اطلاعات عمومي وب اطلاعات عمومي وب .

اطلاعات عمومي وب

آينده وبلاگ هايي كه به سبك مجلات ساخته شده اند: روش ها و ايده ها

امروزه تمامي مجلات كاغذي و و اغلب حرفه ها و تخصص هاي آنلاين، وب سايتي را براي كاربران خود ايجاد كرده اند. بسياري از آن ها نيز همچنان نسخه‌هاي چاپي را به نسخه هاي آنلاين ترجيح مي دهند، اما اينترنت و طراحي سايت فضايي بسيار ارزان تر براي انتشار مطالب است. به نظر مي رسد آينده وبلاگ نويسي آنلاين به سمتي حركت مي‌كند كه در آن وبلاگ ها طراحي سايت مجله مانند خود را حفظ مي‌كنند. اما اين عبارت به چه معنا است؟ چگونه مي توان بيين وبلاگ و مجلات آنلاين، تفاوت‌هاي مورد نياز را ايجاد كرد؟
در اين پست، با يكديگر برخي از اصول طراحي سايت اوليه كه در دنياي وبلاگ نويسي مورد نياز هستند را پوشش مي دهيم و تغييرات دنياي طراحي سايت در وبلاگ نويسي و چگونگي تغييرات آن را با يكديگر بررسي خواهيم كرد.

 

به طور كلي دو تفاوت عمده در طراحي سايت بين وبلاگ و مجلات انلاين وجود ندارد. بزرگ ترين عوامل موثر در تفاوت اين دو عبارتند از افكار عمومي و كليات طراحي سايت .

ابزارهاي مخصوص به داستان ها يا استوري ها

تمام صفحات خانگي و هوم پيج هاي مجلات در طراحي سايت بايد داراي برخي ابزارهاي مخصوص باشند. اين روش، در واقع بهترين راه براي متمايز كردن وبلاگ خود از ديگران و اثربخشي حرفه اي بر آن درطراحي سايت است.

هر گونه از اين ابزار ها يا ويجت ها بايد داراي تصاوير كوچك براي پست هاي سازمان يافته در بخش گريد (GRID) طراحي سايت باشد. بخش مخصوص به پست‌ها، مي تواند شبيه به چرخ و فلك بزرگ يا شبكه اي ثابت با اندازه هاي متفاوت براي تصاوير كوچك طراحي سايت باشد.
در مبحث طراحي سايت ، مسئله اي به نام انتخاب اشتباه وجود ندارد؛ بلكه با توجه به خلاقيت و طراحي منحصر به فرد خود، طراحي سايت خود را از ديگران متمايز مي كنيد.

به عنوان مثال، طراحي سايت SpyStyle از عكس هاي متفاوت براي مقالات و پست‌هاي مختلف استفاده كرده است. مهم ترين مسئله در مقالات اين است كه توجه كاربران خود را بيش از پيش در طراحي سايتجلب كنيد.

مقالات برتر منتشر شده در اين طراحي سايت داراي تصاوير بزرگ هستند كه سرتاسر اين صفحه را در بر مي گيرند، سپس سه مقاله يا پست كوچك تر در قسمت زيرين تصوير بزرگ قرار مي گيرند.

هر كدام از مقالات و پست هاي اين طراحي سايت ، روندي متفاوت را دنبال مي كنند و خود را از ساير مقالات يا صفحه اصلي متمايز مي كنند. اين وب سايت، يكي از بهترين مثال ها براي درك و چگونگي سازماندهي داستان‌ها يا استوري ها است.

هنگامي كه به دنبال فضايي مناسب براي طراحي سايت هستيد، بهتر است نگاهي به وب سايت Hongkiat بيندازيد كه خود را به عنوان برندي مطرح در دنياي وبلاگ نويسي معرفي كرده است، اما اين وب سايت از ابزاري براي ايجاد فضايي مجله مانند بر روي هوم پيج خود استفاده مي كند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/116/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۲:۳۹ توسط:گرگ سفيد موضوع:

10 روش براي طراحي با استفاده از نوشته روي عكس ( قسمت سوم )

7. استفاده از تصاوير و نوشته ها بزرگ

هنگامي كه مطمئن نيستيد چه كاري براي طراحي سايت شما بيشتر از همه عمل مي‌كند، بهتر است از تصاوير يا نوشته هاي بزرگ استفاده كنيد. اين كار را مي توانيد براي هر دوي اين عناصر انجام دهيد. شاخص اندازه، توجه كاربران را به خوبي جلب خواهد كرد و با استفاده از اين عنصر براي نوشته يا تصوير، مي‌توانيد هم خواني و هارموني مناسبي با عناصر ديگر ايجاد كنيد. استفاده از تصاوير بزرگ، به شما كمك مي كند تا تفاوت هاي سايه پردازي و كنتراست را به خوبي نشان دهيد و آن ها را به صورت برجسته در طراحي سايت نمايش دهيد. استفاده از نوشته بزرگ مي تواند وزن و حجم مناسب را به عكس و نوشته شما اضافه كند تا بتواند خوانايي آن را در مقايسه با ساير عناصر استفاده شده در طراحي سايت افزايش دهد.

8. افزودن رنگ

افزودن مقداري رنگ مي تواند جنبه بصري و ديداري طراحي سايت شما را به صورت قابل توجهي افزايش دهد. طراحي سايت بالا، از دو رويكرد متفاوت براي اين امر استفاده مي‌كند - يكي از آن ها استفاده از رنگ متضاد براي برجسته نشان دادن كلمات مهم است، در حالي كه رويكرد ديگر استفاده از توني خاص براي نشان دادن تصوير استفاده شده است. هردوي اين تكنيك ها مي تواند به صورت موثر در طراحي سايت واقع شود.

9 . استفاده از كالر كست (Color Cast)

(كالر كست يا كالر شيفت مقداري از يك رنگ است كه به كل يا قسمتي از عكس به شكل يكسان تاثير مي گذارد. معمولا تغيراتي كه در اثر استفاده از فيلتر هاي كاهش نور (ND) به وجود مي آيد، تراز سفيدي عكس را به سمت گرم يا سرد تغير مي دهد. اين تغيرات رنگي به طور كلي ناخواسته هستند و تاثير منفي آن تا حدي با سيستم هاي تصحيح رنگ بر طرف مي شوند.)

يكي از مواردي كه محبوبيت آن روز به روز در حال افزايش است، استفاده از كالر كستينگ بر روي تصاوير، براي برجسته نشان دادن بخشي از نوشته ها در طراحي سايت است. در حالي كه استفاده از اين روش مي تواند كمي پيچيده به نظر برسد، اما در عين حال مي تواند طراحي سايت خيره كننده اي براي شما به ارمغان بياورد. رنگي را انتخاب كنيد كه منابع بصري آن زياد باشد. نكته مورد نظر اين است كه بايد تعادل بين رنگ هاي استفاده شده را به خوبي برقرار كنيد، اما در عين حال رنگ هاي مورد نظر را در طراحي سايت به نحوي استفاده كنيد كه خوانايي نوشته هاي استفاده شده كاهش پيدا نكند. براي استفاده از اين نوع طراحي، ممكن است نياز باشد تا رنگ هاي مختلفي را امتحان كنيد و پس از استفاده از رنگ هاي مختلف، گزينه هاي نهايي خود را انتخاب كنيد و آن ها را به كار بگيريد. اگر مطمئن نيستيد كه از چه رنگ هايي براي طراحي سايت استفاده كنيد، بهتر است رنگ هايي را انتخاب كنيد كه با برند يا محصولات مورد نظرتان هم خواني دارد.

10. استفاده از تصاوير نوشته هاي ساده

شعار معروف "سادگي را حفظ كن"، در رابطه با نوشته و تصاوير نيز در طراحي سايت به خوبي صدق مي كند. هدف شما اين است كه افراد و بازديدكنندگان وب سايت، تصوير و نوشته هاي شما را به صورت همزمان و به خوبي مشاهده كنند و هدف و مقصود طراحي سايت شما را درك كنند. استفاده از روش هاي زياد براي برجسته نشان دادن تصاوير و نوشته ها مي تواند نتايج عكس به همراه داشته باشد. هنگام كار با تصاوير، از تايپوگرافي ساده و تصاوير مستقيم استفاده كنيد تا بتوانيد بهترين نتايج را در طراحي سايت به دست آوريد. به ياد داشته باشيد كه بخش هاي مهم تصاوير خود را به صورت ساده نگه داريد تا بتوانيد هدف خود را به كاربران برسانيد و به ياد داشته باشيد كه نوشته هاي خود را به صورت خوانا بر روي تصوير قرار دهيد تا بتوانيد هر دوي اين عناصر را به خوبي حفظ كنيد و نتايج دلخواه را براي طراحي سايتبه دست آوريد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/113/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۸:۱۱ توسط:گرگ سفيد موضوع:

آيا شركت گوگل بابت مشكل پيش آمده بايد از كاربران خود عذر خواهي كند ؟

آيا شركت گوگل بايد اين مشكل را بيش از پيش شفاف‌سازي كند؟ آيا اين شركت بايد از كاربران خود عذرخواهي كند؟

 

مردم به دنبال چه هستند ؟

اكوسيستم خاصي در دنياي اينترنت وجود دارد. در اين دنيا افرادي هستند كه محتواي سئو را توليد مي‌كنند، افرادي وجود دارند كه آن ها را تبليغ مي‌كنند و برخي افراد به دنبال جستجوي اين محتوا ي سئوهستند. در دنياي اينترنت، شركت گوگل ابتدايي ترين مقصد افراد براي جستجوي محتوا است. شركت گوگل مي تواند اين خدمات را براي اين افراد مهيا كند، زيرا درآمد آن ها از طريق نمايش تبليغات در نتايج جستجو است.

در اين حين، بدون وجود توليد كنندگان محتواي سئو كه مطالب مورد نظر را براي شركت گوگل توليد مي كنند تا اين شركت محتوا را ايندكس كند و در نتايج جستجوي سئو ي خود دسته بندي كند، شركت گوگل نمي توانست هيچ گونه جايگاه تبليغاتي و منبع درآمد داشته باشد. بنابراين هنگامي كه شركت گوگل اقدامي انجام مي دهد كه باعث ناراحتي توليدكنندگان محتواي سئو مي شود، اين اقدامات بر روي تمامي اكوسيستم اينترنت تاثير مي‌گذارد.

مشكل ايندكسينگ

مشكل اخير ايندكسينگ شركت گوگل در سئو كه بيش از شش روز طول كشيد و شايد همچنان نيز ادامه داشته باشد، هم اكنون تاثيرات خود را بر روي برخي از گزارشات مبني بر كنسول جستجوي سئو نشان مي دهد و اين مشكل وارد برخي از ابزارهاي سئو ي گوگل نيز شده است كه باعث آسيب رسيدن به توليد كنندگان محتوا و اكوسيستم كلي شده است.

بر اساس برخي تخمين ها، حدود چهار درصد از ايندكس سئو يا شاخص هاي گوگل حذف شده اند و باعث شده است تا بسياري از توليد كنندگان محتواي سئو ، ترافيك وب سايت نرخ تبديل و منبع درآمد خود را از دست بدهند.

همچنين، شركت گوگل در اقدام اخير خود فراموش كرده است كه كاربران خود را مطلع كند كه اين شركت ديگر از rel=prev/next حمايت نمي كند و اين امر باعث ناراحتي و عصبانيت توليدكنندگان محتوا در زمينهسئو شده است. اين توليد كنندگان منابع و زمان بسيار زيادي را صرف افزودن اين مارك آپ به وب سايت خود كرده اند تا بتوانند متوجه شوند كه شركت گوگل ديگر به دستور العمل هايي كه خود شركت آن ها را تعبيه كرده است احترام نمي‌گذارد. همچنين توليد كنندگان محتواي سئو از مشكل پيش آمده در رابطه با ارتباطات نيز خوشنود نيستند.

بهتر است فراموش نكنيم كه برخي افراد ذكر كردند كه شركت گوگل در حال سرقت ترافيك سئو از منتشر كنندگان در تمامي جايگاه‌ها است.

ايندكسينگ سئو همچنان ادامه دارد...

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/114/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۷:۴۲ توسط:گرگ سفيد موضوع:

طرح هاي ايمني وردپرس براي سئو كاران و طراحان وب سايت

نحوه محافظت از سايت وردپرس از حمله و نگه داشتن آن به صورت ايمن و مطمئن

اين روزها وردپرس به طور شگفت انگيز يك سوم از تمام وبسايت ها را در اختيار گرفته. اين پلت فرم CMS در اواسط دهه 80 ميلادي براي جامعه ما جا افتاد، يعني درست از زماني كه بسياري از ويژگي هاي سئووردپرس اجرا و عملي شد. به همين دليل است كه به طور ناگهاني مورد حمله قرار مي گيرد ، كه عمدتا به دليل سئو اسپم است ، اين حملات مي توانند به طرز وحشتناكي گسترش يابد.

ما در اينجا نگاهي به برخي از اصول وردپرس و راه هايي براي اطمينان از اينكه سايت وردپرس شما بي خطر است ، مي اندازيم.

وردپرس امن است؟

آخرين نسخه وردپرس بسيار ايمن طراحي شده. اما اگر از به روز رساني و آپديت آن غفلت كنيد ، مي تواند ناامني را به سرعت فراهم كند. به همين دليل است كه بسياري از متخصصان امنيتي و توسعه دهندگان سئو جزو طرفداران وردپرس نيستند. وردپرس نيز به كد PHP spaghetti شباهت دارد كه به طور ذاتي ناامن است ، در صورتي كه خود وردپرس هشدار مي دهد كه ريشه آسيب پذيري ها بيشتر متكي به قسمت هاي قابل گسترش پلتفرم ، به ويژه پلاگين ها و تم ها است.

به روز رساني وردپرس

وردپرس يك سيستم 100 درصد مطمئن نيست. وردپرس نياز به به روز رساني امنيتي دارد كه به طور ايمن عمل كند ، نگران نباشيد اين به روز رساني ها وقت زيادي از شما نمي گيرد. به راحتي مي توانيد به روز رساني هاي امنيتي خودكار را روشن كنيد . پس پلاگين ها و تم ها را به محض اين كه نسخه هاي جديد در دسترس قرار گرقتند، به روز رساني كنيد.

متن بازبودن وردپرس

وردپرس پلت فرمي متن باز است كه شامل خطرات و همچنين منافع به خصوص خود در زمينه سئو است. اين منافع براي جامعه توسعه دهندگان كد را براي هسته فراهم مي كند، اين روز ها افراد زيادي به دنبال كشف پلت فرم هاي متن باز و open source هستند.

ابتدا از خود محافظت كنيد

مواردي وجود دارد كه مي توانيد براي محافظت از خود و سئو ي سايت استفاده كنيد حتي زماني كه نقش مدير را نداريد. اطمينان حاصل كنيد كه در يك شبكه امن با يك ايستگاه كاري اسكن شده كار مي كنيد. از بلوك كردن تبليغات براي جلوگيري از حملات پيچيده كه به عنوان تصاوير پنهان مي شوند ، استفاده كنيد. از اين نام مجاز نمي باشد براي رمزگذاري و همچنين براي جلوگيري از هك شدن و حملات MITM. استفاده كنيد.

رمزهاي عبور امن

بدون توجه به نقشي كه داريد داشتن يك رمز قوي و ايمن نكته بسيار مهمي است. اطمينان حاصل كنيد كه رمز عبور شما منحصر به فرد و به اندازه كافي بلند است. رمزي كه تركيبي از اعداد و حروف است به اندازه كافي امن نيست، اگر كلمه عبورتان به اندازه كافي بلند نيست ، مي توانيد در رمز عبورتان از نشانه هاي نگارشي نيز استفاده كنيد . شما نياز به كلمه عبور طولاني داريد اگر رمزتان نياز به حفظ كردن دارد ، مي توانيد از عبارت هاي چهار يا پنج كلمه اي در كنار استفاده كنيد ، اما بهتر است كه از يك برنامه مديريت رمز عبور استفاده كنيد كه يك كلمه عبور ايمن و مطمئن براي شما ايجاد كند.

طول رمز عبور

چرا طول رمز عبور اينقدر مهم است؟ به اين ترتيب، يك گذرواژه هشت كاراكتري را مي توان در كمتر از 2.5 ساعت با استفاده از ابزار آزاد و متن باز به نام HashCat كشف كنيد! مهم نيست كه رمز عبور شما غير قابل شناسايي است، مسئله مهم اين است كه فقط چند ساعت طول مي كشد تا رمزهاي عبور كوتاه به راحتي شناسايي مي شوند. شروع به ايجاد رمز هاي بيشتر از 13 كاراكتر كنيد.

مديران

اگر نقش شما به عنوان يك كاربر مدير است، يك حساب كاربري جديد براي خودتان ايجاد كنيد كه فقط محدود به يك نقش ويرايشگر باشد. شروع به استفاده از نمايه جديد به جاي admin كنيد به اين ترتيب، حملات خالص شبكه وسيع در حمله به مجوزهاي نقش ويرايشگر شما متمركز خواهد شد و اگر حساب كاربري شما ربوده شود، شما توانايي مديريت براي تغيير رمزهاي عبور و كنترل از بين رفته را داريد. شايد هم از طريق استفاده از يك افزونه قادر باشيد يك سياست رمز عبور قوي را دنبال كنيد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/111/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۳:۳۴ توسط:گرگ سفيد موضوع:

رابط كاربري مترو (Metro User Interface) - قسمت پنجم

ثبت اختراع اين رابط كاربري براي شركت مايكروسافت بسيار مهم و خوشايند است. در واقع، در آينده ي نزديك رابط كاربري محصولات اصلي اين شركت بر اساس اين مفهوم و رابط كاربري خواهند بود. ويندوز فون، ايكس باكس و ويندوز 8 نمونه اي از اين موارد هستند. به علاوه، اين رابط كاربري در طراحي سايت سطحي متفاوت از حفاظت و امنيت را در برابر رقباي خود ايجاد كرده است.

 

براي مثال، شركت گوگل هم‌چنان شاخص هاي متفاوتي از رابط كاربري مترو را از شركت مايكروسافت تقليد مي كند.

مثال هايي از رابط كاربري مترو در طراحي سايت

چندين طراحي سايت را جمع آوري كرده ايم كه در آن ها از سبك مترو استفاده شده است. در اغلب آن ها، ويژگي هاي اين رابط كاربري در قسمت عنوان ديده مي‌شود، اما بهتر است به جنبه هاي ديگر طراحي سايت ، مانند نوشته ها، تصاوير و آيكون و اينفوگرافي نيز نگاهي بيندازيم.

Windows UI Concept

Metro Dashboard

Windows 8 Day Mode

Windows 8 Night Mode

Zepppelin

Metro Dribbble

Metro web

Metro Style Form

Experiment with Metro UI

Portfolio

Metrofy

Metro – Personal Portfolio HTML5/CSS3 vCard

MetroStyle

Pressboard – Responsive Social Magazine Theme

Matrix – Responsive WordPress Theme

Windows Phone UK

WinRumors

The Verge

نتيجه گيري

بسياري از افراد معتقدند كه شركت مايكروسافت طراحي قابل توجه و جالبي را انجام داده است. مي توان در رابطه با بسياري از مزايا و معايب اين رابط كاربري طراحي سايت صحبت كرد، اما بايد با اين نكته موافقت كنيم كه محيط اين رابط كاربري بسيار جالب است و از همه مهم‌تر، سيستم اجرايي مايكروسافت داراي شاخصه ها و ويژگي هاي مخصوص به خود است كه اين ويژگي، آن را از ساير رقبا متمايز مي سازد. همچنين بايد اين نكته را در ذهن داشته باشيم كه اين سيستم، بسيار جوان و تازه كار است و به صورت فعال در حال رشد است. بنابراين، بهتر است در رابطه با جزئيات كوچك بحث نكنيم و به دليل اين كه قطعاً در آينده اي نزديك شاهد تغييرات و بهبودهاي زيادي در اين رابطه كاربري خواهيم بود.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/112/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۲:۱۹ توسط:گرگ سفيد موضوع:

تست نسخه آزمايشي گوگل بوت

شركت گوگل در حال تست نسخه آزمايشي گوگل بوت است كه مي تواند محتواي سئو ي بيشتري را رندر كند.

 

(رداز زدن يا ارائه? ماشيني تصاوير يا نمايان‌سازي يا رندرينگ (به انگليسي: Rendering) فرايند توليد ماشيني تصاوير بر پايه? مدل‌هاي محاسباتي، و سپس، ارائه? رايانه‌اي آن‌ها بر روي صفحه? نمايش را شامل مي‌گردد .در تعريف كلي: رندرينگ به فرايند نمايش تصاوير اجسام سه بعدي (3D) بر روي صفحه? نمايشگر دو بعدي گفته مي‌شود)

شركت گوگل ممكن است بتواند بسيار پيشرفته تر از قبل وب اپ ها را كرال كند و اين عمليات سئو را زودتر از موعد مقرر انجام دهد.

(Crawling در لغت به معناي دنبال كردن مسير است. اما در دنياي سئو به معناي "دنبال كردن لينك ها" مي باشد. وقتي ربات ها شروع به بررسي سئو ي صفحات سايت شما مي كنند (هر صفحه اي) فقط روي سايت شما متمركز نيستند و هر صفحه اي را كه به سايت شما لينك شده باشد را در نظر مي گيرد. يكي از دلايلي كه از نقشه هاي گوگل استفاده مي كنيم، اين است كه آن ها شامل تمام لينك هاي موجود در وبلاگ ها و يا سايت ها هستند.)

وب سايت DeepCrawl كشف كرد كه شركت گوگل در حال آزمايش نسخه اي جديد از گوگل بوت براي سئو است كه مي تواند وب را درست مانند مرورگر مدرن گوگل كروم رندر كند.

پيش از اين نيز مي دانستيم كه شركت گوگل در حال تلاش براي بهبود توانايي سئو ي گوگل براي رندر وب پيج هايي است كه از جاوا اسكريپت پيشرفته يا وب اپ هاي پيشرفته تر استفاده مي كنند. توسعه گر شركت گوگل، مارتين اسپيليت نيز اين آزمايش سئو را تاييد كرده است.

گوگل بوت، بيش از پيش عمليات رندرينگ را انجام مي‌دهد. در ادامه، اسكرين شاتي را مشاهده مي كنيد كه نشان مي دهد آزمايش جديد گوگل بوت براي سئو بسيار پيشرفته تر از قبل عمل مي كند.

شركت گوگل نيز اين آزمايش را تاييد كرده است. مارتين اسپيليت از شركت گوگل در توييتر خود پستي قرار داده است كه به آزمايش جديد سئو ي گوگل اشاره مي كند. مارتين اعلام كرده است كه: " 24 ساعته در حال آزمايش قابليت‌هاي شركت خود هستيم و برخي اوقات اين آزمايشات قابل مشاهده هستند."

اگر گوگل بوت قادر است تا وب پيج ها را درست مانند مرورگرهاي مدرن، سئو ها، منتشر كنندگان و توليدكنندگان محتوا رندر كند، بنابراين نيازي نيست تا هنگام ساخت اين وب اپ هاي مدرن نگراني خاصي از اين بابت داشته باشيد. از اين به بعد نيازي به راه حل هايي مانند رندرينگ پويا نداريد تا بتوانيد محتواي سئو را به صورت بالقوه رندر، ايندكس و رتبه بندي كنند.

(در شرايط عمومي Indexing فرايند اضافه كردن صفحات وب، به جستجوي سئو ي گوگل است.بسته به اين كه برچسب Meta كدام تگ هاي Index و يا No-Index را استفاده كند.گوگل صفحات شما را جستجو، و فهرست مي كند.بهتر است براي رتبه بندي بالاتر در موتورهاي جستجو تنها بخش هاي اصلي وبلاگ يا وب سايت Index شوند)

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/109/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۰۰:۳۱ توسط:گرگ سفيد موضوع:

طراحي سايت با اهداف مورد نظر

طراحي سايت چشم گيري كه ظاهر آن زيبا به نظر مي رسد كاري خوب است اما، وب سايت شما بايد شاخصه‌هايي مهم تر از ظاهر زيبا داشته باشد.

 

طراحي سايت تجاري را در نظر بگيريد و به 30 ثانيه ابتدايي مراجعه كاربر به وب سايت فكر كنيد. تنها 30 ثانيه كافي است تا فرد مورد نظر نگاه كلي و ديد ابتدايي به اين طراحي سايت را در ذهن خود شكل دهد. وب‌سايت شما ممكن است زمان كم تري براي اين ديدگاه اوليه نياز داشته باشد.

عوامل زير، نقش بسيار مهمي در شكل گيري اوليه ديدگاه افراد به طراحي سايت دارند:

  • راحتي استفاده از طراحي سايت ، به نحوي كه ساير مشخصه هاي وب سايت براي كاربران مزاحمت ايجاد نكند.
  • ايجاد احساس و انرژي مثبت در رابطه با تجارت طراحي سايت .
  • ظاهر حرفه‌اي و زيبا.
  • استفاده از فرمت آسان براي استفاده از طراحي سايت .
  • برجسته نشان دادن اطلاعات مهم.
  • ايجاد ديدگاه اوليه مثبت با استفاده از گرافيك ها و نوشته ها.

شاخص هاي ذكر شده براي استراتژي طراحي سايت ، شما را در شناسايي اهداف تان همراهي خواهد كرد و مي توانيد از اين شاخص ها به عنوان راهنما براي ايجاد بهترين طراحي سايت استفاده كنيد.

به كارگيري طراحي استراتژيك

موارد كه در ادامه ذكر مي شوند را به عنوان مراحلي براي تفكر استراتژيك در رابطه با پروژه طراحي سايت در نظر بگيريد.

اهداف مشتريان خود را تعريف كنيد

بايد بتوانيد به وضوح اهداف مشتريان خود را تعريف كنيد و درك كنيد كه انتظار دست يابي به چه موفقيت‌هايي را داريد و طراحي سايت خود را در جهت آن ايجاد كنيد.

ممكن است با پرسيدن پرسش هاي ساده در رابطه با اهداف طراحي سايت بتوانيد اطلاعات كافي از مشتريان خود به دست آوريد، اما ممكن است مشتريان نتوانند اهداف كمپاني را در قالب كلمات بيان كنند.

زمان كافي براي مشاوره و صحبت با مشتريان خود كنار بگذاريد. سعي كنيد سليقه و اهداف آن ها از بازديد يك طراحي سايت را به دست آوريد. بهتر است در رابطه با هدف و مسير خود به نقطه نظر مشترك با مشتريان خود برسيد.

طراحان وب اغلب نمي توانند موارد بالا را به صورت عملي انجام دهند. شما خواهان قالب و طراحي سايت متعادل براي وب سايت خود هستيد، اما چيزي كه بايد به ياد داشته باشيد اين است كه طراحي سايت، هنري كاربردي است. كاربرد فروش محصولات، انتقال اطلاعات، دسترسي به خدمات، سرگرمي و موارد ديگر را بايد به نحو احسن در طراحي سايت خود در نظر بگيريد. اهداف شما بايد براي تمامي كاربران روشن باشد.

مخاطبان خود را بشناسيد

چگونگي تشكيل ديدگاه اوليه نسبت به وب سايت شما، بستگي به طراحي سايت و هدف آن دارد. شناسايي كاربران، تكنولوژي، جنسيت، سن، منافع مشترك و موارد بيشتر، بر انتخاب زيبايي‌شناسي و نوع استفاده از وب سايت شما تاثير زيادي مي گذارد. طراحي سايت آموزشي براي كودكان بسيار متفاوت از وب سايتي براي انجمن هاي بالغ است. قابليت استفاده از وب سايت هاي مربوط به بازي با وب سايت هاي تجارت الكترونيك كاملا متفاوت خواهد بود. جزئيات ديگر مانند اندازه نوشته و سبك، استفاده از گرافيك و انتخاب رنگ تأثير بسزايي بر ديدگاه مخاطبان در طراحي سايت مي گذارد. بهتر است در رابطه با شناسايي مخاطبان خود با وجدان عمل كنيد!

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/110/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۰۰:۰۵ توسط:گرگ سفيد موضوع:

چگونه مي توان در ليست خدمات محلي در Google Assistant و Google Home ظاهر شد

در اكثريت بازارهاي عمده در ايالات متحده آمريكا، شركت گوگل از شاخص جستجوي سنتي موبايل براي ارائه نتايج سئو ي خدمات محلي (مانند قفل سازي يا لوله كشي) از طريق Google Assistant و Google Home استفاده نمي كند. در عوض، ليست خدمات را با استفاده از زير مجموعه اي از ليست هايي كه توسط شركت گوگل تضمين شده است نمايش مي دهد. بايد بدانيد كه اين ليست سئو توسط Home Advisor يا Porch تضمين شده است.

 

افزوده شدن به ليست

ليست هاي سئو ي سرويس‌هاي خدمات محلي كه به تاييد رسيده اند، مي توانند خدمات خود را ارائه دهند، گرچه در بازارهاي جداگانه اي كه تجارت هاي تاييد شده به حد كافي وجود ندارند، ممكن است شركت گوگل ليست هاي جداگانه اي با استفاده از شاخص هاي متفاوت سئو ايجاد كند. هر ليست حاوي نشانه خاصي است كه اين نشان ، نمادي براي گواهينامه يا تاييديه توسط گوگل است.

Yext، منبع داده سئو ي مستقيمي را به الكساي آمازون ارائه مي‌دهد، بنابراين هرگونه ناشر يا نمايندگي شخص ثالث كه با Yext كار مي كند، مزاياي آن را براي مشتريان خود به دست خواهد آورد. اما، هيچ گونه برنامه قابل مقايسه اي براي دستيار گوگل يا گوگل اسيستنت وجود ندارد. ارائه‌دهندگان محلي بايد با يكي از دو گزينه پورچ يا هوم ادوايزر كار كنند، يا اين كه ليست انفرادي خود را به طور مستقيم به شركت گوگل ارائه دهند و با پيروي از قوانين ضمانت سئو ي گوگل، در بخش نتايج دستيار گوگل نمايش داده شود.

به تاييد رسيدن

گرچه اين تاييديه به معناي تاييد مستقيم سئو توسط شركت گوگل نيست، اما اين فرم مكاني است كه ارائه دهنده محلي يا بازاريابان آن ها مي‌توانند تجارت خود را در آن ثبت كنند تا بتوانند نظرات افراد متفاوت را دريافت كنند. خدمات محلي سئو ي گوگل و تبليغ كنندگان آن كه پيش از اين تاييديه ضمانت گوگل را دريافت كرده‌اند، به طور خودكار در بخش نتايج سئو ي جستجوي دستيار گوگل نمايش داده مي شوند.

براي دريافت ضمانت توسط شركت گوگل، تجارت هاي متفاوت بايد پيش زمينه خود را به شركت گوگل ارائه دهند و گواهينامه و جزئيات بيمه خود را در اختيار اين شركت قرار دهند.

تا زماني كه در رابطه با اين نيازمندي ها با شركت گوگل صحبت نكرده بودم (نويسنده)، كاملا از آن ها آگاهي نداشتم. حدس مي زنم كه اغلب بازاريابان محلي سئو نيز با اين مشكل دست و پنجه نرم مي‌كنند.

رسيدن به آمادگي لازم

در سال 2016 شركت گوگل اعلام كرد كه 20 درصد از ترافيك سئو و جست و جوي موبايل در دستگاه هاي اندرويد مربوط به جستجوي صوتي بوده است. با اين وجود، درصد و ارقام به روز شده اي از حجم جست و جوي انجام گرفته بر روي دستگاه دستيار صوتي وجود ندارد، اما مسئله اي كه واضح است اين است كه اين ارقام همواره در حال افزايش است و حجم جستجو مسئله اي بسيار مهم است.

از آن جا كه فقط زير مجموعه خاصي از فهرست ارائه دهندگان محلي توسط گوگل اسيستنت ارائه مي شود، بنابراين ميزان رقابت در مقايسه با جستجوي كامپيوتري يا جستجوي قديمي بر روي موبايل متفاوت است. اين امكان، فرصتي است كه احتمالا مدت زمان زيادي طول نخواهد كشيد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/107/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۲:۵۸ توسط:گرگ سفيد موضوع:

رابط كاربري مترو (Metro User Interface) - قسمت چهارم

منو هاي امروزي در طراحي سايت تقريباً همواره بر روي آيكون ها ساخته مي شوند، كه اين آيكون ها تصاوير ثابتي هستند كه نه تنها به شما اجازه مي دهند اپليكيشن خاص خود را پيدا كنيد؛ بلكه با استفاده از آن ها مي توانيد اپليكيشن ها را اجرا كنيد. البته، نوتيفيكيشن يا رخداد مي‌تواند قسمتي جدا نشدني از آيكون باشد، اما اين مسئله ضرري به كاربران و طراحي سايت شما نمي رساند. به طور كل، آيكون نوعي شناسه براي اپليكيشن است، اما با اين تفاوت كه ثابت و پايدار است. بنابراين، توسعه دهندگان بايد قادر باشند تا جذاب ترين آيكون موجود را براي اپليكيشن خود طراحي كنند، كه اين آيكون ها معمولا سه بعدي و به شكل يكي از اشكال هندسي ساخته مي‌شوند.

 

جزء بصري در طراحي سايت يكي از موارد بسيار مهم در آيكون ها است. رويكرد اينفوگرافيك ها اين است كه شاخص Menu نه تنها بايد قادر باشد تا قسمت ابتدايي اپليكيشن را تضمين كند؛ بلكه بايد بتواند اطلاعات ضروري مربوط به اپليكيشن را مهيا كند: وضعيت فعلي، رخدادهاي جديد و ساير اطلاعات. بنابراين، براي كاربران، منوي اصلي تنها يك اجرا كننده نيست؛ بلكه منبعي وسيع براي اطلاعات است كه از طريق آن مي‌توانند دادهاي جديد سيستم را در يك چشم به هم زدن مشاهده كنند و به سرعت به آن ها پاسخ دهند. در توضيحات مختصر ايدئولوژي رابط مترو در طراحي سايت ، از مشاوره و توصيه‌هاي گفته شده توسط مايكروسافت كمك گرفتيم و تمام شاخص هاي ثانويه را مورد بررسي قرار داديم و بر روي موارد ضروري تمركز كرديم.

رابط كاربري مترو تهيه و اختراع شده است

در روز 18 آگوست 2011 ، اداره USPTO حق اختراع اپليكيشن كه توسط مايكروسافت تهيه شده است را ثبت كرد. اين اختراع با عنوان: "حركت بصري براي بازخورد رابط كاربري" شناخته شده است.

ثبت اختراع رابط كاربري مترو

يكي از جنبه هاي رابط كاربري مترو در طراحي سايت اين است كه بازخوردي مجازي در پاسخ به داده هاي ساخته شده توسط كاربران فراهم مي‌كند. به عنوان مثال، از قسمت گوشه صفحه مي توان براي ايجاد جلوه هاي بصري براي كاربران استفاده كرد كه اين امر نشان مي دهد كه به پايان قسمت اسكرول نزديك شده ايم. مثال ديگر چنين بازخوردي اين است كه برخي از عناصر رابط كاربري مي توانند به صورت جداگانه و با سرعت متفاوت در پاسخ به عمل كاربران انتقال داده شوند. مثالي ديگر، شبيه سازي حركت عناصر در طراحي سايت و شاخصه هاي رابط كاربري است كه براي ارائه نگاهي طبيعي تر به قسمت ورودي ها يا input هاي لمسي استفاده مي شود. تركيب هاي مختلف استفاده شده در اين رابط كاربري، ويژگي هاي متفاوتي را خلق كرده است.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/108/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۲:۳۵ توسط:گرگ سفيد موضوع:

سئو در تجارت هاي كوچك ( قسمت دوم )

بيش از نيمي از تجارت هاي كوچك اعلام كردند كه استفاده از تلفن همراه و جستجوي كوچك براي كلمات كليدي براي بهترين تاكتيك هاي سئو ، براي آن ها به خوبي عمل كرده است.

 

در ادامه با نتايج بررسي انجام گرفته و درصد هاي مربوط به آن با شما همراه خواهيم بود

درصد هاي زير، روش هاي اعلام شده توسط تجارت هاي كوچك براي ارتقاء سئو و روش هاي برتر است:

  • وب سايت موبايل دوستانه: 54%
  • جستجوي مربوط به كلمات كليدي: 51%
  • ايجاد محتواي با كيفيت: 48%
  • بهينه سازي جستجو: 45%
  • بهينه سازي سايت: 40%
  • تبليغات: 35%
  • پيوندهاي لينك هاي مرتبط: 28%
  • بهينه سازي جستجوي صوتي: 21%

مسئله اي كه بسيار جالب است اين است كه 21 درصد آن ها اعلام كردند كه بهينه سازي جستجوي صوتي را براي به كار گيري سئو انجام مي دهند، با اين وجود مشخص نيست كه اين عبارت به چه معنا است!

روش هاي رديابي موفقيت در سئو

هنگامي كه از اين افراد پرسيده شد چگونه موفقيت خود در سئو را بررسي كردند، تنها 4 درصد اين افراد پاسخ دادند كه هرگز به دنبال نتيجه تلاش‌هاي خود نرفته اند و تلاش‌هاي انجام گرفته براي بهبود سئو را بررسي نكردند!

  • ترافيك وب و موتورهاي جستجو: 25 درصد
  • هدايت و تبديل: 19 درصد
  • تعداد و كيفيت لينك ها: 14 درصد
  • رتبه بندي كليدي: 13 درصد
  • تأثير اوليه: 13 درصد
  • مشاركت درون وب سايت:12 درصد
  • به دنبال معيارهايي براي بررسي سئو نبودم: 4 درصد

تبليغات PPC (Pay Per Click)

در اين بررسي، از افرادي كه از تبليغات ppc به جاي سئو استفاده مي‌كنند، در رابطه با بودجه موردنظر پرسش‌هايي مطرح شد. 33 درصد اين افراد، بين 10 تا 30 درصد بودجه بازاريابي خود را به تبليغات ppc اختصاص داده‌اند. گروه بعدي كه شامل 24 درصد اين افراد است، بين 31 تا 50 درصد بودجه خود را به اين امر اختصاص دادند. اكثريت آن ها، يعني 82 درصد اين افراد اعلام كردند كه از پي پي سي به طور دائمي استفاده مي كنند و 45 درصد آن ها اعلام كردند كه از اين روش به صورت ماهانه استفاده مي‌كنند.

اين بررسي نشان مي‌دهد در حالي كه تعداد بسيار كمي از تجارت هاي كوچك در امر سئو فعاليت مداوم دارند، اما درصد قابل توجهي از آن ها اعلام كردند كه بايد سئو و استراتژي هاي مربوط به موفقيت در آن را به كار بگيرند، زيرا استفاده از استراتژي هاي مربوط به سئو ، فرصتي مناسب براي ارائه دهندگان كنندگان خدمات شخص ثالث است و كمپاني هايي كه به تجارت هاي كوچك خدمت مي كنند مي توانند منافع زيادي از اين طريق به دست آورند، اما استفاده از سئو و استراتژي هاي مربوط به آن به اين معنا نيست كه نتايج آن به صورت فوري مشخص خواهند شد؛ بلكه ارزش بالاي آن باعث مي‌شود رسيدن به نتايج دلخواه در اين امر زمان بر باشد. براي تجارت هاي كوچكي كه انگيزه يا صبر كافي براي رسيدن به اين امر را ندارند، نتيجه عكس به همراه خواهد داشت و به هيچ عنوان نمي توان به نتايج و منافع فوري دست پيدا كرد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/105/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۳۲:۵۵ توسط:گرگ سفيد موضوع: