اطلاعات عمومي وب اطلاعات عمومي وب .

اطلاعات عمومي وب

طراحي سايت با اهداف مورد نظر ( قسمت دوم )

تصوير برند

طراحان همواره مشتاقند تا از روند هاي جديد و ايده هاي متفاوت براي طراحي سايت اطلاع پيدا كنند.

افزودن زرق و برق به طراحي سايت ها براي برخي وب سايت ها به خوبي عمل مي‌كند، اما اين جمله به آن معنا نيست كه مي‌توان آن را در تمامي صفحات به كار گرفت.

پروژه هاي طراحي سايت شما نيازمند تصوير مناسب است: اما اطمينان حاصل كنيد كه تصوير استفاده شده، برند را به خوبي نمايش مي دهد.

اهداف طراحي

تا به اين جاي كار قدم هاي خود را به درستي برداشته ايد و اهداف قابل دسترسي را براي خود تعريف كرده ايد، مخاطبان خود را ايجاد كرده ايد و ديدي كلي از تصوير برند خود داريد. هم اكنون زمان هماهنگ سازي استراتژي طراحي سايت با تصميمات مربوط به آن رسيده است.

از كجا شروع كنم؟ تمركز بر هدف اصلي ايجاد يا باز سازي طراحي سايت است. اين مثال از اين سه مرحله اوليه است كه از افزايش ارقام ثبت نام در سايت به عنوان هدف استفاده مي كند.

  • نوشته "About us" قرار گرفته بر روي هوم پيج در طراحي سايت بايد واضح، دقيق و بدون هيچ گونه علائم تجاري باشد. عملكرد طراحي سايت را توضيح دهيد تا براي مخاطبان خود سردرگمي به وجود نياوريد.
  • شما قصد داريد تا چشم كاربران طراحي سايت خود را به دكمه ثبت نام يا لينك ثبت نام جلب كنيد. با استفاده از نام تجاري، رنگ مناسب و كنتراست مي توانيد اين كار را به خوبي انجام دهيد. بازديدكنندگان طراحي سايت ها به احتمال زياد به دنبال وب سايتي براي ثبت نام نيستند، اما با استفاده از مهارت طراحي سايت خود، مي توانيد توجه اين افراد را به قسمت ثبت نام وب سايت خود جلب كنيد.
  • فرايند ثبت نام بايد درست مانند فرم اطلاعات تماس در طراحي سايت باشد. آن را با پرسش نامه، بررسي و فرم نيازمندي اقتصادي اشتباه نگيريد. آن را خلاصه و كوتاه نگه داريد و سعي كنيد سادگي آن را تا حد ممكن در طراحي سايت حفظ كنيد ،زيرا افراد ممكن است از ثبت نام در وب سايت هايي كه از فرم هاي طولاني در طراحي سايت استفاده مي كنند پشيمان شوند. اين اطلاعات مي توانند تا حد نياز خلاصه شده باشند، در عين حال تمامي اطلاعات مهم را در آن گنجانده باشيد.

اين مراحل، طراحي سايت شما را در جهت افزايش ميزان ثبت‌نام هدايت مي‌كند. اين استراتژي كه پايه آن تمركز بر روي شاخص هاي طراحي سايت در جهت رسيدن به اهداف است، بدون استفاده از جلب توجه كاربران و معرفي مناسب برند ميسر نمي شود. اگر برند شما از نوع سرگرمي است، بنابراين بر روي ايجاد تجربه اي احساسي با استفاده از اشكال، تصاوير و صوت تمركز كنيد. اگر طراحي سايت شما به اين جهت طراحي شده است كه اطلاعات مربوط به زمينه هاي مختلف را براي كاربران مهيا كند، اطمينان حاصل كنيد كه استفاده از آن آسان است و خوانايي قابل توجهي دارد. هدف شما ايجاد ظاهر و رابط كاربري است كه توجه كاربران را از روي محتواي ايجاد شده منحرف نمي كند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/126/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۵۶:۲۲ توسط:گرگ سفيد موضوع:

آينده وبلاگ هايي كه به سبك مجلات ساخته شده اند: روش ها و ايده هاي طراحي ( قسمت پنجم )

اگر جزو طراحي سايت هايي هستيد كه روزانه مقدار كمي پست به روز رساني مي كنيد مي توانيد از طراحي سايت ساده اي كه بر روي طراحي سايت Ad Age قرار گرفته است استفاده كنيد كه پست هاي خود را در قالبي خطي مانند بر روي هوم پيج قرار مي‌دهد.

 

اين طراحي سايت از روش منحصر به فرد خود براي قرار دادن اطلاعات استفاده مي‌كند و اين روش را مانند ويجت مربوط به استوري به كار مي گيرد. مطمئناً استفاده از اين روش در طراحي سايت بدون نقص نيست، اما استفاده از آن بسيار جذاب تر از طراحي سايت هاي ساده وبلاگ به نظر مي رسد.

اگر به دنبال تكنيك هايي براي قرار دادن مقالات مختلف در طراحي سايت هاي اي ساده با جزئيات كمتر هستيد، حتما نگاهي به اين طراحي سايت بيندازيد تا بتوانيد روش هاي مورد نظر خود را در آن پيدا كنيد.

بهتذ است نگاهي به طراحي سايت هاي مورد علاقه خود كه با قالب مجله مانند طراحي سايت شده‌اند بياندازيد و طراحي‌هاي قسمت home page آن ها را مورد مطالعه و تجزيه و تحليل قرار دهيد. چه چيزي در رابطه با طراحي سايت مورد نظر است كه توجه شما را جلب مي كند؟ چه چيزي استفاده از آن طراحي سايت را آسان يا سخت مي كند؟

هيچ گونه پاسخ صحيحي براي طراحي سايت هاي مجله مانند مدرن وجود ندارد. تمامي آن ها داراي ويژگي هاي مشابه هستند، اما در عين حال خصوصيات و ويژگي هايي دارند كه آن ها را از يكديگر در طراحي سايت متمايز مي كنند.

بهتر است روشي را پيدا كنيد كه بيشترين همخواني را با طراحي سايت شما دارد و با استفاده از روند هاي رايج، وبلاگ خود را به دنياي طراحي سايت هاي آينده وبلاگ هاي مجله مانند وارد كنيم.

طراحي سايت هاي وبلاگ آينده

مي توان آينده اي را تصور كرد كه در آن وبلاگ نويسان همچنان وبلاگ هاي خود را با استفاده از طراحي سايت هاي ساده اداره مي كنند، در حالي كه برخي طراحي سايت‌ ها نيز هر روزه جزئيات بيشتري را بهطراحي سايت خود اضافه مي كند.

مديريت وبلاگ شخصي كاري اشتباه نيست، در حقيقت به اغلب افراد پيشنهاد مي‌شود تا از طراحي سايت هاي قديمي وبلاگ براي وبلاگ هاي شخصي و برندهاي كوچك تر استفاده كنند.

اما براي برندهاي برتر و طراحي سايت هاي مشهوري كه از قالب هاي مجله مانند استفاده مي‌كنند، پيشنهاد مي‌شود تا روش‌هاي قديمي را فراموش كنند و همواره به سمت طراحي سايت هاي جديدتر حركت كنند. با استفاده از روندها و روش هاي گفته شده، طراحي سايت و ايجاد قالب مجله مانند بدون نقص كاري مشكل نيست و استفاده از روش هاي طراحي جديد براي برندهاي معتبر، باعث مي شود تا توجه كاربران و بازديدكنندگان را به صورت تصاعدي جلب كنند و تعامل را با طرفداران و كاربران طراحي سايت خود تا حد زيادي افزايش دهند و طراحي سايت خود را از ساير وب سايت هاي مشابه متمايز كند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/123/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۱:۲۵ توسط:گرگ سفيد موضوع:

راه حل Signed Exchange شركت گوگل

راه حل Signed Exchange شركت گوگل در سئو به منتشر كنندگان اجازه مي‌دهد تا از URL هاي شخصي خود براي صفحات AMP سئو استفاده كنند .

 

(AMP برگرفته از Accelerated Mobile Pages و يك برنامه متن باز گوگل براي سئو است كه با هدف ايجاد اينترنت سريع و راحت تر براي سئو ي موبايل توليد شده است. در واقع AMP راه حليست كه گوگل براي مقالات سريع فيسبوك ارائه كرده، بدين معني كه پلتفرمي در اختيار شركت هاي رسانه اي مي گذارد تا به كاربران خود امكان خواندن سريع مقالات سئو بدون نياز به خارج شدن از فيسبوك را بدهند. با استفاده از AMP ، بلافاصله نتايج جستجوي سئو به كاربران نمايش داده مي شود. به دليل اينكه بخش قابل توجهي از محتواي اصلي هر صفحه كنار گذاشته مي شود و صفحه براي نمايش در موبايل بهينه و سئو مي گردد.)

منتشر كنندگان سئو هم اكنون بايد Signed Exchange خود را ايجاد كنند، اما شركت Cloudfare به آن ها قول مي دهد تا پروژه مورد نظر را براي آن ها راحت كند.

(كلودفلر يك شركت ايالات متحده است كه يك شبكه تحويل محتواي سئو ، كاهش حملات DDoS سرويس‌هاي امنيتي اينترنت و سرويس‌هاي سرويس دهنده دامنه توزيع شده را فراهم مي‌كند، بين بازديد كنندهسئو و ارائه دهنده سرويس دهنده كلودفلر به عنوان يك پروكسي معكوس براي وب سايت‌ها عمل مي‌كند. دفتر مركزي كلودفلر در سانفرانسيسكو،كاليفرنيا است همراه با دفاتر در لندن، سنگاپور، شامپاين، آستين، بوستون و واشينگتن

اين شركت توسط سه تن به نام‌هاي Matthew Prince, Lee Holloway, and Michelle Zatlyn در سال 2009 در سانفرانسيكو كاليفرنيا تأسيس شده‌است.)

بيشترين انتقاد انجام گرفته ازAMP در سئو اين بود كه نشاني ‌هاي دامنه ناشر يا URL هاي سئو ي دامنه را نشان نمي‌داد. در عوض، كاربران ساختارGoogle.com/amp/ را مشاهده كرده‌اند. شركت گوگل تلاش كرده است تا مشكلات پيش آمده را حل كند و در ماه نوامبر به توسعه‌دهندگان سئو ي خود راه حلي را پيشنهاد داد.

شركت گوگل هم اكنون اين راه حل سئو را به صورت رسمي منتشر كرده است كه اي ام پي را به URLهاي منتشركنندگان سئو تحويل مي‌دهد. اين راه‌حل شامل استفاده از Signed Exchange است، كه يك چهارچوب فني سئو است كه به مرورگر ها اجازه مي دهد تاURL هاي منتشر كنندگان را بر روي جستجوهاي كَش شده ي AMP سئو نشان دهد. اين راه حل هم اكنون بر روي مرورگر كروم 73 يا نسخه هاي بالاتر از آن قابل دسترس است و به زودي براي مايكروسافت نيز فعال مي‌شود.

(حافظه نهان يا كَش (Cache) قسمتي از حافظه است كه داده‌هايي كه ممكن است در آينده توسط ساير اجزا پردازش شوند را به صورت موقت در خود ذخيره مي‌كند. اين قسمت از حافظه مي‌تواند به سرعت به درخواست‌هاي پردازشي پاسخ داده و داده‌ها را به سرعت آماده كند. داده‌هاي ذخيره شده در حافظه نهان (Cache) ممكن است داده‌هايي باشند كه پس از پردازش (مثلاً پس از پردازش توسط واحد سخت افزاري CPU يا به صورت مجازي، پس از پردازش توسط سيستم عامل يا برنامه‌ها) به صورت مستقيم در اين قسمت ذخيره مي‌شوند يا داده‌هايي باشند كه فقط كپي‌اي از داده‌هاي اصلي (مثلاً داده‌هاي موجود در حافظه جانبي يا به صورت مجازي، پرنده‌ها و داده‌هاي موجود در كامپيوتر) موجود باشند.)

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/124/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۰:۵۴ توسط:گرگ سفيد موضوع:

آينده وبلاگ هايي كه به سبك مجلات ساخته شده اند: روش ها و ايده هاي طراحي ( قسمت چهارم )

استفاده از اسكرولينگ ثابت در قسمت سايدبار

 استفاده از نواراب هاي ثابت در طراحي سايت وبلاگ يا مجله امري بسيار معمول است، اما در عين حال روندي جديد و رو به رشد است كه در آن از سايدبار ثابت در كنار محتواي اصلي طراحي سايت استفاده مي شود.

 اين كار باعث مي شود  همان طور كه خواننده صفحه طراحي سايت را به سمتپايين مي كشد ، محتواي اصلي ثابت بماند و در قسمت كنار طراحي سايت قرار بگيرد. اين كار كمك زيادي به افزايش تعامل كاربران با طراحي سايت مي كند، اما يكي از معايب اين روش اين است كه تنها بر روي مانيتور هاي بزرگ مانند دسكتاپ ها و لپ تاپ ها به خوبي عمل مي كند.

 نگاهي به مجله ي Clutch بيندازيد. اين طراحي سايت داراي سايدبار ثابت به همراه چندين بلوك تبليغاتي و پست هاي مشابه است.

 اگر محتوايي طولاني در طراحي سايت خود داريد، بنابراين استفاده از اين ويژگي مي تواند براي شما موثر واقع شود. با استفاده از سايدبار ثابت مي توانيد محتواي مهم را همواره به صورت برجسته نمايش دهيد.

استفاده از اين روش هنگامي به حداكثر كارايي خود مي‌رسد كه محتواي شما ارزشي بالاتر از قسمت تبليغاتي طراحي سايت دارد. اما اگر نگران CTR وب‌سايت خود هستيد، بايد به شما اطميناندهيم كهاستفاده از اين روش باعث افزايش CTR مي شود.

 در سايدبار هاي شلوغ وسنگين ، مي توانيد قسمتي را با عنوان Email opt-in پيدا كنيد كه در بين تبليغات قرار گرفته است. همچنين بهتر است يادآوري كنيم كه اگر جزو افرادي هستيد كه از نرم افزارهاي بلاك تبليغات استفاده مي كنيد، به احتمال زياد تنها بخش ايميل را در اين قسمت طراحي سايت پيدا خواهيد كرد.

 اما اين قسمت براي كاربران ارزش زيادي دارد، زيرا هنگامي كه همزمان با خواندن محتوا آن را به سمت پايين هدايت مي كنيد، اشتياق شما براي ثبت نام در سايت موردنظر نيز بيشتر مي شود و  تصور مي كنيدكه طراحي سايت مورد نظر ارزش دنبال كردن رادارد.

 قالب هاي سفارشي براي قسمت هوم پيج يا صفحه خانگي

 صفحات خانگي و هوم پيج هاي طراحي سايت هايي كه به سبك مجلات طراحي شده اند، فاصله زيادي از طراحي وبلاگ مانند هميشگي گرفته اند، كه اين روش، اغلب چندين پست را در بخشي خطي مانند ليست مي‌كند.

 در حالي كه استفاده از روش معمول نيز مزاياي خاص خود را دارد، استفاده از اين روش يكي از بهترين تكنيك ها براي دسترسي به آرشيو نويسنده، تاريخ آرشيوها و بسته بندي صفحات است، اما صفحه خانگييا هوم پيج بايد مانند راهي اصلي براي رسيدن به ساير بخش هاي طراحي سايت باشد. بنابراين بايد اين بخش از وب سايت را با كمي حساسيت و دقت بيشتر طراحي كرد.

 وب سايت Vulture مثالي بي نظير در اين زمينه است كه در اين وب سايت از سه رديف مختلف با پهناي متفاوت استفاده شده است. هر پست شامل اندازه هاي متفاوت در قسمت هدلاين و تصاوير كوچك است.

 به ياد داشته باشيد كه وب سايت والچر از بزرگ ترين مجلات است كه هر روزه صدها پست جديد در وب سايت خود قرار مي دهد. بنابراين اين سطح از جزئيات ممكن است براي وبلاگ كوچك تر كه تنها يك الي دو پست در روز بارگذاري مي كند راهي مناسب نباشد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/121/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۲:۵۱ توسط:گرگ سفيد موضوع:

جستجو براي اطلاعات، جهت ها، تجارت هاي محلي در دستيارهاي صوتي ( قسمت دوم )

يكي از جالب ترين نتايج به دست آمده از اين تحقيقات سئو حول محور خريد از برندي خاص است. آمازون اكو سهم قابل توجهي در مقايسه با سال 2018 به دست آورده است و گوگل هوم قسمتي از آمار و ارقاممربوط به خريد خود را از دست داده است. تعداد افرادي كه اعلام كرده‌اند قصد دارند بلندگوي گوگل هوم را خريداري كند از 58 درصد در سال 2018 به 17 درصد در اين سال كاهش يافته است. امكان دارد كه 58درصد از دستگاه هاي توليد شده توسط شركت گوگل به فروش برسند، اما كاهش آمار و ارقام مربوط به اين دستيار صوتي سئو بسيار قابل توجه است.

 

 اما دستگاه گوگل هوم ميني شاهد چنين كاهشي در آمار و ارقام خود نبوده است. 26 درصد مخاطبان اعلام كردند كه علاقه مند به خريد يك برند جايگزين هستند كه اين برند ها ممكن است شامل Sonos وApple Homepod باشد. گرچه اين مورد در گزارشات سئو به طور كامل مشخص نشده است.

 اقليت قابل توجه، يعني 41 درصد از پاسخ دهندگان اعلام كردند كه نگراني‌هايي در مورد دستياران صوتي سئو دارند. در پاسخ به پرسش هاي متداول، پاسخي كه بيش از همه تكرار شده بود اين بود كه اطلاعات شخصي من در اين دستياران صوتي به خوبي حفظ نمي شود (52%)، پس از آن برخي افراد يعني 41 درصد آن ها اعلام كردند كه اين دستگاه ها دائماً در حال شنيدن يا ضبط كردن گفته هاي آن هااست و سپس 36 درصد اين افراد اعلام كردند كه قصد ندارند تا داده ها يا اطلاعات شخصي شان توسط اين دستگاه ها استفاده شود. با توجه به آگاهي هاي اخير در مورد كاركنان آمازونكه در حال گوش دادن به صحبت هاي انجام گرفته توسط الكساهستند، اين نگراني ها غير منطقي به نظر نمي رسد؛ با اين وجود شركت آمازون اعلام كرده است كه تنها به قصد بهبود تشخيص صدا و رفع ايرادات فني به اين مكالمات گوش داده است.

در نظرسنجي كه در رابطه با خريد با استفاده از دستياران صوتي انجام گرفته است، بيش از 41 درصد افراد اعلام كرده‌اند كه از برخي خريدهاي خود را از طريق دستياران صوتي انجام دادند در حاليكه 6.5 درصد اعلام افراد اعلام كردند كه از خريد خود از طريق دستيارانش صوتي راضي نبوده‌اند. 59 درصد افراد اعلام كردند كه تا به حال خريدي از طريق دستياران صوتي انجام نداده‌اند و 27درصد افراد حاضر در اين گروه اعلام كرده‌اند كه قصد دارند در آينده چندين خريد با استفاده از اين دستيار صورتي سئو انجام دهند. بيش از نصف اين افراد، يعني 54 درصد آن ها اعلام كرده اند كه باور دارند دستياران صوتي به آن ها كمك مي‌كند تا بتوانند خريدهاي خود را از طريق آن انجام دهند و ديگر براي انجام خريد هاي كوچك به صورت حضوري به فروشگاه ها مراجعه نكنند.

 خريداران و فروشندگان بلندگوهاي صوتي در چندين سال آينده تبديل به يكي از مهم ترين كانال هاي ارتباطي در امر خريد مي شوند. فعاليت هايي كه در ليست بالا اعلام شد نشان مي‌دهد كه برخي از عملياتمربوط به جستجو در طول زمان به كانال هايصوتي انتقال مي يابند.

 بازاريابان مرتبط با اين زمينه، بايد برخي پيشرفت ها مانند بهينه سازي صدا و ساير روش ها را در اين زمينه به كار بگيرند. براي مثال اگر داراي خدمات محلي سئو هستيد و آن ها را به مشتريان خود ارائه مي دهيد، بايد چندين اقدام براي معرفي خدمات خود در بخش گوگل هوم انجام دهيد. همچنين براي استفاده  مشتريان از برند وخدمات تان، بايد سعي كنيد خدمات و محتواي خود را در دستياران صوتي و بلندگو هاي هوشمند ارائه دهيد تا بتوانيد مشتريان خود را از اين طريق نيز خشنود نگه داريد.

 در آخر، تجربه هاي خريد و تجارتي خاص ممكن است از طريق سخنراني هوشمند رايج شود. بنا براين تجارب خريد از طريق والمارت نشان مي دهد كه آن ها نمونه اي موفق در تجارت الكترونيكهستند كهاقدامات آن ها شامل ايجاد ليست و سفارش مجدد مشتريان است.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/122/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۲:۲۶ توسط:گرگ سفيد موضوع:

آينده وبلاگ هايي كه به سبك مجلات ساخته شده اند: روش ها و ايده هاي طراحي ( قسمت سوم )

با اين حال، اين روند توسط تعداد زيادي از طراحي سايت ها پذيرفته شده است. از اين ويژگي مي توان در قسمت زيرين هدر به عنوان يك شعار استفاده كرد.

 

نگاهي به وبلاگ هاي محبوب خود بيندازيد و به اين دقت كنيد كه چند مورد از آن ها از تگ لاين ها در طراحي سايت استفاده مي كنند. به احتمال زياد متوجه خواهيد شد كه بسياري از وب سايت ها از اين مورد در طراحي سايت خود بهره مي گيرند.

همچنين به اين دقت كنيد كه اغلب هدلاين ها در طراحي سايت نوشته اي تيره تر از تگ لاين مورد نظر دارند. اين تضاد، توجه كاربران را در ابتدا به هدلاين، سپس به تگ لاين و مقاله مورد نظر جلب مي كند.

لينك هاي مرتبط با محتوا

مجلات بزرگ ترجيح مي دهند تا از هزاران پست با محتواي جديد روزانه در طراحي سايت استفاده كنند.

با اين حجم زياد، بهترين ايده براي مديريت طراحي سايت اين است كه محتواي مرتبط و داخلي وب سايت را توسط لينك هاي مربوط به آن ها نمايش داد. همواره مي توانيد از ويجت پست هاي مرتبط در قسمت انتهاي هر پست در طراحي سايت استفاده كنيد، اما همچنين مي توانيد لينك هاي مورد نظر را به طور مستقيم به محتواي مرتبط پيوند دهيد.

تصوير بالا از طراحي سايت TechCrunch است كه از ويجتي كوچك در قسمت انتهاي پست خود استفاده مي كند. اين ويجت با عنوان "مقالات مرتبط" نام گذاري شده است و شامل لينك هايي به چندين مورد از مقالات مشابه در موضوع مورد نظر در طراحي سايت است.

اين روش، راهي بسيار عالي براي حفظ خوانندگان درون طراحي سايت و تشويق آن ها به خواندن پست هاي مشابه است. براي بار ديگر تأكيد مي‌كنيم كه اين روش نيز براي تمامي طراحي سايت ها كارآمد نيست، اما امري است كه به شدت در حال رشد است.

همچنين مي توانيد از اين ويژگي براي قسمت هايي از پست‌هاي خود استفاده كنيد كه بخشي از پست هاي وسيع تر است.

براي مثال، طراحي سايت ZDnet پست هاي خود را به گونه اي طراحي كرده است كه هر پست داراي ليستي طولاني از لينك هاي مربوط به مقالات و پست هاي مرتبط با آن است.

اين لينك ها مربوط به موضوعات مرتبط هستند، اما مي توانيد از اين تكنيك براي هر گونه رخداد، يا محصولات مشابه در طراحي سايت استفاده كنيد.

لينك هاي خارجي

اگر درون طراحي سايت خود مقالات و پست هاي مرتبط با پست مورد نظر خود نداريد، مي توانيد از لينك هاي مقالات مرتبط به پست خود از خارج طراحي سايت خود استفاده كنيد.

براي اين كار مي توانيد از حروف درشت و برجسته براي لينك هاي خود استفاده كنيد كه اين روش، نقشي بسيار اساسي در جلب توجه كاربران دارد.

اين روش يكي از محبوب ترين تكنيك ها در طراحي سايت ها يا مجلات بزرگ است و تاثير بسيار زيادي در افزايش ميزان بازديدكنندگان وب سايت دارد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/119/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۱۵:۴۰ توسط:گرگ سفيد موضوع:

جستجو براي اطلاعات، جهت ها، تجارت هاي محلي در دستيارهاي صوتي

جستجو براي اطلاعات، جهت ها، تجارت هاي محلي بيشترين موارد استفاده از دستيارهاي صوتي سئو هستند

 

نتايج جستجوي سال گذشته سئو توسط شركت مايكروسافت، نشان مي دهد كه استفاده كنندگان از دستياران صوتي از 23 درصد به 45 درصد افزايش داشته‌اند.

طبق گزارش هاي جديد مايكروسافت، حدود سه چهارم، يعني 72 درصد صاحبان گوشي‌هاي هوشمند از دستيارهاي ديجيتالي استفاده مي كنند. اين يافته ها بر اساس دو نظرسنجي كه يكي از آن ها در سال 2018 انجام شد و ديگري در سال 2019 پيگيري شد اعلام شده است. اين مطالعه همچنين نشان داد كه 35 درصد از جمعيت شركت كننده در اين نظرسنجي از سخنران هوشمند جستجوي صوتي سئو استفاده كرده‌اند.

كدام شركت ها بيشترين ميزان استفاده را داشته اند ؟

شركت گوگل و اپل بيشترين ميزان استفاده از اين دستياران صوتي سئو را داشته‌اند. گزارشات انجام شده نشان داد كه سيري و دستيار صوتي گوگل حدود 36 درصد، دستيار صوتي الكسا 25% و كورتانا 19 درصد اين آمار را به خود اختصاص داده‌اند. اكثريت قريب به اتفاق از دستيار صوتي سئو ي كورتانا بر روي دسكتاپ خود استفاده مي‌كنند. دستيار صوتي گوگل هم اكنون در بيش از يك ميليارد دستگاه قابل دسترس است و شركت آمازون در فروش اين دستگاه ها بسيار موفق عمل كرده است.

درست مانند بسياري از گزارش هاي سئو كه دستياران صوتي را مورد بررسي قرار مي دهند، اين گزارش نيز گاهي اوقات نمي تواند راهنمايي هاي دقيق و واضحي براي كاربران خود ارائه دهد و تفاوت دقيق بين بلندگو هاي هوشمند و استفاده از تلفن هاي همراه هوشمند را مشخص كند. اما اين گزارش سئو زمان قابل توجهي را بر روي بحث در رابطه با استفاده از اين دستياران هوشمند صرف كرده است.

موارد جست و جو شده

در ادامه، شركت مايكروسافت ميزان استفاده از دستياران صوتي سئو و مواردي كه اكثريت كاربران در اين دستگاه ها جستجو مي كنند را به صورت گزارشي منتشر كرده است كه آن را با يكديگر مشاهده مي كنيم:

  • جستجو براي Facts يا واقعيت ها 68%
  • درخواست مكان يابي 65%
  • جستجو براي كسب و كار 47%
  • تحقيق در مورد محصولات يا خدمات 31%
  • اضافه كردن موارد به سبد خريد 26%
  • خريد 25%
  • تماس با سرويس يا خدمات پشتيباني از مشتري 21%
  • ارائه بازخورد براي يك محصول يا خدمات 19%

از پاسخ هاي منتشر شده در اين ليست سئو ، مقايسه محصولات و خدمات نشان مي‌دهد كه پاسخ دهندگان به طور گسترده‌اي در مورد استفاده از اين دستيار صوتي سئو نظر داده‌اند. در عوض، عدم وجود پاسخ هايي مانند چك كردن آب و هوا يا پخش كردن موسيقي در اين ليست سئو كمي عجيب به نظر مي رسد.

نتايج به دست آمده

مطالعه انجام گرفته در سئو نشان داده است كه 80 درصد افراد از استفاده از اين دستياران به طور كامل راضي هستند و تجربه هاي خوبي از آن ها به دست آورده اند، در حالي كه 14 درصد اين افراد نظر خاصي نسبت به استفاده از اين محصولات سئو ارائه ندادند و 6 درصد اين افراد عدم رضايت خود را نسبت به اين محصولات نشان داده‌اند.

در خصوص مالكيت اين دستگاه ها، در نتيجه جستجويي كه در سال 2018 در مورد سئو انجام گرفت نشان داد كه 23 درصد پاسخ دهندگان صاحب اين دستگاه ها بودند. اين عدد در سال 2019 به 45 درصد افزايش يافته است. بر اساس ميزان محبوبيت اين دستگاه ها در ايالات متحده آمريكا، اين آمار و ارقام نشان دهنده اين است كه امروزه 112 ميليون از افراد آمريكايي حداقل از يكي از انواع بلندگو هاي هوشمندسئو استفاده مي‌كنند، در حالي كه 26 درصد آمريكايي ها نيز اعلام كردند كه قصد دارند امسال يكي از اين محصولات را خريداري كنند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/120/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۱۵:۱۳ توسط:گرگ سفيد موضوع:

شركت گوگل در حال بررسي مشكلي جديد در ايندكسينگ است

Google News به كاربران كمك مي‌كند درباره اخباري كه براي آن‌ها و دنيا از جمله سئو اهميت دارد به‌روز بمانند و به آن‌ها امكان مي‌دهد بيشتر در معرض رويدادهاي جاري قرار بگيرند و همچنين محتواهاي گوناگوني را از محدوده گسترده‌اي از ناشران كاوش كنند.

 

دريافت اخبار

كاربران مي‌توانند در ارائه‌دهنده‌ها و موضوع‌هاي خبري ويژه از جمله سئو مشترك شوند، محتوا را به‌صورت آنلاين يا آفلاين بخوانند و مقاله‌ها را نشانك‌گذاري و هم‌رساني كنند. Google News با شخصي‌سازي آنچه خواننده‌ها در برگه «براي شما» مي‌بينند، پيدا كردن محتواي مرتبط و جذاب را براي آن‌ها آسان مي‌كند. برنامه به‌مرور زمان از يادگيري ماشيني براي بهبود توصيه محتواي شخصي‌سازي‌شده مطابق با عادت‌ها و روال معمول كاربران استفاده مي‌كند. درباره نحوه عملكرد شخصي‌سازي بيشتر بداني)
اين روزها با اخبار زيادي در رابطه با مشكلات رخ داده در ايندكس سئو ي گوگل مواجه هستيم، اما اين مشكل محدود به چندين ناشر از اخبار گوگل است.

شركت گوگل اظهار داشت كه در حال بررسي يكي ديگر از مشكلات نمايه سازي در سئو است، كه اين دفعه اين مشكل در محتواي گوگل نيوز يا اخبار گوگل رخ داده است.

اين مشكل ارتباطي با مشكل ايندكسينگ هفته گذشته ندارد

شركت گوگل اعلام كرد كه اين مشكل جديد سئو هيچ گونه ارتباطي با مشكل نمايه سازي هفته گذشته سئو ندارد و آن مشكل به طور كامل حل شده است. بر اساس گفته هاي شركت گوگل، مشكل جديد تاثير خود را تنها بر روي چندين مورد از منتشر كنندگان سئو ي بخش اخبار گوگل نشان داده است.

منتشر كنندگان سئو ممكن است مشكل سال گذشته گوگل نيوز را نيز به خاطر داشته باشند كه در آن محتواي ايجاد شده توسط منتشر كنندگان به صورت صحيح براي سئو ايندكس نمي شد. در حال حاضر، مشخص نيست كه آيا مشكل جديد پيش آمده سئو با مشكل سال پيش در ارتباط است يا خير.

شركت گوگل اعلام كرد كه مشكل جديد تنها بر روي تعداد محدودي از منتشركنندگان اخبار و محتواي سئو تأثير گذاشته است.
اين مشكل هم اكنون در حال بررسي است

شركت گوگل همچنين اضافه كرد كه آن ها همچنان در حال بررسي مشكل پيش آمده براي سئو هستند و به زودي گزارش هايي در رابطه با اطلاعات و يافته هاي خود در اختيار كاربران قرار مي دهند و آن ها را از بروز رساني هاي انجام گرفته مطلع خواهند كرد. "ما به طور فعال در حال تشخيص مشكل پيش آمده در مورد سئو هستيم".

توليدكنندگان محتوا

اگر شما جزو منتشر كنندگان محتواي سئو هستيد و به تازگي محتوايي در بخش اخبار گوگل منتشر كرده ايد ممكن است تحت تاثير اين مشكل ايندكسينگ سئو قرار گرفته باشيد و بايد چندين مرحله براي قابل دسترس بودن محتواي سئو ي خود انجام دهيد و كاري كنيد تا مطالب تان در مكاني غير از اخبار گوگل نمايش داده شود.

شركت گوگل هم اكنون در حال حل كردن مشكل سئو است، اما تا آن زمان سعي مي كنيم شما را در جريان اخبار به روز شده قرار دهيم.

به روز رساني: شركت گوگل در روز 17 آوريل اين مشكل را به طور كامل حل كرده است.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/117/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۴۵:۲۴ توسط:گرگ سفيد موضوع:

آينده وبلاگ هايي كه به سبك مجلات ساخته شده اند: روش ها و ايده هاي طراحي ( قسمت دوم )

توضيحات ابزار ايجاد شده

ابزار ايجاد شده در طراحي سايت تمام قسمت هاي صفحه را تحت پوشش خود قرار مي‌دهد و از انواع مختلف تصاوير استفاده مي كند. همان طور كه در اين طراحي سايت نيز مشاهده مي‌شود، از استوري بسيار بزرگ براي بيشترين جلب توجه استفاده شده است.

سپس هنگامي كه از سمت چپ به راست حركت مي‌كنيد، به ترتيب ويجت هاي كوچك و كوچك تري را در طراحي سايت پيدا خواهيد كرد. اين روند نيز مي‌توانند نتايج مثبتي براي طراحي سايت شما به همراه داشته باشد، زيرا استفاده از اين نوع طراحي سايت براي كاربران تلفن همراه نيز امكان پذير است و مي‌توانيد به پست هاي مختلف دسترسي داشته باشيد. استفاده از اين نوع طراحي سايت ، كمك بزرگي به نمايش استوري ها و داستان هاي محبوب مي كند و توجه كاربران را به سمت مهم ترين پست ها جلب مي كند.

برخي از ويجت هاي مربوط به استوري ازCarousel يا چرخ و فلك براي حركت و انتقال بين استوري هاي متفاوت در طراحي سايت استفاده مي كنند. اين ايده، يكي از استراتژي هاي مناسب و معقول است، اما از همه نظر عالي به نظر نمي رسد.

استفاده از استراتژي چرخ و فلك در طراحي سايت به دليل مفيد بودن خود شناخته نيست و در جلب توجه كاربران با مشكلات خاص خود مواجه است.

در طراحي سايت Computer World، مي توانيد چندين پست را مشاهده كنيد كه به طور خودكار مي چرخند.

اگر مي خواهيد از اين روش در طراحي سايت استفاده كنيد، بايد بدانيد كه استفاده از آن نتايج منفي ندارد، اما به دليل فني بودن و نتايج آن، بسياري از افراد استفاده از آن را در طراحي سايت به طراحان وب توصيه نمي كنند.

به هرحال، استفاده از ويجت استوري در طراحي سايت يكي از موارد ضروري براي تمام وب سايت هايي است كه از سبك مجله مانند استفاده مي‌كند. چگونگي طراحي اين ويجت بستگي به صاحب طراحي سايت دارد، اما استفاده از اين ويجت ها، يكي از روش هاي اثبات شده براي تغيير سطح وبلاگ و حرفه اي كردن آن و طراحي سايت است.

سرتيترها با تگ لاين

استفاده از اين روش را در روزنامه‌ها و مجلات چاپي زيادي مشاهده كرده ايد، اما استفاده از آن در دنياي اينترنت و طراحي سايت امري جديد است. منتشران زيادي هم اكنون از سرتيترهايي استفاده مي‌كنند كه در آن ها از تگ لاين ها نيز بهره برده اند كه اين تگ لاين ها اطلاعات بيشتري در رابطه با استوري مورد نظر در طراحي سايت ارائه مي دهند.

استفاده از اين روش را اغلب در طراحي سايت هاي مربوط به اخبار مانند Huffington مشاهده مي كنيد.

تگ لاين ها در طراحي سايت بسيار خوب هستند، زيرا جزئيات بيشتري در رابطه با استوري ارائه مي دهند. اين تگ لاين ها اغلب مانند ابزاري براي تشويق مردم به خواندن مقاله مورد نظر عمل مي‌كنند.

اما اگر نگاهي گذرا به طراحي سايت Huffington بياندازيد، متوجه خواهيد شد كه تنها چندين مقاله كوچك داراي تگ لاين است، زيرا استفاده از تگ لاين ها در تمامي پست ها ضروري نيست و اين ويژگي، اقدامي اجباري براي تمامي مجلات نيست.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/118/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۴۴:۴۰ توسط:گرگ سفيد موضوع:

آيا شركت گوگل بابت مشكل پيش آمده بايد از كاربران خود عذر خواهي كند؟ ( قسمت دوم )

گوگل قصد ندارد تا بخشي از شاخص‌هاي سئو ي خود را از بين ببرد، آن ها براي راه‌حل آن بسيار تلاش كردند و اعلام كردند كه اشكالات فني برخي اوقات اتفاق مي افتد و هيچ كدام از اين رخدادها به صورت عمدي رخ نداده است. شركت گوگل همچنين اعلام كرد كه اخبار مربوط به سئو را به صورت عمدي پنهان نكرده است؛ بلكه عدم انتشار اين اخبار اشتباهي است كه از سوي آن ها رخ داده است. اشتباهات در هر دو مبحث ارتباطات و اشكالات فني رخ مي دهد. بنابراين شركت گوگل رسما اعلام كرد كه بابت اتفاقات اخير پيش آمده در سئو متاسف هستند.

 

اما آيا معذرت خواهي كافي است؟

آيا توليدكنندگان محتواي سئو ، جستجوگرها، مديران وبلاگ توسعه دهندگان و ... لايق رفتاري بيش از عذرخواهي هستند؟ پاسخ اين سوال مثبت است. اغلب افراد متوجه هستند كه شركت گوگل يك سرويس رايگان است و در حال حاضر به افراد اجازه مي دهد كه از ترافيك سئو ي آن استفاده كنند تا وب سايت هاي خود را در فهرست جستجوي سئو ي گوگل قرار دهند. اما زماني كه شركت گوگل ارسال رايگان ترافيكسئو ي خود به افراد را متوقف كند و اين كار را به صورت اشتباه يا به طور هدفمند انجام دهد، چه انتظاراتي از شركت گوگل داريم؟

شفافيت

حداقل كاري كه شركت گوگل مي تواند انجام دهد اين است كه شفافيت بيشتري در مورد مسائل پيش آمده در سئو داشته باشد. به عنوان مثال، با اشكال نمايه سازي يا ايندكسينگ سئو ي پيش‌آمده، شركت گوگل عذرخواهي كرد و افراد را در جريان وضعيت مشكل پيش آمده قرارداد، اما به صورت دقيق اعلام نكرد كه اين مشكل چه تاثيري در آمار و ارقام جستجوهاي انجام گرفته در سئو داشته است يا تأثير آن در سايت هاي به خصوص و شخصي به چه صورت بوده است. در واقع، ابزار گزارش دهي كنسول جستجوي سئو ي گوگل در حال حاضر گزارشات خود را مبني بر وب سايت هاي به خصوص و شخصي منتشر كرده است.

جان مولر از شركت گوگل در ويديويي اعلام كرده است كه شركت گوگل هم چنان بايد محبوبيت خود را بين كاربران حفظ كند و اين كار را با انجام دادن مراحل زير طي كند:

  • چه اشتباهي در سئو رخ داد؟
  • مراحل رسيدگي به اشتباهات سئو
  • از چه زماني اين اشتباهات سئو افزايش پيدا كرد؟
  • تصوير كلي مشكلات پيش آمده چه بود؟

او همچنين اعلام كرد:

از نظر من، در ابتدا نياز است تا صبر كنيم و ببينيم كه اين مشكلات چه تاثيراتي در سئو به همراه داشته اند و سپس موضوع مد نظر اين است كه آيا مي توانيم در رابطه با آمار و ارقام مشكلات پيش آمده صحبت كنيم يا قادر نيستيم تا آمار و ارقام مشخصي را به كاربران خود براي سئو ارائه دهيم. چه نوع از آمار و ارقامي براي مشكلات پيش آمده منطقي به نظر مي رسد. اين سوالات در مورد مشكلات سئو همچنان در ذهن كاربران و كاركنان شركت وجود دارد.

شركت گوگل همچنين اعلام كرد كه بسياري از افراد در شركت گوگل از مشكلات پيش آمده ي سئو آگاه هستند و همواره در رابطه با آن بحث و گفت و گو مي كنند، اما چه اتفاقي رخ خواهد داد. آن ها چگونه مي توانند اين مشكل سئو را درست كنند و باعث خشنودي توليد كنندگان محتواي سئو شوند؟ زيرا اين افراد بخشي حياتي در اكوسيستم گوگل هستند. اين سوالات بايد به وضوح پاسخ داده شوند تا بتوانند تا حدي باعث رفع ناراحتي كاربران درباره ي سئو شوند.

هنگامي كه از جان مولر پرسيده شد كه آيا شركت گوگل بابت مشكلات پيش آمده عذرخواهي خواهد كرد، او پاسخ داد:
"من هيچ ايده اي ندارم. مي دانم كه افراد زيادي درگير اين مشكل سئو شده‌اند" اما او همچنين اضافه كرد كه: مشكلات فني گاهي اوقات رخ مي دهد و سئو ي هيچ وب سايتي از اين قاعده مستثنا نيست. او همچنين اعلام كرد كه اين مشكل تنها يك طرفه نيست و شركت گوگل را نيز تحت تاثير قرار داده است.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/115/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۳:۲۰ توسط:گرگ سفيد موضوع: