اطلاعات عمومي وب

شركت گوگل تاييد كرد كه ،AJAX چگالي خزش سايت (Crawl Budget) را مصرف مي كند

(اِيْ‌جكس (AJAX؛ سرواژه? Asynchronous JavaScript And XML)، مجموعه‌اي از استانداردها و فناوري‌هاي وب است كه به كمك آن‌ها مي‌توان برنامه‌هايي مبتني بر وب توليد كرد كه به آساني با كاربران تعامل داشته باشند. با استفاده از اين فناوري‌ها و با كمك انتقال تكه‌هاي كوچك داده و اطلاعات از رايانه? خادم (Server)، صفحات وب از حالت منفعل خارج مي‌شوند و واكنش‌هايي مناسب با رويدادها انجام مي‌دهند. اي‌جكس معماري جديدي براي برنامه‌هاي تحت وب است، كه با سرعت بسيار زيادي در حال گسترش بوده، و كمتر كاربري در اينترنت است كه هنوز گذرش به يكي از صفحاتي كه با اين معماري ساخته شده‌اند نيفتاده، و از قابليت‌هاي فوق‌العاده آن بهره‌مند نشده باشد. Gmail, Google Map, Google Suggest, Orkut، و اسامي آشناي ديگر، نمونه‌هايي هستند از كاربرد اي‌جكس. با استفاده از اين معماري، صفحات وب تعامل بسيار خوبي با كاربران خواهند داشت. بعلاوه، مهم‌ترين مزيت اين معماري اين است كه ديگر براي انجام هر كاري، لازم نيست صفحه وب دوباره بارگذاري شود.)

(چگالي خزش سايت در سئو ميانگين تعداد صفحاتي است كه روزانه پيمايش مي شوند. در واقع از طريق چگالي خزش تعيين مي كنيم كه گوگل چقدر براي پيمايش سايت شما و سئو ي آن زمان صرف مي كند)

اگر نياز است تا چگالي خزش خود را براي بيشترين تأثير سئو بر روي گوگل پلي بهينه سازي كنيد، بايد اين مقاله را مطالعه كنيد.

در ژانويه سال 2017، گري ليس از شركت گوگل، اسنادي را بر روي گوگل بلاگ منتشر كرد كه توضيح مي‌دهد چگونه چگالي خزش براي وب مسترها و سئو ها كار مي كند. وي هم اكنون اين اسناد خود را به روز رساني كرده است تا به صورت واضح نشان دهد كه AJAX هم اكنون مي ‌تواند چگالي خزش سئو در وب سايت را مصرف كند.

شفاف سازي

به روز رساني منتشر شده درباره سئو نشان مي‌دهد: به طور عمومي، url هايي كه توسط گوگل بات كرال مي شوند توسط چگالي خزش سئو ي سايت سايت محاسبه مي شود. URL هاي متناوب مانند AMP يا hreflang، همچنين محتواي جاي سازي شده مانند css و جاوا اسكريپت كه شامل AJAX هستند، ممكن است براي سئو كرال شوند و از چگالي خزش سئو ي يك وب سايت استفاده كند. به طور مشابه، زنجيرهاي مسيرهاي طولاني نيز ممكن است بر روي عمليات خزش تاثير منفي داشته باشند.

چگالي خزش چيست؟

شركت گوگل، چگالي خزش سئو را با عنوان تعداد url هايي كه گوگل مي تواند كرال كند تعريف كرده است. به صورت خلاصه، چگالي خزش، تركيبي از دريافت رتبه بندي كرال سئو و تقاضاي آن است.

چه چيزي تغيير كرده است؟

شركت گوگل به وضوح اعلام كرد كه هيچ گونه از موارد پيشين تغيير نكرده است و اعلام كرد كه AJAX/XHR ، چگالي خزش سئو ي وب سايت شما را مورد استفاده قرار مي دهند و پيش از اين نيز همين طور بوده است.

شركت گوگل بارها اعلام كرده است كه چگالي خزش چيزي نيست كه بخواهيد در رابطه با آن نگران باشيد و اغلب وب مسترها و سئو ها نبايد نگراني از اين بابت داشته باشند. شركت گوگل اغلب سايت هاي خود را بدون مشكل كرال مي‌كند. سايت هاي بسيار بزرگ نياز دارند تا كرال هاي سئو ي خود را اولويت بندي كنند و اگر بخواهند AJAX/XHR براي بار دوم چك كنند، بايد به شركت گوگل اطلاع دهند تا آن ها را تاييد كند و مه متر از همه، اگر قصد دارند تا اين اقدامات چگالي خزش آن ها را تحت تاثير قرار دهد بايد شركت گوگل را مطلع سازند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/135/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۵۹:۳۱ توسط:گرگ سفيد موضوع:

طراحي فرم هاي جستجوي ريسپانسيو ( قسمت سوم )

در اين طراحي سايت ، خطوط جست و جو به همراه لينك هاي نويگيشن نمايش داده مي شود تا فضاي زيادي گرفته نشود. دستگاه هاي پاسخگو بايد بتوانند در فرم هاي مختلف جستجو در دستگاه هاي كوچك تر نيز پاسخگو باشند. مي‌توانيد فيلدهاي جستجوي درون خطي را با مخفي كردن آن ها از درون قسمت نويگيشن طراحي سايت نيز انجام دهيد. وب سايت DualShockers داراي منوي كشويي فوق العاده اي است كه بر روي تمامي قسمت صفحه نمايش اجرا مي‌شود.

اين نويگيشن بار تمام پيوند هاي منو را به همراه فرم جستجو در بالاي صفحه طراحي سايت قرار مي دهد. اين فرم جستجو براي دسترسي آسان ساخته شده است و در سمت راست ناوبري قرار دارد و رابط كاربري طراحي سايت آن براي تمامي دستگاه ها پاسخگو است. براي استفاده از اين تكنيك بايد منوي همبرگر مانند را به‌عنوان منوي پيش فرض براي تمامي صفحات نگه داريد. اين ايده ممكن است براي تمامي افراد كارايي نداشته باشد. براي طراحي فرم هاي دروني در طراحي سايت ، بهترين راه، استفاده از سبك هايي مانند Cartoon Brew يا وب سايت Design Modo است .

فرم هاي قابل انعطاف كامل

اين نوع فرم جستجو در اغلب طراحي سايت ها مشاهده نمي شود، اما اگر فكر مي كنيد اين طرح براي شما سازگار است مي توانيد آن را به كار بگيريد. با استفاده از فرم هاي جستجوي قابل انعطاف، مي توانيد شكل فرم را به صورت طرحي متناسب با عرض صد در صد در طراحي سايت اجرا كنيد. از آن جا كه مي توانيد فيلد جستجو را براي بهينه سازي فضا به فضاهاي كوچك تر منتقل كنيد، مي توانيد فيلد جستجو را به اندازه اي كوچك طراحي كنيد كه بر روي گوشي‌هاي هوشمند و صفحه نمايش هاي كوچك نيز به خوبي كار كند. با استفاده از اين تكنيك، فيلد جستجو همواره قابل مشاهده است و فقط در صورت نياز اندازه آن كاهش پيدا مي‌كند. طراحي سايت Authenic Jobs يكي از مثال هاي عالي در زمينه استفاده از اين تكنيك است.

طراحي سايت آن ها را مورد بررسي قرار دهيد و اگر مرورگر خود را تغيير دهيد مي‌توانيد مشاهده كنيد كه چگونه ساير شاخص‌هاي اين صفحه نيز به صورت مجدد بارگذاري خواهند شد. اين قالب به اين جهت طراحي شده است كه انعطاف پذيري كامل را براي تمامي دستگاه ها داشته باشد و در عين حال قابل مشاهده باشد تا بتواند طراحي خود را به نحو احسن نشان دهد. فرم هاي جستجو براي بسياري ازطراحي سايت ها جز عناصر مهم و ضروري به شمار مي رود و اگر به دنبال روشي براي متمايز كردن طراحي سايت خود از ديگران هستيد، مي توانيد از روش هاي متفاوت طراحي براي فيلد جستجو استفاده كنيد يا مي توانيد سعي كنيد تركيبي از تكنيك هاي متفاوت را به كار بگيريد و آن ها را براي طراحي سايت خود ايجاد كنيد.

طراحي سايت Push Square، از تركيبي از تكنيك هاي متفاوت براي فرم جستجوي خود استفاده كرده است كه در قسمت راست بالاي صفحه قرار گرفته است. با كليك كردن بر روي ذره بين جستجو، فيلد جستجو تمام صفحه را در بر مي گيرد. اهميتي ندارد كه از يك دسكتاپ 1900 پيكسل استفاده مي كنيد يا از صفحه نمايش تلفن همراه كه 320پيكسل است بهره مي گيريد، اين فيلد جستجو مي تواند با تمامي صفحات نمايش به طور مناسب هم خواني پيدا كند.

طراحي فرم جستجوي شما

بهترين راه حل براي جستجوي پاسخگو بستگي به پروژه مورد نظر دارد. برخي از منو هاي نويگيشن فضاي كافي براي فيلد هاي جستجو درون خطي ندارند و نياز است تا از روي صفحه پنهان شوند. اگر مطمئن نيستيد كه چگونه مي توانيد اين كار را انجام دهيد، طراحي سايت هاي متفاوت را بررسي كنيد و فرم هاي جستجوي آن ها را مورد مطالعه و بررسي قرار دهيد. نوشته هايي در رابطه با ويژگي هاي فرم هاي جستجو در طراحي سايت تهيه كنيد و بررسي كنيد و ببينيد كه كدام يك از آن ها كارايي بيشتري براي شما به همراه خواهند داشت. چندين مورد از تكنيك هاي متفاوت را امتحان كنيد و با استفاده از آزمون و خطا هاي متفاوت ببينيد كه كدام يك از فرم هاي جست و جو براي شما بهترين نتيجه را به همراه خواهد داشت و رابط كاربري را به بهترين شكل ممكن حفظ خواهد كرد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/136/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۵۹:۰۳ توسط:گرگ سفيد موضوع:

طراحي فرم هاي جستجوي ريسپانسيو ( قسمت دوم )

اگر فضاي كافي در نويگيشن بار طراحي سايت خود داريد، مي توانيد اين روش را امتحان كنيد.

يكي ديگر از طراحي سايت هايي كه از تكنيك مشابه استفاده مي كند وب سايت SkinnyTies است.

به اين توجه كنيد كه فيلتر جستجوي آن ها چقدر نسبت به ساير لينك هاي موجود در نويگيشن بار كوچك تر است. با استفاده از اين روش، فضاي بسيار زيادي در طراحي سايت گرفته نمي شود و در عين حال بر روي دستگاه هاي كوچك نيز قابل مشاهده است.

Modal تمام صفحه

اگر از فيلد جستجوي كشويي خوشتان نمي آيد، مي توانيد به جاي آن از پنجره مدال در طراحي سايت استفاده كنيد.

اگر به طور سطحي به آن نگاه كنيد، ممكن است كاملا مشابه با مدل كشويي در طراحي سايت به نظر برسد. اما فرم كشويي در قسمت نويگيشن بار، به صورت پنجره مدال نمايش داده مي‌شود.

مي‌توانيد مثال واضحي از اين مدل را در Full Home Living مشاهده كنيد كه مدال جستجو، تمامي صفحه طراحي سايت را در بر مي گيرد.
استفاده از اين مدل توجه هاي زيادي را به خود جلب مي كند و تمركز كاربران را به سمت فرم هدايت مي‌كند. اين ابزار به نحوي طراحي شده است تا به طور كامل ريسپانسيو باشد و استفاده از آن راحت باشد و يكي از نشانه هاي اين مدال در طراحي سايت اين است كه مي توانيد تنها با يك اشاره كوچك آن را ببنديد.

البته اگر نمي خواهيد تا تمام صفحه طراحي سايت شما تنها با يك فيلد جستجوي كوچك پر شود، اين مدل براي شما كارايي ندارد، اما اگر جسارت كافي براي افزودن محتواي بيشتر به صفحه داريد، مي توانيد مدال جستجوي خود را مانند طراحي سايت Comedy Central ايجاد كنيد.

در اين طراحي سايت نيز فيلد جستجو تمام صفحه را در بر مي‌گيرد، اما شامل لينك هاي بيشتر براي جديدترين اخبار و پيش نمايش ها است.

اگر داراي پست هاي جديد، دسته‌بندي‌هاي جذاب يا اخبار تازه هستيد مي توانيد از اين روش براي نشان دادن لينك ها و پيوند هاي اضافه بر روي صفحه خود استفاده كنيد. مدال هاي تمام صفحه به خوبي عمل مي كند، اما نبايد از تجربه كاربري نيز غافل شويد. اطمينان حاصل كنيد كه مدال بر روي تمامي دستگاه ها به خوبي عمل مي كند و كاربران مي توانند به راحتي فيلد جستجو را ببندند.

ورودي هاي پاسخگوي درون خطي (Inline Responsive Inputs)

فرم هاي خطوط دروني پويا، فيلدهاي جست و جوي مخفي دوگانه اي را در كنار منوهاي كشويي طراحي سايت پيشنهاد مي كند.

با استفاده از فرم جستجو درون خطي، مي توانيد بخش جستجوي طراحي سايت را به ناوبري خود منتقل كنيد، اما آن را به صورت درون خطي قرار دهيد. درون طراحي سايت Designmodo از اين مدل بهره گرفته شده است و انتخاب، نمونه اي محبوب براي اغلب وب سايت ها است. براي مثال، طراحي سايت Cartoon Brew را بررسي كنيد. قسمت نويگيشن آن ها داراي يك ذره بين جستجو است كه به صورت واضح قابل مشاهده است، اما تا هنگامي كه قصد جستجو در وب سايت را نداشته باشيد، فرم جستجو قابل مشاهده نيست.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/133/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۴:۰۳ توسط:گرگ سفيد موضوع:

اجازه SERP هاي محلي اروپايي جديد گوگل به كاربران

(SERP مخفف كلمه Search Engine Results Page است و به معني صفحه نتايج سئو ي موتور جستجو مي باشد. SERP نسبت به سالهاي گذشته تغييرات زيادي كرده و امكانات زيادي به آن اضافه شده است)

به نظر مي رسد شركت گوگل در حال تلاش براي جلوگيري از شكايت غير قانوني در رابطه با جستجو هاي محلي سئو است.

SERP هاي جديد، در حال ظهور در كشور آلمان هستند كه به كاربران اجازه مي دهند تا براي نيازهاي محلي سئو ي خود به دنبال دايركتوري هاي جايگزين باشند. اين، بخشي از تلاش مداوم گوگل براي رفع كميسيون اروپايي و قوانين سئو ي آن در خريد اينترنتي است.

تصويري كه در پايين مشاهده مي كنيد نشان مي دهد كه نتايج جستجوي سئو ي محلي نيز بر روي خريد كاربران تاثيرگذار است. EC نيز در حال بررسي اقدامي رسمي عليه گوگل در رابطه با جستجو هاي محلي سئو است.

(كميسيون اروپا (به انگليسي: European Commission) نقش قوه مجريه را در اتحاديه? اروپا ايفا مي‌نمايد. اين كميسيون مسئول پيشنهاد قوانين سئو ، اجراي تصميم‌گيري‌ها، تنفيذ پيمان‌نامه‌ها و روي هم رفته انجام كارهاي روزمره اتحاديه اروپا است.

ساختار كميسيون اروپا بصورت كابينه‌اي متشكل از 27 نماينده يا كميسيونر است، و هر يك از كشورهاي عضو اتحاديه اروپا داراي يك نماينده در كميسيون اروپا هستند. اين نمايندگان نه براي پيگيري منافع كشور خود، بلكه در راه تحصيل منافع همه? اتحاديه اروپا فعاليت مي‌كنند.

دفتر اصلي كميسيون اروپا در شهر بروكسل پايتخت بلژيك قرار دارد.)

شركت Yelp هم اكنون در حال انتقاد از اين وضعيت سئو است. اين شركت، مسئول جستجو هاي محلي سئو و سايت هاي دايركتوري در آلمان است. تصوير زير توسط فرانك استندمن براي ما ارسال شده است.

شركت Yelp كه پيش از اين نيز انتقاد هايي در رابطه با اين موضوع بروز داده است، در سال 2013 و 2014 اعلام كرد كه رقباي شركت گوگل ترافيك قابل توجهي را در سئو توليد مي‌كنند. در ادامه، تصويري از شركت Yelp مشاهده مي كنيد كه نشان مي دهد اكثريت توجه كاربران بر روي نوع موتور جستجو محلي سئو متمركز نيست.

تجزيه و تحليل نتايج در جستجوي گوگل

شركت گوگل درخواست كرده است كه هر يك از اهداف EC به صورت جدي پيگيري شود. آنچه ما شاهد آن هستيم تلاش هاي شركت گوگل براي جلوگيري از شكايت رسمي كميسيون اروپايي از آن است كه ممكن است به ميلياردها دلار جريمه منجر شود.

Yelp و ساير منتقدان شركت گوگل موافقند كه اين نوع از تغييرات در SERP، تاثيراتي غير مستقيم بر روي ترافيك آن ها دارد. آن ها مايلند تا تغييرات اساسي بيشتري در SERP مشاهده كنند. شركت Yelp تحليل و بررسي هاي خود را منتشر كرده است، اما بايد آمار و ارقام بيشتري براي تعيين دقيق وضعيت تاثير مشتريان بر روي اين صفحات منتشر شود.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/134/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۲:۴۱ توسط:گرگ سفيد موضوع:

قدم هاي كوچك گوگل براي كسب درآمد بيشتر از Google Assistant و Google Home ( قسمت دوم )

با وجود اين كه در حال حاضر هيچ تبليغي در اين ليست محلي سئو وجود ندارد، بسيار آسان است تا شركت گوگل بخواهد مبلغي بابت گواهي گارانتي خود از افراد درخواست كند يا براي تبليغ كنندگان سرويس هاي محلي سئو را از يك اسپانسر استفاده كند.

گوگل اسمارت

براي شركت گوگل بسيار آسان است تا بخواهد اسپانسرهايي براي بخش جستجوي سئو يا تبليغات بر روي صفحه نمايش هاي خود نشان دهد. اين مدل، به احتمال زياد حداقل آسيب را به كاربران سئو خواهد رساند. اين مدل هم اكنون عرضه نشده است، اما بازاريابان بايد برخي تبليغات درون صفحه اي را براي تجارت خود پيش‌بيني كنند تا آن را بر روي صفحه نمايش هوشمند سئو ي گوگل در آينده نزديك نمايش دهند .

يكي از تحليل گران سئو تخمين زده است كه شركت گوگل بيش از 50 ميليون دستگاه Home Hub Smart را در سطح جهان به فروش رسانده است و 43 ميليون از اين دستگاه ها تنها در ايالات متحده آمريكا به فروش رسيدند. صفحه نمايش هوشمند سئو ي گوگل به نظر مي‌رسد داراي بهترين بلندگوي هوشمند سئو در ميان دستگاه هاي مشابه باشد كه رقيب جدي آمازون اكو محسوب مي شود.

انواع ديگر تبليغات

تقريبا دو سال پيش شركت گوگل آگهي صوتي براي فيلم "ديو و دلبر" اجرا كرد كه توسط كاربران سئو مورد استقبال زيادي قرار گرفت. شركت گوگل اعلام كرد كه آگهي هاي صوتي منتشر شده تبليغات نيست اما به نظر مي رسد كه آگهي هاي منتشر شده بخشي از همكاري شركت گوگل با ديزني در سئو بوده است. اما از آن زمان تا به حال تبليغات مشابه ديگري از طرف كمپاني گوگل منتشر نشده است.

اما اگر شركت گوگل اين تبليغات را بار ديگر در دسترس مردم قرار دهد، به احتمال زياد تبليغ كنندگان زيادي از آن استقبال خواهند كرد و حاضرند مبالغ زيادي براي نمايش تبليغات خود توسط شركت گوگل پرداخت كند. تئوري فرضي نيز وجود دارد كه شركت گوگل قصد دارد بخشي خاص از صفحه‌نمايش هوشمند سئو ي خود را به بخش تبليغات اختصاص دهد تا تبليغ كنندگان بتوانند آگهي هاي خود را به نمايش بگذارند و شركت گوگل نيز از اين راه كسب درآمد كند.

اگر قبول كنيم كه سهم شركت گوگل از بازار بلندگوهاي هوشمند تنها 25 درصد است، با اين وجود اين جمله به معناي آن است كه بيست و پنج ميليون دستگاه در ايالات متحده آمريكا مورد استفاده قرار مي گيرد. اگر اين دستيار صوتي سئو را بر روي گوشي‌هاي هوشمند خود نيز به كار مي‌گيريد، عدد ذكر شده به بيش از يك ميليارد مي‌رسد.

همان طور كه اخيراً نمايش تبليغاتي در گوشي هاي اندرويد نشان مي دهد شركت گوگل قصد دارد از آگهي هاي منتشر شده بر روي دستيار صوتي خود و صفحه اصلي گوگل كسب درآمد كند. علاوه بر ايده هاي واقعي و فرضيه هاي ذكر شده، گزينه هاي ديگري وجود ندارد كه در اين مقاله از قلم انداخته شده باشد. با اين وجود بازاريابان بايد از شركت گوگل انتظار داشته باشند كه در سال آينده آزمايش و گزينه هاي تبليغاتي بيشتري را براي دستياران هاي صوتي خود انجام دهد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/131/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۲:۵۴ توسط:گرگ سفيد موضوع:

طراحي فرم هاي جستجوي پاسخگو (Responsive Search Forms)

روش ها و روند هاي رايج براي طراحي سايت

تمامي طراحي سايت هاي مدرن بايد از طرح يا قالب پاسخ گو استفاده كنند. اين باعث مي شود كه جست و جو در يك طراحي سايت بر روي تمامي دستگاه ها آسان‌تر شود، اما اين طراحي سايت ها كمي سخت تر از طراحي سايت هاي ديگر است. فيلد جست و جو يكي از مثال هاي بارز از عناصر طراحي سايت ها است كه طراحي و استفاده از آن كمي سخت به نظر مي رسد. با افزايش استفاده از قالب هاي پاسخگو در طراحي سايت ها، طراحان وب روندها و روش‌هاي جديدي براي ايجاد فرم هاي جستجو پيدا كرده اند كه قابل دسترس است و از نظر ظاهري بسيار زيبا به نظر مي رسند.

بهتر است نگاهي به برخي مثال هاي فرم جستجو در طراحي سايت بيندازيم. اين مثال ها بايد قادر باشند تا به شما كمك كنند رابط كاربري جستجوي خود را طراحي كنيد و ايده هايي براي پروژه هاي بعدي خود به دست آوريد.

رايج ترين ويژگي جست و جو در طراحي سايت ، فرم جستجوي كشويي (Dropdown Form) است. اين نوار را مي‌توان از طريق قرار دادن لينك در قسمت نويگيشن بار ايجاد كرد كه مي توان از طريق آن، جستجو را فعال يا غير فعال كرد. از آن جايي كه بسياري از طراحي سايت ها از نويگيشن ثابت استفاده مي‌كنند، حفظ فيلد جستجو در تمامي قسمت هاي طراحي سايت كار آسان تري است.

اما حتي با وجود نويگيشن بار ثابت، مي توانيد متوجه شويد كه ويژگي فرم جستجوي كشويي مانند، به شدت كاربردي است، زيرا فضاي كافي زيادي بر روي صفحات پاسخگو وجود ندارد تا بتوانيد فرم جستجو را بدون آسيب به محتواي اصلي درون طراحي سايت قرار دهيد.

سايت خبري Search Engine اين كار را به سرعت و راحتي در قسمت بالاي صفحه خود انجام داده است.

اين طراحي سايت از آيكون ذره بين مانندي كمك مي گيرد كه در قسمت بالاي وب سايت قرار گرفته است و براي تمام كاربران قابل مشاهده است.

هنگامي كه فيلد جستجو نمايش داده مي‌شود، ذره‌بين قرار گرفته به طور اتومات تبديل به X مي‌شود. استفاده از اين ابزار، روشي عالي براي بهبود رابط كاربري طراحي سايت است تا افراد متوجه شوند كه هر زمان قصد داشته باشند مي توانند فيلد جستجو را ببندند.

بهتر است به اين نكته نيز اشاره كنيم كه اين طراحي سايت خارق العاده است و به صورت بدون نقص با تمامي وب سايت ها و تمامي دستگاه ها هم خواني دارد.

Problogger يكي ديگر از مثال هاي خوب در اين زمينه است كه عملكرد آن در موبايل و دسكتاپ كمي متفاوت است.

هنگامي كه جستجوي خود را در صفحات كوچك تر انجام مي دهيد ذره بين موجود براي جستجو را در قسمت فيلد جستجو پيدا مي كنيد، اما كاربران دسكتاپ فضاي بيشتري در نويگيشن بار در اختيار دارند كه با استفاده از آن، فيلد جستجو نهايت عملكرد خود را نشان مي‌دهد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/132/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۲:۲۸ توسط:گرگ سفيد موضوع:

طراحي سايت با اهداف مورد نظر ( قسمت چهارم )

بازاريابي صحيح باعث مشاركت و سرمايه گذاري مي شود

بازاريابي ، مشتريان بالقوه را در جريان تمامي جنبه‌هاي يك محصول يا خدمات در طراحي سايت قرار مي دهد، و همچنين قادر به پاسخگويي به سوالات مهمي همچون: "اين محصول چيست؟ چه كار مي كند؟ چرا آن را مي‌خواهم؟ چرا اين محصول به دردم مي خورد؟" است.

مي توانيد اين اطلاعات را به وضوح تهيه كنيد. باعث نشويد مشتريان براي دريافت اطلاعات و جزئيات در رابطه با محصولات و خدمات شما تمامي قسمت هاي طراحي سايت شما را مورد كاوش و بررسي قرار دهند. استفاده و يافتن اطلاعات مورد نياز را براي آن ها آسان كنيد و تا جاي امكان اطلاعات مورد نياز را در قسمت گرافيك ها و نوشته هاي طراحي سايت قرار دهيد. قيمت حقيقي محصول و خدمات خود، نحوه خريداري و استفاده از آن ها را نيز در طراحي سايت خود بگنجانيد. احتمال ثبت نام افراد، هنگامي كه تمامي اطلاعات و جزئيات مورد نيازشان را به صورت مستقيم مشاهده كنند بيشتر مي شود.

حذف مانع ها براي خريد

اغلب اوقات، آزمايش رايگان محصول يا خدمات در طراحي سايت باعث مي شود كه تقاضاي بيشتري براي خريد محصول شما عرضه شود. زماني، پروسه خريد محصولات و خدمات كاملا خارج از فضاي اپليكيشن ياطراحي سايت ها رخ مي داد. اما هم اكنون، اپليكيشن‌هاي مربوطه بايد قابليت اين را داشته باشند تا تمامي نياز هاي بازاريابي و فروش محصولات و خدمات خود را نيز در طراحي سايت براي مشتريان فراهم كند. اپليكيشن هاي امروزي بايد قابليت اين را داشته باشند كه در طول آزمايش رايگان بتوانند تمامي نياز هاي مشتريان خود را برآورده كنند و تمامي قابليت هاي محصولات و خدمات خود را در آن بگنجانند. فوايد استفاده از دوره آزمايشي رايگان در طراحي سايت به حدي قابل اهميت است كه مي تواند گروه هاي زيادي را در بر بگيرد و استفاده از آن مانند تبليغي باشد كه توسط برند مورد نظر در فضاي مجازي و ساير شبكه‌هاي اجتماعي منتشر مي‌شود.

سخنان پاياني

استفاده از طراحي سايت استراتژيك امري رايج است. تمامي افراد محصول و خدمات خاص خود را به دليل برآورده كردن نيازي خاص ايجاد مي كنند. اگر بتوانيد از موانع موجود در اين راه دوري كنيد و همواره هدف خود را به ياد داشته باشيد مي‌توانيد به سادگي به اين امر دست پيدا كنيد. مي توانيد اين كار را با انتخاب طراحي سايت جديد و روش هاي رايج انجام دهيد و از انتخاب طرح هايي كه با هدف شما هم خواني ندارند دوري كنيد. بايد از اين شاخص در طراحي سايت خود استفاده كنيد تا بتوانيد از مسير هاي نادرست در طراحي سايت دوري كنيد.

  • چرا از اين تب ها در اين قسمت استفاده كردم؟
  • دليل منطقي انتخاب اين فونت چيست؟
  • چرا تصميم گرفتم اين آيكون ها را بر روي اين صفحه قرار دهم؟
  • آيا اين رنگ ها با طراحي سايت من هم خواني دارند؟
  • اين وب سايت به چه كساني نمايش داده مي شود؟
  • مخاطبان هدف من چه كساني هستند؟
  • آيا نوشته هاي قرار گرفته بر روي اين طراحي سايت اهداف من را پشتيباني مي كنند؟

دلايل خود را براي هر كدام از پرسش‌هاي فوق بررسي كنيد تا مطمئن شويد كه طراحي سايت شما در عين مفيد بودن، زيبايي ظاهري خود را نيز حفظ مي كند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/129/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۲:۳۳ توسط:گرگ سفيد موضوع:

قدم هاي كوچك گوگل براي كسب درآمد بيشتر از Google Assistant و Google Home

شركت گوگل قصد دارد اقدام هاي جديدي براي كسب درآمد بيشتر از اين دو محصول خود بردارد.

شركت گوگل هم اكنون نگراني از بابت كسب درآمد تبليغاتي از گوگل اسيستنت و گوگل هوم ندارد؛ بلكه اين كمپاني تمركز خود را بر روي كسب سهام بيشتر بازار سئو قرار داده است. با اين وجود، اين شركت در حال افزودن بخش تبليغات پرداختي به درون گوگل اسيستنت بر روي تلفن هاي هوشمند اندرويد است. اين شركت همچنين شروع به كسب درآمد بيشتر از گوگل هوم كرده است.

تبليغات در نتايج دستيار

در ماه فوريه، شركت گوگل شروع به آزمايش آگهي‌ها در نتايج در تلفن همراه كرد. در اوايل ماه آوريل، شركت گوگل به طور رسمي تبليغات را در شرايطي كه نتايج جستجوي سئو در وب وجود دارد معرفي كرد: در صورت لزوم اين نتايج ممكن است حاوي آگهي هاي موجود در جستجو باشد. تفاوت جست و جو به اين شكل اين است كه در جستجوي كلي سئو نسبت به جستجوي انجام گرفته توسط دستيار صوتي تبليغات بيشتري نمايش داده مي شود.

تبليغات صوتي در قسمت يوتيوب موزيك

هفته گذشته شركت گوگل تصميم گرفت تا به صاحبان بلندگوي هوشمند خود اجازه دسترسي به نسخه رايگان يوتيوب موزيك را ارائه دهد كه اين نسخه رايگان از تبليغات پشتيباني مي كند. نسخه نهايي كه بدون تبليغات ارائه مي شود ماهانه 9.99 دلار هزينه دارد.

يكي از راه هاي مقايسه اين ويژگي سئو با نسخه رايگان آمازون موزيك بر روي دستگاه هاي الكسا اين است كه شركت گوگل قصد دارد روابط سئو ي خود را با اين محصول افزايش دهد. اما، يكي ديگر از اهداف شركت گوگل اين است كه كاربران خود را تشويق كند تا نسخه پرداختي يوتيوب موزيك را تهيه كنند تا بتواند پاداش بيشتري از تبليغات خود به دست آورد. نسخه رايگان يوتيوب موزيك در حال حاضر بر روي گوگل هوم يا ساير بلندگوهاي هوشمند گوگل قابل دسترس است و مي توان در آمريكا، اروپاي غربي، ژاپن و استراليا از آن استفاده كرد.

درآمد حاصل از معاملات

شركت گوگل پيشنهاد كرد كه از طريق هزينه هاي مرتبط با معاملات سئو به وسيله گوگل هوم و گوگل اسيستنت كسب درآمد كنند. اين درآمد به طور حتم از طريق گوگل اكسپرس و سفارشات رخ داده است، اما گوگل اكسپرس در رسيدن به اين هدف با مشكلاتي روبرو شده است و به تازگي فروشگاه زنجيره‌اي بزرگ والمارت را به عنوان مشتري سئو ي خود از دست داده است. گرچه هنوز بيش از هزار خرده فروش و فروشگاه اينترنتي در سايت خود دارد.

گوگل پي يكي ديگر از راه هايي است كه اين كمپاني سعي كرده است از طريق گوگل اسيستنت يا گوگل كروم و معاملات انجام گرفته در آن كسب درآمد كند. گوگل پي در حال حاضر هزينه هاي بازاريابي و سئوي خود را پرداخت نمي كند. با اين حال ممكن است اين روش در طول زمان تغيير كند.

خدمات محلي گوگل، زيرمجموعه‌اي از ليست خدمات محلي سئو ، در نياز به پاسخ افراد بر روي گوگل هوم و گوگل اسيستنت ارائه مي شود. در حال حاضر هيچ گونه تبليغاتي براي اين مجموعه نمايش داده نشده است. با اين حال، بازرگانان بايد از طريق برنامه موجود، گواهي تضمين خود را ارائه دهند يا آن را از طريق Porch يا HomeAdvisor تهيه كنند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/130/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۲:۰۴ توسط:گرگ سفيد موضوع:

راه حل Signed Exchange شركت گوگل ( قسمت سوم )

براي استفاده از ويژگي جديد URL در سئو ، ناشران بايد يك Signed Exchnge ايجاد كنند كه نياز به اخذ يك گواهي دارد، كه بر خلاف گواهي ssl است. پس از اخذ گواهي ذكرشده براي سئو ، AMP كش شده، دامنه url منتشركنندگان را نشان مي دهد.

 

(نشاني وب[1] يا مكان يكنواخت منبع (به انگليسي: Uniform Resource Locator) يا يوآرال (به انگليسي: URL) مشخص‌كننده? موقعيت مكاني و نحوه? واكشي يك منبع در اينترنت يا شبكه‌هايي مشابه اينترنت است. اين مفهوم با يوآرآي تفاوت مي‌كند.[2] يوآراِل در سال 1990 توسط تيم برنرز-لي بعنوان بخشي از يوآرآي ساخته‌شد.)

مزاياي تجزيه و تحليل و برند

اولين شريك و همكار گوگل در پروژه مذكور براي سئو ، شركت كلادفر است كه مزاياي پيش بيني شده زيادي را در اين مشاركت به دست مي‌آورد:

نام تجاري

منتشركنندگان سئو قادر خواهند بود تا ترافيك AMP خود را مستقيماً به دامنه وب سايت اوليه انتقال دهند.

تجزيه و تحليل هاي آسان

تمامي بازديدكنندگان، AMP يا ساير افراد، مي توانند در دامنه يكسان سئو همكاري كنند.

فضاي بيشتر براي محتوا

ناشران سئو از طريق حذف نوار خاكستري AMP، فضاي اضافي در بالاي صفحات خود براي تبليغات يا نام تجاري خود در اختيار دارند.

كاهش ميزان Bounce Rate

بازديدكنندگان سايت براي سئو ممكن است اعتماد بيشتري به url هاي ناشران داشته باشند و تمايل بيشتري به بازديد و باقي ماندن در دامنه هاي مورد نظر داشته باشند.

(نرخ دفع كاربر (انگليسي: Bounce rate) يك اصطلاح در زمينه بازاريابي آنلاين و سئو است.

نرخ دفع، به‌طور معمول درصد كاربراني است كه بعد از ديدن يك صفحه سئو از سايت خارج مي‌شوند و نشان دهنده جذابيت سايت براي بازديدكننده است. هر چه درصد بانس ريت در سئو كمتر باشد بهتر است.

اگر درصد پرش كاربران يا بانس ريت بالا باشد به اين معناست كه بازديدكننده‌هاي بيشتري بعد از وارد شدن به سايت و بررسي يك صفحه سئو به بازديد ساير صفحات تشويق نشده يا مورد جذابي براي حفظ كاربر در سايت وجود نداشته و كاربران بيشتري بلافاصله بعد از ورود سايت را ترك كرده‌اند.)

كلادفر، در حال حاضر تنها شبكه توليد محتوا است كه با AMP Signed Exchange كار مي‌كند، اما چندين رقيب براي اين شركت وجود دارد كه شايد به سرعت وارد ميدان رقابت سئو شوند.

شركت كلادفر اعلام كرد كه مشتريان فعلي مي توانند اين ويژگي سئو را از طريق يك كليك بر روي داشبورد هاي خود فعال كنند و به آن ها قول داد كه خواسته هاي آن ها در طي چندين هفته آينده تحويل داده خواهد شد.

شركت گوگل در نهايت آن چه را كه ناشران سئو درخواست كرده اند به آن ها تحويل داده است و اين رخداد از هنگامي اتفاق افتاده است كه AMP معرفي شده است. به كارگيري و استفاده از مزاياي آن تا چه حد براي كاربران آسان خواهد بود و آيا مي‌توانند استفاده از آن را به طور كامل درك كنند؟ در آينده نزديك به اين سوالات سئو پاسخ خواهيم داد. پرسش ديگري كه در ذهن بسياري از كاربران از اين است كه آيا اين ويژگي سئو بر روي مرورگر هايي كه بر روي پلتفرم كروميوم ساخته نشده‌اند نيز اجرا خواهد شد يا خير.

تمامي اين سوالات در آينده نزديك توسط شركت گوگل و همكاران كلادفر پاسخ داده خواهد شد، اما به نظر مي رسد كه شركت گوگل به زودي قادر خواهد بود تا url هاي واقعي را در AMP به كاربران خود تحويل دهد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/127/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۵:۲۸ توسط:گرگ سفيد موضوع:

طراحي سايت با اهداف مورد نظر ( قسمت سوم )

طراحي سايت خود را براي مخاطبان مناسب انجام دهيد

تمامي افراد ممكن است مشتريان بالقوه باشند، اما همواره مخاطباني وجود دارند كه از ساير افراد متمايز هستند. اين مخاطب احتمالا تحت تاثير محصولات يا خدماتي قرار گرفته است كه طراحي سايت شما سعي در تبليغ آن دارد. بنابراين بهتر است تمركز خود را بر روي جذب آن مخاطبان بگذاريد.

تمام موارد طراحي سايت مانند تبليغات، طراحي محصول، نگاه كلي و احساسات وديدگاه هاي صورت گرفته از وب سايت براي گروهي خاص از مردم شكل گرفته اند. طراحي سايت مربوط به فروش موتو سايكل، ممكن است افراد بالغي كه بين 20 و 45 سال سن دارند و درآمد آن ها 50 هزار دلار در سال است را هدف گرفته باشد. هدف اين طراحي سايت ها گروه خاصي از مردم است و ممكن است افرادي با اين شرايط محصولات اين طراحي سايت را خريداري كنند، اما مسئله اي كه واضح است اين است كه گروه ذكر شده هدف اصلي شما است. به همين ترتيب، يك طراحي سايت شخصي داراي مخاطباني كوچك تر با دامنه ي وسيع سني است.

اگر تصور مي كنيد مشتريان براي ثبت نام در طراحي سايت نياز به ارائه مشخصات كامل مالي و شخصي دارند، با اين كار حرفه اي بودن خود را زير سوال مي بريد.

جذب مشتري

مشترياني كه مايل به پرداخت مبالغ متفاوت براي استفاده از خدمات و محصولات شما در طراحي سايت هستند، تمايل دارند تا جاي امكان از كم ترين اطلاعات در رابطه با خود استفاده كند تا زماني كه بتوانند در رابطه با محصولات و خدمات شما تحقيقات كافي را انجام دهند و اطلاعات مورد نياز خود را به دست آورند. هر چقدر بر روي دريافت اطلاعات در طراحي سايت بيشتر از كاربران پافشاري كند، آن ها سريع ترطراحي سايت شما را ترك مي‌كنند و از استفاده از خدمات و محصولات شما پشيمان مي‌شوند. مدارك زيادي وجود دارد كه نشان مي‌دهد هر چقدر فيلدهاي كمتري در فرم ثبت‌نام طراحي سايت وجود داشته باشد، افراد مورد نظر تمايل بيشتري به ثبت نام در طراحي سايت نشان مي‌دهند. پس چرا اين كار را براي آن ها آسان نمي كنيد؟

اگر قصد پيشنهاد Free Trial يا آزمايش رايگان را داريد، در صورت عدم دريافت اطلاعات كارت بانكي، مشتريان تمايل بيشتري به استفاده از اين خدمات نشان مي دهند. اگر خدمات ذكر شده بر اساس وب طراحي شده است يا قابل دانلود شدن است، بنابراين نياز نيست تا آدرس فيزيكي خود را نيز وارد كنند.

فرم جمع آوري اطلاعات

البته شما براي فراهم كردن خدمات يا محصولات خود براي كاربران نياز به چندين مورد از اطلاعات داريد، البته سعي كنيد اين اطلاعات را در طراحي سايت تا حد امكان خلاصه و كوتاه نگه داريد. بهتر است اين فرم را براي خود نيز امتحان كنيد و اطلاعات خود را در آن وارد كنيد تا ببينيد كه ارائه اين حجم از اطلاعات براي شما خوشايند است يا خير. تنها اطلاعات ضروري را از آن ها در طراحي سايت درخواست كنيد و اگر مي توانيد برخي اطلاعات را به آينده موكول كنيد و آن را در فرم ابتدايي ثبت نام نگنجانيد. براي درك بيشتر فيلد ثبت نام، همواره ترافيك طراحي سايت خود را در قسمت صفحه ثبت نام مورد بررسي قرار دهيد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/128/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۵:۰۳ توسط:گرگ سفيد موضوع: