اطلاعات عمومي وب

گرايش هاي طراحي مگامنو در وب سايت هاي مدرن

همه ي ما مگامنوها و منوهاي ابشاري تمام صفحه را در اينترنت ديده ايم. انها در شبكه ي وب بسيار متداول و كارامد (به خصوص در سايت هايي با هزاران لينك) مي باشند. اما طراحي يك مگامنوي قابل استفاده و مفيد در طراحي سايت مي تواند كار مشكلي باشد زيرا هيچ دستورالعمل دقيقي براي طراحي اين گونه منوها وجود ندارد. بنابراين شما بايد طراحي سايت هاي ديگر را مد نظر خود قرار داده و سعي كنيد منويي را كه مناسب پروژه ي شما مي باشد، طراحي كنيد.

 

بياييد باهم نگاهي به برخي از مگامنوهاي باب روز بياندازيم و ببينيم چگونه طراحان منوهاي ابشاري مرسوم را به يك مرحله جلوتر پيش مي برند.

دسته بندي هاي تو در تو

ساختارهاي ستوني مناسب ترين استايل در طراحي سايت براي مگامنوها مي باشند. اين ساختارها به شما اجازه مي دهند تا براي لينك هاي مختلف دسته بندي تعيين كنيد و لينك هاي پيچيده تري بدون استفاده از چندين منوي flyout ايجاد كنيد. يك مگامنوي ابشاري تمام صفحه را اشغال ميكند بنابراين معمولا مي توان حداقل 3 الي 4 ستون در يك منوي ابشاري جاي داد.

سايت Wayfair

نگاهي به طراحي سايت Wayfair كه از يك منوي ابشاري بسيار خاص استفاده مي كند، بياندازيد. در اين وب سايت يك لينك براي بخش مختلف وجود دارد كه به وسيله ي ان شما مي توانيد بر اساس دسته بندي هاي مختلف و حتي دسته بندي هاي زير مجموعه (براي مثال اتاق خواب ها > ميزهاي كنار تخت) جست و جو كنيد. در كنار اين لينك يك منوي ابشاري ديگر به نام ايده هاي اتاق وجود دارد كه به شما اجازه مي دهد بر اساس اتاق هاي مختلف جست و جو كنيد.در اين طراحي سايت ، اين منو شامل عكس هايي در كنار لينك هايش مي باشد كه زمان جست و جو را بسيار كم تر كرده است. طولي نمي كشد تا متوجه شويد انها جست و جو و راهيابي كردن را به وسيله ي دسته بندي هايي كه از يك روند پيروي مي كنند، ساده تر كرده اند. همان طور كه مشاهده مي كنيد منوي اصلي Wayfair تنها شامل 2 لينك اصلي براي استفاده مي باشد.

سايت puma

فروشگاه الكترونيكي Puma نيز از لحاظ طراحي سايت ، ساختار ستوني مشابهي دارد. با اين تفاوت كه اين وب سايت دسته بندي ها را بر اساس ايتم ها و طبقه بندي مردم از نظر سن و جنسيت تقسيم كرده است. سپس درون هر مگامنو ستون هايي براي انواع ايتم ها (براي مثال محصولات، لباس ها، ورزشي و غيره) وجود دارد. توجه كنيد كه هر ستون عنوان مخصوص به خود را دارد كه انها از بقيه ي لينك ها جدا مي كند. تمام اينها يك ساختار ستوني واقعي را مي سازد زيرا شما مي توانيد ابتدا نگاه مختصري به عناوين ستون ها بياندازيد و سپس لينك هاي زير مجموعه را جست و جو كنيد.

سايت lucky brand

شما مي توانيد ساختار مشابهي را در وب سايت Lucky Brand با تغيير اندكي در طراحي سايت مشاهده كنيد. براي نوشته هاي تمام ستون هاي اين وب سايت از يك رنگ يكسان اما با تايپوگرافي متفاوت استفاده شده است. اين طراحي جست و جوي سريع را كمي مشكل تر مي كند، اما با اين وجود هنوز كارامد مي باشد. افكت هاي انيميشن اين وب سايت به خوبي طراحي شده اند بنابراين به انها نيز توجه كنيد.

اگر شما در مورد طبقه بندي مگامنوها گيج شده ايد، به شما پيشنهاد مي كنم ابتدا لينك هاي خود را به صورت دسته بندي هاي پيچيده تري مرتب كنيد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/71/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۱:۰۳ توسط:گرگ سفيد موضوع:

آپديت الگوليتم فلوريدا 2 گوگل هيچ ارتباطي با آپديت اصلي فلوريدا ندارد

اينجا دليلي وجود داره كه چرا بعضي از مردم اين را آپديت فلوريدا 2 صدا ميزنند اما اجازه نديد كه اسم شما را گيج كند.

 

زمان طولاني از پخش آپديت الگوريتم اصلي گسترده گوگل در 12 مارس نگذشته بود،بعضي در صنعت شروع به صدا زدن آپديت فلوريدا 2 كرده بودند.اما كاربري مقداري اغتشاش ميان سئو ها ساخته بود كسي كه نگران بود آيا پخش هفته ارتباطي با آپديت فلوريدا در 20003 نوامبر دارد.ندارد.اينجا چيزي كه شما براي دانستن نياز داريد دارد.

چه كسي فلوريدا 2 را نامگذاري كرد؟

اين اسم از Brett Tabke آمده،صاحب دادگاهWebmasterWorld و همايش PubCo.آن زمينه گفتگوي WebmasterWorld را آپديت كرد و آن را فلويدا 2 ناميد.در روزهاي اوليه سئو Tabke و WebmasterWorld توسز بعضي از آپديت هاي گوگل نامگذاري ميشد،بنابراين ما خوشحاليم كه دوباره ريشه ي آن اسم را ميبينيم.

چرا فلوريدا 2 نامگذاري كردند؟

آپديت اصلي فلويدا 2 در نوامبر 2003 آپديت فلوريدا ناميده شد بخاطرBrett كه همايشPubCon در فلوريدا را راه اندازه كرده بود.بنابراين آنها آپديت را آپديت فلوريدا نامگذاري كرده بودند.دوازدهم اين مارس آپديت در يك هفته اي بعد از كنفرانس ديگر PubCon در فلوريدا اتفاق افتاد.بنابراين Brett اسم اين آپديت سئو را به عنوان توافقي بر آپديت اصلي فلوريدا طي دهه هاي قبل آپديت فلوريدا 2 نامگذاري كرد و همچنان مورد تاكيد قرار دادن PubCon.

اين مهم است:فلوريدا 1 و 2 باهمديگر فرق دارند.

چگونگي آپديت كردن گوگل الگوريتم رتبه بندي جستجوي سئو در ماههاي متفاوت قابل توجهي از 2003 براي چگونه انجام دادن آنها براي آپديت هاي امروزه هست.آنها به طور كلي در كيفيت خاصي متفاوت هستند،به طور كلي در الگوريتم ها و عمل كردن به صورت متفاوت متفاوت هستند.هردوي آپديت فلوريدا 2003 و و آپديت اصلي 12 مارس دسته بندي بزرگي خواهند شد،اما واقعا از نظر مشخصاتي نبايد مقايسه شود از اينكه چه اتفاقي در نوامبر 2003 افتاده بود تا چه اتفاقي در مارس 2019 افتاده بود.

آپديت 3/12 چه بود؟

اون سوال خوبيه__ما ميدونيم اين يك آپديت بزرگ بود.گوگل اغلب آپديت هاي اصلي بزرگي را هر سال انجام ميدهد و گوگل تائيد كرد اين يكي از آپديت هاي اصلي عمدتا بزرگ بود.

ما مايليم براي اين آپديت هايي كه در 1 آگوست ديده بوديم و ديگر آپديت هاي الگوريتم جستجوي اصلي كه گوگل تائيد كرده بود بيشتر بگيم.در همين لحظه،همه ما نياز داريم داده بيشتري براي فهميدن اينكه چه چيزي تغيير كرده ببينيم.من دسته بندي هاي نظريه ها درباره اين آپديت از YMYLو EAT بيشتر از Penguin گفته شده دارم ميبينم. در همين لحظه،اين خيلي زوده كه بگيم اين آپديت درباره چيه،اما ما پيگيري را ادامه ميديم و همه شماها را وقتي كه بيشتر خبر داشتتيم از آپديت باخبر ميكنيم.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/72/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۰:۲۳ توسط:گرگ سفيد موضوع:

بايد قوانين طراحي سايت را دنبال كنيد! ( قسمت سوم )

هر چقدر ويژگي هاي رابط كاربري طراحي سايت متداول و رايج تر باشد احتمال درك مستقيم كاربران بيشتر است. كه ويژگي براي ظاهر بلاگ ها هم صدق مي كند. هدف شما بايد راهبري قوي در بالاي صفحه به همراه طبقه بندي مطالب سايت، عنوان هاي قابل رويت و سپس متن اصلي مقاله باشد. از مدل هاي كارامد پيروي كنيد و براي الهام گرفتن به سايت هاي ديگر مراجعه كنيد.

 

براي طراحي سايت و بلاگ ها شما مي توانيد به بلاگ هاي ساده ي ديگر و حتي مجله هاي انلاين مراجعه كنيد تا ببنيد انها از چه عناصري استفاده مي كنند. اگر شما چيز جالبي در بين هزاران وب سايت مشاهده كرديد، ان مي تواند يك سر نخ براي استفاده كردن در وب سايت شما باشد. اما شما بايد قرارداد هاي استاندارد را نيز براي طراحي سايت خود در نظر بگيريد. براي مثال، صفحه ي جست و جوي گوگل طي چندين دهه اساسا يكسان باقي مانده است. با وجود اينكه مقدار كمي از ان تغيير كرده است اما بخش بزرگي از ان هيچ تغييري نكرده است.

قرارداد هاي خود را ثابت نگه داريد و ناگهان طراحي سايت خود را به طور كلي و بدون هيچ راه برگشتي تغيير ندهيد. وقتي كه طراحي سايت شما براي مدت طولاني انلاين و وجود داشته باشد، مي توانيد مطمئن باشيد كه بسياري از مردم با قرارداد ها و استاندار هاي شما اشنا شده اند. سعي كنيد انها را زياد تغيير ندهيد.

در نظر گرفتن اين راه حل ها و روش ها تنها مقدمه اي براي سهولت يادگيري مي باشد. بنابراين، عملي كردن انها ضروري مي باشد. اگر به دنبال مطالب بيشتري براي مطالعه هستيد، به مقاله هاي ديگر سايت ما مراجعه كنيد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/69/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۵۱:۲۶ توسط:گرگ سفيد موضوع:

گوگل الگوريتم جستجوي اصلي بزرگ خود را در 12 مارس منتشر كرد

يك تائيد كمياب گوگل با آپديت الگوريتم سئو ي جستجوي اصلي گسترده در اين هفته ارتباط داشته.گوگل راهنمايي قبلي را كه هيچ جاي تعميري اگر سايت شما تحت فشار به طور منفي بوده باشد تصريح كرد.

 

گوگل در چهارشنبه اين را تائيد كرد كه آنها الگوريتم سئو ي رده بندي جستجوي اصلي اصلي گسترده خود را اين هفته منتشر ميكنند.
كمپاني گفته:"راهنمايي ما درباره يادآوري هاي چنين آپديت هايي همانطوري است كه قبلا آن را پوشش داده بوديم."

اين هفته،ما يك آپديت الگوريتم اصلي بزرگ را منتشر كرديم،همانطوري كه بعضي اوقات هر سال انجام ميدهيم. راهنمايي ما درباره يادآوري هاي چنين آپديت هايي در سئو همانطوري است كه قبلا آن را پوشش داده بوديم.لطفا اين توئيت را براي اطلاعات بيشتر درباره آن ببينيد.

چرا اين مهم است

گوگل هر سال بعضي از آپديت هاي رده بندي اصلي اصلي را انجام ميدهد و در طول سال آپديت هاي خيلي زيادي را تائيد ميكند.مخصوصا آپديت هاي اصلي گسترده سئو ،گوگل گفته بود زمان هاي زيادي كه شما نتوانسته ايد هيچ چيز خاصي را براي درست كردن رده بندي ها انجام دهيد.خبر قبلي گوگل،"هيچ تعميري براي صفحاتي كه ممكن است كمتر از بقيه اجرا كنند براي باقي ماندن در تمركز كردن براي ساختن محتوي خوب وجود ندارد."هست.با گذشت زمان،اين ممكنه كه محتوي ارتباطي شمارا را با ديگر صفحات افزايش دهد.

اگر رده بندي شماها اخيرا تغيير كرده،اين ممكنه كه با اين آپديت رده بندي اصلي بزرگ ارتباط داشته باشد و الزاما با تغييرات فني كه شما براي سايت خود ساخته ايد ارتباطي ندارد.

چه چيزي تغيير كرده:در حال حاظر اين خيلي زوده و اين خيلي سخته كه حدس زده بشه چه چيزي تغيير كرده.بر اساس پچ پچ هاي سئو در اطراف اين آپديت،قبل از تائيد گوگل براي آپديت،بعضي ها ميگن اين دوباره فضاي سلامتي/پزشكي را مورد هدف قرار گرفته بود.اما،گوگل گفته بود هدف خاصي در سايت هاي پزشكي و سلامتي با آن آپديت 1 آگوست نيست.

اين خيلي سخته كه بدونيم چه نوع از سايت هايي تحت فشار زيادي در حال حاظر هستند.ما به آگاهي دادن شرايط ادامه خواهيم داد و شما را در هر ديدگاهايي كه ارتباطش را با اين آپديت ديده ايم به روز ميكنيم.

خبر قبلي گوگل:گوگل قبلا اين خبر را اطراف آپديت هاي الگوريتم اصلي گسترده به اشتراك گذاشته بود:

"هر روز،گوگل معمولا يك يا بيشتر تغييرات طراحي شده را براي پيشرفت نتايج سئو ي ما منتشر ميكند.بعضي ها بر روي پيشرفت هاي خاصي تمركز كرده بودند.بعضي ها تغييرات بزرگي هستند.هفته پيش،آپديت الگوريتم اصلي گسترده اي را منتشر كرده بوديم.ما اينها را چندين بار در سال به طور عادي انجام ميدهيم.

همينطور با هر آپديتي،بعضي سايت ها سودها و ضررها را يادداشت ميكنند.هيچ مشكلي با صفحاتي كه ممكن است الان كمتر فعاليت كنند وجود ندارد.در عوض،صفحات سودمند همان تغييراتي براي سيستم هاي ما هستند كه زير نظر پاداش بودند.
هيچ تعميري براي صفحاتي كه ممكن است كمتر از بقيه اجرا كنند براي باقي ماندن در تمركز كردن براي ساختن محتوي خوب وجود ندارد. با گذشت زمان،اين ممكنه كه محتوي ارتباطي شمارا را با ديگر صفحاتسئو افزايش دهد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/70/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۵۰:۴۴ توسط:گرگ سفيد موضوع:

رابط كاربري مترو (Metro User Interface)

(مترو يك نام كد داخلي براي زبان طراحي مبتني بر نقاشي خط است كه توسط مايكروسافت ابتدا براي استفاده در ويندوز فون 7 ايجاد شده بود. اولين استفاده از چهارچوب مترو مانند نقاشي خط به مايكروسافت انكارتا 95 و اِم اِس اِن 2 برمي گردد كه سپس در محصولاتي مانند ويندوز مديا سنتر و زون نيز استفاده شد. سپس چهارچوب مترو در سيستم عامل موبايل مايكروسافت (ويندوز فون)، داشبورد بروزرساني ايكس باكس 360 و ويندوز 8 تكامل يافت.

 

يك نسخه از خانواده فونت Segoe با نام Segoe WP كه به طور اختصاصي توليد شده، به عنوان فونت اصلي همه عناصر تايپوگرافي طراحي سايت استفاده مي‌شود. مايكروسافت در نمايشگاه كامپيوتكس تاييد كرد كه ويندوز 8 از رابط كاربري مترو الهام خواهد گرفت. مايكروسافت همچنين اصول طراحي مترو را به محصولات و سرويس‌هايي نظير ايكس باكس 360 و ويندوز لايو براي يكپارچه سازي و متمايز كردن رابط كاربري محصولات و سرويس‌هايش اضافه كرد.)

سبك جديد رابط كاربري مترو، يكي از كليدي ترين و مهم ترين ويژگي هاي ويندوز فون 7 است. در حال حاضر، اغلب افراد مي دانند كه اين رابط كاربري، توسط مايكروسافت در تمامي محصولات مورد استفاده قرار مي گيرد، كه فلگشيپ (Flagship) ويندوز 8 نيز از اين قاعده مستثنا نيست. بنابراين، رابط كاربري مترو در طراحي سايت براي مدت زمان طولاني وجود خواهد داشت و بهتر است كه دقيق تر به آن بپردازيم و بيش از قبل آن توجه كنيم.

ويژگي هاي اين رابط كاربري

اصول كار، ساختار، دستورالعمل ها و مشخصه هاي پايه.

مترو، موارد استفاده و ...

مترو را مي توان به عنوان زبان طراحي مايكروسافت تعريف كرد. اين رابط كاربري، مفهوم و طرحي جديد است كه به جهت تغيير ساختار و سيستم اجرايي صورت گرفته است و همچنين به عنوان طرحي براي تعامل بين كاربران و دستگاه الكترونيكي تعريف مي شود.

اصول پايه ساختاري و ظاهري آن از سيستم هاي اطلاعاتي گره هاي (Node) حمل و نقل قرض (تعامل چندين عضو مختلف براي بهبود و انجام كامل مراحل انتقال) گرفته شده است. عناصر گرافيكي و نوشته هاي اين سيستم به شرايط خاصي نياز دارند: قابليت خوانايي بسيار بالا و قابليت بصري اطلاعات دريافتي، عدم وجود مزاحمت ها و حواس پرتي هاي غيرضروري، مشاهده ي واضح و روشن تمامي عناصر خارجي.

در حالت ايده‌آل ، فردي كه طراحي سايت مي كند بايد توانايي اين را داشته باشد كه به سرعت و به وضوح تمامي اطلاعاتي كه در آن ارائه شده است را به درستي درك كند و تمامي اطلاعات و علائم را بپذيرد و اقدامات لازم را انجام دهد. ظاهر آن بايد لذت‌بخش، واضح و به نفع كاربر باشد. براي بيش از ي كسال، نمايندگان شركت مايكروسافت دائماً درباره ي مفهوم و ويژگي هاي رابط كاربري جديد مشورت كرده اند.

با توجه به اين كه سخنراني هاي متخصصين در اين زمينه بسيار شبيه به يكديگر هستند، اطلاعات دريافتي با دقت تمام تهيه شده و توسط شركت‌هاي دولتي به تأييد رسيده است و از طرفي ديگر، در دنياي مدرن، اين امر كاملا طبيعي و رايج است. با وجود اين رابط كاربري، شنوندگان ارتباط خود را با طراحان و نويسندگان از دست مي دهند؛ بلكه آنها تنها يك كپي را مشاهده مي كنند. مردم همواره سعي مي كنند تا اين امر را با برگزاري سخنراني هاي زنده با نويسندگان برقرار نگه دارند. بنابراين، شركت مايكروسافت ترجيح مي دهد رابط كاربري جديد خود را با شعار " زبان جديد طراحي" معرفي كند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/67/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۱:۴۷ توسط:گرگ سفيد موضوع:

داده اوليه در آپديت اصلي گوگل مارس 2019 الگوي جالبي را نشان ميده

هنگامي كه گوگل نمي خواست درباره اينكه اگر آپديت اصلي سئو در مارس 2019 به 1 آگوست برگرده بود صحبت كند،داده تصويري كاملا متقاعد كننده بيان كرد.

 

داده اين هفته از ارائه دهندگان اطلاعاتي جمع آوري كرده كه تغييرات نتايج جستجويي سئو ي گوگل را دنبال ميكنند به نظر مي آيد حدس زده شود بيشتر كساني كه دستاوردهاي آپديت اصلي 1 آگوست 2018 را ديده اند جنبه هاي منفي آپديت اصلي مارس 2019 را هم ديده اند.

به طور واضح،هركسي نبود__اما تعدادي از برنده ها و بازنده ها كه به طور خيلي كامل از دست دادن دست آوردهاي آن يا ضرر و زيان هاي آپديت سئو در 1 آگوست را ديده بودند وجود داشت.در همين حال،كساني كه جنبه هاي منفي 1 آگوست را ديده بودند،آپديت اصلي 2018،دستاوردهاي آپديت هفته پيش را ديده اند.

نتايج نظرسنجي

شماره هاي اوليه از نظرسنجي آپديت اصلي مارس 2019،در حال حاظر نشان ميدهد كه تقريبا 60% از +315 نفر اين نظرسنجي را پر كرده بودند ادعا كرده اند كه آنها بهبود پيدا كردن آپديت اصلي قبلي سئو را ديده بودند.
اينجا نمودار دايره اي وجود دارد.

جستجوي متريك هاي(دسته اي از اعداد كه اطلاعات درباره ي روند پيشرفت يا فعاليتي را به شما ميدهد)بازنده ها/برنده ها،جستجوي متريكي براي ما نمودارهاي بازنده ها و برنده ها فراهم كرده.اينجا 15 نمونه برتر از هر دسته است.

برنده ها

  • kansas.comيك افزايش 28.49% نشان داد.
  • updateland.comيك افزايش 118.22% نشان داد.
  • buzzfeed.comيك افزايش 35.98% نشان داد.
  • xnxx2.proيك افزايش 52.11% نشان داد.
  • techcrunch.comيك افزايش 19.21% نشان داد.
  • poki.com يك افزايش 19.87% نشان داد.
  • visitwichita.com يك افزايش 52.75% نشان داد.
  • allmenus.com يك افزايش 41.80% نشان داد.
  • hoursguide.com يك افزايش 113.95% نشان داد.
  • justinbiebermusic.com يك افزايش 95.56% نشان داد.
  • gossipcop.com يك افزايش 133.63% نشان داد.
  • everydaypowerblog.com يك افزايش 18.14% نشان داد.
  • kake.com يك افزايش 32.26% نشان داد.
  • wichitaonthecheap.com يك افزايش 48.78% نشان داد.
  • kwch.com يك افزايش 20.54% نشان داد.

بازنده ها

  • theatlantic.comيك كاهش 47.69% نشان داد.
  • vanityfair.comيك كاهش 43.69% نشان داد.
  • newyorker.comيك كاهش 44.44% نشان داد.
  • rollingstone.comيك كاهش 20.47% نشان داد.
  • wired.com يك كاهش 24.13% نشان داد.
  • time.comيك كاهش 16.92% نشان داد.
  • harpersbazaar.com يك كاهش 27.94% نشان داد.
  • smithsonianmag.comيك كاهش 16.27% نشان داد.
  • hbr.orgيك كاهش 41.66% نشان داد.
  • nymag.comيك كاهش 15.88% نشان داد.
  • gq.comيك كاهش 28.21% نشان داد.
  • thedailybeast.comيك كاهش 18.66% نشان داد.
  • inc.com يك كاهش 17.68% نشان داد.
  • esquire.com يك كاهش 20.57% نشان داد.
  • fb.comيك كاهش 22.10% نشان داد.

جستجوي متريكي همچنين به ما درباره "دامنه ها كه اكنون قابل مشاهده نيستند،عمدتا برنده هايي در آپديت اصلي سئو در 1 آگوست بوده اند"گفته است .

اينجا نموداري وجود دارد كه به ما سايت هايي را كه به راحتي در آگوست برده اند نشان ميدهد و الان كاهش 40%-15% را مشاهده ميكنيد(جدول راست را ببينيد).

اينجا نموداري وجود دارد كه به ما سايت هايي را كه به راحتي در آگوست باخته اند نشان ميدهد و الان افزايش 50%-70% را مشاهدا ميكنيد(جدول سمت چپ را ببينيد).

Marcus Tober،موسس و افسر اطلاعات جسجوي متريكي گفته:"به نظر مي آيد آپديت سئو ي گوگل اساسا الگوريتمي براي آگاهي از كليد واژه ها و بيشتر صفحات رسانه اي است.بيشتر صفحاتي كه در 1 آگوست 2018 برد اند اكنون گم شده اند.به طور واضح گوگل بعضي از تغييرات را برگردانده يا تنوع دامنه هايي را كه اكنون رده بندي براي كليد واژه ها ميشوند جايي كه صفحات اجتماعي گم شده اند را افزايش داده."

Sistrix برنده ها/بازنده ها:شبيه به جستجوي متريك ها، Sistrixمنتشر كرده داده از اندازه گيري نتايج جستجوي گوگل در انگلستان،نه در آمريكا شبيه به جستجوي متريك ها كه براي ما فراهم كرده بود است.
Sistrix(شماره مرجع براي دامنه ها در نتيجه صفحات جستجويي گوگل است

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/68/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۱:۱۵ توسط:گرگ سفيد موضوع:

نرخ تبديل لندينگ پيج

هرگز چيزي را كه خواهان آن نيستيد دريافت نمي‌كنيد

درخواست براي CTA امري ضروري و مهم است. اگر به طور صحيح خواهان آن نباشيد، نتيجه بسيار مهمي را در طراحي سايت از دست مي دهيد. براي دريافت بهترين نتيجه جهت بالا بردن نرخ تبديل و ساير معيارها، سي تي اي بايد در مكان درست و با درخواست صحيح مورد نمايش قرار گيرد.

بسيار تعجب برانگيز است كه لندينگ پيج وب سايت Humaan سي تي اي هاي متعددي ندارد و تنها دو سي تي اي در تمامي قسمت هاي وب پيج قرار دارد. وب سايت آن ها تنها داراي هفت بخش است، كه دو بخش آن شامل دو دكمه ي بزرگ CTA و بخش سوم آن كه مربوط به طراحي سايت است، لينك كوچكي براي دمو دارد كه به وضوح قابل مشاهده نيست. اين وب سايت فرصت هاي زيادي را در ساير بخش‌ها از قلم انداخته است. بخش هايي كه منافع استفاده از كتاب خانه ي آن ها را توضيح مي دهد، مي تواند از سي تي اي هاي زيادي بهره بگيرد.

در وب سايت Details، چهار چوب Sketch روشي بسيار عالي براي استفاده از سي تي اي هاي متنوع (Diverse) است. در اين طراحي سايت ، شاهد دو سي تي اي براي شروع كار و پيش نمايش كامل هستيم. به سمت پايين وب سايت كه مي رويم، داراي سي تي اي براي افرادي است كه علاقه زيادي به استفاده از فضاي ابري Sketch دارند. در انتها، در قسمت فوتر (Footer)، بخش خريد و سي تي اي ثانويه براي افرادي قرار دارد كه علاقه خود را به اين وب سايت نشان دادند. ممكن است برخي افراد پس از استفاده از اين چارچوب، به خريد نسخه پيشرفته تر آن علاقه مند شوند.

استفاده از CTA متنوع يا Diverse

پشتيباني رويايي، برنامه خدمات مشتري، سي تي اي "تماس با ما" در قسمت نويگيشن طراحي سايت ، بخشي ثابت است. اين مورد معمولاً در اغلب وب سايت ها مشاهده مي شود.

اين وب سايت، داراي CTA هاي ديگري در ميانه راه است كه بازديد كننده را جذب مي‌كند. در انتهاي صفحه فرود يا لندينگ پيج، CTA نهايي "بهتر است شروع كنيم" قرار دارد. اين سي تي اي منطقي به نظر مي‌رسد، زيرا هنگامي كه شخصي به اين قسمت از وب سايت مي رسد، تمامي بخش هاي آن را مورد بازديد قرار داده است و ممكن است علاقه زيادي به اين وب سايت نشان دهد.

سي تي اي ها در طراحي سايت امري ضروري هستند و مهم نيست كه در چه به فرمت يا شكلي ظاهر شوند - تا زماني كه اين سي تي اي ها قابل مشاهده باشند، مي توانند بازديدكنندگان را به اقدام‌هاي مختلفي تشويق كنند. بدون وجود سي تي اي هاي مفيد و فكر شده، درخواست براي خريد يا ساير عمليات و تمامي اقدام هاي انجام گرفته در اين جهت بيهوده است.

پاكسازي مسير براي خريد

وبسايت Unbouce، لندينگ پيج را به عنوان وب پيجي مستقل تعريف مي كند كه براي اهداف بازاريابي يا تبليغاتي خاص طراحي شده است. اين عبارت به آن معني است كه هدفي خاص نظير فروش يك محصول، وبينار يا خدمات ديگر در رأس اهداف اين طراحي سايت است و اين بدان معني است كه مسير اين وب سايت براي رسيدن به نرخ تبديل بالاتر، نمي تواند توسط موارد ديگر مانند تبليغات اضافي ميسر شود.

بهتر است نگاهي به هوم پيج طراحي سايت Yellow Card داشته باشيم. اين وبسايت يكي از مثال هاي مرتبط است، زيرا هدف آن ها فروش محصولي خاص است. با اين وجود آن ها دو داراي دو سي تي اي كاملا متفاوت هستند. يك سي تي اي براي اشتراك يا Subscribing و سي تي اي ديگر براي پيدا كردن فروشگاه هاي نزديك به شما. در انتهاي صفحه، سه سيتي مختلف وجود دارند - يكي براي پيدا كردن نزديك ترين فروشگاه، ديگري براي فرم تماس و گزينه اشتراك.

بهتر است نگاهي به لندينگ پيج هايي بياندازيم كه اين كار را به درستي انجام مي دهند. Lunar Theory تقويم هاي قمري را به فروش مي رساند. هيچ لينك يا پيوندي به جز سي تي اي هاي فروشگاه وجود ندارد. لندينگ پيج طراحي سايت آن كوتاه است. تصاوير آن تقويم ها را نشان مي دهد و هدف اين صفحه تنها و تنها تشويق مردم به خريد ايت. هدف آن ها از ايجاد اين وب سايت، ارسال خبرنامه هاي ايميل يا چك كردن وبلاگ هاي متفاوت نيست.

صفحه فرود يا لندينگ پيج چيست

اين امر در مورد لندينگ پيج يا صفحه فرود Blinkist نيز صادق است. هدف آن ها در ابتدا شروع آزمايش رايگان يا Free Trial است. يكي از نكات برجسته اين طراحي سايت ، پاپ آپ آن است كه مردم را به كمپين تبليغاتي دعوت مي كند. اين پاپ آپ از بازديد كنندگان مي خواهد تا ايميل خود را براي ايجاد حساب كاربري وارد كنند و هنگامي كه ايميل ذكر شده وارد شد، آزمايش رايگان آن ها شروع به كار مي كند. تمركز هدف آنها واضح است. (در تبديل بازديدكنندگان به مشتري)
روش ها و استراتژي هاي متفاوتي براي افزايش نرخ تبديل يا بهبود صفحه فرود يا لندينگ پيج وجود دارد. پيشنهاد رايگان يا Free Offers يكي از ابتدايي ترين و مهم ترين قدم ها در اين راه است. اين كار به شما كمك مي كند تا موارد اضافي را كه مي تواند بر سر راه شما قرار بگيرد حذف كنيد و ترافيك وب سايت خود را به طرز چشم گيري افزايش دهيد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/65/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۱:۰۱ توسط:گرگ سفيد موضوع:

"آپديت اصلي مارس 2019":اين بزرگترين به روز رساني كه منتشر شد نيست

ميگويند كه،داده بعضي از سايت ها را كه با آپديت اصلي قبلي سئو آسيب ديده بودند و با آخرين نسخه پيشرفت داشته اند را نشان داده است .

 

هنوز يكم زود است كه درباره آپديت اصلي مارس 2019 كه دوازدهم مارس به دست ناشران و فروشندگان پويا ميرسد حرف بزنيم،اما Search Engine Land قادر است كه به بعضي از سوال ها توسط گوگل جواب دهد.

بين خطوط بخوانيد

وقتي سوال كرديم آيا اين آپديت اصلي جديد سئو برعكس آپديت هاي اصلي قبلي است(احتمالا آپديت اصلي اول آگوست)،سخنگوي گوگل كامنتي براي ما نوشت:"ما دائما در حال بهبود بخشيدن به الگوريتم هامون هستيم و آن را به سمت پيشرفت هدايت ميكنيم."

اما،گوگل نه نگفت.به بيان ديگر،گوگل گفته بود با تلاش تغييراتي را براي پيشرفت الگوريتمهاي سئو انجام داديم.گوگل ماهيانه تعدادي آپديت هاي اصلي را توليد ميكند و هركدام از اينها هدفي براي ساختن پيشرفت ها هستند.من شك دارم كه آخرين آپديت به منظور حل بعضي از مشكلاتي كه آنها با آپديت هاي اصلي قبلي داشتند را بهبود بخشيده.

ميگويند كه، داده بعضي از سايت ها را كه با آپديت اصلي قبلي سئو آسيب ديده بودند و با آخرين نسخه پيشرفت داشته اند را نشان داده.

ارتباط داشتن نسخه پنگوئن

گوگل گفته كه اين آپديت سئو ارتباطي با هيچ آپديت هاي پنگوئن قبلي ندارد.

"اين يك آپديت پنگوئن نيست،بخاطر اينكه ما به مدت طولاني آنها را نداشته ايم،همون جوري كه قبلا گفته بوديم.".اين يك آپديت اصلي بود،همونجوري كه ما توضيح داده بوديم.

آپديت بزرگي نيست

گوگل بهمون نگفته كه اين آپديت سئو چقدر بزرگ بود اما گفته بود اين بزرگترين آپديت نبود.گوگل گفته "اين آپديت چشمگيري بود كه ما احساس كرديم ميتونيم تنظمين كنيم كه تائيد بشه،در ادامه اينكه ما قبلا چي گفتيم." در واقع،گوگل گفته"اين دوره از اينكه بگيم اين بزرگترين آپديت بود كه گوگل تاحالا انجام داده."اين به معني هست اين آپديت با ديگر آپديت ها كه بزرگ بودند مقايسه شد.

گوگل بيشتر از اين نميتونه وارد جرئيات بشه كه چقدر اين آپديت بزرگ بود،ميگه"ما مشخصه اي براي برتري آن نيستيم."

Neural matching(نوعي الگوريتم در گوگل)

گوگل گفته همه ي اين آپديت هاي اصلي سئو و آپديت هاي Neural matching غير مرتبط هستند.در واقع،گوگل گفته آنها چك كردند تا ببينند آيا هر آپديت هايي كه براي Neural matching گوگل كه انتشار شده بودند در زمان هاي مشخص مثل هر آپديت هاي اصلي ديگري بودند يا نه.

شركت گفته:Neural matchingقسمتي از سيستم رده بندي اصلي سئو بيش از نيم ساله ما است.هيچ يك از اين آپديت هاي اصلي كه ما تائيد كرده بوديم با بعضي استفاده جديد از Neural matching همزمان نبودند.

ما به جمع آوري داده ها در بررسي مان ادامه خواهيم داد و به دنبال الگوها ميگرديم و ديگر سيگنال هايي كه ممكنه قادر باشند به خواننده ها و جامعه سئو كمك كنند.همون جوري كه قبلا گفتيم داده هاي اوليه بعضي الگوهاي جالب را تا كنون نشان داده اند.

به علاوه،همچنين ما آپديت اصلي مارس 2019 را در گردهمايي سئو در SMX Advanced در 3 جون پوشش خواهيم داد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/66/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۰:۳۸ توسط:گرگ سفيد موضوع:

حذف موارد اضافي از Landing Page در جهت طراحي بهتر و نرخ تبديل بالاتر

هنگامي كه به مبحث بهبود و پيشرفته معيارهاي لندينگ پيج در طراحي سايت مي رسيم، هيچ گونه جادويي براي انجام كامل و بدون نقص اين كار وجود ندارد. قطعا رويكردي وجود ندارد كه تمامي موارد را در بر بگيرد و موجب پيشرفت و بهبود آن شود، امابا استراتژي درست UX (اين استراتژي به ما كمك مي‌كند درك كاملي از چشم‌انداز محصول، كسب‌ وكار، رقبا، فناوري، اهداف و مقصد آينده‌ي تيم به دست آوريم)، بسيار آسان تر مي توان لندينگ پيج ها را براي موفقيت و رسيدن به اهداف دلخواه تنظيم كرد. در ادامه، 4 مفهوم و ايده ي UX را كه بر روي حذف موارد اضافي متمركز هستند را مورد بررسي قرار مي دهيم.

 

خالق قهرمان (وب سايت هاي برجسته و بزرگ)، تصوير و تاثيري بزرگ از خود به جاي مي گذارد

برداشت و احساس اوليه از طراحي سايت بسيار مهم است! داشتن سرصفحه يا Header تاثير گذار، امري كليدي و ضروري. بسياري از افراد از صفحات خانگي (Homepage)هاي Slack (اسلَك يك ابزار همكاري تيمي مبتني-بر-ابر است كه توسط استورات باترفيلد تأسيس شده‌است. اسلك به عنوان يك ابزار داخلي در شركت Tiny Speck براي توسعه Glitch آغاز به كار كرد. نام اسلك مخفف "Searchable Log of All Conversation and Knowledge" به معني "لاگ قابل جستجو از مكالمات و دانش" است) كه مجددا طراحي شده اند طرفداري نمي كنند.

اما دليل اين امر چيست؟ زيرا اين نوع صفحات بسيار جاي گير هستند! ناوبري يا نويگيشن كامل طراحي سايت ، دكمه هاي سي تي اي (CTA)، نسخه آفست (در بيان كلي اُفست يك سيستم چاپ است كه امروزه به طور بسيار گسترده براي چاپ انواع بروشور، كاتالوگ، پوستر، كارت ويزيت فرم هاي عمومي و خلاصه هر چيزي كه قرار است بر روي كاغذ و با تيراژ و كيفيت بالا چاپ شود مورد استفاده قرار مي‌گيرد) كه به نظر عالي مي رسد، اما مشكل آن در خوانايي است و نيازي نيست به تصاوير چرخانده يا Rotating نيز اشاره كنيم، زيرا تمامي افراد با آن آشنا هستند.

حذف موارد اضافه از لندينگ پيج در جهت طرح هاي بهتر و نرخ تبديل بالاتر

سايت Coletiv به دليل استفاده از رنگ ها و تايپوگرافي هاي خاص بسيار چشم گير است. همچنين تصاوير طراحي سايت آن چشمان شما را به هدايت در آورده و باعث مي شود انگشتان خود را بر روي موس تكان دهيد و بيشتر از قبل بر روي آن تمركز كنيد. كپي ايجاد شده در اين قسمت مختصر، مستقيم و واضح است.

CTA صفحه فرود يا لندينگ پيج

يكي ديگر از موارد ذكر شده كه بسيار چشم گير است، صفحه خانگي يا هوم پيج One Medical است. برندينگ و نحوه كارايي اين وب سايت بسيار باشكوه است. يكي از دلايل مهم آن اين است كه هنگام جستجو در اين وبسايت با Navigation طراحي سايت دست و پنجه نرم نمي‌كنيد.

اين وبسايت، داراي يك CTA هميشگي و يك CTA ثانويه براي اهداف ديگر خود است، كه اين امر به خوبي در اين وب سايت و تيم اجرا مي‌شود.

و در آخر، بهتر است نگاهي به Pyrismic بيندازيم. قسمت كپي و CTA همگي در سمت چپ قرار گرفتنه اند. كوتاه، مختصر و با هدف. گرافيك ها و تصاوير استفاده شده در طراحي سايت ، خوانايي بازديدكنندگان را با مشكل مواجه نمي كند، كه اين امر باعث مي شود بازديدكنندگان جديد هدف اين وب سايت را به خوبي درك كنند.

كپي كوتاه، هدف را به خوبي مي رساند

اغلب افراد، هيجان و انگيزه بالايي براي خواندن پاراگراف ها و متون آنلاين ندارند. اين اتفاق به دو دليل مهم است. اغلب، افراد پس از گذراندن مدت زمان 15 ثانيه وب پيج را ترك مي كنند. اين نكته به اين معناست كه طراحي سايت انجام شده بايد به قدري قوي باشد تا هدف را به خوبي برساند. در غير اين صورت تمام كارهايي كه براي وب سايت خود انجام داده ايد اتلاف وقت بوده است. با انجام اين كار، نرخ تبديل پايين مي آيد، اما ميزان بازدهي همچنان بالا است.

تمامي قسمت هاي لنديگ پيج طراحي سايت Flexbe دو جزء مهم دارد. يك تصوير بزرگ و يك كپي كوتاه. بخش هاي اضافي بسيار كمي در اطراف CTAها وجود دارد. اين امر براي وب سايت Bitcharge نيز صدق مي كند.

گرچه كپي پشتيباني كننده به نظر كمي طولاني است، اما هدر ها يا سرتيترها بسيار كوتاه هستند. هركدام از هدر ها يا سرتيتر ها تنها از سه كلمه كوتاه تشكيل شده اند.

اين امر براي صفحه فرود Finery نيز صدق مي‌كند. تايپوگرافي به كار رفته بزرگ تر، باريك تر و جامع تر است. خواندن آن بسيار راحت است و باعث سردرگمي خواننده نمي شود. در اين وب سايت، در قسمت بالاي وب سايت و طراحي آن، تصاوير استفاده شده در اپليكيشن اين وبسايت بسياري از توضيحات را ارائه مي دهد و نيازي به استفاده از پاراگراف و متن جايگزين نيست.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/63/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۲:۱۱ توسط:گرگ سفيد موضوع:

بررسي الگوريتم به روز رساني شده اصلي گوگل را در مارس 2019

اگر شما دارين هر تاثيري از آخرين الگوريتم سئو ي به روز رساني شده ي گوگل ميبينيد،بهمون بگيد.

 

12 مارس 2019 به روز رساني اصلي گوگل هنوز در حال حاضر براي بيشتر ماها بسيار تازه است.هنوز خيلي زوده كه دقيقا بهتون بگم اگر هر الگويي يا نواحي وجود داشت،بخاطر اينكه اين به روز رساني خاصي اين را نسبت به ساير نواحي ديگر سختتر كرده.

شما چه چيزي را ميبينيد؟

لطفا نظرسنجي هاي ما را بگيريد تا به ما اجازه دهيد بدانيم چگونه اين به روز رساني خاص بر روي سئو ي سايت شما تاثير مي گذارد.لطفا اين(نظرسنجي)را براي هر سايتي كه به نظر شما تحت تاثير 12 مارس قرار گرفته كامل كنيد و از هكارانتان تقاضا كنيد به نحو بهتري كار را انجام دهند.

اگر مايليد كه براي تحقيقات كنسولي صبر كنيد يا ديگر ابزارهايي براي به روز رساني قبل از اينكه شما نظرسنجي تان را ارائه كنيد،مختاريد براي چند روز صبر كنيد.

بعدي چيه؟

بعد از اينكه ما داده هاي كافي را جمع آوري كرديم، داده ها را براي هر الگو يا شباهت هايي بررسي خواهيم كرد. ما با هر جزئيات و ديده هايي را كه از داده ها پيدا كرديم به شما گزارش سئو خواهيم ذاد.

بنابراين آگاه باشيد:خوب،اطمينان پيدا كنيد كه آگاه هستيد بخاطر اينكه ما جزئيات هاي تحليل شده بيشتري را از 12/3 از به روز رساني اصلي گوگل در هفته هاي آتي يا غيره فراهم خواهيم كرد.

الان ميتونم چيكار كنم؟

براي الان،سفت بشينيد و به نصيحت هاي قبليمون در خبرهاي اصليمون در سئو ي گوگل نگاه كنيد.

بهمون بگيد كه چگونه تحت تاثير بزرگترين به روز رساني اصلي سئو ي گوگل در 12 مارس 2019 قرار گرفته بوديد تا ما بتونيم داده ها را جمع آوري كنيم و بهترين كار را براي پيدا كردن الگو انجام دهيم.ما نتيجه هايمان را به اشتراك ميگذاريم اما ما نمونه هاي شخصي مان را با گوگل به اشتراك نمي گذاريم و داده هاي خود را به صورت محرمانه نگه داريد.لطفا براي هر قسمتي كه تاثيري را ديديد فرم را پر كنيد.

  • شما چگونه توسط به روز رساني 3/12/19تحت تاثير قرار گرفته ايد؟
  • تاثير منفي،رده بندي ها و كاهش خريد و فروش(رفت و آمد)
  • تاثير مثبت،رده بندي ها،افزايش خريد و فروش(رفت و آمد)
  • بدون تاثير،بدون هيچ رده بندي يا خريد و فروشي
  • چه تاريچي تحت تاثير قرار گرفته بوديد؟
  • دامنه/URL شما چيست؟
  • از بعضي از واژه هاي كليدي سئو كه شما بيشترين تغييرات را در رده بندي ها ديده ايد ليستي درست كنيد.

همچنين تغييرات در رده بندي ها زياد يا كم ميشود.لطفا عبارات واژه هاي كليدي را توسط ، از همديگر جدا كنيد.

  • آيا شما به روز رساني قبلي اصلي را دريافت كرده ايد؟

به روز رساني هاي قبلي اصلي در 27 سپتامبر 2017 ، 1 آگوست 2018 ،20 آوريل 2018 و 7 مارس 2018 بوده است.

  • آيا شما براي توسعه ي سايت خودتان كاري كرده ايد؟

بله،فقط منتظرم.

  • آيا شما تغييراتي را براي پيشرفت سئو ي سايتتون از آخرين زمان به روز رساني انجام داده ايد؟همه ي اعمال را بررسي كنيد.

بله،مطالب را اصلاح كردم.

بله تبليغات هاي پرخاشگرانه را حذف كردم.

بله،لينك هاي بد رو انكار/حذف كردم.

بله،لينك هاي جديدي رو گذاشتم.

بله،تجربيات كاربري را افزايش دادم.

بله، سئو فني را بهبود بخشيدم.

ميخواين ناشناس باشين يا جزئيات رو به اشتراك بذارين؟

نه،URL منو با بقيه به اشتراك نگذاريد.

بله، URL منو با بقيه به اشتراك بگذاريد.(پيشنهادي)

كامنت اضافي/اسم/ايميل

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/64/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۱:۵۲ توسط:گرگ سفيد موضوع: