنيد، شما فروش خود، جريان كاربر، نقشه سايت، ناوبري و بيشتر را بهبود ميبخشيد . حذف بخش كل يا كل صفحات عالي است اگر مسير خريد را براي دسترسي بيشتر فراهم كند.

صفحه فرود طراحي سايت Incomee يك نمونه عالي از زمان كمتري است. آنها در حالي كه نقاط لازم را در اختيار دارند، كپي را به حداقل مطلق مي رسانند.

5. بررسي براي نام تجاري

اكنون كه كپي بهينه سازي شده است، ايده خوبي است كه آن را در برابر نام تجاري بررسي كنيد. من به تن و صدا اشاره ميكنم آيا آن به تنهايي با اهدافي كه برند دارد مطابقت دارد ؟ آيا با شخصيت برند هماهنگ است؟ اگر بله، حركت كن . اگر كه نه ، طراحي سايت را بازنويسي كن

6. طراحي بصري را تنظيم كنيد

هنگامي كه مي گويم يك رويكرد اولين كپي كمك مي كند تا طراحي سايت بصري ايجاد شود، منظورم اين است كه بخش هاي هر صفحه به روشني تعريف شوند . اين به انواع جنبه هاي طراحي سايت ، به خصوص طرح كمك مي كند . ساختن صفحه اصلي از Unwander، ساختارها از قبل به خوبي ساخته شده بودند. حالا من مجبور شدم نوشتني ها را با ديداري تركيب كنم
رويكرد اولين كپي يك فرآيند همكاري زياد است. هنگام تصميم گيري در مورد محتوا، طراح معمولا با كپي كردن و يا بازاريابان كار مي كند. حتي توسعه دهندگان نظرات خود را در مورد اينكه كدام مفاهيم را مي توان توسعه داد، ارائه مي دهند. چيز بزرگ اين است كه اين گفتگوها در اوايل اين پروژه آغاز مي شود كه براي همكاري هاي موفق تر امكان پذير است.

با توجه به ماهيت مشاركتي رويكرد اول، شما قبلا طراحي سايت بصري را آغاز كرده ايد. به عنوان مثال، شما مي دانيد كه قهرمان صفحه و صفحه پاييني صفحه اصلي داراي تصاوير بزرگ از سخنران برجسته است. شما مي دانيد كدام بخش ويديو را به عنوان پس زمينه و غيره تركيب مي كند.

چرا رويكرد كپي اولين كار مي كند؟

بزرگترين چيزي كه مي توانم در مورد رويكرد اولين كپي بگويم اين است كه به دليل ماهيت همكاري و برنامه ريزي آن، كمك مي كند تا اصلاحيه ها را اصلاح و UX را تقويت كند. به همين دليل است كه زمانطراحي سايت مرحله بصري و UI، همه صفحات و بخش هاي آنها قبلا توسط همگان درگير شده است. اين باعث مي شود دامنه خزيدن تقريبا غيرممكن باشد. اين يك راه موثر براي هدايت پروژه هاي طراحي سايت آينده است

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/82/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۴۶:۰۵ توسط:گرگ سفيد موضوع:

6 مزيت استفاده از رويكرد كپي براي طراحان

رويكرد طراحي اولين كپي، در كمك به هر اندازه از طرح هاي طراحي مفيد است. اين كه آيا اين يك صفحه مستقل ، مانند يك صفحه فرود است يا اينكه طراحي سايت مجدد است، يك رويكرد اول نسخه كپي مي تواند پروژه شما را موثرتر كند.

 

 

شخصا، طي سالهاي زيادي از اين رويكرد استفاده كرده ام، از جمله در كار مشاغل قديمي ، در راه اندازي و در تمام پروژه هاي آزاد اَم.

در اين پست، من شش مزيت استفاده از يك رويكرد طراحي اوليه محتوا را براي شما نام مي برم. من را دنبال كنيد!

1. زمان بندي بهتر پروژه و برنامه ريزي مهلت

مهم نيست كه چه كسي مسئول نوشتن محتوا در طراحي سايت است، اينكه شما باشيد ، يا شخص ديگري در تيم تان يا مشتري خود .

هنگامي كه شما در ابتداي يك پروژه براي نوشتن تمام كپي همراه با يك طرح محتوا (مانند تصاوير يا ويديو) زمان مي گيريد، به شما امكان مي دهد كه زمان بندي را دقيق تر در نظر بگيريد. مهم نيست كه چه ابزاري را شما يا هم تيمي تان استفاده مي كنيد، خوب است كه با يك جدول زماني كه همه مي توانند ببينند،  طراحي سايت را شروع كنيد.

من در حال كار بر روي به روز رساني چند صفحه از نمونه كارهاي طراحي سايت خودم هستم. همانطور كه مي توانيد در تصوير بالا ببينيد، من وظايف سطح بالا را مشخص مي كنم. دانستن مهلت ها و نظم عمليات، اين پروژه را هموار مي كند. اين مانع از پريدن من از ايده اي به ايده ي ديگر مي شود .

اين فرآيند همپوشاني است

بسته به اندازه پروژه طراحي سايت ، نوشتن تمام كپي خود زمان مي برد . يك پيش نويس در ابتدا جواب خواهد بود. علاوه بر اين، لزوما براي ايجاد تمام دارايي هاي محتوا نيز لازم نيست. يك نشانه ساده كه در آن شما مي خواهيد از يك عكس در كجا استفاده كنيد يا توصيف كردن آن با نشان دادن اينكه چه زماني عكسبرداري ممكن است در زمان بندي پروژه انجام شود براي شروع كافي است.

2. كمك به برنامه ريزي سايت

اين يك مزيت قابل توجه براي پروژه هاي بزرگتر است، مانند تجديد طراحي سايت شركت هاي پرطرفدار. نوشتن برنامه كپي و محتوا، شما را (و تيم خود) براي برنامه ريزي پروژه به شما اين امكان را مي دهد كه استراتژي كلي را ببينيد. اين اجازه را به شما مي دهد تا شما ببينيد كه چگونه وب سايت و صفحات مختلف آن گسترده است. از همه مهمتر، مراجعه مختلف فروش يا سفر كاربر را نشان مي دهد.

براي يك پروژه كوچك، مانند يك صفحه، مشاهده كپي و برنامه محتوا نشان مي دهد كه چگونه صفحه گسترده مي تواند باشد. در اينجا مي توانيد جريان كاربر را بررسي كنيد كه چگونه آن را به طرح بزرگ وب سايت موجود متصل مي كند.

يك نمونه از برنامه ريزي سايت

هنگامي كه من يك پروژه طراحي سايت در زمينه صفحه فرود براي Unwander انجام دادم، بنيانگذار مي خواست بيازمايد كه آيا مردم علاقه مند به ايده برنامه او بودند يا خير . ما صفحه اصلي را نوشتيم و پيوندهاي مختلف مانند ثبت نام و شرايط و مخاطبين را قرار داديم.

در سند فوق، ما دقيقا مي دانستيم كه بخش هِدِر طراحي سايت و بخش هاي دو قسمت اول بدن از چه چيزي ساخته مي شود. ما مي دانستيم كه چه نوع تصاويري را بايد منبع يا ايجاد كنيم. ما مي دانستيم كه CTA ها كجا رفتند و چه چيزي را مي خواهند به ما بگويند . مهمتر از همه، ما برنامه اي عالي براي اين صفحه داشتيم.

نقشه سايت به آساني در دسترس است

داشتن نقشه سايت در اوايل پروژه سودمند است. مهم نيست كه چطور مستند شده است - مهم اين است كه آن براي همه براي ديدن در دسترس است.

يك نقشه طراحي سايت مي تواند يك منبع عالي براي نگهداري محتوا و سازماندهي و ارتباط باشد. به اين ترتيب شما مي توانيد ببينيد چه چيزي از دست رفته است، چه چيزي براي كار بيشتر نياز است و چه چيزي آماده است تا به مرحله بعدي برود.

ادامه دارد

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/79/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۴:۲۷ توسط:گرگ سفيد موضوع:

neural matching در برابر RankBrain

گوگل از هركدوم در ترجمه چگونه استفاده ميكند؟

neural matching به گوگل براي ارتباط دادن بهتر كلمات در جستجوهاي سئو كمك ميكند ، در صورتيكه RankBrain به گوگل براي ارتباط دادن بهتر در مفهوم ها كمك ميكند .

اخيرا ما زياد درباره neural matching گوگل شنيديم اما حقيقت اينكه ما زياد درباره گوگل كه neural matching چي هست و گوگل چگونه از آن براي سئو استفاده ميكنه رو نميدونيم.

گوگل به برخي از سوالات براي ما جواب داده،و و اون جوابها رو در حساب توئيتر @SearchLiaison پست كرده تا سعي كنه واضح كنه كه neural matching چي هست و چگونه با RankBrain فرق ميكنه.

neural matching چي هست؟

گوگل توضيح داد" neural matchingيك سيستم هوش مصنوعي گوگل براي سئو است كه در ابتداي 2018 مورد استفاده قرار گرفته تا بفهميم چگونه كلمات با مفهوم ها ارتباط دارند."

گوگل اضافه كرد:"اين شبيه يك سيستم هم معني بزرگي است.هم معني ها كلمه هايي هستند كه به طور نزديكي با ديگر كلمه ها ارنباط دارند."

اولين باري كه Danny Sullivan(خالق Google Search Liason)صحبت كرده بود درباره اينكه اين يك توئيتي حوالي اين بيستمين سالگرد در سپتامبرهست بود. Sullivanگفته "يك تغيير بزرگ در جستجو" توانايي براي فهميدن هم معني ها است."چگونه جستجوي مردم از اطلاعاتي كه مردم درباره راه حل ها نوشتند اغلب متفاوت هست؟"

Sullivan گفته گوگل از neural matchingبيش از چند ماه گذشته استفاده كرده بود،بنابراين به طور تخميني از اواخر بهار يا اوايل تابستان 2018.

چند ماه گذشته،گوگل از neural matching استفاده كرده بود،روش هوش مصنوعي سئو ، بهتر كلمات را با تصور كلي ارتباط ميدهند.هم معني هاي عالي،به طريقي،و در 30% پرس و جوها كارساز است.نميدونين "soap opera effect" چي هست تا دنبالش بگرديم؟ما بهتر ميتونيم حلش كنيم.

پ.ن : soap opera effect:يك زبان مصرف كننده اي براي تاثيرات ديداري است....

چگونه neural matching كار ميكند؟

گوگل گفته اين كمك ميكنه تا ارتباط كلمات براي جستحوهاي سئو بهتر شوند.مثالي كه گوگل به ما داده اين بود كه neural matching كمك ميكنه بفهميم كه جستجو براي "چرا تلويزيون من عجيب غريب به نظر مياد؟"در ارتباط با مفهوم هاي كلي از"” soap opera effect باشد.در اين مورد،گوگل اكنون قادر است تا صفحات را درباره soap opera effect برگرداند.گوگل گفته:"حتي اگر كلمات صحيح به كارنروند."

گوگل اضافه كرد:"اين شبيه يك سيستم هم معني بزرگي است.هم معني ها كلمه هايي هستند كه به طور نزديكي با ديگر كلمه ها ارنباط دارند."

چقدر neural matching مورد استفاده قرار ميگيرد؟

گوگل گفته در سپتامبر 2018 كه neural matching حدود 30% از همه پرس و جوهاي سئو كارساز است.ما از گوگل پرسيديم در صورتي كه آن افزايش يافته،اما هيچ آپديتي را دريافت نكرده بوديم.

RankBrain چي هست؟آيا شبيه نيست؟

گوگل بهمون گفته در 2016 كه RankBrain همچنان يك هوش مصنوعي سئو است،سيستم ماشين يادگيري به گوگل كمك ميكنه پرس و جوها رو بفهمد.

گوگل گفته بهترين راه براي فكر كردن درباره RankBrain سيستم هوش مصنوعي است كه در اوايل 2016 مورد استفاده قرار گرفته تا بفهميم چگونه كلمات با مفهوم هاي كلي ارتباط دارند.

خوب فرق بين neural matching و RankBrain چيست؟

گوگل اضافه كرد:

- RankBrainبه گوگل بهنر كمك ميكنه تا صفحات را با مفهوم هاي كلي ارتباط دهد.

- neural matchingبه گوگل بهتر كمك ميكنه تا كلمات را با جستجوها ارتباط دهد.

چرا مشكل دارد؟

حقيقت اينكه،تعداد زيادي بازارياب جستجو كه بتوانند بهينه سازي يا سئو را براي RankBrain بهتر انجام بدهند وجود ندارد،همانگونه كه در 2016 گفته ايم.وانمود كردن هاي به كار برده شده يكسان براي neural matching،شبيه اين نيست كه شما بتوانيد كار به خصوصي رو براي بهتر انجام دادن در اينجا بهتر انجام بدهيد.اين بيشتر درباره فهميدن پرس و جوهاي گوگل و قانع بودن به يك صفحه بهتر از كاريه كه در حال حاظر انجام ميدهد.

اون گفته،به نظر ميرسه نشان بدهند كه بازارياب هاي جستجو نياز دارند كه كمي درباره مطمئن شدن keywords خاصي كه در صفخات سئو ي آنها وجود دارند نگران باشند بخاطر اينكه گوگل در حل اين كلمه هايي كه شما به طور عادي در صفحات خود استفاده ميكنيد و با پرس و جوها ارتباط ميدهيد باهوش تر ميشود.

ما از گوگل پرسيديم اگر توصيه اضافي درباره neural matching و RankBrain داشت و گفته بوديم اين توصيه تغيير نكرده است:به سادگي"مفيد خلق كنيد،با كيفيت رضايت بالا"

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/80/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۴:۰۶ توسط:گرگ سفيد موضوع:

سئوها توسط اطلاعيه شماره گذاري شده گوگل باطل شد

ظاهرا،مردم دوست ندارند چيزي از آنها مخفي بماند.

 

اين هفته، سئو ها آگاه شدند كه گوگل حمايت كردن از افزايش قيمت rel=next/prev (كه نشان مي دهد يك صفحه وب بخشي از يك مجموعه بزرگتر از صفحات است) در مدت اينكه روند به فهرست درآوردن براي سالهاي پيش است متوقف كرده است .

rel=next/prev (ويژگي هاي پيوند براي نشان دادن روابط بين يك توالي از صفحات به موتورهاي جستجو استفاده مي شود.)

داشتن فاكتور rel=prev/next در طراحي سايت آنها و خريدن زمان در نگهداري قواعدها،صاحب هاي سايت،طراحان سايت،و سئو ها بعضي از احساسات قوي(بي پروا)را درباره خبر پوچ دارند.

اينجا چگونه خبر دادن گوگل است:

خانه تكاني بهاره!

همانجوري كه ما راهنماي فهرست خود را ارزيابي كرديم،ما تصميم گرفتيم تا rel=prev/next را ديگر ادامه ندهيم.

تحقيقات نشان ميدهد كه كاربران محتواي تك صفحه اي،هدف داشتن براي آنكه وقتي ممكن است را دوست دارند اما چندبخش همچنين براي جستجوي گوگل خوب است.بدانيند و چيزي را كه براي كابرانتان خوب است را انجام دهيد.

كمي قبل از آن، John Mueller از گوگل جزئياتي را به ما ارائه داد:

ما خبر داده بوديم كه ما از rel-next/pre در فهرست درست كردنمان چند سال استفاده نميكنيم،پس ما فكر كرديم ما ممكنه به خوبي مدارك را برداريم.

چرا ناراحتي،ولي؟ سئو هاي برجسته مثل Alan Bleiweiss و Jenny Halasz به تعويق افتادند.

هميشه داريم،هميشه ميخواهيم.هيچ كسي اونجا نميدونه سيستم ENTIRE چه كار ميكنه،يا چگونه انجام ميدهد.بخش هاي در حال حركت زيادي وجود دارد.پس آنها نياز به علامت هاي تقويتي دارند.فهميدن كمبودها در سيستم آنها كار سختي نيست.

هنگامي كه Bleiweiss پافشاري ميكرد كه گوگل به علامت هاي تقويتي مثل برچسب هاي لينك هاي رابط فهرست كردن به طور موثر نياز دارد، Halaszاشاره كرد كه موتورهاي جستجوي ديگري خارج از اينجا وجود دارد و(شايد با اهميت بيشتر)كه اين برچسب ها ممكنه پشتيباني را براي كاربران فراهم كند كساني كه به تكنولوژي هايي نظير screen reader براي نشان دادن تكيه ميكنند.

گوگل گفته:"لطفا استاندارد WCAG عوض نكنيد"ديگر موتورهاي جستجوي ديگري وجود دارد و دليل هاي ديگري(مثل دسترسي)شما بايد چيزهايي را در وب سايت هاي خود انجام بدهيد كه كاري با گوگل نداشته باشيد.

من براي گوگل براي اشاره نكردن استاندارد دسترسي ناراحتم .

برخي اين رياكاري را برجسته ميكنند.

اگر كاربران محتواي تك صفحه اي را دوست دارند،چرا گوگل نتايج جستجو را بر روي يك صفحه نميگذارد؟

مردم فقط درباره اينكه گوگل از حمايت كردن اين برچسب ها در سئو دست برداشته ناراحت نيستند،آنها فكر ميكنند در حقشان نامردي شده بخاطر اينكه آنها مدارك را براي ساختن اين يك بخش از واسط كاربربا ايمان كه آن يك عمل خوبي است سرمايه گذاري كردند.

خوب ديگر چه پروسه هاي گرانبهاي ديگري مهندسين شماها دستور دادند كه از آن براي سالها استفاده كنيم كه شما براي سالها ناديده گرفته ايد؟

و البته الگوهاي رفتاري وجود دارد.

ترجمه:شوخي اينجا به معني نسبت hreflang است(كه ميگه گوگل از صفحه كدام زبان استفاده ميكند) براي گرفتن تبر بعدي است(فقط شوخيه).

چرا بايد مراقب باشيد؟

همانگونه كه سيستم هاي جستجو تكامل يافتند،همچنين راهها كه ما استفاده ميكنيم يا تكيه ميكنيم بر بالا رفتن تغييرات آن.اين آخرين افزايش يا كاهش نخواهد بود.گوگل براي ارتباطي پوچ عذرخواهي كرده بود و توضيح داده بود كه مايل است
با بالا رفتن تغييرات وقتي كه آنها پيش رفتند ارتباط برقرار كند.

عكس العمل هاي برجسته كه فقط بخاطر قطع حمايت گوگل براي چيزي است به معني اين نيست كه اين ممكنه هنوز براي تجربيات كاربران با ارزش نباشه يا توسط ديگر بنيادها سازماندهي شده باشد.گوگل عذرخواهي كرده بود و حمايت كرد كه وب مسترها بايد از آن براي دليل هايي نسبت به فهرست دراوردن ها استفاده كنند.فقط مطمئن باشيد كه فشار گسترده تري را از بالا رفتن كه ممكنه خواه يا ناخواه از قبل براي استفاده كردن آنها تصميم گرفته شده باشد نظر بگيريد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/77/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۹:۵۵ توسط:گرگ سفيد موضوع:

روش هايي براي استفاده از پس زمينه سفيد در طراحي سايت ( قسمت دوم )

ساير طيف هاي رنگ سفيد

رنگ هاي نزديك به رنگ سفيد هستند شامل برفي، شيري، عاجي، مرواريدي، كاغذي، ابريشمي، كتاني و ... هستند.

ساير رنگ هايي كه به رنگ سفيد نزديك هستند، شامل ذره اي از رنگ هاي ديگر - معمولا سياه - است كه از آن براي ايجاد رنگ سفيد و تركيبي از رنگ هاي ديگر استفاده مي شود. برخي كاربران و طراحان با اين نظريه موافق هستند كه سفيد خالص باعث آزار چشم ها در طراحي سايت مي شود. در برخي از پروژه هاي مربوط به چاپ و پرينت، از رنگ سفيد خالص به عنوان استاندارد ياد مي شود.

نكاتي براي استفاده از رنگ سفيد

ايجاد كنتراست

از رنگ هاي روشن يا تيره اي استفاده كنيد كه در تركيب با پس زمينه سفيد، خوانايي قابل توجهي داشته باشند و پيام و هدف شما را به بازديدكنندگان وب سايت منتقل كند. رنگ سياه يكي از رايج ترين انتخاب ها براي قرارگيري بر روي پس زمينه سفيد در طراحي سايت است؛ زيرا ديدن و خواندن آن بسيار راحت است. اين ديدگاه براي تصاوير نيز صدق مي‌كند. تصاويري را انتخاب كنيد كه رنگ سفيد به صورت افراطي در آن استفاده نشده است و يا تصاويري را انتخاب كنيد كه در صورت قرار گيري بر روي پس زمينه سفيد مقداري از تركيب هاي رنگ هاي تيره يا مشكي نيز در آن به كار گرفته شده باشد. بهتر است در صورت استفاده از پس زمينه سفيد، قسمت گوشه صفحات خود يا Border آن ها از رنگ‌ سياه و تيره استفاده كنيد تا بتوانيد تصاوير پس زمينه خود را از ساير بخش‌هاي وب سايت جدا كنيد.

سادگي را حفظ كنيد

اسانس رنگ سفيد به معناي سادگي است. براي بيشترين تاثير، به دنبال طرحي گيرا و در عين حال ساده باشيد.
از تصاوير ساده استفاده كنيد: تصاوير، گرافيك ها و ساير موارد استفاده شده در طراحي سايت بايد بازتاب دهنده طراحي كلي و هدف وب سايت باشند. به جاي استفاده از تصاوير پيچيده و اشغال فضاي زياد درطراحي سايت ، تصاوير را تا جاي امكان ساده نگه داريد.

تمركز بر تايپوگرافي

تايپ زيبا يكي از مهم ترين عوامل درقسمت طراحي سايت است كه همه چيز آن به صورت ساده ظاهر مي شود. اين كار باعث مي‌شود تايپوگرافي در طراحي سايت يكي از مهم ترين عوامل به شمار رود. سعي كنيد يك يا دو فونت عالي براي قسمت طراحي سايت خود انتخاب كنيد و آن ها را به خوبي استفاده كنيد. با انجام اين كار، مسيري طولاني در طراحي سايت و استفاده از پس زمينه سفيد را به خوبي مي پيماييد.

فضاي خالي، دوست شما است

به ياد داشته باشيد كه پس زمينه هاي سفيد، بخشي از نماي كلي وب سايت شما و يكي از روند هاي رايج امروزي در طراحي سايت است. پس با استفاده از فضاهاي خالي در وب سايت، از اين پس زمينه به خوبي استفاده كنيد. سعي كنيد در اطراف تمامي موارد به كار رفته در وب سايت خود فضاي اضافي در اختيار داشته باشيد و حاشيه هاي گسترده تر و اضافه تري را بين متن و آيتم هاي منو قرار دهيد. سعي كنيد بر روي حاشيه هاي وب سايت و فضاي خالي آن درست به اندازه ي موارد مهم طراحي سايت تمركز كنيد.

تمركز بر روي رنگ خاص

رنگي را انتخاب كنيد و آن را بر روي پس زمينه سفيد و نوشته هاي سياه خود استفاده كنيد. استفاده از رنگ تصادفي باعث مي‌شود برخي از بخش هاي طراحي و وب سايت شما بيشتر به چشم بيايد و افراد بازديد كننده بر روي اين موارد به خوبي تمركز كنند. يكي از مزاياي استفاده از رنگ سفيد اين است كه تقريبا با كليه رنگ ها هارموني يا مطابقت خاصي دارد.

نتيجه گيري

با اين كه استفاده از پس زمينه هاي سفيد امري جديد نيست، اما هم اكنون زمان آن است كه اين رنگ خاص را در طراحي سايت خود به كار بگيريد. كار با زمينه هاي سفيد مي‌تواند احساس مهم بودن، شفافيت و تميز بودن را براي هر نوع از پروژه هاي طراحي سايت به ارمغان بياورد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/78/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۸:۵۵ توسط:گرگ سفيد موضوع:

گوگل براي يكي كردن(قاطي كردن) rel=next/prev عذرخواهي كرد

گوگل حدس ميزنه وب مسترها،توسعه دهندگان،و ناشران به استفاده از rel=prev/next براي دلايلي ديگر خارج از اهداف فهرست كردن سئو ي گوگل استفاده ميكنند.

 

گوگل ديروز تائيد كرد كه سالها است از rel=next/prev حمايت نكرده است.گوگل اقرار كرده بود كه يكي كردن يك اشتباه در سئو بود.آنها از حمايت دست برداشتند اما ارتباط برقرار نكردند تا وقتي كه كسي در تيم گرايشات وب مسترهاي گوگل متوجه شده باشد به هيج وجه اين مورد استفاده جستجوي گوگل نبوده است.

اين يك اشتباه بود:ما براي هر اغتشاشي عذرخواهي ميكنيم.سخنگوي گوگل به Search Engine Landدرجمعه گفته:اين يك اشتباه بود و چيزي بود كه ما مجبور بوديم به طور فعالانه قبل از اينكه مستندات را برداريم ارتباط برقرار كنيم.شركت همچنان ميگفت كار را به طور بهتري انجام دادن در ارتباط دادن ايننوع از تغييرات در آينده هدفي براي سئو خواهد بود.

"همانگونه كه سيستم هاي سئو ي ما بارها و بارها پيشرفت ميكند،ممكن است نمونه هايي وجود داشته باشه جايي كه انواع خاص از بالا رفتن به عنوان بحران همانگونه كه يك بار بود نيست،و ما متعهديم وقتي كه تغييرات ساخته ميشوند راهنمايي را فراهم كنيم."

آيا شما مجورين بالا رفتن قيمت ها را رفع كنيد؟

احتمالا نه،گوگل امروز صبح در پاتوق يك ويدئويي هنگامي كه ممكنه از rel=next/prev براي جستجو استفاده نكند ارتباط برقرار كرده،اين ميتونه هنوزتوسط ديگر موتورهاي جستجو و مرورگرها ميان ديگر دلايل استفاده بشه.بنابراين وقتي كه گوگل ممكنه براي فهرست جستجو استفاده نكنه ،rel=prev/next هنوزم ميتونه براي كاربران و سئو مفيد باشه.مخصوصا بعضي مرورگرها ممكنه از آن حاشيه نويسي ها براي چيزهايي مثل پيش فرض كردن داده ها يا اهداف قابل دسترس استفاده كنند.

Bing به طور نسبي از rel=prev/nextحمايت ميكند

Frédéric Dubutاز Bing ديروز گفته وقتي كه Bing براي يكي كردن صفحات از اين استفاده نميكنه،ما براي قابل كشف بودن و فهميدن قواعد كلي سئو ي سايت ها از اين استفاده ميكنيم.

ما در حال استفاده rel prev/next(شبيه بيشتر بالا رفت ها)همانگونه كه نكات براي كشف صفحه و فهميدن قواعد سايت هستيم.در اين لحظه ما صفحات را باهمديگر در فهرست سئو براساس اينها يكي نمي كنيم و ما در مدل رتبه بندي ها از prev/nex استفاده نمي كنيم.

گوگل ابدا از اين استفاده نميكنه

اما به طور صادقانه،گوگل اصلا از اين استفاده نميكنه.

گوگل گفته:"اما آن به اين معني نيست كه شما بايد تك صفحه اي هاي بسيار بزرگي را وقتي كه اين بهترين راه حل براي كاربران شما نيست بسازيد."

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/75/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۷:۱۳ توسط:گرگ سفيد موضوع: