اطلاعات عمومي وب

نحوه ايجاد و تاييد خبر نامه ايميل قبل از ارسال

آيا نياز است تا بدانيد كه چگونه يك خبرنامه ايميل در طراحي سايت ايجاد كنيد؟ هر فردي كه صاحب وب سايت است حداقل يك بار از خود اين سوال را پرسيده است.چه صاحب يك وبلاگ ساده با به‌روزرساني‌هاي گاه به گاه باشيد، يا داراي مجله آنلاين با داستان هاي ساعتي باشيد، به احتمال زياد شما نيز جزو افرادي هستيد كه يك كمپين ايميل را به صورت منظم اداره مي كنيد.

 

مشتركان

جمع‌آوري مشتركان در طراحي سايت يكي از رايج ترين كارها در دنياي اينترنت است؛ تمامي افراد اين كار را انجام مي دهند. حتي (GDPR مخفف عبارت General Data Protection Regulation به معني «مقررات محافظت از داده‌هاي عمومي» است.) قانون GDPR در پارلمان اتحاديه اروپا به تصويب رسيده و به همين خاطر در كشورهاي عضو اين اتحاديه و كشورهاي وابسته لازم‌الاجرا است. اتحاديه اروپا در سال‌هاي گذشته همواره قوانيني را براي حفظ حريم خصوصي و جلوگيري از سوءاستفاده‌ي شركت‌ها از داده‌هاي شخصي كاربران به تصويب رسانده است. حالا اين قانون، دست شركت‌ها را براي سوءاستفاده از داده‌هاي شهروندان اروپا، تا حد زيادي مي‌بندد.

قانون GDPR

طبق اين قانون، شهروندان اروپايي مالك داده‌هاي خود هستند و شركت‌هايي كه اين داده‌ها را جمع‌آوري مي‌كنند، براي اين داده‌ها از حق مالكيت بهره نمي‌برند.GPDR نيز موفق نشد تا به افراد را از انجام اين كار منع كند يا سرعت آن ها را آهسته كند. با وجود موانع بسيار زياد، كمپين هاي ايميل همواره در حال رشد هستند. اين كمپين ها، در واقع ابزار هاي زمان سنجي براي اطلاع رساني به خوانندگان و مشتركان، به روز رساني و همچنين افزايش نرخ تبديل (منظور از نرخ تبديل اين است كه وقتي كاربري از وب‌سايت شما بازديد مي‌كند، همان اقدامي را انجام دهد كه شما از او مي‌خواهيد.)

اين هدف‌گذاري مي‌تواند براي هر طراحي سايت متفاوت باشد. مثلاً در يك وب‌سايت، شما از بازديدكنندگان مي‌خواهيد در خبرنامه ايميلي عضو شوند، يا در وب‌سايت شما اكانت بسازند. شايد اين اقدام در وب‌سايتي ديگر به منزله خريد، دانلود اپليكيشن يا اقدامي كاملاً متفاوت باشد. مهم اين است كه براي هر صفحه از سايت خود، هدفي را تعيين كنيد و از كاربران بخواهيد بسته به آن هدف، كار خاصي را انجام دهند.) و فروش كالا ها هستند.

اصول ايجاد خبرنامه

دانستن اصول ايجاد پيام خبرنامه ايميل در طراحي سايت ، مانند قلب و روح هر كمپين ايميل آنلاين است. اگر احساس مي كنيد اطلاعات كافي در رابطه با اين فرايند نداريد يا مواردي را در ايجاد آن از قلم انداخته‌ايد، راهنمايي‌هاي اين پست مي تواند منبعي مفيد براي شما باشد. اين پست، شاخصه هاي كليدي و ضروري را مورد پوشش خود قرار مي دهد و دو مورد از بهترين چك ليست ها را در اختيار شما قرار مي دهد.

اهداف ايميل

بر روي اهداف خود تمركز كنيد.
بهتر است اين مقاله را با يكي از ابتدايي ترين موارد شروع كنيم: هدف خود را مشخص كنيد. تقريباً تمامي برنامه‌ريزي‌ها با اين جمله شروع مي شود و ممكن است كه كمي كليشه اي به نظر برسد، اما انواع مختلفي از خبرنامه‌هاي ايميل طراحي سايت وجود دارد كه شامل:

  • اطلاعيه ها
  • خوش آمد گويي ها
  • آموزش ها و نكات مربوط به ايميل
  • مجلات ديجيتال
  • داستان هاي مربوط به مشتريان و برند مورد نظر
  • كارت هاي تخفيف
  • ايميل تاييد
  • تبليغات
  • ايميل دريافتي
  • پيگيري هاي فروش
  • درخواست هاي بررسي
  • دعوت نامه ها
  • ايميل به روزرساني محصول و... است.

چند سوال

آيا مي خواهيد به مشتركان خود در مورد به روز رساني وبلاگ خود اطلاع دهيد؟ آن ها را به رويدادي كه قرار است در آينده برگزار شود دعوت كنيد؟ ايا مي خواهيد توجه مشتريان خود را به تخفيف هاي فروشگاه اينترنتي خود جلب كنيد؟

بنابراين بهتر است قبل از شروع هر كاري از خود اين سوال را بپرسيد: هدف من چيست؟

تمامي امور مربوط به وب سايت مانند طراحي، محتوا، تصاوير و پيام هاي انگيزشي، بسته به هدف و ماموريت شما ساخته مي شوند. بنابراين، اولين كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه ذهن خود را متمركز كنيد و اهداف خود را مشخص كنيد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/51/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۰:۱۷ توسط:گرگ سفيد موضوع:

استفاده از جاوا اسكريپت براي انتشار محتوا ( قسمت چهارم )

5. Chrome Dev tool - عناصر بازرسي

گاهي اوقات تنها قصد داريد تا نگاهي سريع به اچ تي ام ال ارائه شده، هنگام چك كردن صفحه اي خاص بيندازيد. اين كار، معمولا با باز كردن ابزاري خاص يا كرال در وب سايت مورد نظر انجام مي شود. هنگامي كه از ابزار كروم استفاده مي كنيد ( كه گزينه هاي زيادي را نيز در اختيار شما قرار مي دهد)، به راحتي صفحه مورد نظر را مورد بررسي قرار دهيد و html ارائه شده را مشاهده كنيد. اين روش، يكي از سريع ترين راه ها براي مشاهده كد ارائه شده است.

6. افزونه كروم - مشاهده منبع رندرد يا ارائه شده

و در آخر، افزونه كروم، براي مشاهده منبع ارائه شده به شما اجازه مي‌دهد تا html استاتيك و رندرد را در كنار يكديگر مشاهده كنيد. اين ابزار يا افزونه سئو ، نه‌ تنها به شما html ارائه شده و پايدار را نشان مي‌دهد، بلكه تفاوت هاي آن ها را نيز به صورت برجسته و هايلايت شده نشان مي دهد!

بنابراين، اگر خطايي به چشم تان مي خورد و مي خواهيد تفاوت هاي آن ها را براي بار ديگر چك كنيد، اين افزونه و مي‌تواند كمك بزرگي براي شما باشد. بنابراين پيشنهاد مي كنيم كه حتما آن را امتحان كنيد.

سخنان نهايي و روش ها

اطمينان حاصل كنيد كه اچ تي ام ال ارائه شده را بررسي مي كنيد تا مطمئن شويد كه محتواي اصلي شما به صورت دقيق در كد مورد نظر ارائه شده است. سعي كنيد در موقعيتي قرار نگيريد كه صفحه وب سايت در نسخه فعلي كروم عالي به نظر مي‌رسد، اما گوگل نمي تواند پس از عمليات رندرينگ، قطعات مهم محتواي شما را در دسكتاپ و موبايل مورد بررسي كند. دستورالعمل هاي مهم از طريق تگ متا بات را مورد بررسي قرار دهيد. اطمينان حاصل كنيد كه موارد عجيب در دستورات و كدهاي مورد نظر مشاهده نمي شود. اين كار مي تواند تأثير زيادي بر روي سايت شما از نظر سئو داشته باشد.

اطمينان حاصل كنيد كه علامت كانونيكال درست در html ارائه شده تنظيم شده باشد. همچنين مطمئن شويد كه اين علامت همچنان در كد وجود داشته باشد! بارها مشاهده مشاهده شده است كه اتفاقات كاملاً عجيب و غريبي براي قطعات كد در html ارائه شده رخ مي‌دهند.

داده هاي ساختاري را به طور دقيق بررسي كنيد تا مطمئن شويد كد رندر شده دقيق است و حاوي تمامي نشانه گذاري هاي لازم و ساير موارد است. داده هاي ساختاري سئو يكي از مواردي است كه به آساني قابل چشم پوشي و افراد معمولا آن را فراموش مي كنند.

نويگيشن يا ناوبري و پيوندهاي داخلي را بررسي كنيد تا مطمئن شويد لينك هاي خود را در قسمت html رنده‌شده قرار نمي دهيد. پيوندهاي داخلي سئو بسيار حائز اهميت است، زيرا آن ها روش و راهي براي گوگل مهيا مي‌كنند كه بتواند محتواي اضافه بر روي سايت شما را پيدا كند. آن ها همچنين پيش زمينه اي را براي گوگل در رابطه با محتوا و مواردي كه قرار است گوگل بر روي سايت و لينك شما پيدا كند مهيا مي‌كنند.

اگر هدف شما زبان ها و كشورهاي مختلف است، اطمينان حاصل كنيد كه hreflang tags سئو (با استفاده از تگ هاي hreflang ميتوانيد به گوگل بفهمانيد كه زبان وب سايت شما چيست ، با اين كار موتور هاي جستجوگر نتايج جستجوي كابران خود را بر اساس زبان و كشوري كه در آن قرار دارند اولويت بندي ميكند.به عنوان نمونه شما ميتوانيد به جاي x در hreflang=”x” زبان و كشور خود را معرفي كنيد.

اطمينان حاصل كنيد كه تصاوير موجود در html رنده شده را بازبيني مي كنيد؛ به خصوص اگر جستجوي تصوير براي شما اهميت زيادي دارد. كد تصوير سئو را براي بار دوم چك كنيد. همچنين آلت تكست، كد متن، عنوان و زيرنويس ها را نيز مورد بررسي قرار دهيد. به اين بسنده نكنيد كه صفحه خود را در آخرين نسخه كروم بررسي كنيد و فكر كنيد همه چيز مطابق ميل شما است. Html ارائه شده را در هر دو پلتفرم تلفن همراه و دسكتاپ بررسي كنيد.

خلاصه - همواره بيش از يك روش براي ارائه صفحه وجود دارد

پس از مطالعه اين پست، اميد است تا بتوانيد صفحات خود را با استفاده از ابزار گفته شده رندر كنيد. همان طور كه در قسمت هاي پيش نيز توضيح داديم، بسيار مهم است تا صفحات خود را تست كنيد تا اطمينان حاصل كنيد كه محتواي شما در html ارائه شده نمايش داده مي‌شود.

و در آخر، عناصر ديگري نيز وجود دارد كه براي چشم هاي غير مسلح قابل چشم پوشي است و بايد بررسي شوند. به عنوان مثال، تگ روبات هاي متا، داده هاي ساختاري، اطلاعات ساختاري،تگ هاي hreflang و موارد ديگر سئو . با استفاده از ابزارهاي گوگل و ابزارهاي شخص ثالث كه در انتهاي اين پست ذكر شد، مي توانيد توانايي‌هاي خود را رندرينگ جاوا اسكريپت مورد بررسي قرار دهيد و موارد مورد نياز را پوشش دهيد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/52/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۹:۱۷ توسط:گرگ سفيد موضوع:

استفاده از جاوا اسكريپت براي انتشار محتوا ( قسمت سوم )

2. تست موبايل دوستانه يا ام اف تي (MFT)

روش بعدي براي مشاهده html ارائه شده براي صفحه وب سايت، از طريق تست سئو موبايل دوستانه گوگل است. ابزار مورد نظر، سايت را با استفاده از گوگل بوت براي اسمارت‌فون‌ها ارائه مي‌دهند و اسكرين شاتي از صفحه ارائه شده به شما نشان مي‌دهند؛ سپس كد html ارائه شده براي صفحه وب سايت را مهيا مي‌كنند.

به علاوه، شما مي توانيد منابع صفحاتي كه به طور مناسب سئو باراگذاري نشده بودند را مشاهده كنيد و همچنين كنسول جاوا اسكريپت را به همراه اخطارها و و خطاهاي همراه آن (مانند ابزار بازرسي url) مشاهده كنيد.

توجه داشته اگر واقعا قصد داريد به كد رندر سئو (Rendered) بپردازيد، بايد html را از تست موبايل دوستانه به يك ويرايشگر متن شخص ثالث كپي كنيد و آن را پيست يا وارد كنيد؛ زيرا كار با كدها در ابزار كمي سخت است.

3. تست Rich Result

(نتايج سئو يي كه به صورت rich result هستند، در واقع نتايجي هستند كه حاوي اطلاعاتي مانند تعداد راي بازديدكنندگان، مقدار كالري غذا، تاريخ شروع رويداد، فيلم ها، كتاب ها، شبكه هاي اجتماعي، اطلاعات شركت و موارد مشابه ديگري هستند و گوگل اين اطلاعات را معمولا از طريقstructured data كسب مي كند.)

بر اساس دو روشي كه تا اين جا مورد بحث قرار داديم، بايد به اين نكته توجه كرده باشيد كه در تمامي آن ها يك نقطه مشترك وجود دارد. تا به اين جاي كار بر روي ارائه دهنده هاي موبايل تمركز كرده بوديم، نه دسكتاپ. مطمئناً هم اكنون در دنيايي زندگي مي كنيم كه موبايل و تلفن همراه داراي اهميت زيادي است و بهتر است تمركز خود را بر روي آن قرار دهيم، اما بهتر است كه همچنان ارائه دهنده هاي دسكتاپ را نيز مورد توجه قرار دهيم! براي بار ديگر اشاره مي‌كنيم كه ابزار بازرسي سئو ،url تنها ارائه دهنده دسكتاپ و اسكرين شات سايت هايي را نمايش مي دهد كه هنوز به بخش موبايل فرصت ايندكسينگ منتقل نشده‌اند.

با اين اوصاف، صاحب وب سايت چه كاري بايد انجام دهد؟؟

گوگل پاسخ سوال شماست، اما نه به آن روشي كه فكر مي كنيد. بسياري از افراد اين نكته را نمي دانند، اما شما مي توانيد از تست Rich Results سئو براي مشاهده html ارائه شده بر اساس گوگل بوت دسكتاپ استفاده كنيد! افراد متخصص در اين زمينه پيش از اين نيز به اين نكته اشاره كردند، اما بر اساس نتايج منتشر شده بسياري از افراد همچنان آن در اين زمينه اطلاعات كافي ندارند.

هنگامي كه يك url سئو را مورد آزمايش و تست قرار مي‌دهيد، مي توانيد اچ تي ام ال اي ارائه شده، مشكلات پيش آمده هنگام بارگذاري صفحه و كنسول جاوا اسكريپت كه شامل خطاها و پيغام هاي اخطار است را مشاهده كنيد؛ و اين نكته را به ياد داشته باشيد كه مشاهده اين موارد بر روي ارائه دهنده دسكتاپ است، نه موبايل. اين ابزار به شما نشان مي دهد كه رابط كاربري استفاده شده براي ارائه، گوگل بوت دسكتاپ است.

روش هاي ديگر

كروم ،كرالرز و پلاگين: هنگامي كه مي‌خواهيد اچ تي ام ال ارائه شده براي صفحه خاص سئو را مشاهده كنيد، بهتر است كار خود را با ابزارهاي گوگل كه به آن ها اشاره كرديم شروع كنيد، اما اين نكته بدان معنا نيست كه اين روش ها تنها روش هاي موجود براي چك كردن صفحات ارائه شده هستند. از بين كروم، ابزاركرالينگ شخص ثالث و برخي پلاگين ها، ابزارهاي رندر ديگري را نيز در بخش سئو ي خود در اختيار داريد.

بيش از اين وارد جزئيات نمي شويم، اما بهتر است بدانيد كه اين موارد نيز جزو ابزارهاي مورد استفاده هستند.

4. كرالرها (Crawler) يا خزنده ها - رندرينگ يا ارائه به طور عمده

روش هايي كه پيش از اين به آن ها اشاره كرديم ابزارهاي سئو ي بسيار عالي براي چك كردن url هاي خاص هستند، اما هنگامي كه مي خواهيد html ارائه شده را به طور كلي بررسي كنيد چه اتفاقي رخ مي دهد؟ براي مثال، اگر در حال كرالينگ در سايتي باشيد كه داراي 10 هزار، 50 هزار يا 500 هزار صفحه است و مي خواهيد كرد html ارائه شده يا رنده در برابر html پايدار يا استاتيك را چك كنيد چه راهكاري را پيشنهاد مي دهيد؟

در اين صورت، ابزار كرالينگ سئو بهترين گزينه براي شماست. بايد به اين نكته نيز اشاره كنيم كه هر كدام از ابزار هاي ذكر شده توانايي ارائه يا رندر جاوا اسكريپت در طول عمليات كرال يا خزش را دارند. براي مثال، ابزار DeepCrawl، Screaming Frog، و Sitebulb، توانايي نمايش قابليت هاي ارائه جاوا اسكريپت را دارند.

  • هنگام تنظيم كرال يا خزش در DeepCrawl، اطمينان حاصل كنيد كه گزينه "Enable JavaScript Rendering" را چك كنيد.
  • براي ابزار Screaming Frog، درتب رندرينگ، از قسمت Spider Configuration استفاده كنيد.
  • به علاوه، Screaming Frog را به شما اجازه مي‌دهد تا اسكرين شات Rendered يا ارائه شده براي هركدام از صفحاتي كه آن ها را كرال مي كنيد مشاهده كنيد و html ارائه شده را با html استاتيك يا پايدار مقايسه كنيد.
  • ابزار SiteBulb نيز همان عملكرد را براي شما به همراه دارد (. JavaScript Crawling، به همراه توانايي مقايسه html استاتيك و html پايدار، مشاهده اسكرين شات ها. اين ابزار تفاوت‌هاي ميان اين دو را نيز به صورت هايلايت شده نشان مي دهد).

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/49/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۱۲:۵۸ توسط:گرگ سفيد موضوع:

استفاده از صفحات پس زمينه در طراحي وب ( قسمت دوم )

تصاوير تيره و تار

استفاده از اين نوع تصاوير در طراحي سايت ، روش بسيار متداولي در سال 2012 بود.

هنگامي كه اين كار به درستي انجام مي شود، مي تواند تاثير بسيار زيادي درجذب افراد به طراحي سايت شما داشته باشد.

تصاوير تار باعث مي شود تا افراد در رابطه با محتوا و زمينه طراحي سايت شما تفكر كنند. تصويري كه به طور واضح مشخص نشده باشد، مي‌تواند موجب شود تا بتوانيد ساير مشخصه هاي مورد نظر را راحت تر به طراحي سايت خود اضافه كنيد (بدون اين كه نگران اين باشيد كه فضاي زيادي را در پس زمينه خود اشغال كرده باشيد).

در حالي كه بهره بردن از تصاوير تار مي‌تواند سخت باشد، استفاده از اين نوع تصاوير مي‌تواند تاثير بسزايي براي طراحي سايت شما به همراه داشته باشد. هنگام انتخاب يك تصوير اطمينان حاصل كنيد كه استفاده از اين تصوير در حالت تار نيز داراي خوانايي مناسب است؛ آيا كاربران مي‌توانند موارد و اطلاعات استفاده شده در عكس را تشخيص دهند؟ تصور استفاده شده چگونه مي‌تواند با پيام و هدف شما هم خواني داشته باشد؟

استفاده از اين نوع عكس ها، بدان معنا نيست كه مي‌توانيد از عكس‌هاي ضعيف استفاده كنيد. استفاده از عكس هاي كيفيت بالا حتي هنگامي كه قصد استفاده از تصاوير تار داريد نيز داراي اهميت زيادي دارد. تصوير با كيفيت پايين باعث جلب توجه كاربران سايت نمي‌شود، حرفه و تخصص طراحي سايت شما را نيز زير سوال مي برد و همچنين باعث ارسال پيام و هدفي به كاربران مي شود كه اكثر طراحان سعي مي كنند از آن دوري كنند.

زوم اين، زوم اوت! (Zoom in, Zoom Out)

بسيار مهم است كه تصاوير مورد استفاده را مورد بررسي قرار دهيم؛ به خصوص تصاويري كه داراي اندازه بزرگ هستند، بايد سطوح مختلفي از قابليت زوم در آن ها را مورد بررسي قرار دهيم.

چهره، صحنه و ساير موارد به كار رفته در تصوير هنگام استفاده از قابليت زوم به چه صورت خواهند بود؟ آيا رويكرد طراحي سايت شما به اندازه كافي ظريف و دقيق است؟

تصاوير بزرگ و نزديك مي‌توانند بسيار جذاب و گيرا باشند. ممكن است اندازه بزرگ اين تصاوير باعث شود تا جزئيات و دقت در اين تصاوير كمرنگ شود. هم چنين مشاهده اين تصاوير در صفحات دسكتاپ كوچك؛ به‌خصوص در دستگاه‌هاي موبايل ممكن است سخت تر باشد.

بنابراين هنگام استفاده از اين تصاوير پس زمينه، قابليت زوم در آن ها را به صورت دقيق بررسي كنيد. همچنين بخشي از تصوير كه براي اغلب كاربران در قسمت بالاي صفحه طراحي سايت نمايان مي شود را در نظر بگيريد. سعي كنيد از قرار دادن اشيا و مواردي كه مي‌تواند موجب نقص تصاوير شما شود خودداري كنيد، (براي مثال اگر از تصوير شخصي كامل استفاده مي كنيد، سعي كنيد تا تمامي تصوير به صورت كامل در پس زمينه شما قرار گرفته باشد).

بهتر است تصوير خود را به نحوي تنظيم كنيد كه كاربران مورد نظر براي درك تصوير شما مجبور به حركت دادن موس نباشند. اگر مشخصه هاي كليدي و مهم تصوير خود را از قلم بيندازيد، ممكن است قابليت زوم براي شما كاربرد داشته باشد. اگر چهره ها يا قسمت هاي مهم عكس به سختي قابل تشخيص است، بهتر است براي تشخيص آن از قابليت زوم اين اين استفاده كنيد.

تايپوگرافي

چندين راه براي انتخاب متن در تصاوير بزرگ وجود دارد - متن بر روي تصوير، متن در كنار تصوير و متني كه درون تصوير جاي گذاري شده است.

استفاده از متن در تصوير پس زمينه بسيار مهم است. بخش هاي مهم تصوير بايد قابل مشاهده و همچنين متن مورد استفاده بايد خوانا باشد.

براي قرار دادن متن در عكس هاي خود، بهتر است به دنبال فضاهايي در عكس باشيد كه به اصطلاح به آن ها "فضاهاي مرده" گفته مي شود و مشخصه هاي خاصي در آن بخش از تصوير وجود ندارد. بهتر است متون خود را در قسمت بالاي عكس قرار دهيد. همچنين سعي كنيد تا عناصري از تضاد يا كنتراست را با رنگ هاي مورد نظر ايجاد كنيد تا بتوانيد توجه كاربران خود را جلب كنيد.

يكي ديگر از گزينه‌هاي مورد استفاده اين است كه چندين رنگ خاص را براي متن، در قسمت مشخصي از عكس انتخاب كنيد و متون خود را در قسمت جعبه مانندي يادداشت كنيد و در قسمت خاصي از تصوير پس زمينه خود قرار دهيد.

اهميت تصاوير

گاهي اوقات، تصويري كه قصد استفاده از آن را داريد به قدري حائز اهميت است كه نمي‌توان تمام، يا بخشي از آن را پنهان كرد. در اين صورت بهتر است متن مورد نظر خود را در بالا، پايين يا طرفين عكس قرار دهيد. اين كار باعث مي شود هم متن مورد نظر در جايگاه مناسبي قرار بگيرند و با توجه به پس زمينه، متن مورد نظر شما نيز داراي فضاي كافي براي جلب توجه كاربران باشد.
يكي ديگر از رويكردهاي پركاربرد، استفاده از تصوير و متن به صورت همزمان، و ادغام كردن متن به درون عكس است.

اين كار را مي توانيد در طول عكس برداري براي تصاوير ساده و طبيعي تر يا با استفاده از نرم افزار ويرايش عكس انجام دهيد. هنگامي كه متني را با تصوير موردنظر ادغام مي‌كنيد، نماد ايجاد شده نبايد سردرگم كننده يا پيچيده باشد. هنگام استفاده از اين روش، سعي كنيد تصوير و عكس را در ساده ترين شكل ممكن و حداقل پيچيدگي نگه داريد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/50/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۱۲:۳۹ توسط:گرگ سفيد موضوع:

استفاده از جاوا اسكريپت براي انتشار محتوا ( قسمت دوم )

ابزار بازرسي URL در GSC

كنسول جستجوي گوگل يا جي اس سي، توانايي ارائه صفحات خود براي مدت زمان طولاني با استفاده از گوگل بوت (Googlebot) براي دسكتاپ و گوگل بوت براي گوشي هاي هوشمند از طريق ابزار سئو گوگل فراهم كرده است. شركت گوگل اين كار را به خوبي انجام داده است، اما به تازگي نيز ابزار قدرتمندي جديد را راه اندازي كرده است كه توانايي بسيار بيشتري دارد. نام اين ابزار، "ابزار بازرسي “URL است.

اطلاعات URL

اين ابزار، اطلاعات وسيعي در رابطه با url هاي موجود بر روي سايت شما فراهم مي كند كه اين اطلاعات شامل نمايان شدن url ها و محتواي سئو ، مشكلات پيش آمده در هنگام ايندكس (Index) شدن يا نمايه شدن، كانونيكاليزاسيون (تگ Canonical (به عنوان مثال "rel Canonical") يك راه براي گفتن اين موضوع به موتورهاي جستجو است كه يك URL خاص نشان دهنده كپي اصلي يك صفحه است. با استفاده از تگ Canonical از مشكلات ناشي از محتواي مشابه يا تكراري كه در چندين URL نمايش داده مي شود جلوگيري ميكنيم. به طور كلي تگ Canonical به موتورهاي جستجو مي گويد كه چه نسخه اي از نشاني اينترنتي بايد در نتايج جستجو نمايش داده شود.) اطلاعات، توانايي مشاهده html ارائه شده و موارد ديگر است.

اطلاعات index شده

همان طور كه اشاره شد، مي توانيد HTML ارائه شده را براي صفحاتي كه قصد آزمايش و تست سئو ي آن ها را داريد مشاهده كنيد. اگر بر روي "View crawled page" كليك كنيد، مي توانيد سه تب (Tab) را در قسمت راست صفحه مشاهده كنيد. اين طرح‌ها شامل اچ تي ام ال هايي است كه گوگل در هنگام فرآيند ايندكسينگ (Indexing) آن ها را تهيه كرده است.
كليك بر روي اين تب ها از اين جهت حائز اهميت است كه اطلاعات موجود در آن ها مي‌تواند شامل html پايداريا استاتيك، يا html ارائه شده باشد. نوع اچ تي ام ال ها بسته به مدت زمان پردازش آن ها است.

تب دوم

تب دوم شامل اسكرين شاتي از صفحه ارائه شده (Rendered) است (تنها هنگام تست زنده url ها از طريق دكمه تست url زنده). در بهترين حالت، محتواي سئو ي شما به صورت كامل ارائه شده است و هيچ گونه نقصي ندارد؛ اما بسيار كم پيش مي‌آيد كه چنين حالتي رخ دهد و هيچ گونه نقص و عيبي رخ ندهد. متاسفانه بعضي مواقع اسكرين شات منتشر شده، صفحه ارائه شده را به صورت دقيق بازتاب نمي دهد. اين مشكل ممكن است به دليل مشكلاتي هنگام ارائه يا رندرينگ باشد، يا مشكل ايجاد شده مي تواند به دليل خارج شدن ابزار بازرسي از رده زماني باشد. به همين دليل بسيار مهم است كه همواره كد اچ تي ام ال ارائه شده را چك كنيد تا ببينيد محتواي مورد نظر موجود است, و نبايد تنها به اسكرين شات ارائه شده اتكا كنيد.

در رابطه با بحث خارج شدن ابزار بازرسي سئو از رده زماني، John Mueller از شركت گوگل توضيح مي دهد كه اين مسئله بسيار عادي است و از آن جايي كه سيستم رندرينگ حقيقي گوگل، اغلب اوقات منابع مورد نظر را Cache مي كند، از اين بابت مدت زمان بيشتري سپري مي‌شود. پس فقط در هنگام استفاده از ابزار بازرسي url آن را در نظر بگيريد. ممكن است توضيحات بالا كمي براي شما سر درگمي به وجود آورد بنابراين پيشنهاد مي‌كنيم كه ويديويي از John Mueller كه توضيحاتي در اين رابطه ارائه مي‌دهد را مشاهده كنيد:

تب سوم

تب يا برگه سوم حاوي اطلاعات مفيدي در مورد url مانند كدهاي پاسخ و منابع صفحه هايي است كه نمي توان آن ها را بارگذاري كرد. همچنين اين طرح شامل پيامهاي كنسول جاوا اسكريپت است كه مي توانيد در آن خطا ها و هشدارهاي داده شده را مشاهده كنيد.

نكته هاي مهم در رابطه با عامل كاربري گوگل بوت: هنگامي كه ابزار بازرسي سئو url براي اولين بار به كار گرفته شد، مي توانيد از طريق آن رندر دسكتاپ و موبايل را از طريق ابزار مشاهده كنيد. به برخي دلايل، اين روش مدت كوتاهي پس از به كارگيري آن تغيير كرد و ابزار مورد نظر تنها قادر است به شما اجازه دهد تا بتوانيد اچ تي ام ال ارائه شده را از طريق عامل كاربري مشاهده كنيد؛ كه اين عامل كاربري با وضعيت فعلي ايندكسينگ شما هم خواني دارد.

براي مثال، اگر به بخش Mobile-first indexing (در يك توضيح ساده ميتوان گفت با معرفي الگوريتم Mobile First Index محتوايي كه در موبايل نمايش داده ميشود معيار تصميم گيري گوگل براي جايگاه شما خواهد بود نه آنچه در نسخه دسكتاپ صفحه در دسترس است.) منتقل شده ايد، بنابراين تنها قادر خواهيد بود تا html ارائه شده و اسكرين شات هايي از طريق گوگل بوت براي گوشي‌هاي هوشمند را مشاهده كنيد؛ و اگر هنوز به بخش Mobile-first indexing منتقل نشده ايد، بنابراين مي توانيد رندرهاي دسكتاپ را مشاهده كنيد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/47/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۰۳:۱۰ توسط:گرگ سفيد موضوع:

استفاده از صفحات پس زمينه در طراحي وب

استفاده از تصوير به عنوان پس زمينه براي طراحي سايت ، روز به روز ارزش و محبوبيت بالاتري پيدا مي‌كند. شكست دادن تصاوير خوب، كار ساده اي نيست. اين تصاوير باعث فروش بالاي سايت شما و افزايش بازديد مي شوند و همچنين بهترين روش براي نشان دادن محصول شماست.

 

اما جمله بالا به آن معنا نيست كه مي توانيد از هرگونه تصوير قديمي استفاده كنيد.

بايد از چه نوع تصويري استفاده كرد؟

عوامل مختلفي وجود دارد كه به هنگام برنامه ريزي براي طراحي تصوير وب سايت خود بايد آن ها را در نظر بگيريد - سايز و اندازه، رنگ، منظم بودن تصوير و فضاي قرار گيري آن.

قانون شماره 1

هنگام استفاده از عكاسي، به خصوص عكس هاي بزرگ اين است كه كيفيت عكس حائز بيشترين اهميت است.لزومي نيست تا تنها از عكس هاي مستطيلي شكل استفاده كنيد؛ بلكه تنها كافيست تا از بهترين و مناسب ترين عكس هاي موجود براي يك پروژه طراحي سايت استفاده كنيد. عكس ها همواره بايد داراي بالاترين كيفيت، وضوح بالا (بدون پيكسل كردن) باشد. با اين وجود بايد زمان بارگذاري و بهينه سازي تصوير را نيز در نظر داشته باشيد، تا اين دو عامل زمان زيادي از كاربران وب سايت شما نگيرد. اطمينان حاصل كنيد كه به تصاوير شما به درستي بهينه سازي شده است و داراي اندازه و سايز مناسب مي باشد؛ به طوري كه هنگام بازديد افراد از سايت شما، دچار مشكلات بارگذاري تصاوير نشويد.

تصاوير پس زمينه، مي بايستي پيامي را كه سايت شما سعي در انتقال آن دارد، تصوير سازي كند. استفاده از يك تصوير زيبا كافي نيست؛ بلكه تصاوير مورد استفاده بايد با محتواي طراحي سايت شما هم خواني داشته باشد.

به قالب بندي تصاوير خود به خوبي فكر كنيد.

آيا تصوير مورد استفاده شما مورد علاقه اكثريت افراد است؟ برخي از بهترين  طراحي وب سايت ها كه بر اساس تصاوير موجود آن ها را دسته بندي كرده ايم شامل تصاويري از چهره ها و پس زمينه هاي زيبا، محصول شركت و تصاويري از صحنه هاي قابل توجه است.

آخرين و كم اهميت ترين موردي كه هنگام تصميم گيري در رابطه با تصوير پس زمينه خود بايد آن را در نظر بگيريد، قرار دادن نوشته يا لوگوي شما در تصوير پس زمينه است. به غير از موارد ذكر شده، قصد نمايش چه مواردي در پس زمينه خود را داريد؟ آيا فضاي مورد نظر طراحي سايت در كنار آن براي قرار دادن اين اطلاعات وجود دارد؟

هنگام ساخت تصوير، همواره اين سوالات را در ذهن داشته باشيد. اگر مي خواهيد فضاي تاريك يا روشن را براي نوشته هاي خود در نظر بگيريد، اين فضا نبايد تضاد زيادي با ساير فضا هاي طراحي سايت داشته باشد. در بسياري از موارد، بهتر است از قرار دادن متن يا لوگو در قسمت بالاي تصوير خودداري كنيد.

رنگ

تصميم‌گيري در مورد تون (Tone) عكس، يكي از اولين انتخاب ها در طول اين مسير است.

آيا قصد داريد از تصاوير زنده و پر جنب و جوش استفاده كنيد؟ يا ترجيح مي دهيد كه تنها از تناژ سياه و سفيد در تصاوير طراحي سايت خود استفاده كنيد؟ پاسخ سوالات بالا بستگي به حال و هواي وب سايت شما و پيام و هدف مورد نظر شما دارد. از تصاوير رنگي براي نشان دادن زندگي، پويايي صحنه هاي زيبا استفاده كنيد. عكس هاي سياه و سفيد مي تواند روشي دراماتيك براي نشان دادن افراد يا چهارچوب‌هاي ثابت باشد.

بهتراست تا در رابطه با ميزان روشنايي تصاوير پس زمينه خود نيز تصميم گيري كنيد. مي‌توانيد از تصاوير خنثي، يكنواخت يا تصاوير پس زمينه با كيفيت بالا و تضاد كم تر استفاده كنيد. اين نوع از جاذبه هاي رنگي به شما اجازه مي دهد فضاي بيشتري در پس‌زمينه‌ي طراحي سايت خود در اختيار داشته باشيد و متن مورد نظر خود را راحت تر به آن اضافه كنيد. در عين حال، استفاده از اين تصاوير نسبت به تصاوير سياه و سفيد داراي تفاوت هايي است. هنگام استفاده از تصوير يكنواخت، بهتر است نوع تصوير خود را با توجه به زمينه و معاني رنگ در نظر بگيريد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/48/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۰۲:۵۴ توسط:گرگ سفيد موضوع:

استفاده از قانون يك سوم براي صفحه آرايي با استفاده از گريد ( قسمت دوم )

مهم ترين بخش اجرايي در به كارگيري قانون يك سوم در طراحي سايت ، قسمتي است كه در بالاي اسكرول يا قسمت پيمايش ظاهر مي‌شود. قسمت ورودي به يك صفحه وب، به طور معمول حاوي چندين عنصر كليدي است - لوگو يا هدر (Header)، ناوبري (Navigation) و تصوير پايه يا اطلاعات. بهتر است اين اطلاعات و موارد را در قسمت هاي كليدي قانون يك سوم قرار دهيد تا تاثير آن را مشاهده كنيد.

 

سپس به اين فكر كنيد كه كاربران چگونه صفحه وب سايت شما را مورد جستجو قرار مي دهند؟ آيا در طراحي سايت شما قسمت هايي وجود دارد كه بهتر است در آن بخش از قانون يك سوم استفاده كنيد؟

مفهوم قانون يك سوم داراي بيشترين اهميت در قسمت هوم پيج (Homepage) طراحي سايت مي‌باشد. زيرا اين قسمت مكاني است كه كاربران، نظر و احساسات اوليه نسبت به طراحي سايت شما را در ذهن خود شكل مي دهند و تصميم مي گيرند كه آيا اين وبسايت براي آن ها مفيد ميباشد يا خير. قانون يك سوم در قسمت محتواي صفحه داراي درجه اهميت كمتري مي‌باشد، اما همچنان داراي ارزش بالايي در اين بخش است. قانون يك سوم به طور رايج براي ايجاد بخش اخبارو تبليغ نيز مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

تبليغات، اغلب در كنار گريد بالا در سومين بخش صفحه نمايش و در قسمت زيرين هدر (Header) افقي ظاهر مي‌شود. سايدبار ها و تبليغات سايدبار اغلب در قسمت گريدلاين (Gridline) سمت راست قرار مي‌گيرند. اين تنظيمات رايج به اين جهت طراحي شده است كه نگاه ها را به سمت تبليغات پولي بكشاند و همچنين اين بخش را از بخش محتواي اصلي طراحي سايت جدا سازد.

عكس ها

يكي از مهم ترين كاربردهاي قانون يك سوم، در عكاسي و برش تصوير است. روش شكل گيري يك عكس مي تواند كمك بسيار زيادي به سوي نگاه به تصوير و طراحي سايت و جلب توجه آن كند.

عكاسان، اغلب تصاوير خود را با در نظر گرفتن قانون يك سوم ثبت مي‌كنند. يك عكاس سعي مي كند تا به نحوي تصوير خود را ثبت كند كه چشمان شخص بيننده با استفاده از قانون يك سوم، گريد لاين هاي مختلف را مشاهده كند. اين قانون اغلب در رابطه با فيلم بردارها نيز صدق مي‌كند.

با استفاده از قواعد يك سوم براي تصاوير در طراحي سايت ، مي توان از آن براي فضاهاي باز و اشياي جهت دار نيز استفاده كرد. استفاده از گريد، به ايجاد حس تعادل و هماهنگي طبيعي نيز كمك مي‌كند. به اين فكر كنيد كه چگونه يك تصوير مي تواند در قانون يك سوم و گريد قرار بگيرد - به اين فكر كنيد كه منظره افقي يك چشم انداز يا آسمان از چه جهتي درون يك تصوير قرار مي‌گيرند (بخش يك سوم بالايي پيشنهاد مي شود). همچنين بايد توجه زيادي به قرارگيري فضاي مرده يا بلا استفاده در تصوير نشان دهيد (به به فضاي زيادي در نزديكي قسمت داخلي تقاطع يك سوم ها توجه زيادي نشان دهيد.)

ساخت گريد قانون يك سوم

ايجاد گريد قانون يك سوم براي استفاده در پروژه طراحي سايت ، كاري تقريبا راحت است. اكثر برنامه هاي ويرايش تصوير الگويي درون ساخته دارند كه با استفاده از آن ها مي توانيد گريد ايجاد كنيد. در ادامه با چندين پيشنهاد براي شروع اين كار با شما همراه هستيم. بر روي كاغذ، نه بلوك طراحي كنيد به طوري كه هر نه بلوك داراي اندازه هاي يكسان باشند. هنگام ايجاد اين طرح، اطمينان حاصل كنيد كه نسبت ابعاد طراحي سايت خود را در ذهن داشته باشيد.

اين كار را مي توانيد با استفاده از محاسبات رياضي نيز به وسيله دست انجام دهيد. (براي انجام اين كار چندين وب سايت نيز در دسترس مي باشد.) كار خود را با اندازه گيري طول و عرض اندازه صفحه نمايش كه مي خواهيد از آن استفاده كنيد شروع كنيد. سپس عرض و طول آن را به سه قسمت تبديل كنيد. اندازه هر كدام از آن ها به اندازه بلوك هاي شما مي باشد. به عنوان مثال، يك سايت به اندازه 768 در 1024 به نه بلوك 256 در 341 تقسيم مي شود كه نسبت آن ها سه به سه مي باشد.

ايجاد گريد

در نرم افزار ويرايش تصوير مانند فتوشاپ، مي توانيد از يك ابزار برش استفاده كنيد؛ يا اين كه گريد سفارشي درست كنيد. براي ايجاد گريد سفارشي، منوي Preferences را باز كنيد و از گزينه Guide، Grid and Slices را انتخاب كنيد. در گزينه گريد: تمامي گريد لاين ها را به صد در صد و Subdivision ها را به سه تغيير دهيد. گزينه گريد را روشن كنيد (يا خاموش) تا بتوانيد گريد موردنظر را با استفاده از دكمه Ctrl+’ بر روي تصوير خود قرار دهيد (در سيستم مك از دكمه +’ استفاده كنيد). اين گريد قابل پرينت شدن نيست؛ بلكه تنها بر روي تصوير قرار مي گيرد.

ابزار برش

در نسخه هاي اخير فتوشاپ، هنگام استفاده از گريد قانون يك سوم، ابزار برش نيز باز مي‌شود. با استفاده از ابزار برش اتوماتيك، طراح مي تواند مشاهده كند كه تصويرش چگونه به نظر مي‌رسد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/45/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۵۶:۴۷ توسط:گرگ سفيد موضوع:

استفاده از جاوا اسكريپت براي انتشار محتوا

آزمايش صفحات وبسايت

بهتر است همواره از ابزارهاي اختصاصي گوگل و منابع شخص ثالث براي آزمايش صفحه وب سايت خود استفاده كنيد تا بتوانيد html ارائه شده را مشاهده كنيد و از اين طريق بتوانيد مطمئن شويد تمامي محتواي مورد نظرتان در صفحه وب سايت منتشر شده است و از سئو ي مناسب برخوردار است .

گوگل

گوگل، راهي بسيار طولاني براي ارائه جاوا اسكريپت پيموده است و به دليل چارچوب هاي متنوع جاوا اسكريپت كه هرروزه بيشتر و بيشتر براي انتشار محتوا مورد استفاده قرار مي‌گيرند، بسيار مهم است تا اطمينان حاصل كنيد كه گوگل مي‌تواند تمامي محتواي مورد نظر سئو را به دقت بر روي صفحه وب سايت منتشر كند. اگر به دلايلي گوگل نتواند با دقت تمام صفحات شما را ارائه دهد، بنابراين ممكن است برخي از محتواي مورد نظرتان منتشر نشود و در بدترين حالت، ممكن است بخشي از محتواي اصلي كه در واقع مهم ترين بخش مطالب مورد نظر شماست، انتشار داده نشود.

در ابتدا، اگر با نحوه ارائه جاوا اسكريپت در گوگل آشنا نيستيد، اين ويديو مي‌تواند خلاصه بسيار مفيدي را به شما ارائه دهد. نحوه كار به اين صورت است كه گوگل، صفحه را كرال يا خزش (خزنده ها ( Robots- Spider-Crawler) در اصل نرم افزارهاي تحت وبي هستند كه با الگوريتم هاي هوشمند و پيچيده اي كه موتورهاي جستجو براي آنها تهيه كرده اند وارد صفحات وب مي شوند . اين كرولر ها با ديدن لينك هايي كه در اين صفحات مشاهده مي كنند بيكار ننشسته و به آن لينك ها ميخزند . و ممكن است باز مجددا در آن صفحات , لينك هاي ديگري باشد كه به همين صورت اين خزيدن ادامه پيدا مي كند .) مي كند و آن را به بخش پردازنده براي ارائه محتواي سئو ارسال مي‌كند.

زمان نشان دادن صفحات استاتيك

Html پايدار يا استاتيك هنگامي نشان داده مي شود كه لينك ها يا پيوند هاي موجود به بخش كاوشگر (Crawler) منتقل مي شوند. پردازنده، صفحه مورد نظر را به كروم منتقل مي كند و محتواي مورد نظر سئورا ارائه مي‌دهد. اين محتوا شامل محتواي منتشر شده از طريق جاوا اسكريپت است. سپس صفحه نهايي يا نتيجه پردازش ساير لينك ها يا پيوند هاي اضافي، مجددا به بخش كاوشگر منتقل مي‌شوند.

مراحل انتشار محتوا

بنابراين، در واقع دو فاز يا مرحله براي انتشار محتوايي كه بر اساس جاوا اسكريپت تهيه شده است وجود دارد:
هنگامي كه اختلافاتي را در انتشار محتواي مورد نظر مشاهده مي‌كنيد، ممكن است متوجه شويد كه برخي از دستورالعمل ها يا كدهاي مهم گم شده اند يا اين كه به مكان جديدي منتقل شده اند. در مطالعه اي كه اخيراً انجام شده است، موردي مشاهده شده است كه در آن تگ ربات هاي متاي سئو (قطعاتي از كد هستند كه دستورالعمل هاي خزنده براي چگونگي خزيدن يا فهرست محتواي وب را ارائه مي دهند.)

در حالي كه دستورالعمل فايل robots.txt به پيشنهادات رباتها براي چگونگي بررسي سئو ي صفحات وبسايت است، دستورالعمل هاي متا پيشنهادهاي بيشتري را در مورد نحوه خزيدن و فهرست محتواي يك صفحه ارائه مي دهند.) و تقريباً هزار خط پايين تر از كد اصلي و خارج از تيتر و در بخش بدنه ي محتواي مورد نظر منتقل شده است. اين اتفاق براي كسي كه اهميت زيادي به انتشار محتواي خود مي دهد ممكن است بسيار ترسناك باشد.

اهميت بررسي صفحات

به همين علت، آزمايش و تست نهايي صفحات وب سايت براي افرادي كه صاحب سايت هستند و براي بخش سئو بسيار مهم است تا مطمئن شويد كه تمامي بخش هاي مهم محتوا به صورت مناسب و منظم ارائه شده است. متاسفانه، در حالي كه به بسياري از شركت ها طي سال هاي گذشته كمك كرده ام (از زبان نويسنده)، متاسفانه متوجه شدم كه تعدادي از آن ها بهترين روش و راه براي مشاهده html ارائه شده را نمي‌دانند؛ بلكه ترجيح مي دهند كه به سادگي صفحات خود را داخل نسخه فعلي كروم مشاهده كنند و محتوا را بدون ارائه جاوا اسكريپت منتشر كنند و با انجام اين كار تصور مي‌كردند كه بهترين كار را انجام داده‌اند. متاسفانه، اين كار باعث ارتكاب خطا و اشتباهات زيادي مي شود. در بدترين حالت، سايت مورد نظر ممكن است با عدم ارائه و انتشار مقدار زيادي از محتواي مورد نظر مواجه شود.

بنابراين تست صفحات واقعا مهم است.

به همين دليل تصميم گرفتيم پستي در اين رابطه منتشر كنيم. در ادامه 6 روش براي مشاهده html ارائه شده در صفحات خود را مشاهده مي كنيد. تمركز اصلي اين پست بر روي ابزارهاي اختصاصي گوگل خواهد بود، اما در كنار اين ابزارها برخي از ابزار هاي شخص ثالث را نيز مورد بحث قرار مي دهيم.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/46/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۵۶:۲۷ توسط:گرگ سفيد موضوع:

واكنش كاربران به هشدار غير امن

آژانس John Cabot پس از بررسي 1,324 نفر در انگلستان دريافت كه كاربران وب پس از مشاهده ي پيام "غير ايمن" در وب سايت ها، به نوعي اشتياق خود براي مشاهده ي وب سايت را از دست مي دهند و در موارد بسيار زيادي از جستجو در سايت مورد نظر منصرف مي شوند. اما بحث امروز در رابطه با واكنش سريع و بدون فكر به اين پيغام نيست، بلكه نتايج بررسي ها و تحقيقات انجام شده نشان داد كه مشاهده ي پيغام ذكر شده بر روي رفتار كاربران و احساس آن ها نسبت به وب سايت و برند مورد نظر نيز تاثير بسزايي دارد و چه بسا سئو ي آن را به خطر ميندازد .

 

ترس و بي ميلي

از سال 2014، HTTPS تبديل به سيگنال اصلي سئو در گوگل شده است، و از جولاي سال 2018 (تير ماه 1397) به بعد، شركت گوگل تصميم گرفت تا تمامي وب سايت هاي HTTP را در مرورگر "كروم" خود با نام "غير ايمن" علامت گذاري كند. با اين وجود، نتايج اين بررسي نشان مي دهد كه نزديك به 47 درصد افراد تا حدودي معناي اخطاري كه آن را مشاهده مي كردند، مي دانستند. نزديك به 46 درصد نيز اعلام كردند كه مايل نيستند اطلاعات شخصي يا مالي خود را با اين گونه وب سايت ها به اشتراك بگذارند و 64 درصد از گروه ذكر شده گفتند كه در صورت مشاهده با چنين اخطاري، سايت را بلافاصله ترك خواهند كرد.

ساير نگراني هاي كاربران عبارتند از:

  • دستگاه آن ها در معرض ويروس قرار داشت – 14 درصد
  • وارد صفحه اي تقلبي از وب سايت مورد نظر خود شده بودند – 12 درصد
  • محتواي مورد نظر آن ها قابل اعتماد و بر اساس حقايق و دانسته هاي معتبر نبود – 9 درصد
  • استفاده از اطلاعات بخش ثبت نام كاربران براي Spam Mail – 8.4 درصد

نتايج اين بررسي همچنين نشان مي دهد بسياري از افراد نگران اين هستند كه اطلاعات بخش Search History يا تاريخچه ي جستجوي آن ها به فروش برسد.

تاثير بر روي احساس و نظرات افراد نسبت به برند مورد نظر

با توجه به انتظارات متفاوت افراد از برند مورد نظر، پيغام "غير ايمن" تاثير بسزايي بر روي نظرات و انتظارات افراد از برند مورد نظرشان داشته است كه به طور مستقيم روي سئو تاثير مي گذارد . اما جان لوئيس، خرده فروش آمريكايي، تا حدي با اين ايده مخالف بود و اعلام كرد در اكثر موارد، وفاداري، اعتبار و مشتري مداري برند مورد نظر مي تواند بر پيغام "غير ايمن" در وب سايت غلبه كند.

به هرحال، با توجه به ايده ها، بررسي ها و تحقيقات ذكر شده به نظر مي رسد هشدار "غير ايمن" مبحثي بسيار مهم است و امروزه نرخ تبديل سئو يا ماندن كاربران در سايت (Conversion Rate) به شدت تحت تاثير اين پيغام اخطار قرار دارد.

چرا بايد به اين پيغام اهميت دهيم

نتايج بالا نشان مي دهد نيمي از جمعيت آماري اين بررسي نگراني زيادي از بابت اين پيغام نداشتند. بنابراين هنگام مواجهه با اين اخطار، نيمي از اين افراد واكنش خاصي نشان نمي دهند، اما تركيب HTTPS به عنوان عاملي براي سئو و واكنش هاي ناخواسته ي بازديد كنندگان در هنگام مشاهده ي پيغام "غير ايمن"، در واقع ضرورتي براي به كار گيري رمزگذاري (Encryption) HTTPS است. به عبارتي ديگر، هيچ بهانه اي براي عدم به كارگيري HTTPS وجود ندارد.
John Cabot دريافت كه علاوه بر اين بررسي، همچنان ميليون ها وب سايت با اخطار "غير ايمن" وجود دارند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/43/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۲:۳۵ توسط:گرگ سفيد موضوع:

استفاده از قانون يك سوم براي صفحه آرايي با استفاده از گريد (Grid)

طراحان، همواره در رابطه با ساختارهاي گريد يا شبكه مانند صحبت مي كنند. محبوبيت اين ساختارها به دور از تعجب نيست؛ زيرا گريد ها مانند پايه و استخوان بندي تمامي پروژه هايي است كه مربوط بهطراحي سايت مي باشند.

 

اما استفاده از قانون يك سوم - يك گريد مبتني بر رياضي - براي طراحي سايت هايي كه قدمت آن ها به هزاران سال مي رسد چگونه است؟ آيا طراحان تا به حال به اين مورد فكر كرده اند؟

پاسخ اين سوال بايد مثبت باشد.

قانون يك سوم مسئله اي سيار مهم در بخش گريد مي‌باشد؛ كه مي‌تواند چگونگي نگاه مردم به تصاوير، وب‌ سايت‌ها و ساير اطلاعات بصري را توصيف كند و توضيح دهد. انجام اين كار، چه به صورت غريزي و چه از روي قصد، حتمي است و تقريباً تمامي افرادي كه به يك تصوير نگاه مي‌كنند، تصوير مورد نظر را با استفاده از تئوري كه پشت اين گريد وجود دارد تحليل مي‌كنند.

قانون يك سوم چيست

قانون يك سوم داراي سه فريم يا چهارچوب در قسمت عرض و سه فريم يا چهار چوب در قسمت طول مي باشد كه مي تواند بر روي يك تصوير قرار بگيرد و به طراحان، اطلاعات زيادي در رابطه با چگونگي جهت‌گيري چشم ها هنگام نگاه كردن به يك تصوير يا طراحي سايت خاص منتقل كند. گريد به طراحان و علي‌الخصوص عكاسان كمك مي‌كند تا بتوانند چگونگي و جهت نگاه شخص به يك تصوير را درك كنند.

تمامي بلوك ها در قانون يك سوم داراي يك اندازه مي باشند (9 بلوك در كل)؛ اما اين بلوك ها مي توانند بسته به پروژه موردنظر، داراي اندازه و شكل هاي متفاوت باشند. تمامي بلوك ها يا كل گريد، تمامي پروژه يا شبكه كامل را مورد پوشش قرار مي دهند يا مي توانند بر روي يك تصوير كامل يا اسكرين شات قرار بگيرند.

فوايد گريد

اين گريد، در چندين نكته مهم كمك بزرگي به طراحان مي كند كه اين نكته ممكن است كمي باعث تعجب شما باشد.

سوي نگاه، هنگام نگاه كردن به طرحي خاص معمولا از سمت بالا به پايين و سپس از چپ به راست مي باشد.

بهترين طراحي سايت ، به معناي طراحي سايت متقارن نيست. بيشترين مكان بازديد شده در نگاه به يك طراحي سايت ، با توجه به قانون يك سوم، قسمت داخلي گوشه پايين بلوك بالايي مي باشد.

حتي اگر درهنگام طراحي سايت ، قانون يك سوم را در ذهن خود در نظر نمي گيريد، اين قانون همچنان قابل اجرا است.

تمركز

به اين فكر كنيد كه چگونه اين اصول مي‌تواند در طراحي سايت شما مورد استفاده قرار بگيرد. هر كاربر بر روي قسمت هاي داخلي گريد قانون يك سوم تمركز مي كند. بخش كانوني شماره يك، تقاطع يا قسمت داخلي بخش بالاي گريد و سمت چپ آن مي باشد - 41% چشم ها در اين قسمت توقف مي كنند و به اين قسمت از تصوير يا صفحه نگاه مي كنند. اين امر باعث مي‌شود اين بخش يا مكان از تصوير، بهترين قسمت براي قرار گيري لوگو يا ساير اطلاعات كليدي و مهم باشد.

پس از قرارگيري نگاه ها به اين سمت، چشم ها به تقاطع يا بخش داخلي زيرين اين قسمت منتقل مي‌شوند - سپس كاربران، تقاطع قسمت داخلي بالا و سمت راست اين بخش را نگاه مي كنند و در آخر به تقاطع يا قسمت داخلي پايين و سمت راست آن خيره مي‌شوند. بهتر است به اين نكته نيز اشاره كنيم كه كمتر از 15 درصد افراد بر روي قسمت يك سوم پاييني صفحه تمركز مي كنند؛ طراحان بايد به اين نكته توجه كنند و به مكان قرارگيري اطلاعات نيز حساسيت خاصي نشان دهند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/44/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۲:۱۰ توسط:گرگ سفيد موضوع: