اطلاعات عمومي وب اطلاعات عمومي وب .

اطلاعات عمومي وب

8 نوع متفاوت از وب سايت ها و نحوه ي طراحي آن ها

توجه به طراحي سايت ها، امروزي ضروري در رونق كسب و كار است. هم اكنون نزديك به 1.7 ميليارد وب سايت آنلاين وجود دارد، كه انواع بسيار زيادي از طراحي سايت هاي متفاوت را به وجود مي آورند، اما اين تنوع زياد باعث ايجاد سردرگمي در نوع و بهترين طراحي موجود براي وب سايت ها مي شود.

به عنوان طراح يا صاحب طراحي سايت ، نياز است با انواع طراحي هاي متفاوت وب پيج ها آشنايي داشته باشيد، تا بتوانيد درك كنيد كه كدام مدل مي تواند خواسته هاي شما را برآورده كند. مطالعه ي مدل هاي استفاده شده توسط رقبا و آزمايش آن ها، به شما اجازه مي دهد تا بهترين فرمت موجود را براي خود و مشتريان ايجاد كنيد.

در ادامه، با 8 نوع متفاوت از طراحي سايت ها آشنا مي شويم:

1. HomePage

اين قسمت، مهم ترين بخش طراحي سايت است و مانند چهره و قسمت اصلي برند شما است.

هوم پيج، به بازديدكنندگان طراحي سايت كمك مي كند به قسمت هاي مختلف وب سايت سر بزنند و همچنين به عنوان عاملي اصلي براي تعيين نرخ تبديل شناخته مي شود. از آن جايي كه اكثر مردم از طريق هوم پيج به وب سايت شما وارد مي شوند، طراحي آن حائز اهميت بالايي است.

صفحه اصلي مي تواند در قالب اشكال مختلفي ظاهر شود و در حالي كه طراحي آن اهميت بالايي دارد، همواره به ياد داشته باشيد كه كه هدف اصلي از ايجاد اين صفحه، نويگيشن اصلي و اصلي ترين نقطه براي بازديدكنندگان طراحي سايت است. كسب و كار خود را مشخص كنيد و UVP منحصر به فرد خود را ارائه دهيد. سلسله مراتب طراحي سايت را به صورت صحيح و ساختار نويگيشن را در صفحه ي اصلي ايجاد كنيد. سعي كنيد از پالت رنگ مرتبط با برند، لوگو و تصاوير مرتبط با كسب و كارتان استفاده كنيد. قسمت هوم پيج و تصاوير به كار رفته در آن، ارتباط تنگاتنگي با يكديگر دارند، بنابراين اين تصاوير بايد گوياي شخصيت شما و ويژگي برندتان از طريق تصاوير و كلمات باشد.

Matcha Kari، مثالي عالي از اين نوع طراحي سايت است. به قسمت نويگيشن در بالاي صفحه دقت كنيد كه به خوبي مواردي كه مي توانيد در اين وب سايت پيدا كنيد را توضيح و نمايش مي دهد. در اين قسمت از طراحي سايت ، بازديد كنندگان مي توانند كوپون دريافت كنند، در قسمت اشتراك ايميل عضويت دريافت كنند يا ويديوهاي متفاوت در رابطه با محصولات مختلف اين وب سايت مشاهده كنند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/160/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۳:۲۹ توسط:گرگ سفيد موضوع:

روند هاي خلاقانه طراحي وب در سال 2019 ( قسمت پنجم )

9. ‏ نويگيشن Thumb-Friendly

با وجود اين كه مرور طراحي سايت ها بر روي تلفن همراه روز به روز در حال افزايش است و به طور رسمي جاي مرور وب سايت ها در دسكتاپ را گرفته است طراحي سايت ها براي استفاده در موبايل به‌طور قابل توجهي در حال افزايش است و وب سايت ها را بايد به گونه اي طراحي كرد كه هنگام استفاده از انگشت شست بر روي موبايل با راحتي تمام بتوان طراحي سايت ها را مورد استفاده قرار داد. يكي از مهم ترين مطالعات در اين زمينه مطالعه جاش كلارك در كتاب Design For Touch است كه او در اين كتاب نحوه ي نگه داشتن تلفن همراه توسط كاربران را بررسي مي‌كند و نوع حركات، به‌خصوص حركات شست و در نظر گرفتن آن در طراحي سايت را مورد مطالعه قرار مي دهد. هم اكنون، به صورت روزانه كاربران بيشتري با انگشت شست خود از نويگيشن طراحي سايت استفاده مي كنند، كه مانند منوي همبرگري به قسمت انتهايي صفحات موبايل منتقل شده است.

10. تنوع

اغلب اوقات، افراد فراموش مي كنند كه طراحي سايت ها به صورت جهاني قابل دسترس هستند. شبكه جهاني اينترنت ميلياردها افراد را در سراسر جهان به يكديگر متصل مي‌كند و باعث مي‌شود فرهنگ هاي متفاوت در كنار يكديگر قرار گيرند و افراد متفاوت با توانايي‌ها، سن، جنسيت و ويژگي هاي متفاوت به صورت مشترك در كنار يكديگر باشند.

حتي با كوچ كترين پيشنهادات، مانند به كارگيري رنگ هاي متفاوت پوست در اموجي هاي شركت اپل، مي توان كاري كرد تا افراد با راحتي بيشتري بتوانند فضاي برند مورد نظر را مورد استقبال قرار دهند و از آن استفاده كنند. سال 2019 بايد فرصتي بزرگ براي طراحان وب باشد تا قدم‌هاي بزرگ تري براي بهبود توانايي هاي خود و رعايت استانداردهاي اجتماعي و فرهنگ هاي متفاوت بردارند. دنياي امروز، همچنان راه زيادي براي رسيدن به ايده آل هاي استاندارد دارد، اما اين طراحان مي توانند از ايده هاي خود در طراحي سايت استفاده كنند تا بتوانند با افراد حقيقي، ارتباط واقعي برقرار كنند.

پيش به سوي طراحي هاي رايج وب سايت در سال 2019

آخرين سال دهه، يعني سال 2019، در طراحي سايت ، بي صبرانه منتظر شما است. همچنان فرصت زيادي باقي مانده است تا شگفتي هاي بيشتري را در دنياي طراحي سايت مشاهده كنيد و نوآوري هاي افراد متفاوت را به اين فهرست اضافه كنيم. همان طور كه با تمام وجود منتظريم تا ببينيم چه روند هاي جديدي به اين ليست اضافه مي‌شوند، از اين بابت مطمئن هستيم كه استفاده و خلق روش هاي جديد به دست شما اتفاق خواهد افتاد!

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/157/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۴:۵۲ توسط:گرگ سفيد موضوع:

شركت گوگل ويديو هاي جديدي را با عنوان SEO Mythbusting منتشر مي‌كند

مجموعه ويديو هاي جديد سئو كه از طرف تيم تجزيه و تحليل شركت گوگل منتشر مي شود، در رابطه با تصورات غلط رايج و پرسش‌هاي مطرح شده در زمينه سئو صحبت مي‌كند و به بسياري از ابهامات و پرسش‌ها پاسخ مي‌دهد.

شركت گوگل سري ويديو هاي جديدي از سئو را در كانال وب سايت خود با عنوان SEO Mythbusting منتشر كرده است. اين ويديوها كه توسط مارتين اسپيلت، از كه از وب مسترهاي گوگل است تهيه شده است، با كمك توسعه دهندگان سئو و جستجوگران اينترنتي در رابطه با تصورات غلط رايج سئو صحبت خواهد كرد. در اين ويديو ها پرسش ها و مسائل متفاوت بررسي خواهند شد و پرسش هاي رايج و مفاهيم غلط سئوبراي كاربران به صورت كامل توضيح داده خواهد شد و همچنين راه‌حل‌ها و پاسخ هاي زيادي توسط اين افراد براي سئو ارائه خواهد شد.

در ادامه، ويديو تريلري كه شامل تعدادي از جستجوگرها و توسعه دهندگان سئو است را مشاهده مي كنيد كه مارتين اسپيليت نيز در اين ويديو معرفي حضور دارد.

منبع اين ويدئو ها

براي استفاده از اين ويديوهاي سئو و تمامي ويديو هاي ديگر منتشر شده توسط گوگل، مي توانيد به كانال گوگل وب مستر در يوتيوب مراجعه كنيد و ويديو هاي درخواستي خود را مشاهده كنيد.

همان طور كه شركت گوگل در توضيحات ويديو خود عنوان كرده است: سئو ها مي توانند تا حدي خطراتي براي كاربران به همراه داشته باشند و استفاده از سئو ها براي توسعه دهندگان همواره راه آساني نبوده است. اين ويديوها بسياري از غلط هاي رايج و حقايق مرتبط با سئو را بررسي خواهد كرد و مي تواند به عنوان داده هاي پشتيبان براي مشتريان و همكاران مورد استفاده قرار گيرد و قادر است نكاتي را ارائه دهد كه ممكن است به صورت اشتباهات رايج در ميان توسعه‌دهندگان مورد استفاده قرار بگيرد و همچنين مي‌تواند پيشنهاداتي براي بهبود سئو و استفاده از آن به كاربران ارائه دهد.

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/158/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۴:۱۱ توسط:گرگ سفيد موضوع:

روند هاي خلاقانه طراحي وب در سال 2019 ( قسمت چهارم )

6. تكامل چت بات ها

چت بات ها مدت زماني است كه نقش خود را به خوبي در طراحي سايت ايفا كرده‌اند، اما نهايتا به ويژگي مهمي در سال 2019 تبديل شده‌اند. اهميت چت بات ها عمدتاً به دليل پيشرفت هاي انجام گرفته در AI و يادگيري ماشيني طراحي سايت است، كه باعث مي شود اين چت بات ها به ابزاري هوشمند و تاثيرگذار تبديل شوند.

چت بات هاي جديد بيش از پيش بر روي طراحي سايت ها نمايش داده مي شوند و تنظيمات بيشتري براي سفارشي سازي آن ها به كار گرفته مي‌شود و تفاوت‌هاي عمده‌اي با طراحي سايت هاي گذشته خواهند داشت. رنگ هاي روشن باعث مي شود اين چت بات ها برجسته تر و جذاب تر از قبل نمايش داده شود. همچنين پيش بيني مي شود كه با استفاده از ويژگي هاي جديد براي شخصي سازي چت بات در طراحي سايت ، كاربران احساس راحتي بيشتري هنگام استفاده از آن داشته باشند و اين بات ها حالت شخصي تري به خود بگيرند.

هوش مصنوعي، هوش صناعي يا هوش ماشيني (به انگليسي: Artificial Intelligence) به هوشي كه يك ماشين در شرايط مختلف از خود نشان مي‌دهد، گفته مي‌شود. به عبارت ديگر هوش مصنوعي به سيستم‌هايي گفته مي‌شود كه مي‌توانند واكنش‌هايي مشابه رفتارهاي هوشمند انساني از جمله درك شرايط پيچيده، شبيه‌سازي فرايندهاي تفكري و شيوه‌هاي استدلالي انساني و پاسخ موفق به آنها، يادگيري و توانايي كسب دانش و استدلال براي حل مسايل را داشته باشند.

بيشتر نوشته‌ها و مقاله‌هاي مربوط به هوش مصنوعي، آن را به عنوان (دانش شناخت و طراحي عامل‌هاي هوشمند) تعريف كرده‌اند

7. محتواي ويديويي بيشتر

امروزه، كاربران دنياي اينترنت نيازي ندارند تا اهميت محتواي ويديويي براي طراحي سايت ها را درك كنند، زيرا اين امر براي تمامي افراد به اثبات رسيده است. استفاده از محتواي ويديويي نه تنها طراحي سايتشما را از ساير وب سايت ها متمايز مي‌كند؛ بلكه براي افرادي كه طراحي سايت شما را مورد بازديد قرار مي‌دهند نيز مفيد است، زيرا باعث مي شود تا افراد در زمان كمتر، تمامي اطلاعات مورد نظر خود را با استفاده از مشاهده ويديو به دست آورند.

اقدام جديدي كه گوگل در اين زمينه انجام داده است، تركيب نتايج صفحات جستجو است كه شامل محتواي ويديويي در قسمت بالاي طراحي سايت هاي استاندارد است. اين اقدام باعث شده است وب سايت ها بتوانند توليدات ويديو و محتواي ويديويي خود را جزو اولويت هاي مهم قرار دهند تا بتوانند جستجوي وب سايت خود توسط كاربران را راحت كنند و محتواي طراحي سايت خود را به صورت موثرتر و با قابليت اشتراك بيشتر به كاربران ارائه دهند.

8. مينيماليسم

يكي از كلاسيك ترين و قديمي ترين روند هاي رايج در طراحي سايت ، مينيماليسم است كه اغلب به عنوان زيبايي شناسي شناخته مي شود. هر چقدر شاخص‌ها و محتواي كم تري بر روي وب سايت وجود داشته باشد، مخاطبان شما كم تر در رابطه با آن ذهن خود را مشغول مي كنند. اگر طراحي سايت به روش درست انجام شده باشد، حتي با وجود طراحي مينيماليسم، خواسته كاربران را به آن ها ارائه خواهد داد.

مينيماليسم، همان روند ديجيتالي سال 2019 را ادامه خواهد داد. انيميشن ها و جلوه هاي جذاب كه باعث جذابيت بيشتر اسكرولينگ مي شوند، به وب پيج ها آزادي بيشتري براي قرار دادن محتوا اهدا مي كند و نتايج مورد نظر در فضايي سفيد، كه در آن تضاد به كار گرفته شده است مشاهده مي‌شود و از تايپو گرافي ساده و واضح، بدون وجود شاخص‌هاي گمراه كننده استفاده مي شود.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/155/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۱:۵۹ توسط:گرگ سفيد موضوع:

باكس هاي جستجوي Sitelink، پيشرفت هاي لوگو و گزارش داده هاي ساختاري، به GSC اضافه شده است

ابزارهاي جديد سئو ، به بخش كنسول جستجوي گوگل اضافه شده است.

شركت گوگل گزارشات جديدي در كنسول جستجوي جديد سئو ي خود معرفي كرده است: گزارش جديد براي داده هاي ساختاري غير قابل تجزيه و دو گزارش در رابطه با پيشرفت هاي جديد.

گزارش داده هاي ساختاري غير قابل تجزيه

داده هاي ساختاري غير قابل تجزيه، گزارش جديد سئو در كنسول جستجوي گوگل است كه خطاهاي رخ داده در داده هاي سازمان يافته را رفع مي كند. اين ابزار تمامي مسائل مربوط به ساختار هاي غير قابل تكثير را شامل مي شود؛ از جمله خطا هاي ساختار داده سئو كه به طور خاص مانع شناسايي آن توسط گوگل مي‌شود. اين گزارش ها به جاي گزارش ويژگي هاي خاص مورد توجه قرار گرفته اند. شركت گوگل اضافه كرد كه مي توانيد از اين ويژگي سئو استفاده كنيد تا ببينيد كه آيا شركت گوگل قادر به تجزيه و تحليل داده هاي ساختاري يا افزودن آن ها به وب سايت است يا خير.

گزارش پيشرفت جستجو در سايت لينك ها

افرادي كه از بخش جستجوي سايت استفاده مي‌كنند، ممكن است گزارش سئو ي جديدي را در بخش گزارشات پيشرفت خود مشاهده كنند تا جزئيات بيشتري در رابطه با پيشرفت ها و خطاهاي سئو ي مرتبط با بخش جستجوي سايت مشاهده كنند. اين گزارش به شما روند هاي رايج، خطاها، اخطار ها و موارد مجاز سئو را نشان مي‌دهد. در اين بخش همچنين مي توانيد وضعيت هر كدام از گزارشات سئو ي خود را به صورت جداگانه توسط كليك كردن بر روي جعبه هاي رنگي بالايي نمودار مشاهده كنيد. همچنين مي توانيد هشدارها و خطاهاي مربوط به هر صفحه را با كليك بر روي رديف خاص در زير نمودار سئو بررسي كنيد.

گزارش پيشرفت لوگو

اگر از لوگو استفاده مي كنيد، شركت گوگل ممكن است گزارش پيشرفت سئو ي جديدي را براي آن اضافه كرده باشد تا جزئيات بيشتري را در رابطه با عملكرد و خطاهاي سئو ي لوگو مشاهده كنيد. در اين گزارش، خطاها و موارد ديگر به شما نمايش داده مي شود. شما حتي مي توانيد وضعيت سئو ي هر كدام از گزارشات خود را به صورت جداگانه با كليك كردن بر روي جعبه هاي رنگي بالايي نمودار مشاهده كنيد. همچنين مي توانيد هشدارها و خطا هاي سئو ي مرتبط با هر صفحه را با كليك كردن بر روي يك رديفي خاص در زير نمودار بررسي كنيد.

كنسول جستجوي گوگل به مديران وب، سئو ها، توسعه دهندگان و صاحبان وب سايت كمك مي‌كند تا مسائل و موضوعات مربوط به وب سايت هاي خود را كشف كنند. گزارش‌هاي جديد شركت گوگل داده‌هايسئو و اطلاعات بيشتري در اختيار كاربران خود گذاشته است و به اين افراد كمك مي كند تا گزارش ها و مسائل مربوط به وب سايت خود را شناسايي كنند و از عملكرد بهتري در بخش جستجوي خود بهره مند شوند. شما مي توانيد از اين گزارش سئو براي به دست آوردن بازديدهاي پيشتر در درون سايت و پيشرفت وب سايت در بخش كنسول جستجو گوگل استفاده كنيد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/156/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۱:۲۶ توسط:گرگ سفيد موضوع:

با وجود Google My Business ، مشتريان اعتماد بيشتري به وب سايت هاي SMB دارند ( قسمت دوم )

مصرف كنندگان و مشتريان باور دارند كه وب سايت‌هاي اس ام بي دقت سئو ي بيشتري نسبت به ‏گوگل ماي بيزينس دارند. بسياري از پاسخ دهندگان يعني حدود 56 درصد آن ها اعلام كردند كه از اين وب سايت ها انتظار دارند دقت و اطلاعات بيشتري نسبت به گوگل داشته باشند. تعداد افرادي كه گوگل بيزينس را به سايت هاي محلي سئو شده ترجيح مي‌دهند 32 درصد اعلام شده است. درصد هاي اعلام شده اطلاعات جالبي در اختيار افراد مي گذرد. همچنان واضح نيست كه آيا آمار و ارقام اعلام شده سئو در حد حدس و گمان است و آيا به طور جدي، وب سايت هاي محلي دقت بيشتري نسبت به گوگل ماي بيزينس دارند.

بررسي راه هاي ارتباطي

بسياري از افراد تماس‌هاي تلفني را به ساير كانال‌هاي ارتباطي مانند ايميل و پيغام رساني ترجيح مي‌دهند. پس از مشخص شدن تجارت هاي هدف، 60 درصد مصرف كنندگان اعلام كردند كه ترجيح مي دهند به جاي استفاده از كانال هاي ارتباطي ديگر، با ارائه دهندگان خدمات محلي سئو شده تماس گرفته و اطلاعات مورد نياز خود را كسب كند. ساير روش هاي موجود عبارتند از:

  • 60% درصد تماس تلفني
  • 16% ارسال ايميل
  • 15% بازديد فيزيكي از مكان مورد نظر
  • 4% ارسال پيام از طريق فرم آنلاين
  • 3%ارتباط از طريق شبكه هاي اجتماعي
  • 2%درخواست فراخوان
  • 1%موارد ديگر

موارد ذكر شده يكي ديگر از يافته هاي بزرگ سئو در اين بررسي است. با اين وجود، اين نظرسنجي اطلاعات جمعيت خاصي را نشان مي‌دهد، بنابراين مطمئن نيستيم كه آيا آمار و ارقام ذكرشده سئو ممكن است بر اساس گروه سني مختلف تغيير كند يا خير.

برايت لوكال هم چنين پرسش هايي در رابطه با ويژگي هاي گوگل ماي بيزينس كه بيش از همه مورد استفاده قرار مي‌گيرد مطرح كرد. ساعت هاي Opening فروشگاه ها يا ارائه دهندگان خدمات (69%)، دايركتوري هاي گوگل ماي بيزينس 50% و خواندن بررسي‌ها ،44% سه مورد از بيشترين موارد استفاده شده در اين بررسي است.

اغلب رزرو هاي اينترنتي، در كمتر از 15 درصد مصرف كنندگان مورد استفاده قرار گرفته است. بخش پرسش و پاسخ نيز مورد استقبال زيادي قرار نگرفته است.

اين صنعت، به جهت وجود GMB و مديريت شبكه هاي اجتماعي، اهميت خود را در سئو طي سال‌هاي اخير از دست داده است. وجود وب سايت هاي خدماتي، امروزه امري ضروري به شمار مي‌روند، اما اين بررسي و ساير داده هاي سئو نشان مي دهد كه اين وب سايت ها همچنان بخشي اساسي و مهم در دنياي بازاريابي ديجيتال و SMB ها باقي مانده اند. اطلاعات و داده‌هاي مربوط به اين برسي سئو در حال حاضر به بسياري از افراد و شركت هاي فروش وب سايت به صاحبان كسب و كار، كمك مي كند.

اولويت بندي

يكي ديگر از نقاط قابل توجه ديگر در اين بررسي سئو ، اولويت مصرف كنندگان به تماس تلفني نسبت به ساير كانال‌هاي ارتباطي است. برخي افرادي كه اين مطلب را خوانده اند، ممكن است به آمار و ارقام ذكرشده شك داشته باشند. با اين حال، اعتماد و آسايشي كه مشتريان در خدمات مختلف به دنبال آن هستند، با برقراري تماس تلفني برقرار مي‌شود.

با اين وجود، تعداد بسيار زيادي از اس ام بي ها، به دلايل خاصي تماس هاي تلفني خود را پاسخ نمي دهند. به همين جهت شركت گوگل دستيار مجازي CallJoy را به مخاطبان خود معرفي مي كند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/153/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۳۷:۲۱ توسط:گرگ سفيد موضوع:

روند هاي خلاقانه طراحي وب در سال 2019 ( قسمت سوم )

4. هنر نقاشي

هيچ فهرستي از روند هاي رايج در طراحي سايت ، بدون وجود طراحي‌هاي رترو كامل نمي‌شود. در رابطه با هنر نقاشي و استفاده از آن در طراحي سايت بايد به اين نكته اشاره كنيم كه زمان استفاده از اينترنت دايل آپ و انحراف تصاوير و مشكلات بارگذاري صفحات در آن به پايان رسيده است.

هنر نقاشي در دنياي مدرن امروزي امري مهم و ضروري به شمار مي رود و از آن جايي كه استفاده از كامپيوترها بسيار فراگير شده است، بايد اين هنر را در امر طراحي سايت نيز به كاربرد. بسياري از انسان ها از افزايش بي رويه استفاده از دستگاه هاي الكترونيكي واهمه دارند، اما در عين حال نمي دانند كه چگونه مي توانند زندگي خود را بدون آن ها ادامه دهند. بنابراين، با رشد تكنولوژي و استفاده از آن در طراحي سايت ، بايد كاري كنيم تا چشم بينندگان را به بخش هايي از سايت كه بيش از ساير بخش ها بر روي آن ها كار كرده ايم و هنر طراحي و نقاشي را در آن به كار برده ايم جلب كنيم.

دوره اي كه در آن زندگي مي كنيم بسيار عجيب و غريب است و نمي‌توان هيچ گونه آينده‌نگري را در رابطه با آن بيان كرد. دنيايي كه هم اكنون در آن زندگي مي كنيم به صورت كاملا نامنظم اداره مي شود و طراحان وب سايت مي توانند اين احساس بي نظمي را تقويت كنند و آن را به صورت ظاهري در وب سايت خود به كار بگيرند، زيرا استفاده از طراحي سايت هاي نامنظم و اثر روان شناختي آن بر روي كاربران به صورت علمي ثابت شده است.

5. تعاملات ميكرو

تعاملات ميكرو رخدادهايي هستند كه يك هدف در آن ها دنبال مي شود: تجربه كاربر و ايجاد رخدادي جذاب و گيرا براي مخاطبان. هر زمان كه اقدامي كوچك بر روي يك طراحي سايت و اپليكيشن انجام مي‌دهيد و از طرف آن ها پاسخي دريافت مي كنيد، در واقع ميكرو اينتركشن رخ داده است. هنگامي كه صفحه توييتر خود را رفرش مي‌كنيد و صدايي كوچك مي شنويد، ميكرو اينتراكشن رخ داده است. يا هنگامي كه فيسبوك خود را چك مي‌كنيد، آيكون قرمز كوچك موجود تعداد پيام هاي شما را مي شمارد نيز ميكرو اينتركشن رخ داده است.

موارد ذكر شده، رايج ترين موارد استفاده از ميكرو اينتركشن است، اما در سال 2019، بسياري از وب پيج ها تجربيات تعاملي بيشتري را در طراحي سايت خود به كار گرفته‌اند. حركت انيميشن‌ها، زنگ‌ها و خيلي موارد ديگر. در كل، استفاده از اين روش راهي براي جذب مخاطبان در طراحي سايت است و با استفاده از آن مي توان اطلاعات خود را به كاربران انتقال داد و كاري كنيد تا مخاطبان شما بتوانند اقدامات و اهداف شما از ايجاد وب سايت مورد نظر را به خوبي درك كنند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/154/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۳۶:۵۰ توسط:گرگ سفيد موضوع:

روند هاي خلاقانه طراحي وب در سال 2019 ( قسمت دوم )

از آن جايي كه سن ها، با قابليت خوانايي بالاي خود، براي بسياري از طراحي سايت ها مورد استفاده قرار مي گيرند، برند هاي بيشتري هرروزه از سريف هاي برجسته بيشتري در ساير جنبه هاي طراحي خود مانند سرتيتر و Call out ها استفاده مي كنند.

دليل خوبي براي انجام اين كار وجود دارد: سريف ها به اين جهت طراحي شده اند كه در تزئين و زيبايي طراحي سايت نقش داشته باشند و آن ها را براي تاكيد بر روي نوشته خاص مناسب مي سازد.

گرچه سريف ها اغلب با ويژگي ها و تكنولوژي هاي گذشته در ارتباط است، اما داراي كاراكتر زيادي هستند و بيشتر از چيزي كه فكر كنيد مورد استفاده قرار مي گيرد. براي مثال سريف هاي دايره شكل را در نظر بگيريد كه در برندينگ MailChimp نقش به سزايي ايفا مي كنند، يا بهتر است به طراحي سايت مديوم نگاهي بيندازيد كه باعث ايجاد نگاهي مدرن به اين وب سايت مي شود.

2. پالت هاي سياه و سفيد

رنگ، يكي از مهم ترين شاخصه ها در طراحي سايت است. رنگ باعث ايجاد خلق و خوي خاص، يكپارچگي نام تجاري يا برند مي‌شود و از طريق يك رابط و واسطه، باعث ايجاد ويژگي هاي بصري خاصي براي بازديدكنندگان و مخاطبان طراحي سايت مي‌شود.

در سال 2019، طراحي سايت سياه و سفيد جالب تر و بي نظير تر از هميشه به نظر مي رسد و وب سايت هاي زيادي آن را براي بخش طراحي خود به كار مي گيرند.

رنگ، به آن معناست كه ما جهان اطراف خود را با ذرات نور جذب مي كنيم. هنگاميك ه هيچ رنگي را مشاهده نمي كنيم، دنياي متفاوتي را مي بينيم: بافت ها و اشكال موجود در محيط اطراف واضح تر مي شود و جهان اطراف ما به طور قابل ملاحظه‌اي با سرعت كم تري رو به جلو حركت مي كند.

رنگ سفيد به تنهايي نماد پاكيزگي و خلوص است، در حالي كه تركيب سياه و سفيد با يكديگر بسيار قوي و نماد استحكام است. اگر اين رنگ ها را با يكديگر تركيب كنيد، منظره هاي كاملا قابل توجه و نگاهي متفاوت به دست مي‌آوريد.

بيشترين تاثيري كه تركيب رنگ سياه و سفيد مي تواند داشته باشد، تركيب آن ها با حداقل رنگهاي ديگر است. افزودن رنگي ديگر، نه تنها باعث كاهش ميزان يكپارچگي رنگ سياه و سفيد مي شود؛ بلكه قادر است تا نقاط مد نظر و كال تو اكشن طراحي سايت را نيز افزايش دهد.

3. اشكال طبيعي و ارگانيك

گرچه صفحات وب به طور معمول براي گريد هاي سيستماتيك طراحي مي‌شود، اما طراحان رفته رفته به سمت اشكال طبيعي و خطوط صاف حركت مي كنند. ساختارهاي هندسي مانند مربع، مستطيل و مثلث با گوشه هاي تيز خود باعث ايجاد حس ثبات و آرامش مي شوند، اما روندهاي رايج در سال 2019 بيش از پيش مفاهيم مربوط به احساس دسترسي راحت تر و آسايش بيشتر را مورد تمركز قرار مي‌دهند.

از آنج ايي كه اشكال آلي بيا ارگانيك به طور طبيعي ناقص و نامتقارن هستند، مي توانند عمق خاصي را به طراحي وب ارائه دهند كه باعث مي شود عناصر صفحه برجسته تر نمايش داده شوند. اين اشكال در طبيعت مستقر هستند. براي درك بهتر اين شكل ها مي توانيد به اشكال خميده درختان و تپه ها فكر كنيد، اما اين عناصر مي توانند به وسيله كارهايي كه توسط انسان ها انجام مي شوند، مانند پاشيدن رنگ ها به صورت تصادفي نمايان شوند. هدف مورد نظر در اين قسمت، اين است كه طراحان وب كاري كنند تا كاربران احساس خوبي داشته باشند و از طريق حركت در طراحي سايت و توجه به طراحي آن، جذب وب سايت مورد نظر شوند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/150/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۴۵:۴۱ توسط:گرگ سفيد موضوع:

با وجود Google My Business ، مشتريان اعتماد بيشتري به وب سايت هاي SMB دارند

(گوگل ماي بيزينس Google My Business نام خدمتي است كه اين شركت براي توسعه سرويس‌دهي به كسب‌و‌كار ها ارائه داده است.

در اصل گوگل در اين اقدام يك رابطه سه جانب? برد-برد-برد سئو را بين صاحبان تجارت ، مشتريان و خودش ايجاد كرده است.

در اين سرويس صاحبان كسب‌و‌كار مي‌توانند با تكميل اطلاعات خود، همچون آدرس روي نقشه، اطلاعات تماس، اطلاعات شبكه‌هاي اجتماعي، با مشتريان در ارتباط باشند و اطلاعات درست را براي سئو در اختيار آنها قرار دهند.

همچنين صاحبان كسب‌و‌كارها، برندها و هنرمندان امكان مشاهده آمار سئو و اطلاعاتي از مخاطبين را خواهند داشت. اين اطلاعات به شركت‌ها كمك مي‌كند تا رفتار مشتريان را در قبال سئو ي خود در شبكه‌هاي اجتماعي مورد بررسي قرار داده و براي آينده برنامه‌ريزي كنند.)

BrightLocal اعلام كرده است كه مصرف‌ كنندگان تماس، هاي تلفني را به ساير كانال‌هاي ارتباطي مانند ايميل و پيام ترجيح مي‌دهند.

با وجود رشد گوگل بيزينس، سئو ي وب سايت هاي تجارتي كوچك بسيار بي اهميت جلوه مي كنند و بسياري از سئو هاي محلي با اين نظريه موافق هستند. اما، بررسي جديدي كه در بين مصرف كنندگان توسط BrightLocal حال انجام گرفته است، با اين تئوري سئو مخالفت مي كند و اعلام مي كند كه وب سايت‌هاي SMB همچنان بخشي ضروري از بازاريابي سئو ي تجارت هاي كوچك هستند.

SMB

(بنگاه‌هاي كوچك و متوسط (به انگليسي: small and medium-sized enterprises) در برابر صنايع بزرگ قرار مي‌گيرد و نسبت به آن مزاياي بسياري دارد؛ ازجمله ارزش افزوده، نوآوري، اشتغال‌آفريني و انعطاف‌پذيري بيشتر. بنگاه‌هاي كوچك و متوسط كه به‌اختصار SME ناميده مي‌شود، در منابع مختلف ترجمه‌شده به فارسي با عناوين زير نيز ديده مي‌شود:

  • صنايع كوچك و متوسط
  • كسب و كارهاي كوچك و متوسط
  • شركت‌هاي كوچك و متوسط
  • سازمان‌هاي كوچك و متوسط
  • مؤسسات كوچك و متوسط
  • واحدهاي كوچك و متوسط
  • واحدهاي صنعتي كوچك و متوسط
  • بنگاه‌هاي صنعتي كوچك و متوسط

و در برخي موارد نيز به‌جاي واژه? كوچك از واژه? خرد استفاده شده‌است.)

اين بررسي سئو كه در بين 500 مصرف‌كننده انجام گرفته است، در رابطه با منابع استفاده شده براي يافتن شماره تلفن يا آدرس خدمات محلي است. ليست تهيه شده سئو توسط گوگل my business داراي بالاترين رتبه است، اما پس از آن، وب سايت هاي محلي كوچك نيز رتبه‌هاي سئو ي بالايي را در اين ليست دريافت كردند:

  • 62% ليست gmp در نتايج جستجو (Google Marketing Platform)
  • 49% وب سايت هاي كسب و كار
  • 44% ليست gmp در google maps
  • 23% دايركتوري آنلاين
  • 13% ساير موارد

در اين بررسي به كاربران اجازه داده شد تا بتوانند چندين گزينه را به صورت همزمان انتخاب كنند، به همين جهت جمع ارقام اعلام شده سئو بالاتر از 100 درصد است.

در اين بررسي يافتند كه حدود 75 درصد از پاسخ دهندگان در يك دوم موارد مذكور پس از بررسي جستجوي محلي، به يكي از وب سايت هاي ذكر شده سر زده اند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/151/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۴۵:۰۵ توسط:گرگ سفيد موضوع:

مشكل ايندكسينگ اخبار گوگل يا گوگل نيوز به طور كامل حل شده است

شركت گوگل مشكل اخير سئو ي خود در بخش اخبار گوگل كه محتواي برخي منتشركنندگان در آن ايندكس نمي شد را به طور كامل حل كرده است.

شركت گوگل پستي بر روي اكانت رسمي توييتر خود منتشر كرده است كه اعلام كرده اند مشكل پيش آمده در ايندكسينگ سئو ي اخبار گوگل را به طور كامل حل كرده اند.

بيانيه گوگل

شركت گوگل اعلام كرد: "ايندكسينگ سئو ي محتواي اخبار هم اكنون به طور كامل حل شده است. محتواي جديد بايد به صورت معمول ايندكس شود. بسياري از محتواي سئو ي گمشده در طي مشكل پيش آمده به صورت مجدد ايندكس شده‌اند و باقيمانده محتواي موجود در طي روز آينده يا روزهاي آتي با مشكل خاصي مواجه نخواهند بود. عذر خواهي شركت ما را بابت مشكل پيش آمده سئو پذيرا باشيد، بابت صبوري كاربران خود از آن ها تشكر مي كنيم."

در ادامه، پست‌هاي شركت گوگل بر روي اكانت توييتر را مشاهده خواهيد كرد كه به طور رسمي اعلام كرده اند كه مشكل سئو ي پيش آمده حل شده است و مدت زمان بين ايجاد مشكل و راه حل آن تنها يك روز به طول انجاميد:

"شركت ما از مشكلات پيش آمده سئو در بخش محتوايي اخبار آگاه است. به نظر مي رسد كه چندين مورد محدود از ناشران با مشكل پيش آمده مواجه شده اند و بر روي محتواي سئو ي آن ها تاثير گذاشته است. ما به طور فعال در حال تشخيص مشكلات پيش آمده سئو در بخش اخبار هستيم. بايد اعلام كنيم كه اين مشكل هيچ ارتباطي با مشكل ايندكسينگ سئو ي هفته گذشته ندارد، زيرا آن مشكل به طور كامل حل شده است."

عمليات ايندكسينگ سئو محتواي اخبار هم اكنون به طور كامل حل شده است. محتواي جديد بايد بتواند تا به صورت عادي ايندكس شود. بسياري از محتواي سئو ي گم شده در اين زمينه به صورت مجدد ايندكس شده است و باقي مانده محتوا بايد در طول روز آينده يا روزهاي آتي به طور كامل حل شود. عذرخواهي شركت گوگل بابت مشكل پيش آمده سئو را پذيرا باشيد و بدانيد كه قدردان صبوري شما و كاربران خود هستيم."

اگر محتوايي منتشر كرده‌ايد كه مرتبط با بخش اخبار گوگل است، ممكن است تحت تأثير مشكل اخير پيش آمده سئو قرار گرفته باشيد و براي رفع آن بايد چندين اقدام انجام دهيد تا تاثير كامل آن را بر روي محتواي خود مشاهده كنيد و مشكلات مربوط به آن به طور كامل حل شود.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/145/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۴۶:۳۷ توسط:گرگ سفيد موضوع: