اطلاعات عمومي وب اطلاعات عمومي وب .

اطلاعات عمومي وب

روند هاي خلاقانه طراحي وب در سال 2019

باور آن سخت است، اما سال 2019 به آن معناست كه در حال اتمام دهه اخير هستيم. اينترنت با سرعت زيادي رو به رشد است و طي 10 سال گذشته با تغييرات زيادي مواجه شده است: در 10 سال اخير شاهد به وجود آمدن ويژگي‌هاي مانند AR, VR, Al, AMP و بسياري ويژگي هاي ديگر در طراحي سايت بوده ايم. همان طور كه تكنولوژي هاي كشف شده هيجان زيادي براي كاربران و مخاطبان خود به ارمغان آورده‌اند، اين تغييرات را در دنياي طراحي سايت نيز بارها مشاهده كرده ايم.

در چند سال گذشته، گرايش‌هاي طراحي سايت به سمت ويژگي هاي خلاقانه مانند عدم استفاده از گريد ها و تصاوير سنتي، تصاوير برجسته و طرح هاي پر از رنگ و طرح هاي نامتقارن قدم برداشته است. در سال‌هاي ديگر، پيشرفت‌هاي انجام گرفته در زمينه تكنولوژي باعث شده است طراحي سايت ها هوشمندتر از قبل عمل كنند و به سمت يادگيري ماشيني و تعاملات اينترنتي قدم برداريم. در روند هاي رايجطراحي سايت در سال 2019، با دو مبحث و مفهوم اصلي مواجهه هستيم - زيبايي شناسي و تكنولوژي - كه در سال هاي اخير اين دو مفهوم با يكديگر همراه شده‌اند و مكمل يكديگر هستند.

در اين مقاله، پيش بيني هاي انجام گرفته براي روند هاي رايج در طراحي سايت مورد بحث قرار خواهند گرفت، اما اين به آن معنا نيست كه با طراحي سايت هاي خلاقانه بيشتري در آينده مواجه نخواهيم شد، اما مسئله اي كه مي توان با اطمينان آن را در رابطه با طراحي سايت در سال 2019 بيان كرد، اين است كه امسال آخرين فرصت براي طراحان وب سايت است تا بهترين تلاش خود را براي پايان اين دهه انجام دهند و بهبودهاي مدنظر را در بخش طراحي سايت به كار بگيرند.

10 روند طراحي سايت كه در سال 2019 مورد توجه قرار خواهند گرفت

  • Serif بر روي صفحه
  • (سِريف (به انگليسي: Serif) اصطلاحي است كه براي اشاره به نوعي از قلم‌ها در تايپوگرافي به مي‌رود كه در قسمت‌هاي پاياني نقوش هر حرف يك كشيدگي كوچك قلم وجود دارد. براي نمونه مي‌توان به تفاوت در نمايش حرف T در قلم Times New Roman (قلم سريف) و T در آريال (يك قلم سنزسريف) اشاره كرد
  • پالت هاي سياه و سفيد
  • اشكال طبيعي و ارگانيك
  • هنر نقاشي
  • تعاملات ميكرو يا ميكرو اينتراكشن
  • تكامل چت باكس
  • محتواي ويديويي
  • مينيماليسم
  • نويگيشن با انگشت كوچك
  • تنوع

سريف بر روي صفحه

همه ما شنيده ايم كه سريف ها براي پرينت مورد استفاده قرار مي گيرند و سن (San) براي صفحه نمايش هستند. اما اگر طراحان وب به اين قوانين را به درستي رعايت نكنند، بنابراين بايد چه روندهايي را برايطراحي سايت خود به كار بگيرند؟
(سريف (Serif) در واقع به خطوط كوچك يا زائده‌هايي گفته مي‌شود كه در نقاط پاياني يك حرف، رقم يا نماد افزوده مي‌شود. صورت‌هاي نوشتاري (فونت‌هايي) كه داراي اين خطوط كوچك در اجزاي نوشتاري خود هستند را فونت‌هاي سريف مي‌نامند. در مقابل، فونت‌هاي سنزسريف (Sans-serif) به فونت‌هايي گفته مي‌شود كه داراي اين زوائد نيستند (واژه sans به معناي “بدونِ …” مي‌باشد و از زبان فرانسوي گرفته شده است).)

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/146/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۴۶:۰۱ توسط:گرگ سفيد موضوع:

شركت گوگل، در نتايج جستجوي خود تصاوير بيشتري را نمايش مي دهد

هم اكنون زمان آن رسيده است كه تمركز خود را بيش از پيش بر روي تصاوير سئو قرار دهيد

بسياري از ابزارهايي كه نتايج جستجوي سئو ي گوگل را رديابي مي كنند، نشان مي دهند كه درصد اطلاعاتي كه شركت گوگل تصاوير را در نتايج جستجوي سئو ي خود نشان مي‌دهد افزايش داشته است. جعبه جستجوي تصاوير كه گاهي اوقات در بخش اصلي نتايج جستجوي سئو نمايش داده مي شود، هم اكنون در بيش از يك سوم جستجو ها نمايش داده مي شود. SEOclarity داده هايي از گزارشات سئو ي خود منتشر كرده است كه نشان مي‌دهد ميزان نمايش تصاوير از 24 درصد به 34 درصد افزايش داشته است. اين افزايش از تاريخ 13 آوريل شروع شده است.

جعبه تصاوير گوگل چيست؟

شما مي توانيد جعبه تصاوير گوگل را براي بسياري از انواع جستجو هاي سئو كه ممكن است علاقمند به ديدن نتايج جستجوي تصاويري آن نيز باشيد مشاهده كنيد. در ادامه، يك مثال براي جستجوي سئو در "گل هاي قرمز" مشاهده مي كنيد .

ارائه دهندگان داده

همان طور كه در قسمت بالا ذكر شد، SEOclarity داده هاي خود را در رابطه با نتايج جستجوي سئو ي تصويري گوگل به نمايش گذاشته است. در اينجا نمودار آن ها در رابطه با اين نتايج را مشاهده مي‌كنيد:

داده هاي مربوط به MozCast نيز يك روند مشابه را در سئو نشان مي دهند.

مي‌توانيد اين افزايش را در داده هاي سئو ي RankRanger نيز مشاهده كنيد.

شركت گوگل اشاره كرده است كه جستجوگرها بايد بيش از پيش بر روي جستجوي سئو ي تصويري خود تمركز كنند. در حال حاضر شركت گوگل تصاوير بيشتري را در نتايج جستجوي اصلي سئو ي خود در بخش باكس جستجوي خود نشان مي دهد. تصاوير گوگل ممكن است يكي ديگر از منابع ترافيك و افزايش رتبه بندي سئو ي وب سايت شما باشد كه نمي خواهيد آن ها را از دست بدهيد. اطمينان حاصل كنيد كه تصاوير خود را براي جستجوي تصاوير گوگل بهينه سازي كنيد و بيش از پيش بر روي آن تمركز كنيد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/143/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۸:۳۷ توسط:گرگ سفيد موضوع:

روند هاي رايج طراحي وب براي صفحات Start Here ( قسمت چهارم )

سعي كنيد صفحه ي خود را با تيتر هاي متفاوت ايجاد كنيد و از تصاوير يا آيكون ها براي بهبود طراحي خود استفاده كنيد. يكي ديگر از مثال هاي خارق العاده در اين زمينه، صفحه شروع طراحي سايت Wellness Mama است كه اين صفحه از تيتري سفارشي با تصوير پس زمينه و مكاني پر از تصاوير و آيكون هاي متفاوت استفاده مي كند. دسته بندي كوچكي از اين لينك ها با همراهي تصاوير متفاوت وجود دارد. اين كار باعث مي شود بازديدكنندگان جديد به راحتي بتوانند تمامي پست ها را براي دستورات غذايي، نكته هاي مربوط به مادران و پادكست هاي متفاوت بررسي كنند. در قسمت پايين تر اين طراحي سايت مي توانيد ليستي طولاني از پست ها با تصاوير كوچكي كه در كنار آن ها قرار گرفته است مشاهده كنيد.

از نظر من نويسنده اين وب سايت محتواي خود را به درستي درون طراحي سايت قرار داده است و بهترين طراحي مربوط به قسمت Start Here را تا به اينجاي كار داشته است. طرح رنگ قرار گرفته در اين طراحي سايت نيز به خوبي با ساير اجزاي وبسايت همخواني دارد، نوشته هاي به كار رفته داراي خوانايي بسيار بالا هستند و تصاويري كه در اين طراحي سايت قرار گرفته اند حس شادابي و زندگي خاصي به آن بخشيده اند.

سعي كنيد از طرحي استفاده كنيد كه حس زنده بودن را به خودتان و خوانندگان منتقل مي كند و در عين حال تمركز افراد را بر روي محتواي قرار گرفته حفظ كند. حتي مي توانيد از طرحي بسيار ساده استفاده كنيد كه بتواند به كاربران كمك كند تا به طراحي سايت شما توجه كنند.

نتيجه گيري

از آن جايي كه وبلاگ ها و وب سايت ها هر روزه افزايش پيدا مي كنند و رشد قابل توجهي را در ترافيك و موارد ديگر مربوط به آن ها مشاهده مي كنيم، بنابراين عرصه رقابت در بخش محتوا درون طراحي سايت ها بيش از قبل شده است. بازديدكنندگان جديد، اغلب اطلاعات مورد نياز خود را از بخش صفحات Start Here به دست مي‌آورند؛ زيرا اين صفحات راهنمايي كوتاه و خلاصه شده اي را از كل طراحي سايت به خوانندگان ارائه مي دهد.

اما چگونگي طراحي اين بخش، امري بسيار ضروري و مهم براي تجربه كاربران است و عاملي بسيار مهم در درك و فهم محتواي قرار گرفته در اين طراحي سايت توسط خوانندگان است. روش هاي ذكر شده در اين پست مي تواند به شما كمك كند تا صفحات خارق العاده اي را براي طراحي سايت خود خلق كنيد و ارزش وب سايت خود را به تمام خوانندگان و بازديدكنندگان نشان دهيد و كاري كنيد تا بازديدكنندگان بتوانند به راحتي طراحي سايت شما را مورد مطالعه و بررسي قرار دهند و اطلاعات مورد نياز خود را درون وب سايت شما به دست آورند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/144/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۸:۰۳ توسط:گرگ سفيد موضوع:

آيا عمليات ساخت لينك به طور كلي از بين رفته است؟ ( قسمت دوم )

تفاوت نظرات

بسياري از طرفداران ساختمان لينك در سئو ، نيازمند ايجاد پيوندها و لينك هايي براي تشخيص محتوا در زمينه هايي هستند كه رقابت در آن بسيار بالا است.

مشكل بسياري از محتواهاي ايجاد شده سئو اين است كه هيچ كس آن ها را نمي بيند. جولي جويس، صاحب شركت فيش مديا، مي‌گويد: "اگر محتواي خود را منتشر نكنيد، بسياري از فرصت هاي خوب مربوط به لينك ها ي موجود سئو را از دست مي دهيد."

" اخيراً، لينكي بسيار عالي براي سئو ي يكي از مشتريان خود توليد كردم و در لينك ايجاد شده به برخي از مهم ترين كلمات موجود در محتوا اشاره كردم و پس از انتشار لينك نتايج خوبي براي سئو حاصل شد. هنگامي كه افراد پس از انجام كار از شما تشكر مي‌كنند، متوجه مي شويد كه كار خود را به خوبي انجام داده ايد!"

دبرا ماستالر، مدير شركت آليانس لينك، با تمركز بر روي محتواي سئو مخالفت مي كند.

در عمليات ساخت لينك سئو ، محتواي با كيفيت مي تواند به عنوان ابزاري براي جلب توجه مشتريان و لينك ها استفاده شود، اما استفاده از محتواي با كيفيت كافي نيست! اگر محتواي سئو ي شما با تركيبي از روش هاي متفاوت ايجاد نشده باشد، نمي تواند نتايج دلخواه را براي شما به ارمغان بياورد. در اين صورت، بسياري از كمپين هاي مربوط به ساخت لينك شكست مي خورند و زمان خود را صرف ايجاد محتواي با كيفيت سئو مي كنند، اما بايد از اين افراد پرسيد كه تلاش خود را براي ساخت چه چيزي صرف مي كنند و لينك هاي سئو ي مورد نظر را براي چه كساني توليد مي كنند.

جويس و ماستالر با اين نكته موافقت كردند كه ساخت لينك، درست مانند سرمايه گذاري، نيازمند تكنيك هاي سئو و روش هاي خاص خود است.

"محتوا، معرفي، محصولات و خدمات همگي از طريق لينك ها منتشر مي‌شوند، بنابراين تركيب اين دو تاثير بسزايي بر روي صفحات و بازديدكنندگان دارد و باعث مي‌شود سرمايه گذاري در زمان و بودجه، با نتايج خوبي همراه شود." ماستالر
تاندلر اعلام كرد كه به صورت كلي با ساخت لينك مخالفت نمي كند.

ابزارهاي ساخت لينك سئو و افراد مرتبط با اين زمينه وجود دارند كه استعداد زيادي در اين زمينه دارند و مي‌توانند كاري انجام دهند تا لينك هاي ايجاد شده بسيار طبيعي و براي سئو مفيد به نظر برسند. همچنين آژانس ها و شركت هاي بسيار خلاقي وجود دارند كه مي‌توانند لينك هايي را ايجاد كنند كه گيرايي زيادي براي بازديد كنندگان دارد، اما اگر كمپاني هايي كه ارزش سهام خود را به خوبي درك مي كنند و بودجه زيادي در اين زمينه سرمايه‌گذاري مي‌كنند را در نظر نگيريم، صدها و هزاران مورد از شركت ها و بيزينس ها وجود دارند كه رويكرد بسيار ضعيفي را در زمينه سئو به كار مي گيرند.

از طرفي ديگر، جويس اعلام كرد كه سايت ها مي توانند بدون وجود لينك هاي خوب، رتبه سئو ي خود را افزايش دهند، اما به طور كلي اين وب سايت ها نمي توانند رتبه خود را در بين 10 وب سايت يا 20 وب سايت برتر گوگل قرار دهند.

به عنوان بازارياب، وظيفه ما اين است كه افراد را نسبت به برندهاي متفاوت آگاه كنيم و با استفاده از منابع محدود به كيفيت هاي خاص برسيم. موثرترين منابع، نتيجه كلي گفت و گو هايي است كه گاهي اوقات با به روزرساني الگوريتم هاي سئو ، مطالعات همگاني و توييتر هاي افراد مشهور به دست مي‌آيد.

هنگامي كه اين اتفاق رخ مي‌دهد، مي‌توانيم هدف ساخت لينك هاي موجود را مشخص كنيم و بتوانيم محتوا و منابع مورد نياز كاربران را براي آن ها مهيا كنيم.

اگر لينك هاي سئو ي مرتبط با سايتي به خصوص، ترافيك مورد نظر را براي آن ايجاد مي‌كند، اين امر با صرف زمان و بازديد وب سايت شما توسط افراد مختلف به دست مي آيد، بنابراين در اين صورت مي‌توان ساخت لينك را به عنوان عاملي موثر در بازديد و افزايش ترافيك و رتبه بندي سايت در نظر گرفت.

به عنوان سخن نهايي، لينك ها مي توانند به شما كمك كنند تا رتبه بندي سئو ي خود را در گوگل افزايش دهيد، اما لينك هاي موجود بر روي وب سايت شما مشخص مي كنند كه آيا استحقاق جايگاهي كه در آن قرار گرفته ايد را داريد يا خير.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/141/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۲:۲۹ توسط:گرگ سفيد موضوع:

روند هاي رايج طراحي وب براي صفحات Start Here ( قسمت سوم )

اين مثال، يكي از بهترين نمونه ها در زمينه افزودن ارزش شخصي است كه افراد مي‌توانند اطلاعات بيشتري در رابطه با گري به دست آورند و حتي به يكي از دنبال كنندگان سبك زندگي او تبديل شوند.

از طرفي ديگر ، مي توانيد كاري مانند مايكل هيات يا كريس داكر انجام دهيد، كه هر دوي آن ها روش‌هاي خاص و منابع قابل دسترس به بازديدكنندگان خود و خوانندگان جديد معرفي مي‌كنند. اين صفحات اطلاعاتي از اشخاصي كه در پشت پرده طراحي سايت كار مي كنند را با كاربران به اشتراك مي گذارند، اما تمركز اصلي آن ها بر روي اطلاعات ارزشمند براي خواننده‌ها است.

اگر در حال كار بر روي يك طراحي سايت شخصي هستيد و در حال ارائه ي منبع يا متني ارزشمند، محصول و خدمات يا هر دوي آن ها هستيد، براي به اشتراك گذاري تاريخچه شخصي طراحي سايت خود از صفحه Start Here استفاده كنيد تا به خوانندگان خود ثابت كنيد كه شما در صنعتي كه در آن مشغول به كار هستيد اقتدار كافي داريد.

طراحي سايت هايي كه بيش از 100 صفحه دارند، داراي قابليت جستجوي سخت تري نسبت به وب سايت هاي ديگر هستند.

بهترين پست هاي شما معمولاً در صفحات زياد طراحي سايت گم مي شوند؛ بنابراين بايد لينك هاي مرتبط با بهترين مقالات و محتواي خود را دسته بندي كنيد. بازديدكنندگان جديد نمي‌دانند كه كار خود را با كدام قسمت طراحي سايت شما شروع كنند يا هيچ اطلاعي در رابطه با بهترين پست هاي شما ندارند. بنابراين بهتر است ليستي از مقالات برتر خود تهيه كنيد و خوانندگان جديد را تشويق كنيد تا آن ها را چك كنند.

مقالات مهم را ليست كنيد

صفحه شروع A Life of Blue در رابطه با سفر و زندگي به سبك عشايري است. اين موضوعات داراي بيشترين مقالات در اين طراحي سايت هستند، اما برخي پست ها براي بازديدكنندگان جديد بسيار ارزشمند به نظر مي رسد. همانطور كه صفحه را به سمت پايين مي كشيد، متوجه تيتري با عنوان "در ابتدا بايد چه چيزي را مطالعه كنم؟" مي شويد، كه اين لينك قسمتي است كه براي بازديدكنندگان جديد تعبيه شده است كه ممكن است از خودشان اين پرسش را داشته باشند. در اين لينك ليستي از 10 پست محبوب مربوط به سفر و زندگي قرار داده شده است. ساير لينك ها در رابطه با كتاب هاي الكترونيكي رايگان و آرشيو دسته بندي طراحي سايت است. اين لينك ها براي بازديدكنندگان جديد ارزش زيادي دارد، اما ليستي از پست هاي پيشنهاد شده بهترين مكان براي آغاز طراحي سايت است.

يكي ديگر از مثال هايي كه بايد در اين پست به آن اشاره كنيم، مربوط به طراحي سايت Hillah Cooking است. در حاليكه معرفي خلاصه شده اي در ابتداي اين طراحي سايت قرار دارد، همچنين لينك هاي پيشنهاد شده ي زيادي در بخش هاي مختلف طراحي سايت قرار گرفته است. اين لينك ها به صورت تصادفي در طراحي سايت قرار نگرفته است؛ بلكه دستورهاي پخت متفاوت با جزئيات كامل توسط دسته بندي هايي مانند پايه، آشپزي كلاسيك آمريكايي و وعده هاي مربوط به گياهخواران دسته بندي شده است.

كاربران اينترنت به شدت بي صبر هستند!

بسياري از افراد ترجيح مي دهند صفحه شروع كوتاه باشد، زيرا در عين حال كه سايت را به طور كلي به بازديدكنندگان معرفي مي كند و لينك هاي مورد نياز آن ها را در اين قسمت قرار مي‌دهد، بازديد كنندگان پس از مشاهده اين بخش به طراحي سايت مراجعه مي‌كنند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/142/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۱:۵۹ توسط:گرگ سفيد موضوع:

آيا عمليات ساخت لينك به طور كلي از بين رفته است؟

مطمئناً عمليات ساخت لينك در سئو پيش از اين با استفاده از تاكتيك هايي مانند طرح هاي پرداختي براي ساخت لينك، لينك هاي پنهان و محتواي اسپم استفاده مي شد. اما پس از آن كه شركت گوگل الگوريتم خود را در سال 2012 به روزرساني كرد و الگوريتم پنگوئن را معرفي كرد، اين تاكتيك هاي سئو عملاً بلا استفاده شد و تمركز شركت گوگل هم اكنون بر روي تكنيك هاي سئو ي كلاه سفيد و محتواي با كيفيت است.

اما، اين جمله بدان معنا نيست كه بحث هاي انجام گرفته در رابطه با ساختمان لينك هاي سئو به طور كلي تمام شده است، زيرا برخي سئو ها معتقدند كه هر گونه شكل ساختمان فعال لينك ها، در بهترين حالت خود اتلاف وقت و در بدترين حالت ممكن، زير پا گذاشتن سياست‌هاي موجود سئو است، و برخي از آن ها معتقدند كه استفاده از اين امر بسيار ارزشمند است و بخشي مهم از استراتژي هاي مرتبط باسئو است.

مخالفت هاي مربوط كيفيت محتوا

يكي از رويكردهاي رايج سئو و در عين حال متضاد در رابطه با موضوع مد نظر، توييتي است كه از مديرعامل سخنراني رايت ماركوس منتشر شده است.

"ساخت لينك براي سئو اتلاف وقت است. به جاي صرف وقت براي ساختن لينك، بهتر است تمركز خود را بر روي نوشتن مطالب بهتر و رابط كاربري قرار دهيم."

"توصيه هاي قديمي مربوط به سئو به ما توصيه مي كنند كه محتواي خود را براي كاربران تهيه كنيد و آن ها را نسبت به موتورهاي جستجو ارجعيت دهيد. لينك ها و پيوندها را به اين دليل نسازيد كه ممكن است ارزش خاصي براي سئو ي شما به دست آورند؛ بلكه لينك هايي ايجاد كنيد كه ترافيك هدفمند سئو را به سايت شما هدايت مي‌كنند."

در طول اين جلسه، تاندلر اشاره اي به اسپم هايي كرد كه توسط ابزارهاي ساخت لينك سئو توليد شده بودند.

همچنين در اين جلسه نقل قول هايي از افرادي مانند جان مولر، مت كاست و جونو آلدرسون صورت گرفت و گفته شد كه تمامي لينك هاي سئو به صورت طبيعي توسط دستورات و راهنمايي هاي گفته شده توسط شركت گوگل ساخته نشده‌اند.

علاوه بر اشاره به ماهيت و كسي نيك ساخت لينك هاي با كيفيت سئو و او همچنين به ساير روشها ، ماننده ساخت لينك هاي داخلي نيز اشاره كرد.

" اگر تيم شما داراي منابع محدود است ، توصيه مي كنم تا زمان خود را در ساخت محتواي با كيفيت سئو صرف كنيد و تمركز خود را بر روي ساختمان لينك قرار ندهيد." - تاندلر

"زمان خود را در تهيه تجربه كاربري بي نقص سپري كنيد و در رابطه با هماهنگي محتواي خود با خواسته كاربران وسواس به خرج دهيد. هدف نهايي شما بايد تهيه بهترين نتايج ممكن براي سئو باشد و همواره بايد در زمينه كاري خود، بهترين نتايج را به كاربران خود ارائه دهيد. ساخت لينك هاي سئو را متوقف كنيد و شروع به به دست آوردن آن ها كنيد!"

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/140/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۱۴:۴۲ توسط:گرگ سفيد موضوع:

روند هاي رايج طراحي وب براي صفحات Start Here ( قسمت دوم )

براي درك بهتر و ساده طرح اين عنوان، بهتر است صفحه Modest Man را مشاهده كنيد. اين طراحي سايت شامل تصويري بزرگ از مدير وب سايت، براك مك گاف است. اغلب عناوين و محتواي صفحه حول محور موضوع اصلي مي گردد و علي رغم استفاده از تصوير مدير وب سايت، اين طراحي سايت در رابطه با شخصيت برا ك و زندگي شخصي او نيست.

شما مي توانيد طراحي سايت خود را هر طور كه مايل هستيد به بازديدكنندگان خود معرفي كنيد. اگر ترجيح مي دهيد از تصاوير و اطلاعات شخصي خود استفاده نكنيد، باز هم چيز مهمي را از دست نداده ايد. تنها چيزي كه بايد درك كنيد اين است كه هدف شما آموزش و تشويق بازديدكنندگان به كليك كردن بر روي قسمت هاي مختلف طراحي سايت شما و مشاهده بيشتر محتواي قرار گرفته درون طراحي سايتاست. صفحه شروع بايد بتواند به سوال هاي رايج بازديدكنندگان جديد پاسخ دهد و آن ها را راهنمايي كند تا بتوانند با قسمت هاي مختلف طراحي سايت شما آشنايي پيدا كنند.

ايجاد ارتباط شخصي

پيش از اين نيز به طور خلاصه در رابطه با اين مبحث صحبت كرده ايم، اما پيشنهاد مي كنيم كه از صفحه شروع در طراحي سايت هاي شخصي خود استفاده كنيد. اين ايده براي طراحي سايت هايي با ترافيك بالا بهتر عمل مي كند، زيرا هنگام بازديد افراد جديد از وب سايت، آن ها هيچ گونه اطلاعاتي در رابطه با شما و كاري كه انجام مي دهيد ندارند. اما هدف صفحات شخصي، معرفي خودتان، تاريخ، كاري كه انجام مي دهيد و دليلي كه مشغول به انجام اين كار هستيد است. برخي افراد مشكلي با به اشتراك گذاشتن سرگرمي ها و اطلاعات خانوادگي خود با ديگران ندارند، در حاليكه برخي افراد ترجيح مي دهند اطلاعات شخصي و حريم خصوصي خود را حفظ كنند.

بنابراين نوع استفاده از طراحي سايت شخصي، بستگي به عادات اخلاقي و شخصيت شما دارد.

در اين نوع طراحي سايت ها، هدف مورد نظر ايجاد ارتباط شخصي با بازديدكنندگان، يا ايجاد ارتباط نيمه شخصي است و از آن جا كه اين ارتباط از طريق صفحه كامپيوتر رخ مي دهد، ممكن است برخي افراد با به اشتراك گذاشتن اطلاعات شخصي يا خانوادگي خود راحت نباشند.

يكي از بازاريابان معروف در اين زمينه، گري واينرچاك است كه توانست صفحه شخصي خود را به طراحي سايتي باور نكردني و خارق العاده تبديل كند.

از آن جايي كه او مشاركت فعالي در صفحات اجتماعي دارد و سخنراني هاي بسيار زيادي برگزار مي كند، بنابراين اغلب افراد با او آشنايي دارند، اما بهتر است به اين نكته نيز اشاره كنيم كه تمامي افراد جهان اين شخص را نمي شناسند. بنابراين صفحه شروع طراحي سايت او افرادي را مورد هدف قرار مي دهند كه تنها قصد دارند اطلاعات بيشتري در رابطه با سبك زندگي او به دست آورند. او اطلاعاتي را در رابطه با گذشته خود و سبك زندگي تجارتي خود با بازديدكنندگان به اشتراك مي گذارند. نكتهاي كه از همه مهم تر است اين است كه به لينك هايي را به تمامي كانال هاي شبكه‌هاي اجتماعي خود در طراحي سايتقرار داده است و همچنين لينك هاي مربوط به بهترين مقالات خود را در طراحي سايت خود با كاربران به اشتراك گذاشته است.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/139/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۱۴:۱۷ توسط:گرگ سفيد موضوع:

شركت گوگل قالب جستجوي موبايل را به صورت سفارشي به روزرساني ميكند

طراحي مجدد اين قالب شامل باكس جستجوي سئو و تغييرات آن، تصويرات كوچك و صفحه بندي است

جستجوي سفارشي گوگل با ارائه طرح جديد تلفن همراه به كاربران ارائه مي شود. ويژگيهاي جديد آن شامل جعبه جستجوي سئو و طراحي مجدد آن، تصاوير كوچك و صفحه بندي جديد است. اين تغييرات عمدتا بر روي مرورگر هاي تلفن همراه تاثير مي گذارد، اما برخي از ويژگي‌هاي سئو و به‌روزرساني‌هاي آن به دسكتاپ ها نيز راه پيدا كرده است.

به روز رساني طرح جستجوي سفارشي

در تصوير سمت چپ، طرح قبلي جستجوي سئو ي تلفن همراه را مشاهده مي كنيد و در تصوير سمت راست طرح‌بندي به روز شده آن را مي بينيد.

ارائه تجربه هاي جديد و بدون نقص به كاربران امري ضروري است؛ به خصوص هنگامي كه آن ها در تلاش براي يافتن موردي مشخص بر روي وب سايت شما هستند. قالب جستجوي سفارشي سئو ي به روز رساني شده قدمي مهم در اين زمينه برداشته است كه در اين امر به شما كمك مي‌كند و همچنين در بهبود شاخص‌هاي موفقيت در زمينه مديريت وب سايت نيز نقش به سزايي ايفا مي كند.

سايت هايي كه از تبليغات جستجوي AdSense استفاده مي كنند، ممكن است از ترافيك سئو ي تلفن همراه سود ببرند.

(حس‌تبليغ (به انگليسي: AdSense) يك برنامه? تبليغاتي ارائه‌شده توسّط گوگل است. دارندگان وب‌گاه‌ها و نرم‌افزارهاي موبايل مي‌توانند در اين برنامه نام‌نويسي كنند تا روي وب‌گاه‌هايشان تبليغات متني، تصويري و ويدئويي فعّال شود. درآمد حاصل از اين تبليغات كه گوگل مديريّت‌شان مي‌كند، از راه per-click يا per-impression است. گوگل علاوه بر راه‌هاي يادشده، مشغول آزمايش‌هايي براي اجراي خدمات غير مجاز مي باشدt-per-action است.)

بيش از 630 هزار سايت از اين محصول استفاده مي كنند، اما اين وبلاگ سفارشي مربوط به جستجو، از ماه جولاي 2018 به روز رساني نشده است. اين امر نشان‌دهنده اين است كه شركت گوگل هم‌چنان به موتور جستجوي سفارشي خود توجه خاصي نشان مي‌دهد.

چه چيزي تغيير كرده است؟

  • موتور جستجو و اصلاحيه هاي سئو ي مربوط به آن در حال حاضر دقت بيشتري در امر جستجو دارند.
  • اندازه تصاوير كوچك افزايش يافته است.
  • صفحه بندي ها ساده تر شده است.
  • صاحبان وب سايت هم اكنون داراي گزينه اي براي غير فعال كردن تغييرات خاص موبايل هستند كه با استفاده از تنظيمات موبايل و گزينه Disable مي توانند از آن استفاده كنند.

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/138/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۲:۵۳ توسط:گرگ سفيد موضوع:

روند هاي رايج طراحي وب براي صفحات Start Here

هنگام يكه بازديد كنندگان به طراحي سايت جديد سر مي زنند، معمولا هيچ ايده اي ندارند كه از كدام قسمت وب سايت بايد بازديد خود را شروع كنند. آن ها اغلب به دنبال لينك هاي نويگيشن هستند كه ممكن است اطلاعات مورد نياز آن ها را تامين كند، اما جديدترين روندي كه با عنوان Start Here شناخته مي شود، تجربه اي بسيار بهتر براي كاربران به ارمغان مي آورد.

كاربران جديد كه طراحي سايت شما را مورد بازديد خود قرار مي دهند، بايد مشتاق باشند تا تمامي قسمت هاي طراحي سايت را مشاهده كنند و به دنبال اطلاعات بيشتري باشند. بهترين روش براي دستيابي به اين هدف، صفحه ابتدايي است كه شامل لينك ها، راهنماي كوچك طراحي سايت و حتي پس زمينه هايي در رابطه با خودتان و تاريخچه طراحي سايت تان است. در اين پست با يك ديگر نگاهي به روند رايج صفحات Start Here مي‌اندازيم تا مزاياي آن را با يكديگر بررسي كنيم و ببينيم كه چگونه مي‌توانيم از اين روند به نفع پروژه‌هاي مربوط به وب سايت استفاده كنيم.

وب سايت تان را معرفي كنيد

بزرگ ترين و مهم ترين دليل استفاده از صفحه Start Here، معرفي كردن طراحي سايت تان به بازديدكنندگان جديد است. از آن جايي كه هر طراحي سايت مقالات و اطلاعات متفاوتي براي ارائه به بازديدكنندگان خود دارد، بنابراين صفحات Start Here اهداف مختلف را بر اساس محتواي قرار گرفته درون طراحي سايت دسته بندي مي كند.

صفحه شما بايد قادر باشد تا اطلاعات حياتي را با بازديدكنندگان به اشتراك بگذارد و هدف آن، آموزش به بازديدكنندگان و آشنا كردن آن ها با طراحي سايت باشد. اين صفحات همچنين بايد قادر باشند با اشتراك گذاشتن بهترين منابع و لينك ها، بازديدكنندگان بيشتري را به سايت هدايت كنند.

وبلاگ شخصي كه توسط يك نفر اجرا مي شود، مي‌تواند صفحه شروع خود را با اطلاعات شخصي و تاريخچه وب سايت معرفي كند. اين مورد را مي توانيد در طراحي سايت Problogger به خوبي مشاهده كنيد.

اين طراحي سايت ، در واقع يكي از نمونه‌هايي است كه به خوبي طراحي شده است و سال ها تجربه در زمينه نوشتن، طراحي و تبديل كاربر در كارنامه خود دارد.

صاحب طراحي سايت ، مجموعه اي از لينك ها و پيوندها را به پست هاي مربوطه ارجاع مي‌دهد. او همچنين ويديوي مقدماتي براي وب سايت خود تعبيه كرده است كه اين ويديو براي بازديدكنندگان جديد ساخته شده است و آن ها را به اطلاعات بيشتر در رابطه با سايت سوق مي دهد. همچنين در قسمت پايين طراحي سايت ، مي توانيد تاريخچه مربوط به ساخت وب سايت را مشاهده كنيد و درك كنيد اين وب سايت چگونه به جايگاه امروزي خود رسيده است.

با شروع بازديد از اين سايت و محتواي آن، مي توانيد از مرور صفحات بيشتر وب سايت لذت ببريد. صفحه اي مملو از سي تي اي هاي متفاوت براي خبرنامه و كتاب هاي الكترونيكي رايگان كه بازديدكنندگان را تشويق مي كند تا بر روي لينك هاي بيشتري بر روي اين وب سايت كليك كنند و محتواي آن را مشاهده كنند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/137/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۲:۱۹ توسط:گرگ سفيد موضوع:

شركت گوگل تاييد كرد كه ،AJAX چگالي خزش سايت (Crawl Budget) را مصرف مي كند

(اِيْ‌جكس (AJAX؛ سرواژه? Asynchronous JavaScript And XML)، مجموعه‌اي از استانداردها و فناوري‌هاي وب است كه به كمك آن‌ها مي‌توان برنامه‌هايي مبتني بر وب توليد كرد كه به آساني با كاربران تعامل داشته باشند. با استفاده از اين فناوري‌ها و با كمك انتقال تكه‌هاي كوچك داده و اطلاعات از رايانه? خادم (Server)، صفحات وب از حالت منفعل خارج مي‌شوند و واكنش‌هايي مناسب با رويدادها انجام مي‌دهند. اي‌جكس معماري جديدي براي برنامه‌هاي تحت وب است، كه با سرعت بسيار زيادي در حال گسترش بوده، و كمتر كاربري در اينترنت است كه هنوز گذرش به يكي از صفحاتي كه با اين معماري ساخته شده‌اند نيفتاده، و از قابليت‌هاي فوق‌العاده آن بهره‌مند نشده باشد. Gmail, Google Map, Google Suggest, Orkut، و اسامي آشناي ديگر، نمونه‌هايي هستند از كاربرد اي‌جكس. با استفاده از اين معماري، صفحات وب تعامل بسيار خوبي با كاربران خواهند داشت. بعلاوه، مهم‌ترين مزيت اين معماري اين است كه ديگر براي انجام هر كاري، لازم نيست صفحه وب دوباره بارگذاري شود.)

(چگالي خزش سايت در سئو ميانگين تعداد صفحاتي است كه روزانه پيمايش مي شوند. در واقع از طريق چگالي خزش تعيين مي كنيم كه گوگل چقدر براي پيمايش سايت شما و سئو ي آن زمان صرف مي كند)

اگر نياز است تا چگالي خزش خود را براي بيشترين تأثير سئو بر روي گوگل پلي بهينه سازي كنيد، بايد اين مقاله را مطالعه كنيد.

در ژانويه سال 2017، گري ليس از شركت گوگل، اسنادي را بر روي گوگل بلاگ منتشر كرد كه توضيح مي‌دهد چگونه چگالي خزش براي وب مسترها و سئو ها كار مي كند. وي هم اكنون اين اسناد خود را به روز رساني كرده است تا به صورت واضح نشان دهد كه AJAX هم اكنون مي ‌تواند چگالي خزش سئو در وب سايت را مصرف كند.

شفاف سازي

به روز رساني منتشر شده درباره سئو نشان مي‌دهد: به طور عمومي، url هايي كه توسط گوگل بات كرال مي شوند توسط چگالي خزش سئو ي سايت سايت محاسبه مي شود. URL هاي متناوب مانند AMP يا hreflang، همچنين محتواي جاي سازي شده مانند css و جاوا اسكريپت كه شامل AJAX هستند، ممكن است براي سئو كرال شوند و از چگالي خزش سئو ي يك وب سايت استفاده كند. به طور مشابه، زنجيرهاي مسيرهاي طولاني نيز ممكن است بر روي عمليات خزش تاثير منفي داشته باشند.

چگالي خزش چيست؟

شركت گوگل، چگالي خزش سئو را با عنوان تعداد url هايي كه گوگل مي تواند كرال كند تعريف كرده است. به صورت خلاصه، چگالي خزش، تركيبي از دريافت رتبه بندي كرال سئو و تقاضاي آن است.

چه چيزي تغيير كرده است؟

شركت گوگل به وضوح اعلام كرد كه هيچ گونه از موارد پيشين تغيير نكرده است و اعلام كرد كه AJAX/XHR ، چگالي خزش سئو ي وب سايت شما را مورد استفاده قرار مي دهند و پيش از اين نيز همين طور بوده است.

شركت گوگل بارها اعلام كرده است كه چگالي خزش چيزي نيست كه بخواهيد در رابطه با آن نگران باشيد و اغلب وب مسترها و سئو ها نبايد نگراني از اين بابت داشته باشند. شركت گوگل اغلب سايت هاي خود را بدون مشكل كرال مي‌كند. سايت هاي بسيار بزرگ نياز دارند تا كرال هاي سئو ي خود را اولويت بندي كنند و اگر بخواهند AJAX/XHR براي بار دوم چك كنند، بايد به شركت گوگل اطلاع دهند تا آن ها را تاييد كند و مه متر از همه، اگر قصد دارند تا اين اقدامات چگالي خزش آن ها را تحت تاثير قرار دهد بايد شركت گوگل را مطلع سازند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/135/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۵۹:۳۱ توسط:گرگ سفيد موضوع: