اطلاعات عمومي وب اطلاعات عمومي وب .

اطلاعات عمومي وب

اصول طراحي سايت تخت يا Flat ( قسمت سوم )

در اين نوع طراحي سايت ، رنگ ها تمايل دارند پر جنب و جوش و محرك باشند - بهتر است خالص ترين رنگ ها را در طراحي خود به كار بگيريد. رنگ هاي اوليه و ثانويه در اين طراحي بسيار محدود و چشمگير هستند. به علاوه، فونت هاي رنگي نيز اغلب در اين نوع طراحي ها استفاده مي شود. در اين روند طراحي، رنگ هاي يكپارچه مانند بنفش و سبز و آبي بسيار محبوب هستند.

 

رويكرد مينيماليست

طراحي سايت تخت يا فلت، به صورت طبيعي امري ساده است و با رويكرد طراحي حداقل يا مينيماليستي كار مي‌كند.

از افزودن عناصر زياد يا طراحي شلوغ پرهيز كنيد. رنگ و متن ساده يكي از عناصر كليدي در طراحي سايت تخت يا فلت است. اگر مي خواهيد تصاوير مورد نظر را نيز به وب سايت خود استفاده اضافه كنيد، بهتراست مبحث عكاسي ساده را در اولويت قرار دهيد و از تصاوير ساده ا استفاده كنيد كه در عين حال مي توانند مقصود و هدف شما را به كاربران منتقل كند.

برخي از طراحي سايت ها، با استفاده از طراحي فلت، مقصود و هدف خود را به خوبي به كاربران خود انتقال م دهند و با استفاده از قرار دادن موارد مورد نياز در زمينه ساده، اين كار را به خوبي انجام مي دهند و هماهنگي و تعادل خاصي را بين تصاوير استفاده شده، طراحي ساده و فونت برقرار م كنند.

طراحي "تقريباً" فلت

سبكي كه بيشتر طراحان ترجيح مي دهند از آن استفاده كنند و با آن موافقت مي‌كنند، طرحي است كه به صورت تقريبي در دسته طراحي سايت تخت قرار مي گيرد.

در اين نوع طرح، مفاهيم طراحي سايت فلت يا تخت به صورت پايه اي مورد استفاده قرار مي گيرد، اما به برخي از آن ها، طراحي خاصي اضافه مي‌شود. طراحان معمولا يك افكت را انتخاب مي‌كنند و از آن به صورت جامع در اغلب پروژه‌هاي تخت يا فلت استفاده مي كنند. اين سبك انعطاف پذيري بيشتري را در اختيار طراحان قرار مي دهند تا بتوانند به صورت همزمان از طراحي سايت تخت و عناصر زيبايي شناسي در وب سايت خود استفاده كنند.

اغلب طراحان علاقه خاصي به اين نوع از طراحي سايت نشان مي دهند، زيرا با استفاده از اين عنصر مي توانند عمق مورد نظر و بافت خاصي را در وب سايت خود ايجاد كنند. كاربران نيز مانند طراحان وب سايت به اين نوع از سبك طراحي سايت علاقه دارند، زيرا در اين نوع طراحي سايت از زاويه هاي كم تر استفاده شده است و مي توان تعامل كاربران را بيش از پيش افزايش داد. از طرف ديگر، برخي از طراحان نيز به اين نوع طراحي سايت علاقه ندارند، زيرا معتقدند اين سبك، تركيبي از دو سبك متفاوت است و فاقد تعريف مشترك و مشخصي از يك سبك خاص است.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/98/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۶:۴۳ توسط:گرگ سفيد موضوع:

حذف بخش هايي از كنسول جست و جوي گوگل

ابزار بازرسي سئو ي url گوگل هم اكنون url كانوني گوگل را نمايش مي دهد.

 

شركت گوگل، اعلام كرد فرمان اطلاعاتي كه در مورد سئو براي كاربران مفيد نيست و استفاده زيادي از آن ها نمي كنند را حذف خواهد كرد و همچنين اعلام كرد كه ابزار بازرسي url داده هاي مورد نياز كاربران را به آن ها عرضه خواهد كرد.

فرمان اطلاعاتي يا Info Command. فرمان اطلاعاتي، كه در مواردي مانند info:searchengineland.com استفاده مي شود هم اكنون url كانوني، براي url هايي كه با استفاده از اين اطلاعات وارد كرديد را به شما باز مي گرداند. ابزار بازرسي سئو ي url هم اكنون url كانوني را براي url هايي وارد كرده ايد نمايش مي دهد. بنابراين شركت گوگل اعلام كرد كه فرمان اطلاعاتي ديگر كاربرد خاصي در سئو ندارد و كاربران نيازي به آن پيدا نمي كنند.

پيش از اين، فرمان اطلاعاتي نه تنها url كانوني را نشان مي داد، بلكه پيوندها يا لينك هايي را به Cache، صفحات مشابه، پيوندها، صفحات از سايت و موارد مشابه را نيز نمايش مي داد. شركت گوگل اغلب اين داده هاي سئو را در نوامبر 2017 حذف كرد.

چه زماني اين اتفاق رخ خواهد داد؟

به زودي Info Command هيچ گونه از اطلاعات سئو ي خود را نمايش نمي دهد. شركت گوگل، ابزار بازرسي url را به نحوي تغيير داده است تا هر گونه url كانوني را نمايش دهد.

پيش از اين اين ابزار سئو تنها ويژگي را نشان مي داد كه شما در قسمت كنسول جستجوي گوگل آن را مديريت مي‌كرديد. با وجود اين تغيير، اطلاعات و ويژگي هايي مانند Command نيز حذف خواهد شد. اين روش، يكي از راه هاي كشف url هاي سئو شده كانوني بود. به دليل عدم استفاده زياد از اين ويژگي و به روز رساني و افزودن ويژگي هاي جديد سئو به ابزار بازرسي ،url ديگر نيازي نبود تا از اين ويژگي استفاده شود. همچنين ابزار بازرسي url به كاربران و صاحبان وب سايت كمك خواهد كرد تا از URL هاي خود به نحو احسن استفاده كنند.

بخش كانوني در ابزار بازرسي url

هم اكنون، هنگامي كه url را در ابزار بازرسي url اجرا مي كنيد، بخش مركزي مشخص شده توسط كاربران و بخش كانوني مشخص شده توسط گوگل را به شما نمايش مي دهد. بخش منتخب گوگل، url هايسئو يي است كه توسط اين شركت انتخاب شده است. ساير نسخه ها را مي توان توسط عامل هايي مانند نوع دستگاه استفاده شده توسط كاربران و زبان انتخابي آن ها ارائه داد. در اين بخش، لايو تست يا آزمايش زنده قابل دسترس نيست و گوگل، URL كانوني سئو را تنها پس از نمايه كردن يا ايندكس كردن صفحه مورد نظر انجام مي‌دهد.

هم اكنون براي مشاهده url منتخب سئو ي گوگل به عنوان url كانوني، نياز است تا دسترسي تاييد شده اي به سايت، در كنسول جستجوي گوگل داشته باشيد و url مورد نظر را در ابزار بازرسي url وارد كنيد. پيش از اين، قادر بوديد تا از اين فرمان اطلاعاتي در بخش عمومي كنسول جستجوي گوگل استفاده كنيد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/95/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۲:۴۳ توسط:گرگ سفيد موضوع:

اصول طراحي سايت تخت يا Flat ( قسمت دوم )

عناصر ساده

طراحي سايت تخت از بسياري از عناصر ساده رابط كاربري، مانند دكمه ها و آيكون ها استفاده مي كند. طراحان اغلب به اشكال ساده اي مانند مستطيل، دايره يا مربع ها پايبند هستند و از اين اشكال، به صورت تنها و بدون هر گونه افزودني خاص استفاده مي‌كنند. اين اشكال مي توانند كاملاً زاويه اي، صاف و مربعي باشند يا شامل انحنا باشند.

هر گونه از عناصر رابط كاربري بايد براي كليك كردن يا ضربه زدن كاربران به صورت ساده و آسان طراحي شده باشد. تعامل كاربران در اين گونه طراحي سايت ، بايد به صورت مناسب و بدون نياز به توضيح بيشتر ارائه شود.

علاوه بر ظاهر ساده، از رنگ هاي برجسته و دكمه هاي قابل كليد استفاده كنيد تا كاربران را به استفاده بيشتر از آن ها تشويق كنيد، اما بهتر است عناصر ساده را با عناصر طراحي اشتباه نگيريد؛ زيرا مفهومطراحي سايت تخت مي تواند درست به پيچيدگي هر گونه طراحي ديگر در مبحث طراحي سايت باشد.

تمركز بر روي تايپوگرافي

به علت طبيعت ساده عناصر در مبحث طراحي سايت تخت، تايپوگرافي به شدت حائز اهميت است.

تون (Tone) استفاده شده در تايپوگرافي بايد هم خواني كاملي با طرح كلي وب سايت داشته باشد. استفاده از فونت هاي پيچيده با طراحي خاص، ممكن است در تضاد با طراحي سايت ساده باشد. نوع متن و فونت استفاده شده بايد به صورت برجسته باشد و از كلمات، به صورت موثر استفاده كنيد تا بتوانيد محصول نهايي خود را از نظر بصري و نوشتاري به صورت كامل و مفيد به كاربران معرفي كنيد و آن ها را به تعامل بيشتر با وب سايت و محصولات تان را تشويق كنيد.

براي قسمت تايپوگرافي وب سايت خود، بهتر است از فونتي ساده براي قسمت سر صفحه وب سايت خود استفاده كنيد. به عنوان عنصري خاص در وب سايت، بهتر است از فونتي خاص، تنها در يك قسمت از وب سايت خود استفاده كنيد تا بتوانيد نوعي جنبه هنري نيز به وب سايت خود اضافه كنيد، اما بهتر است از اين گونه فونت هاي خاص بيش از حد استفاده نكنيد تا طبيعت ساده وب سايت خود را به خوبي حفظ كنيد. نوع فونت استفاده شده، بايد قادر باشد تا چگونگي استفاده از طراحي سايت را بازگو كند. دكمه ها و ساير شاخص هاي وب سايت را به صورت برجسته مشخص كنيد، تا استفاده و تعامل با آن ها توسط كاربران، با راحتي بيشتري صورت گيرد.

تمركز بر روي رنگ، قسمتي مهم از طراحي سايت است. نوع پالت هاي رنگي استفاده شده در اين نوع طراحي سايت ، معمولا ساده تر و روشن تر از رنگ هاي استفاده شده در ساير طراحي سايت است.

پالت هاي رنگ استفاده شده پروژه هاي طراحي سايت تخت، معمولا شامل بسياري از رنگ ها است. در حالي كه اكثر پالت هاي رنگي اغلب بر روي دو يا سه رنگ تمركز مي‌كنند، اما رنگ هاي استفاده شده درطراحي سايت تخت مي توانند 6 تا 8 رنگ برسند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/96/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۲:۲۱ توسط:گرگ سفيد موضوع:

داده هاي منتشر شده توسط Moz در مورد مشكل اخير شاخص هاي گوگل ( قسمت دوم )

دليل اهميت اين موضوع چيست؟

موضوعي كه بايد به آن اشاره كنيم اين است كه نبايد تصور كنيد سئو ي تمامي وب سايت هاي موجود تحت تاثير اين مشكل قرار گرفته اند. بنابراين اين عبارت به اين معنا نيست كه وب سايت مورد نظر شما 4 درصد از اطلاعات و صفحات خود را در بخش شاخص گوگل از دست داده است. اين عبارت مي‌تواند به اين معنا باشد كه وب سايت شما همچنان تمام صفحات سئو ي خود را در بخش شاخص گوگل حفظ كرده است، يا اين كه 50 درصد از صفحات شما از اين بخش حذف شده اند. هر وب سايت مشخصات منحصر به فرد خود را دارد و مي‌تواند به صورت متفاوت از وب سايت هاي ديگر تحت تاثير اين باگ قرار گيرد.

براي كسب اطلاعات بيشتر، مي توانيد از بخش گزارش كنسول جستجوي سئو ي گوگل براي مشاهده صفحات ايندكس شده و ميزان تغييرات آن ها استفاده كنيد. در حقيقت، شركت گوگل در پي مشكلات پيش آمده در اين بخش، ميزان مشكلات در وب سايت هاي متفاوت را دسته‌بندي كرده است و گزارشي از آن ها تهيه كرده است كه مي توانيد با مراجعه به اين بخش آن ها را مشاهده كنيد. شركت گوگل در روز 5 آوريل اعلام كرد: به دليل مديريت داخلي بخش شاخص جستجوي سئو ، برخي از صفحات وب سايت شما ممكن است از بخش index حذف شده باشند. موضوع مهم در اين خصوص اين است كه اين مشكل در حال حاضر حل شده است و هيچ گونه اقدام خاصي از سوي شما مورد نياز نيست.

چه كاري مي‌توانيم انجام دهيم؟

براي حل اين مشكل سئو هيچ كاري از دست افراد عادي بر نمي آيد. شركت گوگل مشكل را حل كرده است. خبر خوشحال كننده اين است كه اين مشكل بيشتر از يك هفته طول نكشيد، اما ميزان جستجوهاي انجام گرفته در گوگل هم اكنون كمتر از ميانگين هميشگي است. در هر صورت، اين مشكل سئو را مي‌توان به صورت يادآوري در نظر گرفت تا به ياد داشته باشيد ترافيك وب سايت شما همواره به صورت تصاعدي افزايش پيدا نمي كند و ممكن است گاهي با كاهش در ميزان ترافيك و صفحات خود رو به رو شويد.

برخي افراد ادعا مي كنند كه مشكل سئو ي وب سايت آن ها به طور كامل حل نشده است و صفحات آن ها به طور كامل ايندكس نشده است. نكته مورد نظر اين است كه شركت گوگل تمامي قسمت هاي وب سايت را ايندكس نمي كند؛ بلكه آن ها هرگز اين كار را انجام نداده اند و در طول چندين سال گذشته بارها اعلام كرده اند كه هدف آ نها ايندكس كردن يا نمايه كردن تمام url هاي يك وبسايت نيست، زيرا ممكن است تمام صفحات يك وب سات مفيد و قابل استفاده نباشند. جان مولر از شركت گوگل اخيراً اعلام كرده است كه اگر صفحات سئو ي شما همچنان ايندكس نشده‌اند، اين امر طبيعي است:

"يكي از مواردي كه بايد به آن اشاره كنم اين است كه ما تمامي url هاي سئو ي يك وبسايت را ايندكس نمي كنيم ، بنابراين اگر وب سايت شما شما به صورت مجدد پردازش شده باشد، بسيار طبيعي است كه تمامي url ها در بخش ايندكس گوگل نمايش داده نشوند. بنابراين از سايت هاي بسيار معروف با ترافيك بالا مي خواهيم تا به ما كمك كنند تا ارزش گذاري صفحات سئو شان را با دقت بررسي كنيم."

بنابراين اگر صفحات شما همچنان ايندكس نشده اند، به بخش به ابزار بازرسي url كنسول جستجوي سئو ي گوگل مشاهده كنيد و سعي كنيد url هاي خاص و مشخص را تثبيت كنيد تا شركت گوگل بتواند آن ها را بررسي كند. اگر با مشكل خاصي مواجه شديد، ابزار بازرسي url سئو مي تواند مشكل شما را تا حد زيادي حل كند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/93/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۳۱:۴۶ توسط:گرگ سفيد موضوع:

اصول طراحي سايت تخت يا Flat

طراحي سايت تخت يا فلت، عبارتي است كه همواره حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارد و اشخاص متبحر در زمينه طراحي همواره در رابطه با آن گفت و گو مي كنند.

 

استفاده از اين طراحي سايت مانند يك شمشير دو سر است؛ زيرا اغلب طراحان هرگز از استفاده از اين نوع طراحي خسته مي شوند، يا اين كه كاملا از آن دوري مي كنند.

اما اغلب افراد به صورت ميانه عمل مي‌كنند. طراحي، به معناي ايجاد مفهومي مفيد است كه به خوبي عمل مي‌كند. اگر در مبحث طراحي سايت ، وب سايت مورد نظرتان با طراحي فلت هم خواني دارد، بنابراين آن را به كار بگيريد، اما اين روند ممكن است براي تمامي پروژه ها عمل نكند، بنابراين نبايد آن را به اجبار به كار بگيريد.

بنابراين بهتر است با يكديگر بررسي كنيم كه چه عواملي باعث به‌كارگيري اين طراحي مي‌شود. 5 ويژگي بسيار متمايز در حين طراحي سايت وجود دارد كه در اين مقاله به هر كدام از آن ها نگاهي مي اندازيم تا بتوانيم به صورت تقريبي هر كدام از آن ها را معرفي كنيم.

عدم وجود افكت

طراحي تخت، نام خود را از اشيا استفاده شده مي گيرد. در اين نوع طراحي سايت از يك سبك سه بعدي مشخص كه طراحي آن به صورت ساده انجام شده است، استفاده مي‌شود.

اين مفهوم با مواردي مانند سايه هاي ساده، شيب ها، ابزارساده، تزيينات و موارد ديگري كه عمق مورد نظر را به اين طراحي سايت اضافه مي‌كنند كار مي كند. هرگونه شاخصه خاص، از عكس ها گرفته تا دكمه ها و ابزار نويگيشن، بسيار واضح و ساده است و فاقد هرگونه تزيينات پيچيده و خاص يا سايه هاي دستكاري شده است.

در اين نوع طراحي سايت از هيچ گونه روش طراحي براي سه بعدي نشان دادن اشكال يا مواردي براي واقعي تر به نظر رسيدن عناصر مورد نظر استفاده نشده است.

لايه ها و عناصر استفاده شده در طراحي سايت تخت يا فلت درست مانند موارد استفاده شده در ساير پروژه ها است، اما صفحات مورد نظر از هيچ گونه تصوير پس زمينه پيچيده، تصوير پيش زمينه، دكمه ها و موارد خاص و پيچيده ديگري استفاده نمي كنند.

چه چيزي باعث جذاب شدن اين نوع طراحي مي شود؟

طراحي تخت يا فلت داراي ظاهري متمايز و بدون هيچگونه افزودني خاص است. در اين نوع طراحي سايت ، به صورت صريح از سلسله مراتب خاصي در طراحي استفاده مي شود كه براي موفقيت پروژه ها و درك ساده وب سايت توسط كاربران، به كار گرفته مي شود، كه اين امر باعث تعامل بيشتر كاربران با وب سايت مورد نظر مي شود. هر روزه، بيش از پيش از اپليكيشن ها و طراحي هاي مربوط به موبايل نيز از اين اصول بهره مي گيرند. با وجود صفحات كوچك، شاهد دكمه‌هاي كم تر و گزينه‌هاي ساده تر هستيم، كه اين امر باعث مي‌شود استفاده از طراحي فلت براي اين گونه دستگاه ها و پلتفرم ها، بسيار آسان و مفيد به نظر برسد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/94/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۳۱:۲۴ توسط:گرگ سفيد موضوع:

داده هاي منتشر شده توسط Moz در مورد مشكل اخير شاخص هاي گوگل

هم اكنون كه اين مشكل سئو حل شده است، زمان آن رسيده است كه با يك ديگر بررسي كنيم ميزان تاثيرات آن تا چه حد بوده است.

 

حدود 4 درصد از صفحات نمايه شده يا indexed تحت تاثير دي- ايندكسينگ گوگل قرار گرفته است. شركت گوگل در روز پنجشنبه اعلام كرد كه اين مشكل را حل كرده است و همچنين اعلام كرد: حدود چهار درصد از شاخص هاي سئو ي گوگل توسط اين اشكال تحت تاثير قرار گرفته‌اند.

چه اتفاقي رخ داد؟

بسياري از صفحات سئو ي وب سايت ها در روز پنج شنبه بعد از ظهر از فهرست گوگل خارج شدند. شركت گوگل در روز شنبه اعلام كرد كه به اين مسئله را رفع كرده است، اما درست روز بعد از آن، يعني روز يكشنبه اين بيانيه را رد كرده و اعلام كردند كه اين مشكل هنوز به طور كامل حل نشده است. شركت گوگل شب گذشته باري ديگر اعلام كرد كه مشكل به صورت كامل حل شده است.

طبق گزارش ها و داده هايي كه از سوي پت مايرز در روز پنجشنبه اعلام شد، او معتقد است كه چهار درصد از شاخص هاي گوگل تحت تاثير قرار گرفته است، اما او توانست تنها 23.237 URL پايدار سئو را بررسي كند. اين مقدار فقط بخش كوچكي از شاخص هايي است كه حاوي هزاران url است، بنابراين نشانه اي از تاثير در كل شاخص ها در دسترس نيست.

به نظر مي رسد url هاي بيشتري تحت تاثير قرار گرفته است، اما با توجه به بررسي ها و الگوهاي انجام گرفته به نظر مي رسد كه تنها تعداد مشخصي از url ها، تحت تاثير مشكل پيش آمده قرار گرفتند.

براي شفاف سازي اين مسئله، از ساير ارائه دهندگان داده ها كمك گرفتيم و هيچ كدام از آن ها قادر نبودند تا پاسخي مشخص به ما ارائه كنند و اين اتفاق تنها به دليل منابع محدود است. به دليل عدم وجود داده هاي مناسب، اين افراد نتوانستند تا تأثير مشكل سئو ي پيش آمده را تجزيه و تحليل كنند و به درخواست ما پاسخ دهند.

چهار درصد از شاخص هاي گوگل تحت تاثير قرار گرفته اند

داده هاي منتشر شده به ما نشان مي‌دهند كه حدود 4 درصد از url هاي سئو در شاخص گوگل تحت تاثير اين مشكل قرار گرفتند. تعداد دفعات زيادي از شركت گوگل درخواست كرديم تا راه‌حل خود را با ما در ميان بگذارند و تا به اين لحظه پاسخي از سوي آن ها دريافت نكرديم ، بنابراين نتيجه گيري هاي خود را طبق داده هاي Moz تجزيه و تحليل خواهيم كرد. در جدول زير مي توانيد كاهش مشخص در روز جمعه، 5 آورل و سپس كاهشي مشابه در روز يكشنبه 7 آوريل مشاهده كنيد.

بر اساس گزارش‌هاي Moz، ميزان كاهش روزانه در روز 5 آوريل برابر با 4 درصد است كه اين درصد تا مقداري بازيابي شده است و سپس به صورت مجدد تا 4.4 درصد كاهش داشته است.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/91/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۳:۱۶ توسط:گرگ سفيد موضوع:

قوانين جديد پيمايش (Scrolling) در طراحي وب ( قسمت جهارم )

بهترين تمارين موجود براي اسكرولينگ

لانگ اسكرولينگ، پارالل افكت (Parallax Effect) و مكانيسم‌هاي مشابه، تقريبا جزو روش هاي جديد به شمار مي‌روند، اما با استفاده از چندين آزمون و خطا، مي توانيد كارايي اين نوع اسكرولينگ براي طراحي سايت خود را بسنجيد.

در ادامه، چندين روش معرفي خواهيم كرد كه با تمرين روزانه آن ها مي توانيد Long scrolling را در وب سايت خود به كار بگيريد.

  • از جايگزين كردن اسكرول كوتاه و بلند نترسيد. اجازه دهيد محتواي قرار گرفته در طراحي سايت تان طول اسكرول را مشخص كند. كاملا منطقي است كه بخواهيد از اسكرول كوتاه براي هوم پيج و از اسكرول بلند براي لندينگ پيج استفاده كنيد.
  • نويگيشن را در نظر بگيريد. با اين كار، كاربران مي توانند به راحتي از بخشي به بخش ديگر بازگردند.
  • اسكرولينگ را با استفاده از شاخص هاي طراحي ابزارهاي خاص انجام دهيد تا كاربران بتوانند نحوه كار طراحي سايت شما را سريعا مشاهده كنند. كمان ها، دكمه هاي انيميشني يا ابزارهاي مشابه، روشي آسان و جالب براي كمك به كاربران است. برخي وب سايت ها از دكمه هاي كوچكي با دستورالعمل هايي مانند Scroll for more و Get Started براي كمك به كاربران خود استفاده مي‌كنند.
  • تمايز بين كليك هاي اسكرولينگ يا تب ها و ساير Call to Action ها را به وضوح مشخص كنيد تا وب سايت شما تعامل مورد نظر را به دست آورد
  • تحقيق كنيد و ببينيد كه چگونه كاربران با اسكرول تعامل برقرار مي كند. در Google Analytics يا بخش تجزيه و تحليل گوگل، مي توانيد بخش In page Analytics را باز كنيد تا ببينيد كه چندين نفر از كاربران بر روي قسمت هاي مختلف كليك مي كنند. بر اساس اطلاعات و داده هاي مشاهده شده، مي توانيد در صورت لزوم طراحي سايت مورد نظر را انجام دهيد.
  • افراط نكنيد. اسكرولينگ بلند به معناي گنجاندن 500 صفحه از محتواي ادامه دار نيست؛ بلكه لانگ اسكرول مي تواند بسيار ساده باشد. داستان و محتواي مورد نظر خود را بازگو كنيد و سپس صبر كنيد. كاربران خود را مجبور نكنيد تا از اسكرول براي مشاهده محتواي طولاني استفاده كنند.
  • بر روي كاربران هدف خود تمركز كنيد و قبول كنيد كه حتي طراحي سايت هايي كه عنوان اسكرولينگ بي نهايت را دارند نيز در قسمتي از وب سايت به انتهاي خود مي رسند. هنگام ايجاد سايت‌هايي با اسكرولينگ طولاني‌تر، درك كنيد كه كاربران همچنان به ناوبري يا Navigation احتياج دارند.
  • نشانه هاي بصري را به طراحي سايت خود استفاده اضافه كنيد كه راهنماي خوبي براي كاربران باشند و در امر اسكرولينگ به آن ها كمك كنند.
  • اسكرولينگ مي تواند مانند يك شمشير دو سر باشد؛ بنابراين سعي كنيد از مزاياي آن به نحو احسن استفاده كنيد و تا جاي امكان از معايب آن دوري كنيد.

طراحي هاي بدون صفحه در آينده

طراحي سايت هاي اسكرولينگ طولاني به هيچ عنوان از بين نمي‌روند. در حالي كه همواره تغييراتي در اندازه صفحات نمايش بر روي دستگاه هاي محبوب مشاهده مي كنيم، مي توان پيش بيني كرد كه حتي اگر با صفحات كوچك تري در آينده مواجه شويم، اسكرولينگ ها در آن‌ها به كار مي‌آيد.

در حقيقت، تغييرات انجام گرفته بر روي طراحي سايت بدون صفحه، هم اكنون نيز آغاز شده است و برخي طراحان باور دارند كه آينده وب سايت ها در دست سيستم هاي آينده است. در حالي كه برخي وبسايت ها به روش فكر كاربران و استفاده اطلاعات توسط آن ها اهميت زيادي مي دهند، اما طراحان همچنان بايد در رابطه با بهترين روش ها براي ايجاد محتوا در محيط هاي متفاوت فكر كنند.

طراحي تعاملي، پايه و اساس طراحي سايت لانگ اسكرولينگ است. اگر كاربران به استفاده از آن علاقه نشان مي‌دهند، بنابراين اهميت زيادي به طول اسكرول نمي‌دهند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/92/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۲:۵۳ توسط:گرگ سفيد موضوع:

قوانين جديد پيمايش (Scrolling) در طراحي وب ( قسمت سوم )

معايب اسكرولينگ

كاربران سخت گير

به اين اهميت ندهيد كه چرا برخي كاربران همواره به تغييرات ايجاد شده در طراحي سايت واكنش منفي نشان مي دهند. بااين حال، اين تكنيك به قدري موثر و پركاربرد است كه طبق آمار وارقام، اكثريت كاربرانبه اين تكنيك عادت كرده‌اند.

اشكالات سئو

داشتن تنها يك صفحه بر روي وب سايت ممكناست تاثيرات منفي بر روي سئو طراحي سايت داشته باشد.

به هم خوردن

قطع ارتباط ايجاد شده بين اسكرولينگ و محتوايصفحه طراحي سايت ممكن است كاربران را گيج كند و ترجيح دهند از وب سايتشما خارج شوند.

مشكلات نويگيشن يا ناوبري

برگشت به محتواي پيشين بر روي طراحي سايت مي تواند امري آزاردهنده باشد. براي مقابله با اين امر،مي‌توانيد نويگيشني دائمي بر روي صفحه خود ايجاد كنيد كه هرآيتم و بخش وب سايت شما به بخشي ازصفحه اصلي متصلباشد.

سرعت سايت

بخشي از محتوا مانند گالري تصاوير يا ويديوقرار گرفته بر روي وب سايت ممكن است سرعت سايت شما را تاحد زيادي كاهش دهد؛ به ويژه براي طراحي سايت هاي Parallax-Scrolling كه بر پايه جاوا اسكريپتو jQuery هستند.

عدم وجود فوتر (Footer)

در وبسايت هايي با اسكرولينگ بينهايت ، پيشنهاد مي كنيم تا حتما از فوتر استفاده كند تا پيمايش طراحي سايت به خطر نيفتد. در غير اين صور ، در صورت عدم وجودناوبري يا نويگيشن مناسب در قسمتنهايي صفحه، ممكن استكاربران گج شوند.

به غير از مزايا و معايب گفته‌شده، اسكرول طولاني تكنيكي استكه با برخي از طراحي سايت‌ ها، بيشتر از ساير وب سايت ها مطابقتدارد. وب سايت هايي كه داراي اسكرولينگ طولاني تر هستند وقصداستفاده از محتوا و طراحي بدون نقصي دارند، بايد:

بخش خاصي براي ترافيك موبايل در وب سايت خود قرار دهند

به روز رساني هاي مكرر يا محتواي جديد آپلود كنند

اطلاعات زيادي كه با روش هايي مانند استفاده از اينفوگرافيك هاتوليد شده اند در وب سايت خود قرار دهند.

از تصاوير و گرافيك هايي با حجم بالا استفاده نكنند، زيرا اينكار باعث تداخل در بارگذاري صفحه مي شود.

شبكه هاي اجتماعي

طراحي سايت هاي شبكه هاي اجتماعي كه سرمايه گذاري زيادي برمحتواي توليد شده توسط كاربران انجام مي شوند، از اسكرولينگطولاني به خوبي سود مي برند. از طرفي ديگر، سايت هايي كههدف دارهستند، مانند تجارت الكترونيك كه نيازمند ناوبريمنسجم است، تمايل بيشتري به استفاده از روش هاي قديمي ومحافظه كارانه دارند.

در قسمت مياني، وب سايتي مانند Etsy قرار دارد كه فروشگاهيآنلاين براي محصولات توليد شده توسط كاربران است؛ كه اينوبسايت از راه حلي دوگانه استفاده مي‌كند:

صفحات زيادي كه از اسكرولينگ بي نهايت استفاده مي كنند و درنهايت، قسمت انتهاي صفحه با كال تو اكشن “Show me more” مشخص مي‌شود.

مانند تمامي روش هاي


 ، بهتر است از اسكرول طولانيتر تنها به منظور تقليد از سايت هاي ديگر استفاده نكنيد. اطمينانحاصل كنيد كه وب سايت شما با معيارهاي استفاده از اين نوعاسكرولينگ مطابقت دارد. در غير اين صورت ممكناست نتيجهعكس رخ دهد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/89/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۳:۱۷ توسط:گرگ سفيد موضوع:

مشكل de-indexing گوگل هنوز به طور كامل حل نشده است ( قسمت دوم )

جان مولر از شركت گوگل و كمپاني هايي مرتبط، در چندين روز اخيرتوييتر هاي زيادي را در اين رابطه سئو منتشر كرده اند.

 

مسئله اي كه واضح است اين است كه درصد واضحي از تاثيرپذيرياست ايندكس سئو ي گوگل از اين مشكل در دسترس نيست. اما مسئله اي كهمهم است اين است كه اين مشكل همچنان به طور كامل حلنشده استو صفحات زيادي را تحت تاثير قرار مي دهد.

تغييرات

به دليل بروز اين مشكل، ممكن است تغييرات زيادي را در وب سايتخود مشاهده كنيد، نرخ‌تبديل دچار تغييرات شود و تمامي شاخصه‌هايجستجوي گوگل دچار تغيير و تحول شود. همچنين ممكن است تازمانيكه اين مشكل به طور كامل حل شود، بخش تجزيه و تحليل و ابزار سئو ي مربوط به آن با افت قابل توجهي مواجه شود.

 اگر احساس مي‌كنيد به صفحاتي نياز داريد كه هم اكنون در بخشايندكس گوگل قرار ندارند، مي توانيد از ابزار بازرسي url استفادهكنيد و ويژگي Index را در آن ثبت كنيد. اين كار به شما كمك مي‌كندتا صفحهمورد نظر را هرچه سريع تر به ايندكس سئو ي گوگل بازگردانيد. شركت گوگل همچنان در حال كار بر روي پردازش مجدد url هاي تحت‌تأثير است و معتقد است كه اين مشكل به سرعت حل خواهد شد.

زمان مورد نياز

شركا گوگل در روز 9 آوريل، در ساعت 3 و 45 دقيقه بعد از ظهر اعلامكرد كه آن ها به زمان بيشتري براي حل مشكل نياز دارند. اين كمپانيهمچنين اعلام كرد كه به راه حل اين مشكل بسيار نزديك شده‌اند وبهاحتمال زياد در 8 ساعت آينده اين مشكل را تا حد امكان حل خواهندكرد، اما در طي 12 تا 24 ساعت آينده اين مشكل به طور كامل حلنخواهد شد و اين شركت اعلام كرد كه هنگام حل اين مشكل كاربرانخودرا مطلع خواهد كرد.

شركت گوگل در توييتر خود اعلام كرد:

"مشكل ايندكسينگ سئو بايد طي 8 ساعت آينده به طور كامل حل شود.  ذخيره و نمايش مجدد برخي صفحات ممكن است تا 12 الي 24ساعت آينده نيز طول بكشد. هنگام حل كامل اين مشكل، حتماكاربرانخود را از طريق به روزرساني مطلع خواهيم كرد."

توييتر جان مولر نيز به اين شرح است:

"مسئله اي كه بايد به آن اشاره كنيم اين است كه تمامي url ها را برروي وب، Index نمي كنيم، بنابراين حتي اگر url ها به طور مجددپردازش شوند، طبيعي است كه تمامي url ها بر روي وب سايت هاايندكسنخواهند شد. از وب سايت ها مي خواهيم تا ما را درشناسايي ارزش ايندكسينگ سئو ي صفحات شان ياري كنند."

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/90/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۲:۵۴ توسط:گرگ سفيد موضوع:

قوانين جديد پيمايش (Scrolling) در طراحي وب ( قسمت دوم )

اما به به محض اين كه اسكرولينگ را به عنوان روشي براي نشان دادن آغاز، ميانه و پايان طراحي سايت به كار مي‌گيريد، نقش اساسي آن را در جلب توجه كاربران مشاهده خواهيد كرد.

در حقيقت، برخي از الگوهاي در حال ظهور در طراحي سايت ، به عنوان آخرين روش پيدا شده در اسكرولينگ يا پيمايش هستند. به عنوان مثال، "اسكرول Fixed-in-place" (ثابت) كه در UXpin Tour Page (ابزار طراحي رابط كاربري) خود استفاده مي كنيم، باعث ايجاد برخي تجارب تعاملي از لانگ اسكرال سنتي (Traditional long scroll) مي شود.

آيا اسكرولينگ براي شما مناسب است؟

هرگونه تكنيك طراحي سايت ايجاد شده در اين راه، داراي مخالفان و طرفداران خاص خود است. در اغلب موارد، هيچ كدام از ابزارها و روش هاي ايجاد شده به طور كامل غلط يا صحيح نيستند، به همين دليل بايد تمامي موارد مورد نياز را قبل از به كارگيري چنين پروژه‌اي بسنجيد.

مزاياي اسكرولينگ

  • باعث تشويق به تعامل مي شود: با تحريك عوامل و شاخصه هاي متغير، اين روش مي تواند يكي از روش هاي جالب و موثر براي تشويق تعامل كاربران باشد.
  • اسكرولينگ طولاني و سريع تر در طراحي سايت مي تواند عاملي موثر و سريع تر از كليك كردن در وب سايت ها باشد، زيرا اين امر مسير راحتي را براي كاربران ايجاد مي‌كند و سرعت وب گردي آنها را آهسته نمي كند. همان طور كه پيش از اين نيز توضيح داده شد، استفاده از زمان سپري شده بر روي يك وب سايت، بسيار مهم تر از مبحث گذر زمان است.
  • كاربران را راضي مي كند - راحتي استفاده از اين نوع اسكرولينگ ، ميزان زمان سپري شده كاربران بر روي سايت را افزايش مي دهد. اين امر براي وب سايت هايي كه از اسكرولينگ بي نهايت استفاده مي كنند بسيار مفيد است؛ زيرا با اين كار مي توانيد به كاربران كمك كنيد تا محتوايي را كشف كنند كه ممكن است حتي به آن فكر نكرده باشند.
  • طراحي پاسخگو (Responsive) - طراحي سايت و صفحات آن مي‌تواند در پلت فرم هاي مختلف مانند صفحه نمايش كامپيوتر و تلفن همراه متفاوت باشد، اما با استفاده از تكنيك هاي جديد اسكرول ينگ مي توانيد اين تفاوت ها را به حداقل برسانيد تا كاربران تجربه يكساني از اين اين پلتفرم ها داشته باشند.
  • كنترل حركات - از آن جايي كه تكان دادن انگشتان بر روي صفحه نمايش بسيار راحت تر از كليك كردن بر روي قسمت‌هاي مختلف است، بنابراين عمليات اسكرولينگ رابطه ي بسيار نزديكي با حس لامسه دارند. كاربران ديگر، به خصوص كاربراني كه از دستگاه هاي موبايل استفاده مي‌كنند، اين روش را به عنوان راهي موثر براي دريافت و نمايش اطلاعات خود مي دانند.
  • طراحي سايت جذاب و لذت بخش - تنها چندين كليك مي تواند باعث تعاملات سريع تر براي يك اپليكيشن يا بازي شود و تعاملات كاربران را با وب سايت مورد نظر افزايش دهد و رضايت آن ها را جلب كند.

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/85/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۲:۳۲ توسط:گرگ سفيد موضوع: